Nej tak til sort arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2013

nielsen80

Flodkilling skriver:

Det er lidt sjovt du siger det.
Nu kender vi f.eks. en der kan finde ud af netop håndværk, og han har da tit tilbudt hans hjælp, er det så sort arbejde? jeg mener eller er det en vennetjeneste?

Personligt kan jeg godt forstå at private er glade for sorte håndværkere/flyttemænd ect.
Hvis ikke det var fordi min mand lejede en bil, nu da vi snart skal flytte. Ville det snilt koste 5000 kr for en flyttemand at hjælpe.

eller vi fik tilbudt en lejlighed hvor der skulle sættes 2 gipsvægge op. ALLE steder står der at man kan det selv, men vi er ikke gode til det der med håndværk, og bestilte et overslag fra en håndværker: 40.000kr for to gipsvægge til et rum på 20kvm... BANG... hvem har råd til det i en lejebolig.

Vi fik så en anden bolig hvor der ikke skulle sættes vægge op. men come one...

Jeg synes også, at grønsager er vanvittig og urimeligt dyre - men det giver mig da ikke ret til at stjæle dem, eller på anden vis til rage mig dem ulovligt. Er det ikke det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

Anonym

Er det ikk noget med at man godt må lave "vennetjenester" op til 10000????? Om året? Eller var det bare et forslag der ikk blev til noget?  

Laver selv lidt sort, men kun et par gange om året maks, da jeg ikk har overskud til det jeg har fast arbejde ellers.

Anmeld

20. juni 2013

Anonym

Flodkilling skriver:

Ej ok så kan jeg godt forstå dig, på førtidspension får man jo noget med 12.000 kr ud (hvis hendes mand ikke tjener en hel del), så kan jeg ikke se hvorfor man skal tage sort, så er man jo ikke på skideren.

Jeg tænker mere på dem som er arbejdsløse og ikke kan få job, som har brug for penge fordi de sidder som enlige med 4 børn, DEM har jeg ikke ondt i røven over tager sort rengøring eller andet.

Men en førtidspensionist, - som jo er det fordi han/hun ikke kan varetage et job, det ville jeg faktisk have ondt i røven over og melde.

..har det på samme måde, kender en der er på førtidspension, og han arbejdede sort, meget, han havde pænt med timer og fik jo også en god sjat penge oveni pensionen, det synes jeg altså er meget forkert!
men havde ikke modet til at melde ham, i frygt for andres mening.
Der er jo mange der synes, at man skal blande sig udenom og næsten bliver mere sure på dem der melder end dem der bryder loven

Anmeld

20. juni 2013

Benjamins'mor

Sort arbejde - tæller det uanset hvad eller kun hvis man får penge for det?

Jeg vil mene det kun er sort arbejde hvis personen får penge for det.

Anmeld

20. juni 2013

VIPpigen

Hmm, ved faktisk ikke helt hvor jeg står henne med andre som arbejder sort... Det går jeg bare ikke så meget op i... Samtidig er der for mig forskel på sort arbejde... Også selvom der i princippet ikke er forskel...

jeg har intet imod at tage mod penge hvis jeg hjælper en enkelt aften med at servere, eller hvad det er, og kun er ganske få timer. (Gør det ikke længere, fordi jeg ikke kan holde til det) men nu hvor jeg syer og designer baby og børnetøj, der er det altså ikke sort, der er regnskab på alt (er du vimmer med en masse tid man også bruger på det) og når der en gang er overskud i kassen (laaaaaange udsigter) så bliver det oplyst som B indkomst. Det vil sige at jeg betaler skat af beløbet, og kommunen har mulighed for at trække mig i ledighedsydelse nu hvor jeg går hjemme..... Jeg ville blive helt tosset hvis jeg skulle gå hjemme uden at lave noget, og datteren har vidst nok tøj, så jeg sælger. Hvorfor skal andre ikke have glæde af det... 

Anmeld

20. juni 2013

l.kjoeller

LuLy skriver:

Jeg ville aldrig hyre en håndværker eller andet sort. De skal sgu betale skat som os andre.
Men nu kender jeg en del håndværkere som er ansat i et "rigtigt" firma og der har jeg ikke noget imod at give dem 500 kroner for at ordne et eller andet for mig i deres fritid - men det må man vist heller ikke. Eller ?

det er nøjagtigt det samme som sort arbejde

Anmeld

20. juni 2013

mn

Anonym skriver:

Er jeg den eneste som takker nej til tilbuddet om sort arbejde?

Jeg har annonceret efter rengørringshjælp og fik et par henvendelser på min annonce. Jeg aftalte over telefonen med en dame, en takst som svarer til den de anbefaler hos 3F. Men da hun stod i vores hus, viste det sig at hun kun ville gøre det sort, ellers ville hun blive trukket i førtidspension. Da jeg nævnte det nye håndværkerfradrag, som man kun kan få, hvis det er lovligt. Så tilbød hun at vi kunne bruge et af hendes børns frikort. 

Hun var ikke flov over sit forehavende for sådan gjorde alle dem hun kendte jo og hun tvivlede på at jeg kunne finde arbejdskraft som ikke tænkte som hende.

Jeg er glad for at betale mange penge i skat hver måned, når de går til de som virkelig mangler dem og det ved jeg at de fleste sikkert gør, men når man møder et menneske med så lav moral, så bliver jeg altså træt, for det underminerer jo hele systemet og kaster mistænksomme skygger på de mennesker som helt legalt behøver pension.

Hvad med jer, hvad er jeres forhold til sort arbejde?

jeg kunne personligt ikke finde på at hyre en som arbejder sort, da jeg går ind for at folk skal betale skat så vi kan have et velfærdssamfund der fungere og derudover tænker jeg også hvad nu hvis der sker noget med personen, så er jeg da i tvivl om nogle forsikringer dækker når det er foregået sort og derudover ville jeg konstant være bange for at blive afsløret hvis jeg havde hyret en, så heller have alting iorden, så skal man ikke tænke på hvad man må fortælle andre og hvad man ikke må

Anmeld

20. juni 2013

Anonym

I min omgangskreds og familie bliver der ikke set ned på sort arbejde. Men vi er alle derimod enige om, at fusker mig sig til sygedagpenge/førtidspension/forsikringssvindel, så er det ikke ok, at man ved siden af yder sort arbejde.

Anmeld

20. juni 2013

lycly

Anonym skriver:

I min omgangskreds og familie bliver der ikke set ned på sort arbejde. Men vi er alle derimod enige om, at fusker mig sig til sygedagpenge/førtidspension/forsikringssvindel, så er det ikke ok, at man ved siden af yder sort arbejde.

Hvorfor ikke? Sort arbejde er jo i sig selv fusk

Anmeld

20. juni 2013

lycly

Benjamins'mor skriver:

Sort arbejde - tæller det uanset hvad eller kun hvis man får penge for det?

Jeg vil mene det kun er sort arbejde hvis personen får penge for det.

Ja "sort" betyder at man får penge for et stykke arbejde og ikke betaler skat af dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.