Nej tak til sort arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2013

jydeinden

Carina:-) skriver:

Bruger det ikke selv ,men som selvstændig er jeg tit ude for folk der laver socialt bedrageri.

Folk der har deres sygemeldte partner med på job.

Folk der selv er sygemeldte med alligevel arbejder med rengøring hos mig.Og så bliver meget forbavset over at kommunen opdager det...

Folk der spørger om jeg ikke kan skrive færre timer på,og så istedet en højere timeløn så de ikke bliver trukket så meget i kh/dp eller pension.

Der er en øget tendens til at det er acceptabelt med socialt bedrageri.

Sgu ikke sært at der nu snakkes om at vi skal til at betale for at gå til lægen-folk fatter simpelthen ikke at der skal penge i kassen for at opretholde vores velfærd,og at vi alle må yde det  vi kan.

Nej ,for det er jo kun hver anden weekend min mand arbejder sort...og vi nyder de ekstra penge....Ja de skal nok lune den dag du skal betale 200 for at gå til lægen 

hvad forskel skulle det gøre hvor mange timer der bliver skrevet på, jeg mener er du på kontanthjælp så bliver du ikke trukket efter time antal men efter hvad du får udbetalt så som jeg læser det gør de personer da kun sig selv en bjørnetjeneste.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2013

Carina:-)

jydeinden skriver:

hvad forskel skulle det gøre hvor mange timer der bliver skrevet på, jeg mener er du på kontanthjælp så bliver du ikke trukket efter time antal men efter hvad du får udbetalt så som jeg læser det gør de personer da kun sig selv en bjørnetjeneste.

Ifølge hende der spurgte så trak kommune timer ,og ikke efter beløb.

Men aner det ikke da jeg ikke er inde i de regler

Anmeld

24. juni 2013

Anonym

Anonym skriver:

Er jeg den eneste som takker nej til tilbuddet om sort arbejde?

Jeg har annonceret efter rengørringshjælp og fik et par henvendelser på min annonce. Jeg aftalte over telefonen med en dame, en takst som svarer til den de anbefaler hos 3F. Men da hun stod i vores hus, viste det sig at hun kun ville gøre det sort, ellers ville hun blive trukket i førtidspension. Da jeg nævnte det nye håndværkerfradrag, som man kun kan få, hvis det er lovligt. Så tilbød hun at vi kunne bruge et af hendes børns frikort. 

Hun var ikke flov over sit forehavende for sådan gjorde alle dem hun kendte jo og hun tvivlede på at jeg kunne finde arbejdskraft som ikke tænkte som hende.

Jeg er glad for at betale mange penge i skat hver måned, når de går til de som virkelig mangler dem og det ved jeg at de fleste sikkert gør, men når man møder et menneske med så lav moral, så bliver jeg altså træt, for det underminerer jo hele systemet og kaster mistænksomme skygger på de mennesker som helt legalt behøver pension.

Hvad med jer, hvad er jeres forhold til sort arbejde?

Det kan ikke få mig op af stolen. Det er så svært at få et alm arbejde. Lidt sort arbejde for en lille sum penge er sgu ok. Glad for at betale så meget skat? Det bliver jeg sgu aldrig glad for det er helt sikkert. jeg har lige så meget brug for pengene som min nabo. Selvfølgelig skal vi betale skat men fandme ikke så meget som vi gør nu hvor alt er så pisse dyrt. Så ja jeg ku godt finde på at tage noget sort arbejde. Og det ved jeg der er rigtig mange der gør. Det får jeg ikke ondt i måsen over

Anmeld

24. juni 2013

Anonym

2721 skriver:

Det er altså ikke korrekt.
Jeg får mere end 10000 på fp.

Ja så er du vel enlig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.