nielsen80 skriver:
Jeg synes også, at grønsager er vanvittig og urimeligt dyre - men det giver mig da ikke ret til at stjæle dem, eller på anden vis til rage mig dem ulovligt. Er det ikke det samme?
Det eneste jeg kan se af sammenhæng i de to sager er at det er ulovligt. Det er det også at slå ihjel og voldtage.
Jeg synes stadig at der er forskel på at stjæle fra en butik, da butikken har betalt penge for den ting man stjæler, altså "røvrender" man og skaber et tab for den stakkels butik ejer.
Hvor at hvis du har f.eks. en flyttemand der vælger i weekenden at tage hjemmefra børn og kone, fordi de skal ha råd til mad på borderet og tag over hovedet, for at flytte sort for folk og får 600kr ned i lommen på en søndag. Det er ikke noget jeg får ondt i røven over.
Faktisk synes jeg i stedet at man skulle tænke på at der er en grund til at folk bruger sort arbejde, - det er fordi alle ikke har råd til at betale fuld pris.
At millionærer får lavet sort arbejde, det er til gengæld noget der ville få mit pis i kog. Men igen, folk der ikke normalt ikke ville kunne betale for ydelsen.
F.eks. hvis du er studerende og skal flytte, du kender ingen der kan hjælpe dig, og du får 4000 kr pr måned. Normalt pris med moms ville bliver 2500-3000 kr for flytning en lørdag-søndag. Du får tilbudet om at betale 700 kr for samme ydelse.... hvad vælger du?
Betaler du 600 kr og har 3400 tilbage af din SU eller vælger du at betale 3000 kr og ha 1000 kr tilbage af din SU?
Anmeld