Nej tak til sort arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2013

Anonym

Flodkilling skriver:

Ej ok så kan jeg godt forstå dig, på førtidspension får man jo noget med 12.000 kr ud (hvis hendes mand ikke tjener en hel del), så kan jeg ikke se hvorfor man skal tage sort, så er man jo ikke på skideren.

Jeg tænker mere på dem som er arbejdsløse og ikke kan få job, som har brug for penge fordi de sidder som enlige med 4 børn, DEM har jeg ikke ondt i røven over tager sort rengøring eller andet.

Men en førtidspensionist, - som jo er det fordi han/hun ikke kan varetage et job, det ville jeg faktisk have ondt i røven over og melde.

Nej man får 10000 på førtidspension som det højeste, bare lige en sidebemærkning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

Anonym

Jeg synes sort arbejde er fint - til en vis grænse!

Lidt rengøring, vinduespudsning, en lille dit og dat.. det rører mig altså ikke..

Men så snart vi snakker om sort arbejde i forhold til fx at få bygget et hus eller lign. synes jeg det er forkert.

Du ved jo ikke engang hvorfor damen er på førtidspension - måske er det psykisk - måske kan hun klare let rengøring...
Hun kan da stadig godt være på røven selvom hun får førtidspension... det er dyrt at leve i dag og de ekstra lommepenge, er nu rare at have ..

Anmeld

20. juni 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes sort arbejde er fint - til en vis grænse!

Lidt rengøring, vinduespudsning, en lille dit og dat.. det rører mig altså ikke..

Men så snart vi snakker om sort arbejde i forhold til fx at få bygget et hus eller lign. synes jeg det er forkert.

Du ved jo ikke engang hvorfor damen er på førtidspension - måske er det psykisk - måske kan hun klare let rengøring...
Hun kan da stadig godt være på røven selvom hun får førtidspension... det er dyrt at leve i dag og de ekstra lommepenge, er nu rare at have ..

Man kan tjene op til 70.000 kr på førtidspension, så længe man betaler skat af dem:-) Et dårligt psykisk helbred er vel ikke en undskyldning for at snyde os andre, men måske en forklaring.

Anmeld

20. juni 2013

Anonym

Anonym skriver:

Man kan tjene op til 70.000 kr på førtidspension, så længe man betaler skat af dem:-) Et dårligt psykisk helbred er vel ikke en undskyldning for at snyde os andre, men måske en forklaring.

Jeg synes nu også det kommer an på hvor meget man snyder for..

de der 5-800,- om måneden.. er det virkelig noget at føle sig snydt for?

ret hellere næsen mod politikerne med nogle af de lønninger de får.. Der føler jeg mig sku snydt

Anmeld

20. juni 2013

Anonym

LuLy skriver:

Hvorfor ikke? Sort arbejde er jo i sig selv fusk

Ikke at det giver mening, men det er sådan jeg opfatter deres holdninger

Anmeld

20. juni 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes nu også det kommer an på hvor meget man snyder for..

de der 5-800,- om måneden.. er det virkelig noget at føle sig snydt for?

ret hellere næsen mod politikerne med nogle af de lønninger de får.. Der føler jeg mig sku snydt

Hvis man tager en folketingspolitikers timeantal (60-70 timer om ugen) og forestiller sig at førtidspensionisten arbejder sort samme antal timer plus pensionen, så vil den der arbejder sort få langt mere udbetalt.

Anmeld

20. juni 2013

gonefishing

nielsen80 skriver:

Jeg synes også, at grønsager er vanvittig og urimeligt dyre - men det giver mig da ikke ret til at stjæle dem, eller på anden vis til rage mig dem ulovligt. Er det ikke det samme?

Det eneste jeg kan se af sammenhæng i de to sager er at det er ulovligt. Det er det også at slå ihjel og voldtage.

Jeg synes stadig at der er forskel på at stjæle fra en butik, da butikken har betalt penge for den ting man stjæler, altså "røvrender" man og skaber et tab for den stakkels butik ejer.

Hvor at hvis du har f.eks. en flyttemand der vælger i weekenden at tage hjemmefra børn og kone, fordi de skal ha råd til mad på borderet og tag over hovedet, for at flytte sort for folk og får 600kr ned i lommen på en søndag. Det er ikke noget jeg får ondt i røven over.
Faktisk synes jeg i stedet at man skulle tænke på at der er en grund til at folk bruger sort arbejde, - det er fordi alle ikke har råd til at betale fuld pris.

At millionærer får lavet sort arbejde, det er til gengæld noget der ville få mit pis i kog. Men igen, folk der ikke normalt ikke ville kunne betale for ydelsen.

F.eks. hvis du er studerende og skal flytte, du kender ingen der kan hjælpe dig, og du får 4000 kr pr måned. Normalt pris med moms ville bliver 2500-3000 kr for flytning en lørdag-søndag. Du får tilbudet om at betale 700 kr for samme ydelse.... hvad vælger du?
Betaler du 600 kr og har 3400 tilbage af din SU eller vælger du at betale 3000 kr og ha 1000 kr tilbage af din SU?

Anmeld

20. juni 2013

Anonym

Anonym skriver:

Hvis man tager en folketingspolitikers timeantal (60-70 timer om ugen) og forestiller sig at førtidspensionisten arbejder sort samme antal timer plus pensionen, så vil den der arbejder sort få langt mere udbetalt.

En førtidspensionist lever med sin "sygdom" 24 timer i døgnet

Anmeld

20. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

..har det på samme måde, kender en der er på førtidspension, og han arbejdede sort, meget, han havde pænt med timer og fik jo også en god sjat penge oveni pensionen, det synes jeg altså er meget forkert!
men havde ikke modet til at melde ham, i frygt for andres mening.
Der er jo mange der synes, at man skal blande sig udenom og næsten bliver mere sure på dem der melder end dem der bryder loven

ja men blander man sig udenom så ryger velfærdet også i lille DK, med tiden

Anmeld

20. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Nej man får 10000 på førtidspension som det højeste, bare lige en sidebemærkning

underligt.... min papsøster får 15.000 kr før skat og 12.000 efter skat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.