Nej tak til sort arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2013

Anonym

effie skriver:

nej den holder ikke det agument..

sort arbejde er fusk uanset beløbet... og formåelt og om man ville havde fået det gjodt afligevel..

sort arbejde stjæler arbejde fra håndværkerne og fra statskasse.. længre er den ikke..

konservativ går nu heller ikke ind for stort arbejde..

og man kan kun sænke skatten hvis alle yder det de SKAL alså ikke fifler uden om med lidt sort arbejde her og der..

Fusk ja enig , jeg kan ikke modargumentere at det er forkert at gøre, men det ændrer ikke på at vi nyder den ekstra indtjening og at vi gør det fordi der er et kæmpe marked for det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

Carina:-)

Bruger det ikke selv ,men som selvstændig er jeg tit ude for folk der laver socialt bedrageri.

Folk der har deres sygemeldte partner med på job.

Folk der selv er sygemeldte med alligevel arbejder med rengøring hos mig.Og så bliver meget forbavset over at kommunen opdager det...

Folk der spørger om jeg ikke kan skrive færre timer på,og så istedet en højere timeløn så de ikke bliver trukket så meget i kh/dp eller pension.

Der er en øget tendens til at det er acceptabelt med socialt bedrageri.

Sgu ikke sært at der nu snakkes om at vi skal til at betale for at gå til lægen-folk fatter simpelthen ikke at der skal penge i kassen for at opretholde vores velfærd,og at vi alle må yde det  vi kan.

Nej ,for det er jo kun hver anden weekend min mand arbejder sort...og vi nyder de ekstra penge....Ja de skal nok lune den dag du skal betale 200 for at gå til lægen 

Anmeld

22. juni 2013

Carina:-)

Anonym skriver:

Fusk ja enig , jeg kan ikke modargumentere at det er forkert at gøre, men det ændrer ikke på at vi nyder den ekstra indtjening og at vi gør det fordi der er et kæmpe marked for det. 

Håber du ligger til side af de gode sorte penge til f.eks lægeregninger i fremtiden!

Det er folk som dig og din kæreste der udhuler vores velfærdssamfund,

Anmeld

23. juni 2013

Anonym

nielsen80 skriver:

Jeg synes også, at grønsager er vanvittig og urimeligt dyre - men det giver mig da ikke ret til at stjæle dem, eller på anden vis til rage mig dem ulovligt. Er det ikke det samme?

Jeg synes der er en forskel:

Grøntsagerne ejes af butikken - ergo bliver man en tyv

Jobbet (som gøres sort) ejes som så ikke af nogen

Ellers har jeg ikke rigtigt noget at skrive til denne tråd gør ikke sort arbejde, manden gør ikke sort arbejde, men vi kender sikkert nogle som gør..

Anmeld

23. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det eneste jeg kan se af sammenhæng i de to sager er at det er ulovligt. Det er det også at slå ihjel og voldtage.

Jeg synes stadig at der er forskel på at stjæle fra en butik, da butikken har betalt penge for den ting man stjæler, altså "røvrender" man og skaber et tab for den stakkels butik ejer.

Hvor at hvis du har f.eks. en flyttemand der vælger i weekenden at tage hjemmefra børn og kone, fordi de skal ha råd til mad på borderet og tag over hovedet, for at flytte sort for folk og får 600kr ned i lommen på en søndag. Det er ikke noget jeg får ondt i røven over.
Faktisk synes jeg i stedet at man skulle tænke på at der er en grund til at folk bruger sort arbejde, - det er fordi alle ikke har råd til at betale fuld pris.

At millionærer får lavet sort arbejde, det er til gengæld noget der ville få mit pis i kog. Men igen, folk der ikke normalt ikke ville kunne betale for ydelsen.

F.eks. hvis du er studerende og skal flytte, du kender ingen der kan hjælpe dig, og du får 4000 kr pr måned. Normalt pris med moms ville bliver 2500-3000 kr for flytning en lørdag-søndag. Du får tilbudet om at betale 700 kr for samme ydelse.... hvad vælger du?
Betaler du 600 kr og har 3400 tilbage af din SU eller vælger du at betale 3000 kr og ha 1000 kr tilbage af din SU?

Sammenhængen er at der i begge tilfælde stjæles. 

Har den stakkels butikejer lad os antage en grønthandler ikke også en kone og børn at forsørge. Hvis der hele tiden bliver stjålet så betyder det jo noget for butikejerens fremtid. 

Øog en håndværkere der ikke kan forsørge sin familie meløsning løn...så må der laves om i prioriteringer derhjemme og spares. 

Har man ikke råd til at betale fuld pris så må man vente til man har fået sparet op eller optage et lån i banken. 

er man studerende skal man næppe flytte fra den end dag til den anden. Man kan spare op og få sig et studiejob. 

jeg går ikke op i hvorvidt folk udfører sort arbejde. Det må de om og deres samvittighef. jeg kunne ikke finde på at melde dem. Men jeg tror i bund og grund det handler om prioriteringer. Har man ikke råd til at bo i sit hus vil det fornuftige være at flytte og ikke at arbejde sort. 

en anden ting som overraskede mig er: De flete kh debatter på baby.dk har der været meget markante holdninger hvor flertallet syntes at den skal være lavere, da der er for mange snyltere som burde komme i arbejde/uddannelse, altså folk der fusker.  Men det er sjovt som der ikke er helt så faste meninger om folk der fusker ift. at arbejde sort. 

Anmeld

23. juni 2013

Anonym skriver:

Jeg synes sort arbejde er fint - til en vis grænse!

Lidt rengøring, vinduespudsning, en lille dit og dat.. det rører mig altså ikke..

Men så snart vi snakker om sort arbejde i forhold til fx at få bygget et hus eller lign. synes jeg det er forkert.

Du ved jo ikke engang hvorfor damen er på førtidspension - måske er det psykisk - måske kan hun klare let rengøring...
Hun kan da stadig godt være på røven selvom hun får førtidspension... det er dyrt at leve i dag og de ekstra lommepenge, er nu rare at have ..

Men hvis du samler alle de mennesker som udfører lidt rengøring her og der og gange med antal gange det bliver udført så løber det jo op. 

Anmeld

23. juni 2013

Anonym skriver:

Jeg er studerende og arbejder sort for 500-1.000 kr. om måneden. Det er højst 12.000 om året, altså ca. 5.000 skat går glip af. Mon skattefar overlever? Tjo...

Jeg synes klart der er forskel på sort arbejde i forhold til beløbet.

Men du er nok ikke den eneste med den holdning...og så begynder det altså at gøre ondt på skattefar 

Anmeld

24. juni 2013

pcoramt

Anonym skriver:

Er jeg den eneste som takker nej til tilbuddet om sort arbejde?

Jeg har annonceret efter rengørringshjælp og fik et par henvendelser på min annonce. Jeg aftalte over telefonen med en dame, en takst som svarer til den de anbefaler hos 3F. Men da hun stod i vores hus, viste det sig at hun kun ville gøre det sort, ellers ville hun blive trukket i førtidspension. Da jeg nævnte det nye håndværkerfradrag, som man kun kan få, hvis det er lovligt. Så tilbød hun at vi kunne bruge et af hendes børns frikort. 

Hun var ikke flov over sit forehavende for sådan gjorde alle dem hun kendte jo og hun tvivlede på at jeg kunne finde arbejdskraft som ikke tænkte som hende.

Jeg er glad for at betale mange penge i skat hver måned, når de går til de som virkelig mangler dem og det ved jeg at de fleste sikkert gør, men når man møder et menneske med så lav moral, så bliver jeg altså træt, for det underminerer jo hele systemet og kaster mistænksomme skygger på de mennesker som helt legalt behøver pension.

Hvad med jer, hvad er jeres forhold til sort arbejde?

hvis vi snakker om naboens datter der skal slå græsplænen en gang imellem til 20 kr, så får hun bare pengene.. men ellers så skal der betales skat! jeg bliver simpelthen så harm over folk på overførelses indkomst der hiver penge ind, og så arbejder sort.. det er bare ikke okay!

Anmeld

24. juni 2013

2721

Anonym skriver:

Nej man får 10000 på førtidspension som det højeste, bare lige en sidebemærkning

Det er altså ikke korrekt.
Jeg får mere end 10000 på fp.

Anmeld

24. juni 2013

CaWi

Anonym skriver:

Er jeg den eneste som takker nej til tilbuddet om sort arbejde?

Jeg har annonceret efter rengørringshjælp og fik et par henvendelser på min annonce. Jeg aftalte over telefonen med en dame, en takst som svarer til den de anbefaler hos 3F. Men da hun stod i vores hus, viste det sig at hun kun ville gøre det sort, ellers ville hun blive trukket i førtidspension. Da jeg nævnte det nye håndværkerfradrag, som man kun kan få, hvis det er lovligt. Så tilbød hun at vi kunne bruge et af hendes børns frikort. 

Hun var ikke flov over sit forehavende for sådan gjorde alle dem hun kendte jo og hun tvivlede på at jeg kunne finde arbejdskraft som ikke tænkte som hende.

Jeg er glad for at betale mange penge i skat hver måned, når de går til de som virkelig mangler dem og det ved jeg at de fleste sikkert gør, men når man møder et menneske med så lav moral, så bliver jeg altså træt, for det underminerer jo hele systemet og kaster mistænksomme skygger på de mennesker som helt legalt behøver pension.

Hvad med jer, hvad er jeres forhold til sort arbejde?

Puha.... Der er mange der snyder mht sort arbejde.
Et eksempel: Min farmor var pensionist, og gjorde rent hos en familie en gang om ugen. Inden hun fik set sig om, var hun blevet spurgt af fem andre. Bl.a. en der arbejdede for kommunen, og af den lokale halinsoektør, der ikke var tilfreds med det rengørings firma kommunen havde sat til at rengøre hallen.
Altså selv dem som man regner med følger loven, gør det ikke altid.

Selv tror jeg aldrig vi ville bruge sort arbejde. Vi har i hvert fald ikke gjort endnu. Vi har venner med forskellige uddannelser, og vi hjælper tit hinanden, men giver aldrig hinanden penge for det.
Det er altså en tjeneste for en tjeneste og en god gang aftensmad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.