Bør en dreng eje en dukkevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2013

esioul

Pikku Myy skriver:

Er der virkelig nogen der har skrevet til dig at din søn bliver bøsse? Jeg har ikke nærlæst tråden før jeg selv skrev, så vil du ikke lige vise mig hvor?

Selvfølgelig bliver din søn ikke bøsse af ikke at få lov til at få en dukkevogn, men han bliver jo heller ikke bøsse af at få lov. Det er jo det der er pointen.

Shit, jeg håber ikke for din søn at han er bøsse, for så bliver livet da godt nok svært for ham.

------> det synes jeg ikke er pænt skrevet . Har ik læst alle svar igennem, men ville godt nok blive ked af at få det kastet i hovedet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2013

MortilElias2010

Der er en række mentaludviklings stadier hos børn, og det er ikke usædvanligt, specielt for unge drenge, at eksperimentere og blive hængende ved visse stimulerende genstande. Led din søns opmærksomhed mod en ikke-forvirrende retning. Køb ham ikke Barbie dukker eller pigelegetøj. Du vil jo ikke gøre noget der kan bestyrke forvirringen på dette stadie i processen… Fjern pigetingene og køb ham legetøj for drenge i stedet.

Yes. Sjovt nok at der er kommet så mange homoseksuelle mænd til efter at kvinder er blevet slappe omkring opdragelsen af deres sønner. Hvis i vil købe en dukkevogn, så få forhelvede da en pige, istedet for at kønsforvirre og gøre jeres sønner til små prinsesser.

Jeg er blevet besvaret mange gange nu, og jeg gider virkelig ikke gentage mig selv på de samme latterlige spørgsmål. Det er min mening, og sjovt nok har jeg ret til at have den. 

Jeg vil ikke længere besvare spørgmål rettet mod min mening, da det har udviklet sig i den forkerte retning.

Hvis du selv bemærker i dette i indlæg du selv besvarer så er du lige god om de kommende indlæg da du i dette er direkte modbydelig og nedladende. Så der er ikke noget at sige til hvis du får igen af samme skuffe selvom du så pænt frabeder dig grove udtryk. Kun et indlæg før dette har været skrevet lidt skidt, så fordi du bliver udfordret i dit eget udsagn så er spørgsmålene pludseligt latterlige, du beder andre om nærmest bare at få en pige - du er udfordret, face it  Ellers ville di sagtens kunne fortsætte med at holde en gelinde og rolig tone mens du roligt svarede på spørgsmålene  Det skader ikke at få rusket op i sin grundvold fra tid til anden - du er bare blevet rystet ind i 2013  Hvor meget er din egen mening og hvor meget er din mands? Eller dine forældres holdning? Er du en prinsesse? Altså opvokset med kun at måtte lege med lyserøde ting og diverse.. Ikke at blive beskidt... Sidde stille og være en pæn og sød pige? Fået forbud mod at bygge huler, hoppe i vandpytter, lege med mudder.... ? 

Anmeld

11. juni 2013

Pikku Myy

esioul skriver:

Shit, jeg håber ikke for din søn at han er bøsse, for så bliver livet da godt nok svært for ham.

------> det synes jeg ikke er pænt skrevet . Har ik læst alle svar igennem, men ville godt nok blive ked af at få det kastet i hovedet. 

Jeg har lige siddet og læst starten af tråden, og jeg er enig, den bemærkning var over stregen. Trak den person der havde skrevet den sig ikke også fra debatten, fordi hun ikke "kunne styre sig"?

Men det ene indlæg (og et par stykker der er lidt hånlige) ændrer ikke ved at de fleste faktisk har skrevet rigtig pænt til hende. Så jeg har virkelig svært ved at genkende den hetz mod hende, som det virker som om hun oplever ...

Anmeld

11. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
khaleesi skriver:

Der er en række mentaludviklings stadier hos børn, og det er ikke usædvanligt, specielt for unge drenge, at eksperimentere og blive hængende ved visse stimulerende genstande. Led din søns opmærksomhed mod en ikke-forvirrende retning. Køb ham ikke Barbie dukker eller pigelegetøj. Du vil jo ikke gøre noget der kan bestyrke forvirringen på dette stadie i processen… Fjern pigetingene og køb ham legetøj for drenge i stedet.

Yes. Sjovt nok at der er kommet så mange homoseksuelle mænd til efter at kvinder er blevet slappe omkring opdragelsen af deres sønner. Hvis i vil købe en dukkevogn, så få forhelvede da en pige, istedet for at kønsforvirre og gøre jeres sønner til små prinsesser.

Jeg er blevet besvaret mange gange nu, og jeg gider virkelig ikke gentage mig selv på de samme latterlige spørgsmål. Det er min mening, og sjovt nok har jeg ret til at have den. 

Jeg vil ikke længere besvare spørgmål rettet mod min mening, da det har udviklet sig i den forkerte retning.

Jeg har ikke skrevet nogle latterlige spørgsmål - pæn tone, iøvrigt! - og jeg har både en pige og to drenge, tak. 

Du vil tydeligvis ikke gå i debat, men blot poste påstande, som du ikke sandsynliggør eller underbygger. Den første del af dit indlæg lyder som copypaste fra amerikanske, højreekstreme grupperinger - jeg har trods mere end tyve år inden for det pædagogiske felt aldrig læst noget tilsvarende, og jeg synes altså, det er fair nok, at du henviser til dine kilder, når du lancerer så rabiate synspunkter, som om der er tale om fakta og ikke blot dine personlige holdninger. 

Anmeld

11. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mor og meget mere skriver:

Jeg har ikke skrevet nogle latterlige spørgsmål - pæn tone, iøvrigt! - og jeg har både en pige og to drenge, tak. 

Du vil tydeligvis ikke gå i debat, men blot poste påstande, som du ikke sandsynliggør eller underbygger. Den første del af dit indlæg lyder som copypaste fra amerikanske, højreekstreme grupperinger - jeg har trods mere end tyve år inden for det pædagogiske felt aldrig læst noget tilsvarende, og jeg synes altså, det er fair nok, at du henviser til dine kilder, når du lancerer så rabiate synspunkter, som om der er tale om fakta og ikke blot dine personlige holdninger. 

Nå, det var ikke en højreekstrem gruppe, citatet kom fra - men Dr. Phil . Iøvrigt som vejledning til forældre, hvis søn klæder sig i pigetøj. 

February 10th  NYT \  UDLAND

Den amerikanske psykolog og TV-vært Dr. Phil, vejleder en forældre til en søn, som kan lide at lege med pige legetøj og gå klædt i pigetøj, at “fjerne pige tingene og købe ham legetøj for drenge”.

I et video-indlæg på Dr. Phils hjemmeside, fortæller Robbie at hendes søn kan lide at lege med Barbe og elsker at gå rundt i pigetøj - hvilket hun ikke synes er normalt. I optagelsen spørger hun den kendte Tv-vært om råd til at håndtere sønnens adfærd.

Der er en række mentaludviklings stadier hos børn, og det er ikke usædvanligt, specielt for ungde drenge, at eksperimentere og blive hængende ved visse stimulerende genstande,”fortæller Dr. Phil og fortsætter: “ Dette er ikke en indikator på at din søn er homoseksuel.”

Dr. Phil, der gennem de sidste par måneder har støttet kampen mod mobning af homoseksuelle på skoler og uddannelsesinstitutioner, overrasker derfor noget da han fortsætter sine råd til Robbie:

“Led din søns opmærksomhed mod en ikke-forvirrende retning. Køb ham ikke Barbe dukker eller pigetøj. Du vil jo ikke gøre noget der kan bestyrke forvirringen på dette stadie i processen… Fjern pigetingene og køb ham legetøj fra drenge.”

Støt ham i hvad han gør, bare ikke i pige tingene.

Det har selvfølgeligt fået organisationen Gay and Lesbian Alliance Against Defamation (GLAAD) op ad stolen. I en meddelelse til det amarikansle LGBT nyhedsmedie Advocate skriver formanden for GLAAD Jarret Barrios, blandt andet at Dr. Phil sender en klar besked til børn, at de skal indordne sig under kønsrollernes snævre stereoty per.

Anmeld

12. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
khaleesi skriver:

Det giver ikke mening de første tre sætninger ift. til din påstand. Hvor har du det fra? Ja børn går igennem nogle stadier og i perioder er der noget der interesser dem mere end andet. Hvad har det med kønsforvirring at gøre?

du besvarer de "latterlige" spørgsmål netop ikke, men gentager blot din lidt firkantede holdning. 

der er ikke kommet flere homoseksuelle til. Det er blevet mere acccepteret i dag og de behøver derfor ikke at gemme sig længere. 

jeg håbede du ville kunne skrive noget der gjorde at jeg lidt bedre kunne forstå din holdning. Vi ville nok ikke blive enige, men det søger jeg heller ikke, blot en forståelse for din skråsikkerhed i at børn bliver kønsforvirrede og bøsser af at lege med pigelegetøj. 

Lige nogle "latterlige" spørgsmål du ikke fik svaret på. 

vil du benægte at børn bearbejder hverdagen via leg? 

Hvad gør du hvis din dreng brændende ønsker sig en dukke? 

Hvad ville du gøre hvis han havde en søster og ville lege med sin søsters dukke eller søsteren med sin brors traktor? 

Hvad ville du gøre hvis han i børnehave/fritidshjem laver et armbånd med "pigegarver" eller syer en pung? 

Anmeld

12. juni 2013

Morgensol

khaleesi skriver:

Nemlig.. Det er en af de grunde til at jeg aldrig deltager i meget stærke debatter herinde, for det ender altid med at tonen går fra pæn til direkte led.

Dette er vidst første og sidste gang jeg skal være med i sådan en debat. Puha.

Jeg ku rigtig godt tænke mig et svar, for Jeg tænker... Må din søn så heller ik lege med piger? Og ska han lære at lave mad og gøre rent?

Mine 2 tøser eeelsker amerikanerbiler og den mindste er total drengepige! Det er ikke noget vi præger hende til at være, men hun får da i den grad liv til at være den hun er. Skulle jeg så gå og pådutte hende at hun skulle gå i kjoler og lege med dukker dagen lang når hun hellere vil tumle, lege med biler, klatre, lege i jord og mudder osv?

Anmeld

12. juni 2013

Isabella_mor

Hvordan skulle det at lege med et stykke legetøj som industrien/ de voksne har bestemt er kønsbestemt, kunne gå ind og pille ved børns sexualitet. Da jeg var barn legede jeg krig, jeg klatrede i træer og mange andre ting. Jeg er dog ikke særlig feminin men jeg er virkelig ikke blevet kønsforvirret og jeg er heller ikke blevet homosexuel af det.! Det er volapyk i mine øre når folk kommer med deres fordomme og antagelser udfra et fucking legetøj.! 

Hvis min søn vil have en prinsessekjole, have dukker osv. Så får han det.! Hvis det er han springer ud som homosexuel når han er ældre så vil jeg da ikke begynde at beskylde legetøjet, jeg er måske også af den overbevisning at man bliver født til at være homosexuel, og derefter udvilker det mere og mere i puberteten når drifterne rigtig gåe igang og de unge mennesker begynder at udforske sig selv og hinanden. Jeg tror virkelig ikke at det at have en dukkevogn har nogen indflydelse på om barnet så bliver "ødelagt" som nogle kalder det at være homosexuel. det ligger til barnet eller kommer til den unge der udforsker. 

Jeg husker en episode da jeg var barn, min mor har altid bæret utrolig snævertsynet og små racistisk og jeg skal komme efter dig. Men vi var fem børn. Fire piger og en dreng. Og det er så min lillebror, som er den yngste af os alle. Han blev en eftermiddag iført en kjole og fik sit hår sat op i en elastik og så kaldte vi ham louise, han legede med dukker sammen med os andre. Han syntes det var sjovt at lege med "pigeting" prøve vores tøj ect.  Og min mor kom nærmest og skældte os ud hver gang fordi at "det bliver man altså bøsse af" sagde hun... Det svarer, i mine øjne til at sige at man får hvide pletter på hænderne af at onanere, eller firkantede øjne af at se for meget fjernsyn. Det har ingen betydning. 

Lad dog jeres unger udfolde sig og udforske verden , lad dog være med at bestemme hvad de skal lege med og hvem de skal lege med af frygt for at de bliver til små bøsser og lesbiske. Støt op om dem og gik dem selvtillid i det de gør så de kan møde verden med selvværdet i orden og en selvtillid der sparker røv. Vil drengene have barbie, barnevogn og bratz dukker, så lad dem få det. Vil pigerne have biler, racerbaner og actionfigurer. Så lad dem få det. 

Jeg tror mere de lærer at lege alsidigt og sammen, styrke fællesskabet kønnene imellem når forældrene kan lade være med at blade sig i deres børns lege og måder at udvikle sig på. 

Punktum. 

Anmeld

12. juni 2013

Silas&Mille

Wimmie skriver:

Hvad er en rigtig mand?

Sjovt nok så er de voksne mænd jeg kender der er blevet opdraget til at være "rigtige mænd" -dvs. kun drengelegetøj, fodbold, biler, absolut intet lyserødt osv. -de er blevet nogle bøller eller nogle mandschauvinister der mener at kvindens plads er i køkkenet - flere af dem kan simpelthen ikke finde ud af at behandle kvinder ordentligt og de taler nedsættende om kvinder og hvordan de bør være. Havde en kollega der var sådan - han kunne aldrig drømme om at lave mad eller gøre rent for det var kvindens job - hans job var at tage ud med vennerne... nåja, og da de så måtte i behandling for at få børn gik han på arbejde og sagde at "rigtige kvinder burde kunne få børn" 

Nok et lille sidespring... 

Men hold da kæft et røvhul...

(beklager sproget)

Anmeld

12. juni 2013

Weidemann1

Selvfølgelig kan en dreng have en dukkevogn! 

Min dreng , har ikke mindre en 2!
Han er en dreng med stort D og krut i røven!
Men elsker også at putte sine bamser engang i mellem, syntes nu endenligt det er ret sødt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.