Mor og meget mere skriver:
Jeg har ikke skrevet nogle latterlige spørgsmål - pæn tone, iøvrigt! - og jeg har både en pige og to drenge, tak.
Du vil tydeligvis ikke gå i debat, men blot poste påstande, som du ikke sandsynliggør eller underbygger. Den første del af dit indlæg lyder som copypaste fra amerikanske, højreekstreme grupperinger - jeg har trods mere end tyve år inden for det pædagogiske felt aldrig læst noget tilsvarende, og jeg synes altså, det er fair nok, at du henviser til dine kilder, når du lancerer så rabiate synspunkter, som om der er tale om fakta og ikke blot dine personlige holdninger.
Nå, det var ikke en højreekstrem gruppe, citatet kom fra - men Dr. Phil
. Iøvrigt som vejledning til forældre, hvis søn klæder sig i pigetøj.
February 10th NYT \ UDLAND

Den amerikanske psykolog og TV-vært Dr. Phil, vejleder en forældre til en søn, som kan lide at lege med pige legetøj og gå klædt i pigetøj, at “fjerne pige tingene og købe ham legetøj for drenge”.
I et video-indlæg på Dr. Phils hjemmeside, fortæller Robbie at hendes søn kan lide at lege med Barbe og elsker at gå rundt i pigetøj - hvilket hun ikke synes er normalt. I optagelsen spørger hun den kendte Tv-vært om råd til at håndtere sønnens adfærd.
“ Der er en række mentaludviklings stadier hos børn, og det er ikke usædvanligt, specielt for ungde drenge, at eksperimentere og blive hængende ved visse stimulerende genstande,”fortæller Dr. Phil og fortsætter: “ Dette er ikke en indikator på at din søn er homoseksuel.”
Dr. Phil, der gennem de sidste par måneder har støttet kampen mod mobning af homoseksuelle på skoler og uddannelsesinstitutioner, overrasker derfor noget da han fortsætter sine råd til Robbie:
“Led din søns opmærksomhed mod en ikke-forvirrende retning. Køb ham ikke Barbe dukker eller pigetøj. Du vil jo ikke gøre noget der kan bestyrke forvirringen på dette stadie i processen… Fjern pigetingene og køb ham legetøj fra drenge.”
“ Støt ham i hvad han gør, bare ikke i pige tingene.”
Det har selvfølgeligt fået organisationen Gay and Lesbian Alliance Against Defamation (GLAAD) op ad stolen. I en meddelelse til det amarikansle LGBT nyhedsmedie Advocate skriver formanden for GLAAD Jarret Barrios, blandt andet at Dr. Phil sender en klar besked til børn, at de skal indordne sig under kønsrollernes snævre stereoty per.