Min dreng blev fundet på parkeringspladsen i børnehaven !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

jeg har snakket med lederen og forholder mig til det . Og springer over denne snak om hvorvidt en 3 årig er gammel nok til at lære sådan ting , for vi er tydeligvis ikke enig . 

Hvis det var min søn havde jeg taget en snak med ham om at man ikke må gå udenfor børnehaven, og at man, hvis man kommer til det, skal blive ved døren indtil der kommer en voksen. Snakke om hvor vigtigt det er ikke at gå ud på vejen. I dit tilfælde ville jeg rose ham for at han ikke var gået væk.

Som jeg læser det, er det det Skouboe lægger op til, og så er jeg altså enig med hende. Hvorfor er det dig så meget imod?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Hvis det var min søn havde jeg taget en snak med ham om at man ikke må gå udenfor børnehaven, og at man, hvis man kommer til det, skal blive ved døren indtil der kommer en voksen. Snakke om hvor vigtigt det er ikke at gå ud på vejen. I dit tilfælde ville jeg rose ham for at han ikke var gået væk.

Som jeg læser det, er det det Skouboe lægger op til, og så er jeg altså enig med hende. Hvorfor er det dig så meget imod?

du kan læse mit svar hvis du vil vide hvorfor det er mig imod, vil heller ikke diskutere det med dig. Længere er den ikke .

Anmeld

16. maj 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

du kan læse mit svar hvis du vil vide hvorfor det er mig imod, vil heller ikke diskutere det med dig. Længere er den ikke .

Selvom jeg læser dine svar forstår jeg det ikke. Med mindre grunden er at du ikke mener en 3-årig kan lære noget af det, men så er jeg uenig.

Men fred være med at du ikke vil uddybe. Hav en god aften. Det var godt at der ikke skete noget med din søn.

Anmeld

16. maj 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Selvom jeg læser dine svar forstår jeg det ikke. Med mindre grunden er at du ikke mener en 3-årig kan lære noget af det, men så er jeg uenig.

Men fred være med at du ikke vil uddybe. Hav en god aften. Det var godt at der ikke skete noget med din søn.

Så er det jo bare sådan det er  Hvad er du så gerne vil have uddybet som der ikke er svaret på ??

Anmeld

16. maj 2013

Skouboe

Pikku Myy skriver:

Det var lige præcist det jeg var ude efter - mange tak fordi du fangede den jeg var ved at tro at min evne til at kommunikere var gået helt i fløjten

Jeg mener selvfølgelig ikke at en 3 årig ergammel nok til at stå med ansvaret, det er børnehavens, men jeg ville da klart tage snakken med mit barn og jeg forventer faktisk at begge mine piger ikke går med ud, eller hvis de kommer til det alligevel at de kalder på en pædagog igennem hegnet, så de kan blive lukket ind igen. Vi har snakket om det før, men jeg tror da lige at jeg vil genopfriske det efter den her tråd.

Anmeld

16. maj 2013

Anonym trådstarter

Det var lige præcist det jeg var ude efter - mange tak fordi du fangede den jeg var ved at tro at min evne til at kommunikere var gået helt i fløjten

Jeg mener selvfølgelig ikke at en 3 årig ergammel nok til at stå med ansvaret, det er børnehavens, men jeg ville da klart tage snakken med mit barn og jeg forventer faktisk at begge mine piger ikke går med ud, eller hvis de kommer til det alligevel at de kalder på en pædagog igennem hegnet, så de kan blive lukket ind igen. Vi har snakket om det før, men jeg tror da lige at jeg vil genopfriske det efter den her tråd.

Måske du skulle have formuleret dette istedet for at lægge optil hvad VI gør som forældre. 

tænker det må være rart som forældre og sidde med den tro på sine børn når man ikke er tilstede  . At de ville kunne mester alle de ting du som forældre har fortalt dem. Jeg har ikke den tro på mit barn, ikke fordi jeg ikke tror på mit barn. Men fordi jeg mener at det er for meget at forvente at en 3 årige.

Jeg som forælder har valgt, ikke at snakke alle tænkelige situationer , der kunne opstå igennem med mit barn. Jeg kan og vil ikke snakke om situationer som jeg ikke ved nogensinde vil opstå .

jeg har snakket med lederen og hun var enig med mig. Det forholder jeg mig til. Men tak for dit input.

som jeg skrev er vi bare ikke enig om hvad man kan forvente at børn på 3 år.

Anmeld

16. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville nok undre mig over jeg først får det fortalt dagen efter. 

Men udover det så kan det desværre ske, da normeringen i mange børnehaver simpelthen er for ringe. 

men det kan pædagogerne/institutionen jo ikke gøre så forfærdelig meget ved 

Tilføjer lige da jeg lige har læst dit indlæg igeøl og det jo er sket ved afhentning af et andet barn. Så er det den pågældende forældres ansvar. 

Anmeld

16. maj 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg ville nok undre mig over jeg først får det fortalt dagen efter. 

Men udover det så kan det desværre ske, da normeringen i mange børnehaver simpelthen er for ringe. 

men det kan pædagogerne/institutionen jo ikke gøre så forfærdelig meget ved 

Hun beklagede også, men hun havde ikke noget at fange mig igår . Men hun greb fat i mig i morges , hvilket for mig er fint . Bare jeg får det af vide.

nu handler dette ikke om normering af personalet men om uopmærksomme forældre / bedsteforældre i afhentning øjeblikket , hvor de forlader børnehaven .

dette burde ikke ske ... 

Anmeld

16. maj 2013

Lizette86

Anonym skriver:

Er enig 

Nu bor vi i en lille flække hvor der hverken er lyskryds eller fodgænger overgang. Men vi har hajtænder  Og dem snakker vi om lige så vel vi snakker om man skal passe på biler, toget osv osv.

men men han er KUN  3 , så mere stoler je. Altså ikke på ham.

må da indrømme jeg aldrig har taget snakken om han ikke må gå væk fra børnehaven ( han har gået der 5 mdr ) og har ikke stået i en situation hvor det har været nødvendigt. Men vil da tage en snak med ham idag når vi kommer hjem. 

jeg går ikke og forbereder mine børn på alverdens ting, pas på dit og dat. Men opstår der situationer som denne ja så må vi tage den snak. Jahve aldrig tænkt den skulle kunne forekomme. Naiv ja måske.

forresten, super godt din søn er i god behold Glemte jeg helt at skrive før

har du fået lidt mere ro på tankerne ?? For sådan en forskrækkelse kan godt gnave lidt i sindet..

Anmeld

16. maj 2013

Laulund87

Man skulle næsten tro vores børn gik i samme børnehave..

Jeg tænkte sådan på din tråd i dag for da jeg hentede min datter var der sat en stor plakat på døren ind til børnehaven. Der stod at de havde oplevet at når forældre hentede deres børn, gik andre børn med ud på parkeringspladsen så man skulle passe på kun at få sit egen barn med ud. Jeg synes bare ligesom det giver sig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.