Pikku Myy skriver:
Man kan ikke forudse alle de situationer ens barn kommer ud i, og derfor kan man selvfølgelig heller ikke snakke alt igennem med barnet inden det sker. Det er jeg helt enig i!! Jeg havde heller ikke taget snakken med min søn, før han var på vej ud af døren (lige som hos dig en uopmærksom forælder), men da det skete, greb jeg chancen og tog en snak med ham om at hvis det skete igen, måtte han ikke gå afsted.
Det skete igen: Han stod med den åbne dør (igen en forælder). Jeg gik i gang med at forklare at man måtte ikke gå ud uden sin voksne, og så kigger han på mig og siger "det ved jeg godt - jeg ventede på dig". Jeg roste ham, hvorefter vi snakkede lidt om at næste gang skulle han lukke døren, så der ikke var nogen af de mindre børn der kom til at gå ud.
Jeg har ingen anelse om om han husker det til en anden gang, men jeg er sikker på at han helt sikkert ikke gør, hvis jeg ikke har snakket med ham om det ...
Hvis du nu "glemmer" Skouboes oprindelige indlæg, og kun forholder dig til dette, hvad tænker du så?
Hvis jeg kun forholder mig til det du skriver , så kan jeg sagtens følge dig. Men igen jeg har snakket med lederen blandt andet om jeg skulle tage snakken med ham , hun sagde nej. Han ville ikke kunne forholde sig til situationen , da han er videre ( da episoden jo skete dagen før )
men ja stod jeg som dig i situtiation , ville jeg som dig tage snakken med ham. Du var der til at minde om.
jeg har ikke en forventning ( som bl.a skouboe ) om at mit 3 årige barn i situationer ville huske hvad jeg har sagt . Hvis det skete som den anden, hvor han var alene.
ved ikke om forskellen ligger i jeg VAR DER IKKE . Jeg ved ikke om du ikke begge situationer var sammen med din dreng i børnehaven.
og så har jeg ikke en forventning om, at min dreng ville huske at han ikke må gå ud uden en voksen en anden gang , selv om jeg har taget snakken med ham. Han er kun 3 år og det er i mine øjne for meget at forlange af en 3 årig . Hvilket jeg også snakkede med lederen om, og hun var enig.
det ER OG BLIVER vores ansvar som de voksne.