Min dreng blev fundet på parkeringspladsen i børnehaven !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Man kan ikke forudse alle de situationer ens barn kommer ud i, og derfor kan man selvfølgelig heller ikke snakke alt igennem med barnet inden det sker. Det er jeg helt enig i!! Jeg havde heller ikke taget snakken med min søn, før han var på vej ud af døren (lige som hos dig en uopmærksom forælder), men da det skete, greb jeg chancen og tog en snak med ham om at hvis det skete igen, måtte han ikke gå afsted.

Det skete igen: Han stod med den åbne dør (igen en forælder). Jeg gik i gang med at forklare at man måtte ikke gå ud uden sin voksne, og så kigger han på mig og siger "det ved jeg godt - jeg ventede på dig". Jeg roste ham, hvorefter vi snakkede lidt om at næste gang skulle han lukke døren, så der ikke var nogen af de mindre børn der kom til at gå ud.

Jeg har ingen anelse om om han husker det til en anden gang, men jeg er sikker på at han helt sikkert ikke gør, hvis jeg ikke har snakket med ham om det ...

Hvis du nu "glemmer" Skouboes oprindelige indlæg, og kun forholder dig til dette, hvad tænker du så?

Hvis jeg kun forholder mig til det du skriver , så kan jeg sagtens følge dig. Men igen jeg har snakket med lederen blandt andet om jeg skulle tage snakken med ham , hun sagde nej. Han ville ikke kunne forholde sig til situationen , da han er videre ( da episoden jo skete dagen før )

men ja stod jeg som dig i situtiation , ville jeg som dig tage snakken med ham. Du var der til at minde om. 

jeg har ikke en forventning ( som bl.a skouboe ) om at mit 3 årige barn i situationer ville huske hvad jeg har sagt . Hvis det skete som den anden, hvor han var alene. 

ved ikke om forskellen ligger i jeg VAR DER IKKE . Jeg ved ikke om du ikke begge situationer var sammen med din dreng i børnehaven.

og så har jeg ikke en forventning om, at min dreng ville huske at han ikke må gå ud uden en voksen en anden gang , selv om jeg har taget snakken med ham. Han er kun 3 år og det er i mine øjne for meget at forlange af en 3 årig . Hvilket jeg også snakkede med lederen om, og hun var enig.

det ER OG BLIVER vores ansvar som de voksne. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2013

Taniakb

Anonym skriver:

Historien bag . Er anno da jeg ikke vil udstille børnehaven, vi er meget glade for det men har lige brug for luft. 

Idag da jeg aflevere min dreng i børnehaven, trækker pædagogen mig til side. Hun fortæller, at igår var min dreng blevet fundet på parkeringspladsen af en anden mor på vej hjem. Hun tar ham med ind i børnehaven og får fat i de voksne.

pædagogen fortæller, at der på tidspunktet var lidt kaos på legepladsen, hun var ved at give ungerne frugt og der var rigtig mange som blev hentet og den anden pædagog havde travlt med at holde styr på hvem der gik hjem.

hun mente han nok var smuttet ud med en af de andre som blev hentet ( han havde været inde i børnehaven måske for at drikke eller tisse ) hun havde det skidt med hvad der var sket , og jeg tog det egenligt meget pænt, og sagde det var godt han ikke var gået derfra .

men da jeg cykler hjem begynder jeg at tænke mere over det , ikke at det ændre noget . Men pu ha hvor godt han blev fundet . Togbanen ligger lige op ad , hvilket han er meget fascineret af . Og der ligger en vej klods op af børnehaven ( vejen ud af byen ) hvor bilerne kører rimeligt stærkt .

kan mærke panik tankerne kommer , set det sker igen. Tænk hvis hende moderen ikke havde opdaget ham . Pædagogerne havde ikke opdaget han var væk. Ikke jeg kan bruge det til en dyt fis for der skete jo ikke noget .

P.s min dreng er 3 .

Faktisk ret pudsigt..

Jeg læste dit indlæg i går og synes virkelig det var for dårligt at forældrene at man ik holder øje med hinandens børn i udgangen..

så kom jeg op i dagplejen også fortalte de mig faktisk at en af mødrerne havde glemt at lukke døren ordenligt og heller ik lukket for lågen, så på under et min havde min datter gået ud i deres indhegning og videre ud gennem lågen og stod faktisk ude ved vejen..
(Heldigvis er det for enden af en lukket vej) , men hvad hvis der var sket et af de andre børn noget, så havde de måske ik opdaget det så hurtigt..

Jeg tænkte i starten ' godt de opdagede hende så hurtigt' .. Men da jeg kom hjem tænkte jeg igen på dit forum .. akkurat det samme ..

Jeg synes det er for dårligt at forældrene ik holder øje med hinandens børn, sørger for at lukke døren, lågen osv ordenligt.. Lad os håbe det aldrig sker igen..

Anmeld

17. maj 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hvis jeg kun forholder mig til det du skriver , så kan jeg sagtens følge dig. Men igen jeg har snakket med lederen blandt andet om jeg skulle tage snakken med ham , hun sagde nej. Han ville ikke kunne forholde sig til situationen , da han er videre ( da episoden jo skete dagen før )

men ja stod jeg som dig i situtiation , ville jeg som dig tage snakken med ham. Du var der til at minde om. 

jeg har ikke en forventning ( som bl.a skouboe ) om at mit 3 årige barn i situationer ville huske hvad jeg har sagt . Hvis det skete som den anden, hvor han var alene. 

ved ikke om forskellen ligger i jeg VAR DER IKKE . Jeg ved ikke om du ikke begge situationer var sammen med din dreng i børnehaven.

og så har jeg ikke en forventning om, at min dreng ville huske at han ikke må gå ud uden en voksen en anden gang , selv om jeg har taget snakken med ham. Han er kun 3 år og det er i mine øjne for meget at forlange af en 3 årig . Hvilket jeg også snakkede med lederen om, og hun var enig.

det ER OG BLIVER vores ansvar som de voksne. 

Jeg er enig med dig i at det nok er for sent at tage snakken nu. Derfor er det jo også det mere ærgeligt at du ikke fik det at vide på dagen, men nu var det jo sådan det kunne lade sig gøre.

Det handler jo ikke om at vi forventer/forlanger at vores børn nu kan huske at de ikke må gå afsted og læner os tilbage, men at vi, hvis uheldet er ude, krydser fingre for at de kan huske hvad deres mor har sagt. Nogengange kan de - nogengange kan de ikke. Men hvis vi ikke siger noget, er der ikke noget at huske

Anmeld

17. maj 2013

Anonym trådstarter

Jeg er enig med dig i at det nok er for sent at tage snakken nu. Derfor er det jo også det mere ærgeligt at du ikke fik det at vide på dagen, men nu var det jo sådan det kunne lade sig gøre.

Det handler jo ikke om at vi forventer/forlanger at vores børn nu kan huske at de ikke må gå afsted og læner os tilbage, men at vi, hvis uheldet er ude, krydser fingre for at de kan huske hvad deres mor har sagt. Nogengange kan de - nogengange kan de ikke. Men hvis vi ikke siger noget, er der ikke noget at huske

For at vende tilbage til før nævntes indlæg , skriver hun faktisk hun forventet hendes børn IKKE går ud . Og hvis det skulle ske , at de kalder på en voksen . Det vil / kan jeg ikke forvente af min dreng ..,

Anmeld

17. maj 2013

Anonym trådstarter

Taniakb skriver:

Faktisk ret pudsigt..

Jeg læste dit indlæg i går og synes virkelig det var for dårligt at forældrene at man ik holder øje med hinandens børn i udgangen..

så kom jeg op i dagplejen også fortalte de mig faktisk at en af mødrerne havde glemt at lukke døren ordenligt og heller ik lukket for lågen, så på under et min havde min datter gået ud i deres indhegning og videre ud gennem lågen og stod faktisk ude ved vejen..
(Heldigvis er det for enden af en lukket vej) , men hvad hvis der var sket et af de andre børn noget, så havde de måske ik opdaget det så hurtigt..

Jeg tænkte i starten ' godt de opdagede hende så hurtigt' .. Men da jeg kom hjem tænkte jeg igen på dit forum .. akkurat det samme ..

Jeg synes det er for dårligt at forældrene ik holder øje med hinandens børn, sørger for at lukke døren, lågen osv ordenligt.. Lad os håbe det aldrig sker igen..

Børn er lynenes hurtig, derfor er det super vigtigt vi som forældre er opmærksomme i afhentning øjeblikket. Det er vores ansvar.

man tænker nemlig mange tanker igennem bagefter . Godt din datter også blev fundet hurtigt og i god behold

Håber heller ikke det sker igen, så i morges der var kommet seddel på døren i vores børnehaven 

Anmeld

17. maj 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

For at vende tilbage til før nævntes indlæg , skriver hun faktisk hun forventet hendes børn IKKE går ud . Og hvis det skulle ske , at de kalder på en voksen . Det vil / kan jeg ikke forvente af min dreng ..,

Men nu er det mig du skriver med, og jeg skriver faktisk at jeg er enig med dig i at man ikke kan forvente det af en 3-årig. Eller i mit tilfælde en 4-årig.

Men det ændrer ikke ved at jeg vil snakke med min søn om hvordan man undgår farer, med det håb at han vil huske bare en brøkdel, hvis uheldet skulle være ude ...

Jeg kan se jeg har skrevet "vi" i det indlæg du citerede, og det var altså mere ment som et overordnet "vi", ikke som Skouboe og mig. Er det der misforståelsen ligger?

Anmeld

17. maj 2013

Anonym trådstarter

Men nu er det mig du skriver med, og jeg skriver faktisk at jeg er enig med dig i at man ikke kan forvente det af en 3-årig. Eller i mit tilfælde en 4-årig.

Men det ændrer ikke ved at jeg vil snakke med min søn om hvordan man undgår farer, med det håb at han vil huske bare en brøkdel, hvis uheldet skulle være ude ...

Jeg kan se jeg har skrevet "vi" i det indlæg du citerede, og det var altså mere ment som et overordnet "vi", ikke som Skouboe og mig. Er det der misforståelsen ligger?

Bare glem det. Jeg har snakket med børnehaven og fået de svar jeg skulle bruge  Men tak for svar.

tror vi snakker forbi hinanden og det giver ikke mening og fortsætte 

Anmeld

17. maj 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg forstår hvad du skriver, men jeg har ikke været der i situationen. Så der har ikke været en oplagt mulighed for at snakke med ham om, at man ikke må gå ud uden sin mor eller far.

jeg har snakket med lederen som ikke mener jeg skal tage snakken med ham nu, da han er videre. Og hun mente heller ikke jeg skulle tage de snakke om alle de ting, ude i verden vi skal huske at passe på. Og hvordan vi gør i given situation. Som denne.

MEN skulle jeg som dig stå i samme situation, hvor jeg er der i øjeblikket. Ville jeg helt sikkert tage snakken med ham.

men der har vi ikke været ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.