Anonym skriver:
Min allerførste tanke da jeg læste dit indlæg, var at jeg faktisk ikke gider svare . For jeg har en tro på når mit barn bliver afleveret i børnehaven så er han DER .
og lægge ansvaret over på mig som mor, over en anden lukker mit barn ud , gider jeg faktisk ikke høre på.
for at svare alligevel så cykler vi frem og tilbage . Og jeg lærer ham skam på samme måde som dig at færdes i trafikken . Det ændre ikke på han er en dreng med krudt i røven som er nysgerrig.
så nej stoler ikke på han kan færdes alene som 3 årige i trafikken og det ansvar skal han nu ikke have .
og undskylder på forhånd men bliver ret provokeret at dit svar.
kan på ingen måde se det er MIT ansvar andre lukker mit barn ud
Du må gerne være provokeret over mit svar, hvis du føler for det, men det var på ingen måde sådan ment.
jeg prøver at udtrykke mig lidt tydligere, så må du jo vælge om du stadig vil føle dig provokeret.
JA, jeg er enig I at forældre skal holde øje med at der ikke går andre børn med ud, og at det vil være en god ide at snakke med børnehaven om det.
JA, jeg er enig I at man ikke kan bebrejde pædagogerne, og at det ikke er retfærdigt at give pædagogerne skylden.
basalt set alt det som de første 10 indlæg havde skrevet, og det jeg prøvede at undgå på at gentage.
Mit indlæg var ment som om at NÅR det nu er sket, og NÅR risikoen for at det kan ske igen er til stede, var det måske en ide at snakke med din søn også? Om at han ikke må smutte med ud, om hvordan man opfører sig på en parkeringsplads og i nærheden af en vej osv, osv, så situationen måske bliver mindre farlig, hvis den gentager sig.
Som 3 årig er man gammel nok til at lære sådan nogle ting, krudt i røven eller ej.
Og det er iøvrigt meget muligt at det ikke er dit ansvar, men det er jo ingen trøst hvis uheldet er ude.