Min dreng blev fundet på parkeringspladsen i børnehaven !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2013

Anonym trådstarter

Lizette86 skriver:

forresten, super godt din søn er i god behold Glemte jeg helt at skrive før

har du fået lidt mere ro på tankerne ?? For sådan en forskrækkelse kan godt gnave lidt i sindet..

Han er i god behold , og har intet selv nænvt . 

Ja det har jeg , tog en snak med lederen da jeg hentede . Hun sagde det var godt jeg kom igen , og havde fuldt forståelse for mine tanker . De havde selv snakket om episoden , og hun foreslog der kom en seddel på døren . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Man skulle næsten tro vores børn gik i samme børnehave..

Jeg tænkte sådan på din tråd i dag for da jeg hentede min datter var der sat en stor plakat på døren ind til børnehaven. Der stod at de havde oplevet at når forældre hentede deres børn, gik andre børn med ud på parkeringspladsen så man skulle passe på kun at få sit egen barn med ud. Jeg synes bare ligesom det giver sig selv

Hi hi ja det kunne man da godt tro  Men det gør de nu ikke .

syntes også det gir sig selv men åbenbart ikke . Der kommer også seddel på i vores børnehave så der lige kommer lidt fokus på det 

Anmeld

16. maj 2013

Lizette86

Anonym skriver:

Han er i god behold , og har intet selv nænvt . 

Ja det har jeg , tog en snak med lederen da jeg hentede . Hun sagde det var godt jeg kom igen , og havde fuldt forståelse for mine tanker . De havde selv snakket om episoden , og hun foreslog der kom en seddel på døren . 

Okay super:-)

Anmeld

16. maj 2013

Laulund87

Anonym skriver:

Hi hi ja det kunne man da godt tro  Men det gør de nu ikke .

syntes også det gir sig selv men åbenbart ikke . Der kommer også seddel på i vores børnehave så der lige kommer lidt fokus på det 

Skræmmende at det sker flere steder

Ja det er fint nok der er kommet en seddel når der er flere der er uopmærksomme

Anmeld

16. maj 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Skræmmende at det sker flere steder

Ja det er fint nok der er kommet en seddel når der er flere der er uopmærksomme

Ja det syntes jeg faktisk det er . Og forstår det virkelig ikke. For mig gir det sig selv . Man holder øje med de kun er ens egne børn som kommer med ud. Personalet har jo ikke en jordisk chance for at holde styr på dem, hvis andre voksne lukker dem ud

Anmeld

16. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hun beklagede også, men hun havde ikke noget at fange mig igår . Men hun greb fat i mig i morges , hvilket for mig er fint . Bare jeg får det af vide.

nu handler dette ikke om normering af personalet men om uopmærksomme forældre / bedsteforældre i afhentning øjeblikket , hvor de forlader børnehaven .

dette burde ikke ske ... 

Var egentlig også ind og rette i mit indlæg da det gik op for mig at det skete ved afhentningen. 

Anmeld

17. maj 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Så er det jo bare sådan det er  Hvad er du så gerne vil have uddybet som der ikke er svaret på ??

Jeg ved ikke helt hvad det er jeg gerne vil have uddybet, for jeg forstår ikke helt hvad grunden er til at det er dig imod at gribe chancen og tage en snak med din dreng. Tænkte at hvis du lige satte et par ord mere på, kunne det være jeg kunne finde ud af hvor det er vi er uenige ...

Jeg fornemmer på dit indlæg til Skouboe at det handler om at du ikke mener man skal kunne forvente det af en 3-årig, og det er jeg enig i!!, men jeg tror heller ikke at man kan forvente det af en 4-5-årig, hvis man aldrig har snakket om det ...

Men igen, hvis du ikke vil snakke om det, synes jeg virkelig bare vi skal stoppe

Anmeld

17. maj 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg ved ikke helt hvad det er jeg gerne vil have uddybet, for jeg forstår ikke helt hvad grunden er til at det er dig imod at gribe chancen og tage en snak med din dreng. Tænkte at hvis du lige satte et par ord mere på, kunne det være jeg kunne finde ud af hvor det er vi er uenige ...

Jeg fornemmer på dit indlæg til Skouboe at det handler om at du ikke mener man skal kunne forvente det af en 3-årig, og det er jeg enig i!!, men jeg tror heller ikke at man kan forvente det af en 4-5-årig, hvis man aldrig har snakket om det ...

Men igen, hvis du ikke vil snakke om det, synes jeg virkelig bare vi skal stoppe

Som jeg skrev til skouboe har jeg taget en snak med lederen og det er det jeg forholder mig til. Og nej jeg er ikke enig med skouboe om hvad man kan forvente af en 3 årige.

hvis du læser mit første svar til skouboe forklare jeg netop hvorfor jeg ikke gider svare , netop at det provokere mig at hun ligger optil hvad vi har gjord for at lære ham disse ting. Sagt mellem linjerne at det er vores ansvar . Hvilket jeg overhovedet ikke mener det er.

så nej har ikke behov for at sidde og diskutere.  

jeg har en forventning om når jeg aflevere mit barn i børnehaven så er han DER . Og at andre uansvarlige voksne lukker ham ud er hverken min eller pædagogerne skyld . 

dette er en situation som jeg på ingen måde på forhånd har snakket med min søn om, jeg går ikke i hverdagen og lærer dem hvordan de skal reagere i alle tænkelig mulige situationer der MÅSKE kan opstå. Som denne.  Jeg lærer mine børn hvordan de skal begå sig i Hverdagen.

det er der jeg er Det uenig med skouboe. Men igen jeg har taget en snak med lederen om denne episode . Og det forholder jeg mig til, hun er trods alt uddannet ( så må have lidt viden )

håber det var svar nok.

Anmeld

17. maj 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Så i bund og grund handler det vel om at jeg er uenig med skouboe om at vi skal prøve at forbedre vores børn på situationer som MÅSKE vil opstå . Og at vi på den måde kan undgå situationer som denne. Og at man som forældre skal kunne tro på vores børn agere efter den viden vi har puttet på dem, når de står i disse situationer som her 3 årige. Det ansvar ville jeg på ingen måde lægge på min dreng. Ja jeg kan lærer ham en masse , men forvente han gør det opgiven situation . Nej

Anmeld

17. maj 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Så i bund og grund handler det vel om at jeg er uenig med skouboe om at vi skal prøve at forbedre vores børn på situationer som MÅSKE vil opstå . Og at vi på den måde kan undgå situationer som denne. Og at man som forældre skal kunne tro på vores børn agere efter den viden vi har puttet på dem, når de står i disse situationer som her 3 årige. Det ansvar ville jeg på ingen måde lægge på min dreng. Ja jeg kan lærer ham en masse , men forvente han gør det opgiven situation . Nej

Man kan ikke forudse alle de situationer ens barn kommer ud i, og derfor kan man selvfølgelig heller ikke snakke alt igennem med barnet inden det sker. Det er jeg helt enig i!! Jeg havde heller ikke taget snakken med min søn, før han var på vej ud af døren (lige som hos dig en uopmærksom forælder), men da det skete, greb jeg chancen og tog en snak med ham om at hvis det skete igen, måtte han ikke gå afsted.

Det skete igen: Han stod med den åbne dør (igen en forælder). Jeg gik i gang med at forklare at man måtte ikke gå ud uden sin voksne, og så kigger han på mig og siger "det ved jeg godt - jeg ventede på dig". Jeg roste ham, hvorefter vi snakkede lidt om at næste gang skulle han lukke døren, så der ikke var nogen af de mindre børn der kom til at gå ud.

Jeg har ingen anelse om om han husker det til en anden gang, men jeg er sikker på at han helt sikkert ikke gør, hvis jeg ikke har snakket med ham om det ...

Hvis du nu "glemmer" Skouboes oprindelige indlæg, og kun forholder dig til dette, hvad tænker du så?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.