Hvordan er jeres forhold til svigermor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2009

Kaufie

Nu fik jeg kun svaret på hvordan mit forhold til min egen svigermor er - men jeg føler virkelig med dig - og jeg tror vores svigermødre er ret ens i og med de kan få alt vendt til noget negativt.

Det i sig selv gør, at man bare virkelig skal hanke op i sig selv for at bevare den positive indstilling.

Når din kæreste selv siger til sin mor, at hun skal stoppe med det fis - ja, så der det nok ikke først gang hun slynger en bemærkning af den karakter ud.

Jeg ville ønske jeg kunne give dig nogen gode råd - for så ville jeg selv følge dem - men jeg mener som så mange nadre, at I skal forsøge at holde den positive indgangsvinkel - for det er så værdifuldt at jeres datter får et godt forhold til sin farmor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2009

Diana...

Dutte84 skriver:

Forstår godt det du skriver...

Men det er hende der piskede stemningen op, Som sagt jeg sagde pænt i baggrunden at jeg skulle ikke have besøg, og der laver hun det til noget skidt...

Og vi har prøvet at sætte os ned og snakke med hende om det, op til flere gange.. Hun kan da godt se at hun vender tingene til det dårlige, og det er altså ved alle hun gør det, ikke kun os...

Og hun holder det en uges tid - Så er det det samme igen, efter os allesammen og vi er både det ene og andet, og siger til os allesammen at vi gider hende osv..

Vi kan ikke lave om på hende - Vi må leve med at hun sviner os til og vender stort set alt til det negative...

Når hun sidder med Julie, begynder Julie og græde eller skrige, fordi hun er vild når hun håndtere små babyer, Og vi siger  da til hende, at hun skal ikke lave vilde lege med hende, for det kan ikke klare endnu, og det er et barn hun sidder med... Da hun var spæd, løftede hun Julie, men tænkte ikke på at hun skulle holde hendes hoved os, vi sagde os pænt til hende at hun skulle støtte Julies hoved... N sagde "Det kan hun altså godt selv" Et spæd barn kan ikke holde hovedet selv lige fra fødslen... Igen, hun har glemt alt om hvordan man håndtere en baby...
Når Julie græder siger N os til Julie, Hold op med at græde, du er jo ikke ked af noget... Julie forstår jo ikke ord osv endnu...

Knus....

Ja du sagde det nok pænt nok men det din kærester siger synes jeg overhoved ikke er nødvendigt i denne samtale. men igen jeg kan kun dømme ud fra den samtale.

Men ud over den samtale så er det øv at i ikke kan få hende til at samarbejde.

Anmeld

3. juli 2009

Balderson

Tina2 skriver:

Jeg har INTET forhold til min svigermor og min mand heller ikke.... Hun valgte at melde fra vores bryllup for snart 3 år siden fordi bordplanen ikke passede damen!!!!!!

Så hun er ikke i vores liv og har aldrig set vores yngste, Milas.....

Hold da op, kunne hun ikke se ud over sin egen næsetip og så huske på at det var jeres dag..

Utroligt...

Anmeld

3. juli 2009

Rose

Diana... skriver:

Altså hun spørg om vores mening og den giver vi, vi giver vores mening ud for en samtale der i mine øjne ikke er noget galt med...
Man kan ikke skrive et indlæg og forvente at ALLE giver en ret og slet ikke når man spørg om vores mening så giver vi den hvor skal man lyve? 

Knus Diana som ikke synes man skal lave et indlæg hvis man ikke kan klare svar ud over sin egen mening.

Hejsa Diana.
Det er da vist lidt dobbeltmoralsk at begynde at nævne at man ikke skal lave indlæg for kun at få én slags svar!
Jeg skriver at jeg syntes det er ærgeligt at se at der overvejende er flest der syntes at svigermoderen er i sin gode mening til at blande sig i deres liv. Det er min ærgelige mening, ligesom du også har skrevet din mening. Andet er der egentlig ikke i det. Jeg tror alle der laver et indlæg er klar over og parat til at høre svar både positive og negative.
Jeg vil give dig ret i at det er svært at have en holdning i den forstand at det vi hører om kun er et øjebliksbillede, der er jo meget mere bag som skaber følelserne op til lige denne diskution. Al respekt for at du har modsat mening af mig. Sådan skal det jo helst være, ellers ville livet da være kedeligt.... 

Anmeld

3. juli 2009

Balderson

baby2010 skriver:

Jeg har verdens værste svigermor... Vi har lige fortalt hende, at vi venter barn og hun blev ked af det og skuffet... Hun synes ikke vi har styr på økonomien og at jeg ikke har været i familien længe nok (vi har været kærester i 2 år, og vi fylder begge 30 næste år).

Det skal siges, at vi begge har en længere videregående uddannelse og min kæreste har et velbetalt job. Jeg er blevet gravid, og har netop færdiggjort psykologiuddannelsen - men kan så ikke nå at få job inden barsel.

Min svigermor sagde følgende, da vi fortalte den "glædelige" nyhed om familieforøgelse:
- "små børn, små problemer, store børn, store problemer -men det finder I jo snart ud af"

- "børn af psykologer er fucked up" - ih tak!

- "vi gider ikke yngelpleje, vi vil være egoister her på vores gamle dage, så vi gider ikke passe jeres barn"

Jeg kan ikke forestille mig en værre situation!?!?! Jeg troede det var forfærdeligt, at have en overindvolveret svigermekanik, men tro mig, når jeg siger: denne situation er meget værre

Sagde hun virkelig det:

Jeg har næsten hørt det samme, bare med pædagog istedetfor.. Og den eneste grund til min svigermor tænker/siger sådan er fordi hun mener, at læse til pædagog er spild af tid, for alle kan jo passe børn..

Og denne her:

- "vi gider ikke yngelpleje, vi vil være egoister her på vores gamle dage, så vi gider ikke passe jeres barn"

Jamen, så er det nok heldigt, at jeres fælles barn nok også får bedsteforældre fra din side af... Og det er jo hende der kommer til at gå glip af noget..

Anmeld

3. juli 2009

Nanna1985

Jeg har et godt forhold til mine svigerforældre  De er meget hjælpsomme og kærlige mennesker.. Så jeg har intet at klage over her

Kæresten har os et SUPER dejligt forhold til min familie

Anmeld

3. juli 2009

Balderson

Den eneste grundt til jeg overhovedet gider at bruge tid på min svigermor, er fordi jeg elsker hendes søn, så jeg prøver, men kun til en vis grænse...

Vi klinger ikke særlig godt sammen, og i bund og grund kan jeg ikke lide hende...

Hun er sådan af person at hun gerne vil bestemme alt og hun er ikke vantil til at få et Nej...

Hvis det stod til hende, så ville det passe hende fint hvis hun stadigvæk kunne bestemme over sine børn, også selvom de nu er voksne (30 og 32 år)

Sidste gang vi var hjemme, fik vi at vide at hun virkelig fandt det træls, at min mand havde skiftet læge.. Hun så helst at de havde den samme...

Hvor mit  svar var: At nu var det alså sådan at det nok var bedst at min mand, vores fælles barn og jeg havde samme læge og derudover gad vi da ikke have en læge der lå 40 km væk fra os i en helt anden kommune...

Det kunne hun slet ikke forstå.. Og jeg ryster bare på hovedet af hende...

Så Dutte84 du er ikke alene om at have en skod sviger-monster...

Anmeld

3. juli 2009

Mette+Mathias

Rogonja skriver:

Hejsa Diana.
Det er da vist lidt dobbeltmoralsk at begynde at nævne at man ikke skal lave indlæg for kun at få én slags svar!
Jeg skriver at jeg syntes det er ærgeligt at se at der overvejende er flest der syntes at svigermoderen er i sin gode mening til at blande sig i deres liv. Det er min ærgelige mening, ligesom du også har skrevet din mening. Andet er der egentlig ikke i det. Jeg tror alle der laver et indlæg er klar over og parat til at høre svar både positive og negative.
Jeg vil give dig ret i at det er svært at have en holdning i den forstand at det vi hører om kun er et øjebliksbillede, der er jo meget mere bag som skaber følelserne op til lige denne diskution. Al respekt for at du har modsat mening af mig. Sådan skal det jo helst være, ellers ville livet da være kedeligt.... 

Hvordan er det dobbeltmoralsk? Har Diana (på et tidl. tidspunkt) brokket sig over at få svar, hvor svareren er uenig med hende?

Jeg er enig med dig i at svigermødre ikke skal blande sig børns og svigerbørns liv, - men hvordan gør hun det her, - når hun spørger om hun må komme (hun dukker ikke bare op), og hun siger at de så må sige til, når de vil have besøg - dvs. at hun bestemmer ikke hvornår hun så skal komme, - hvis dét er at blande sig, - så skal man godt nok gå på listefødder som svigermor!!

Anmeld

3. juli 2009

Lise

baby2010 skriver:

Jeg har verdens værste svigermor... Vi har lige fortalt hende, at vi venter barn og hun blev ked af det og skuffet... Hun synes ikke vi har styr på økonomien og at jeg ikke har været i familien længe nok (vi har været kærester i 2 år, og vi fylder begge 30 næste år).

Det skal siges, at vi begge har en længere videregående uddannelse og min kæreste har et velbetalt job. Jeg er blevet gravid, og har netop færdiggjort psykologiuddannelsen - men kan så ikke nå at få job inden barsel.

Min svigermor sagde følgende, da vi fortalte den "glædelige" nyhed om familieforøgelse:
- "små børn, små problemer, store børn, store problemer -men det finder I jo snart ud af"

Jeg kan ikke forestille mig en værre situation!?!?! Jeg troede det var forfærdeligt, at have en overindvolveret svigermekanik, men tro mig, når jeg siger: denne situation er meget værre

OMG!!! Hvem fanden har pisset på hendes sukkermad???

Tak for L***

Hende ville jeg sgu også være ret træt af.

Anmeld

3. juli 2009

Honningblomst

Mine har nu været ok.....har der været områder hvor de har gået over mine grænser så har jeg takt med min mand om det...jeg savner dem dog ikke og er glad for de bare er farmor og farfar nu-smiler
Knus Eva..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.