Jeg læste dit indlæg i går aftes, men fik ikke skrevet noget til dig.... nu er jeg egentlig lidt ked af at se alle de indlæg som er til fordel for din svigermor, for det er ikke særlig positivt for dig.
Det er klart at det er noget der går dig på for ellers ville du ikke ha' skrevet indlægget for at høre andres mening. Der ligger også en masse forud som du jo også referer til hele tiden, som har gjort jeres forhold ret anspændt!
Helt seriøst så har du på en pæn måde trukket dine grænser op for hende, og du snakker oven i købet med hende selv i telefonen uden at lade din kæreste stå som mellemmand, hatten af for det! Selvfølgelig er det sødt af hende at komme med gaver/tøj, men det skal da absolut ikke være på hendes præmisser. Det er hårdt at passe en lille baby, og hvis hun oven i købet driller med nattesøvnen, så er du underskudsmor af største grad lige i øjeblikket. Det er klart at du skal tænke på dig selv, og har du ikke lyst til at have gæster, og det er 100% hvad svigermor er, for lige gyldig hvor sød en svigermor er, så tester hun lige hjemmet for at se om sønnen har det godt.... så det er absolut fair at du siger nej, og hun må komme en anden gang. Det er rigtig ærgeligt at hun oplever det som noget dårligt, særligt når du fortæller at du også har takket nej til din søster. Jeg kan høre at din kæreste også taler ret hårdt til hende, hvilket nok bunder ud i at hun har det med at køre sit eget løb.... "jeg har ret, alle andre er forkerte på den".
Og lige en sidste ting, - har du lyst til at surfe rundt på baby.dk eller alverdens andre steder, så skal du sgu bare gøre det. Det er så hamrende pisse svært at gøre noget helt for sig selv på sin barsel. At være egoistisk!!! - for man eksisterer lige pludselig 100% for et andet lille menneske og kobler sig selv af i svinget. Fornuften siger at man skal gå ind og sove..... men så oplever man kun at vågne til babyalarmen og så er det bare "på" igen! Der er lige pludselig ingen "jeg"-tid! Hold fast i dine interesser og prioriter dem større end din svigermor, for går du ned med flaget, så går det i særlig grad ud over jeres datter.
Du skal selvfølgelig heller ikke totalt afvise din svigermor, men det fornemmer jeg heller ikke at du vil.
Anmeld