Hvordan er jeres forhold til svigermor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2009

lion

Jeg har et nogenlunde forhold til min svigermor, der er nogen ting jeg ik kkan ha. men det er jo ikk så slemt.

Det eneste minus er hun af en eller anden grund går mig på nerverne HELE tiden. Hun er sød nok, men havde hun ikk været min svigermor, havde jeg ikk haft kontakt til hende, så meget går hun mig på nerver. Men det ved min kæreste at hun gør. Nu er hun ikk her så tit da hun bor på bornholm.

Hun sender gaver og penge og alle andre ting til Cassandra. Hun er en rigtig god og sød farmor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2009

LotteGabriella

Dutte84 skriver:

Jeg har ikke et godt forhold til min....

Her til aften ringer hun og spørger om de må komme og besøg os...
Tlf. samtalen.

N: Må vi komme ud i aften?

Min kæreste: Jeg er ikke hjemme iaften, skal ud med en kammerat...
Mig i baggrunden: Jeg er træt og skal ikke have besøg.

N: Så gider jeg slet ikke komme
Min kæreste: Nu stopper du det der mor.
Mig i baggrunden: Må jeg lige snakke med hende.

Mig: N, det er ikke fordi i ikke må komme, jeg er bare træt og Julie har valgt at holde fest hver nat nu efterhånden, og min søster har os spurgt om de måtte komme, der sagde jeg os nej.

N: Nåh, det er bare i orden.. Det er bare fordi jeg har noget tøj til Julie.. Men vi har 3 uger til at kan komme ud til jer..

Jeg tænker: Hallo N, du har et helt liv til at kan komme ud til os.
Mig: Ja det er fint, men vi finder en anden dag.

Min kæreste får røret igen.
N. Så må Dorthe ringe til os når hun vil have besøg...
Min kæreste: Nu stopper du det fis der, hun er træt og skal have lov til at hvile, og hun har sagt nej til at hendes søster os vil komme... Mor det er jo ikke fordi hun ikke vil have i kommer, men når hun har sagt nej til sin søster siger hun os nej til jer.
N: Det er os i orden.
tlf. samtale slut...

Jeg blev meget irriteret over at hun sagde sådan...
Sidste år engang, var min kæreste inde ved sine forældre, og ringede til mig og skulle spørge om et og andet..

Pludselig siger hun i baggrunden "A, Du tør jo ikke og gør andet end hvad Dorthe siger"
Jeg blev tosset og sagde i tlf til ham, hvadd pokker bilder hun sig ind, hun havde ikke noget at sige til sit forsvar...

Jeg og min svigermor kommer aldrig til at fungere godt sammen... Hun ser negativt på mig, hun siger jeg er for dårlig til hendes søn, behandler ham ikke godt osv i de baner... Når hun begynder på noget når hun er her, sætter jeg hende på plads og det ved hun os godt...

Hun har heller ikke behandlet nogen af hendes børn ordenligt.. Hun har slået dem op til flere gange... Af hvad grund ved jeg ikke...
Hun snakker rigtig ond om mig, får det hele afvide af min kæreste...

Hun har desværre været indlagt i over et halvt år pga mavesår, kastede blod op, kunne ikke tåle det medicin hun fik, hun fik hjertestop og blev genoplivet igen, har mistet hukommelsen, Nu har hun kort tids hukommelse...

I starten var hun bare så sød osv ved mig, det ændrede sig efter et ½ års tid.. Den måde som hun behandler mig på, den måde får hun tilbage igen af mig...

Er det for dårligt af mig????

hmm...i starten synes jeg at hun var ret irreterende, da hun hele tiden prøvede at fortælle at man kunne gøre alle tingene bedre, nemlig på hendes måde

Men det fik jeg selv hurtigt stoppet ved at sige fra, så nu har vi et rigtig godt forhold

Anmeld

3. juli 2009

Mette+Mathias

Dutte84 skriver:

Jeg har ikke et godt forhold til min....

Her til aften ringer hun og spørger om de må komme og besøg os...
Tlf. samtalen.

N: Må vi komme ud i aften?

Min kæreste: Jeg er ikke hjemme iaften, skal ud med en kammerat...
Mig i baggrunden: Jeg er træt og skal ikke have besøg.

N: Så gider jeg slet ikke komme
Min kæreste: Nu stopper du det der mor.
Mig i baggrunden: Må jeg lige snakke med hende.

Mig: N, det er ikke fordi i ikke må komme, jeg er bare træt og Julie har valgt at holde fest hver nat nu efterhånden, og min søster har os spurgt om de måtte komme, der sagde jeg os nej.

N: Nåh, det er bare i orden.. Det er bare fordi jeg har noget tøj til Julie.. Men vi har 3 uger til at kan komme ud til jer..

Jeg tænker: Hallo N, du har et helt liv til at kan komme ud til os.
Mig: Ja det er fint, men vi finder en anden dag.

Min kæreste: Nu stopper du det fis der, hun er træt og skal have lov til at hvile, og hun har sagt nej til at hendes søster os vil komme... Mor det er jo ikke fordi hun ikke vil have i kommer, men når hun har sagt nej til sin søster siger hun os nej til jer.
tlf. samtale slut...

Jeg blev meget irriteret over at hun sagde sådan...
Sidste år engang, var min kæreste inde ved sine forældre, og ringede til mig og skulle spørge om et og andet..

Pludselig siger hun i baggrunden "A, Du tør jo ikke og gør andet end hvad Dorthe siger"
Jeg blev tosset og sagde i tlf til ham, hvadd pokker bilder hun sig ind, hun havde ikke noget at sige til sit forsvar...

Jeg og min svigermor kommer aldrig til at fungere godt sammen... Hun ser negativt på mig, hun siger jeg er for dårlig til hendes søn, behandler ham ikke godt osv i de baner... Når hun begynder på noget når hun er her, sætter jeg hende på plads og det ved hun os godt...

Hun har heller ikke behandlet nogen af hendes børn ordenligt.. Hun har slået dem op til flere gange... Af hvad grund ved jeg ikke...
Hun snakker rigtig ond om mig, får det hele afvide af min kæreste...

Hun har desværre været indlagt i over et halvt år pga mavesår, kastede blod op, kunne ikke tåle det medicin hun fik, hun fik hjertestop og blev genoplivet igen, har mistet hukommelsen, Nu har hun kort tids hukommelse...

I starten var hun bare så sød osv ved mig, det ændrede sig efter et ½ års tid.. Den måde som hun behandler mig på, den måde får hun tilbage igen af mig...

Er det for dårligt af mig????

Øh ja, - det synes jeg faktisk det er, den eneste som ikke taler ordentligt i den samtale er din kæreste.

Altså, helt ærligt,- hvad skulle hun ellers sige? Hun tør jo nok ikke selv foreslå en dag, - og tilbyder så at du kan sige til, når du er klar?

Så ja, jeg synes du/i er for meget.

Anmeld

3. juli 2009

baby2010

Jeg har verdens værste svigermor... Vi har lige fortalt hende, at vi venter barn og hun blev ked af det og skuffet... Hun synes ikke vi har styr på økonomien og at jeg ikke har været i familien længe nok (vi har været kærester i 2 år, og vi fylder begge 30 næste år).

Det skal siges, at vi begge har en længere videregående uddannelse og min kæreste har et velbetalt job. Jeg er blevet gravid, og har netop færdiggjort psykologiuddannelsen - men kan så ikke nå at få job inden barsel.

Min svigermor sagde følgende, da vi fortalte den "glædelige" nyhed om familieforøgelse:
- "små børn, små problemer, store børn, store problemer -men det finder I jo snart ud af"

- "børn af psykologer er fucked up" - ih tak!

- "vi gider ikke yngelpleje, vi vil være egoister her på vores gamle dage, så vi gider ikke passe jeres barn"

Jeg kan ikke forestille mig en værre situation!?!?! Jeg troede det var forfærdeligt, at have en overindvolveret svigermekanik, men tro mig, når jeg siger: denne situation er meget værre

Anmeld

3. juli 2009

Diana...

Mette+Mathias skriver:

Altså, helt ærligt,- hvad skulle hun ellers sige? Hun tør jo nok ikke selv foreslå en dag, - og tilbyder så at du kan sige til, når du er klar?

Og pas på for lille pigen kan mærke jeres stride når hun bliver LIDT større.

Anmeld

3. juli 2009

Mca<3

Mette+Mathias skriver:

Jeg syntes faktisk også hun lyder sød og at i svarer hende lidt ondt  Det er ligesom om i går i både angrebspossition og forsvarspossition på en gang og hun er faktisk lidt underdanig ..   Sådan forstår  jeg det

Anmeld

3. juli 2009

Cris

Jeg kunne hellere ikke se noget helt galt i samtalen, måske kunne jeg se, at tingene bliver større end de egenligt er...

Her ville jeg også elske at høre alle vores mænd/kærester mening, for de har jo også svigermor! Nogle gange er lyder det som om vores mødre er dejlige men aldrig hans mor. Hvis min mor boede tættere på os og ville have daglig kontakt med os, så ville min mand blive vanvittig! For hun elsker at passe på os og bekymre sig og lave lidt drama en gang i mellem. Men jeg kender hende så godt, at jeg ved, hvordan det skal håndteres hehe

Jeg har det godt med mine svigerforældre. Jeg forventer ikke mere end det der kommer og jeg akceptere, hvem de er. De er jo forældre af den mand jeg elsker, så jeg har bare kæmpe respekt for dem. Men de har hellere ikke gjord noget til at gøre mig sur  Jeg ville bare ønske, at de boede lidt tættere på, for jeg ville så gerne have daglig kontakt med familien, men sådan er desværre ikke...

Anmeld

3. juli 2009

Mira0911

Hvis der er nogen der pisker en stemning op, så er det  hende...
Min kæreste bliver nød til hver gang og markere overfor hende at hun skal stoppe hendes ævl, hun siger at vi gider hende ikke osv osv,
Og jeg sagde FAKTISK pænt i baggrunden at jeg ikke skulle have besøg, sagde jo til hende at jeg havde sagt nej til min lillesøster, så kan jeg på ingen både bare tillade mig og sige, ja N i kommer bare...

Jeg snakkede med min storesøster om det igår, hun sagde at det er fair jeg siger nej, Jeg bruger 2-4 timer hver nat på Julie pga hun ikke kan sove i den varme, og jeg bruger meget energi på at få hende til at sove...
Hun kunne ikke se noget galt i det...

Nu ved i jo ikke hvordan hun er.... Kan tydelig mærke jeg bliver dømt på det groveste, at det er min skyld, at det er mig der pisker en stemning op osv.., Jeg sagde pænt at jeg ikke skulle have besøg, N siger jo så i røret til sin søn hidsigt, at så gider hun da slet ikke komme, efterfølgende siger ringer hun til sin søn senere mens han er i byen og siger til ham, at jeg kunne fandme godt have noget overskud til at få gæster, at det er noget pjat med mig at jeg er træt, for det bliver man ikke bare sådan af 2-4 timer pr nat...

Jeg tror hun har glemt hvordan det er at have børn...
Hun starter altid hets op imod mig, og det startede da jeg blev gravid.
Jeg var rigtig skidt i min graviditet, og der var noget tam tam, jeg blev hjemme da jeg vidste jeg skulle bruge tiden på toilettet.. Så siger hun til sin familie, mens hendes høre på det, "Dorthe er ikke gravid, hun tager pis på os"
A. Blev sur på hende og spurgte hvorfor hun sagde det, ja det vidste hun egentlig ikke, men det var hvert fald ikke noget der passede....
Hun begyndte at tro på det da hun kunne se maven, da jeg viste hende billederne sagde hun "Der er da ikke noget der, du tager jo pis på mig" Og man kunne sagtens se bebsen der...
Sådan noget finder jeg mig slet ikke...

Når de så endelig er herude, og jeg fortæller at jeg har snakket med kommunen om et og andet - og så har fortalt det hele, kan hun sidde og sige, "Dorthe hvor har du den historie fra, det passer jo ikke" I kor siger A og hans far til N, Nu stopper du, alt det kommune halløj har ændret sig siden du var ung..

Der er nok ikke nogen som kan følge i noget af det, jeg er jo blevet dømt til at det er mig der pisker en stemning op....!!!!!!!!

Anmeld

3. juli 2009

LineD

Nu har jeg desværre ingen svigermor, da hun gik bort i 2005, jeg har dog en mor der også kan blive lidt tøsefornærmet Men jeg gør ikke andet end at smile og grine af det, jeg tror det bunder ud  at de bare SÅ gerne vil have del i det hele, og det kan jeg egentlig godt forstå, og jeg nyder da lidt hun er SÅ interesseret og gerne skal vide alt hvad der sker ...

------
Det lyder da bare rigtig træls med din svigermor, men uden sådan at kende det hele, er det svært at komme med gode råd...
Måske man skulle fortælle hende at når hun lærer at respektere hvordan du har det omkring det at have en datter der er vågen hele natten og så skal stå skoleret fordi hun vil komme forbi. så kan hun ligesågodt lade være med at ringe/komme.

Og fortælle hun er mere end velkommen, når hun kan komme med et positivt sind og respektere jeres meninger og behov...

Anmeld

3. juli 2009

Karo

Jeg kan godt se at du ikke har det bedste forhold til din svigermor, hvilket er syndt.

Selv har jeg et fint forhold til min svigermor. Selvfølgelig kan hun af og til være irrerterende, men så siger jeg til hende hvad der irrertere mig og så snakker vi om det. Der er aldrig nogen der bager nag over for hinanden og det er rat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.