Hvordan er jeres forhold til svigermor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.400 visninger
62 svar
0 synes godt om
2. juli 2009

Mira0911

Jeg har ikke et godt forhold til min....

Her til aften ringer hun og spørger om de må komme og besøg os...
Tlf. samtalen.

N: Må vi komme ud i aften?

Min kæreste: Jeg er ikke hjemme iaften, skal ud med en kammerat...
Mig i baggrunden: Jeg er træt og skal ikke have besøg.

N: Så gider jeg slet ikke komme
Min kæreste: Nu stopper du det der mor.
Mig i baggrunden: Må jeg lige snakke med hende.

Mig: N, det er ikke fordi i ikke må komme, jeg er bare træt og Julie har valgt at holde fest hver nat nu efterhånden, og min søster har os spurgt om de måtte komme, der sagde jeg os nej.

N: Nåh, det er bare i orden.. Det er bare fordi jeg har noget tøj til Julie.. Men vi har 3 uger til at kan komme ud til jer..

Jeg tænker: Hallo N, du har et helt liv til at kan komme ud til os.
Mig: Ja det er fint, men vi finder en anden dag.

Min kæreste får røret igen.
N. Så må Dorthe ringe til os når hun vil have besøg...
Min kæreste: Nu stopper du det fis der, hun er træt og skal have lov til at hvile, og hun har sagt nej til at hendes søster os vil komme... Mor det er jo ikke fordi hun ikke vil have i kommer, men når hun har sagt nej til sin søster siger hun os nej til jer.
N: Det er os i orden.
tlf. samtale slut...

Jeg blev meget irriteret over at hun sagde sådan...
Sidste år engang, var min kæreste inde ved sine forældre, og ringede til mig og skulle spørge om et og andet..

Pludselig siger hun i baggrunden "A, Du tør jo ikke og gør andet end hvad Dorthe siger"
Jeg blev tosset og sagde i tlf til ham, hvadd pokker bilder hun sig ind, hun havde ikke noget at sige til sit forsvar...

Jeg og min svigermor kommer aldrig til at fungere godt sammen... Hun ser negativt på mig, hun siger jeg er for dårlig til hendes søn, behandler ham ikke godt osv i de baner... Når hun begynder på noget når hun er her, sætter jeg hende på plads og det ved hun os godt...

Hun har heller ikke behandlet nogen af hendes børn ordenligt.. Hun har slået dem op til flere gange... Af hvad grund ved jeg ikke...
Hun snakker rigtig ond om mig, får det hele afvide af min kæreste...

Hun har desværre været indlagt i over et halvt år pga mavesår, kastede blod op, kunne ikke tåle det medicin hun fik, hun fik hjertestop og blev genoplivet igen, har mistet hukommelsen, Nu har hun kort tids hukommelse...

I starten var hun bare så sød osv ved mig, det ændrede sig efter et ½ års tid.. Den måde som hun behandler mig på, den måde får hun tilbage igen af mig...

Er det for dårligt af mig????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2009

TbCp

Puha, det er da vist et værre sviger-monster du har dig.

Jeg har et rigtig godt forhold  til begge mine svigerforældre. 

Anmeld

2. juli 2009

Tina2

Jeg har INTET forhold til min svigermor og min mand heller ikke.... Hun valgte at melde fra vores bryllup for snart 3 år siden fordi bordplanen ikke passede damen!!!!!!

Så hun er ikke i vores liv og har aldrig set vores yngste, Milas.....

Anmeld

2. juli 2009

Rasmine

TbCp skriver:

Puha, det er da vist et værre sviger-monster du har dig.

Jeg har et rigtig godt forhold  til begge mine svigerforældre. 

Er man et svigermonster, fordi man har en gave man gerne vil aflevere til sit elskede barnebarn?

Dutte, har du ikke mulighed for at tage en pause fra Baby.dk om dagen, og så tage en lur dér?

Jeg har ingen svigermor, hun er desværre død!
Men havde jeg én, ville jeg prøve at sætte lidt pris på hende, mener det er vigtigt børnebørn/bedsteforældre har et super forhold!

Anmeld

2. juli 2009

TbCp

Mebach skriver:

Er man et svigermonster, fordi man har en gave man gerne vil aflevere til sit elskede barnebarn?

Dutte, har du ikke mulighed for at tage en pause fra Baby.dk om dagen, og så tage en lur dér?

Men havde jeg én, ville jeg prøve at sætte lidt pris på hende, mener det er vigtigt børnebørn/bedsteforældre har et super forhold!

Nej det er man ikke. Men det lyder jo til det ikke var der problemet lå

Anmeld

2. juli 2009

1977

Profilbillede for 1977
Hun lyder en anelse martyragtig Selv har jeg et super forhold til min sviger, og heldigvis for det. Hun bor nemlig 500 m fra mig

Anmeld

2. juli 2009

Pige2009

Jeg har ingen svigermor lige nu, men mine tidligere svigerforældre havde jeg et superfint forhold til og holdt utrolig meget af dem. Godt nok kunne min svigermor godt være lidt strid en gang imellem, men så satte jeg hende på plads og derefter var vi lige gode venner igen.

Knus Linda 25+5

Anmeld

2. juli 2009

Mira0911

Mebach skriver:

Jeg sover skam os i løbet af dagen... Har skam os sovet i eftermiddag..

Jeg er ikke særlig glad for hende og bliver det aldrig, hun er altid efter os svigerbørn og hendes børn...

Når en af hendes børn bliver syge og de f.eks skal ind til dem dagen efter, siger min svigermor, "Det er da bare fordi de ikke gider have jeg kommer eller de gider ikke besøge mig"

Der er jo ikke nogen som gider høre på sådan noget i længden...

Anmeld

2. juli 2009

Ox.

Dutte84 skriver:

Jeg har ikke et godt forhold til min....

Her til aften ringer hun og spørger om de må komme og besøg os...
Tlf. samtalen.

N: Må vi komme ud i aften?

Min kæreste: Jeg er ikke hjemme iaften, skal ud med en kammerat...
Mig i baggrunden: Jeg er træt og skal ikke have besøg.

N: Så gider jeg slet ikke komme
Min kæreste: Nu stopper du det der mor.
Mig i baggrunden: Må jeg lige snakke med hende.

Mig: N, det er ikke fordi i ikke må komme, jeg er bare træt og Julie har valgt at holde fest hver nat nu efterhånden, og min søster har os spurgt om de måtte komme, der sagde jeg os nej.

N: Nåh, det er bare i orden.. Det er bare fordi jeg har noget tøj til Julie.. Men vi har 3 uger til at kan komme ud til jer..

Jeg tænker: Hallo N, du har et helt liv til at kan komme ud til os.
Mig: Ja det er fint, men vi finder en anden dag.

Min kæreste får røret igen.
N. Så må Dorthe ringe til os når hun vil have besøg...
Min kæreste: Nu stopper du det fis der, hun er træt og skal have lov til at hvile, og hun har sagt nej til at hendes søster os vil komme... Mor det er jo ikke fordi hun ikke vil have i kommer, men når hun har sagt nej til sin søster siger hun os nej til jer.
N: Det er os i orden.
tlf. samtale slut...

Jeg blev meget irriteret over at hun sagde sådan...
Sidste år engang, var min kæreste inde ved sine forældre, og ringede til mig og skulle spørge om et og andet..

Pludselig siger hun i baggrunden "A, Du tør jo ikke og gør andet end hvad Dorthe siger"
Jeg blev tosset og sagde i tlf til ham, hvadd pokker bilder hun sig ind, hun havde ikke noget at sige til sit forsvar...

Jeg og min svigermor kommer aldrig til at fungere godt sammen... Hun ser negativt på mig, hun siger jeg er for dårlig til hendes søn, behandler ham ikke godt osv i de baner... Når hun begynder på noget når hun er her, sætter jeg hende på plads og det ved hun os godt...

Hun har heller ikke behandlet nogen af hendes børn ordenligt.. Hun har slået dem op til flere gange... Af hvad grund ved jeg ikke...
Hun snakker rigtig ond om mig, får det hele afvide af min kæreste...

Hun har desværre været indlagt i over et halvt år pga mavesår, kastede blod op, kunne ikke tåle det medicin hun fik, hun fik hjertestop og blev genoplivet igen, har mistet hukommelsen, Nu har hun kort tids hukommelse...

I starten var hun bare så sød osv ved mig, det ændrede sig efter et ½ års tid.. Den måde som hun behandler mig på, den måde får hun tilbage igen af mig...

Er det for dårligt af mig????

Jeg har et rigtig godt forhold til min svigermor, vi bor ikke i samme by, men så sent som igår morges fik jeg en sms hvor det stod "Hejsa. Jeg tænkte lige på dig, og ville høre hvordan du har det, går det godt med mavsen? Knus svigermor" Det er rigtig dejligt ...

Men! Min gamle svigermor, sikke et helvede jeg var igenne, med hende, skulle konstant høre på at min uddannelse ikke var god nok, og at jeg skulle tage en ny, og hun skulle fortælle hvor min penge skulle være osv (Ja hurra, hendes mand er bankdirektør), så der skulle jeg lige have at vide hver gang hvor dum jeg var fordi jeg ikke valgte den rigtige bank osv, vi snakkede ALDRIG sammen, udover når det var "tvunget" ..

Anmeld

2. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Vores forhold til svigermor er sådan nogenlunde Hun er en dejlig kærlig farmor, men hendes problem er, at hun er sådan en type, man ikke kan få et STRAIGT svar fra... Det er sådan noget njaa, njeej, jooo, måske agtig hele tiden... Suk...

Også skal vi høre om pengeproblemer og at de ikke har råd til en skid, selvom de kunne tage og æde deres mursten, da de selv med finanskrise har et par mill i huset, de sagtens kunne spise

I perioder ringer hun flere gange om dagen, også siger man: svigermor jeg har jo ikke tid også siger hun nååååååå jamen blablablablabla... hehe.

(men det er en typisk mor ting)...

Generalt er hun sød og vil ikke trænge sig på, men går lidt i panik over småting og bliver lidt let stresset. vi må tage mange beslutninger omkring deres økonomi, indkøb osv. efter min svigerfar blev syg, så kan hun ikke overskue det hele.

Men hun er ikke den slags der pludselig står på dørtrinet og man skal sige: Hvad laver du derudoe i regnen svigermor, så gå dog hjem Den slags er hun ikke...

Hun er mere den der der ligger på telefonsvaren, fra det brune punktum.
'Ja... Hej det er mor!! osv... ' (sådan er min egen mor nu også hehe)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.