Hvordan er jeres forhold til svigermor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2009

Diana...

Rogonja skriver:

Hejsa Diana.
Det er da vist lidt dobbeltmoralsk at begynde at nævne at man ikke skal lave indlæg for kun at få én slags svar!
Jeg skriver at jeg syntes det er ærgeligt at se at der overvejende er flest der syntes at svigermoderen er i sin gode mening til at blande sig i deres liv. Det er min ærgelige mening, ligesom du også har skrevet din mening. Andet er der egentlig ikke i det. Jeg tror alle der laver et indlæg er klar over og parat til at høre svar både positive og negative.
Jeg vil give dig ret i at det er svært at have en holdning i den forstand at det vi hører om kun er et øjebliksbillede, der er jo meget mere bag som skaber følelserne op til lige denne diskution. Al respekt for at du har modsat mening af mig. Sådan skal det jo helst være, ellers ville livet da være kedeligt.... 

Øhh hvorfor er det dobbelt moralsk det forstå jeg ikke så vidt jeg ved har jeg ikke lavet et indlæg hvor jeg er blevet sur over der nogen der ikke er enig med mig?

Der er ikke nogen der skriver at vi synes det er oki at hun blander sig i deres liv vi skriver at der overhoved ikke er noget galt med den samtale som vi snakker om ud over er der bliver snakket grimt til hende uden grund i følge den samtale...

Det da ikke af at blande sig ved at ringe og SPØRGE om man må komme forbi og sige at de bare skal ringe når de har tid. og fortælle at man er optaget i de næste 3 uger det er da over hoved ikke noget galt ved eller at blande sig i deres liv. det er en farmor der har købt noget tøj til hendes barnebarn som gerne vil komme med det længer er den ikke men mødes så med ord Nu stopper du mor hvorfor er der grund til at sige det? det forstå jeg virkelig ikke. 

Knus Diana 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2009

Diana...

Mette+Mathias skriver:

Hvordan er det dobbeltmoralsk? Har Diana (på et tidl. tidspunkt) brokket sig over at få svar, hvor svareren er uenig med hende?

Jeg er enig med dig i at svigermødre ikke skal blande sig børns og svigerbørns liv, - men hvordan gør hun det her, - når hun spørger om hun må komme (hun dukker ikke bare op), og hun siger at de så må sige til, når de vil have besøg - dvs. at hun bestemmer ikke hvornår hun så skal komme, - hvis dét er at blande sig, - så skal man godt nok gå på listefødder som svigermor!!

hov hi hi havet ikke lige set du havet svaret 

Anmeld

3. juli 2009

Lærke90

Uden at kende til situation - lyder det for mig som om at kæresten siger sådan pga. at det generelt er et problem.
Det er i hvert fald i den situation vi bruger det hjemme hos os.
Hvis min mor/sviger mor altid kritiserede mig, ville jeg nok også sige stop, når jeg havde hørt på det længe nok.

Sådan forstod jeg det. Men ved det selvfølgelig ikke.

Anmeld

3. juli 2009

Mormilla

Jeg hader min sviger mor...

Da min søn fyldte 1år d.10 maj(Mors dag). Ringede jeg til hende og inviterede dem. Det første hun sagde var:
Jeg havde ellers planer om at invitere mine børn og svigerbørn forbi, nu når det var mors dag. Hun var meget sur kunne jeg høre!!! Så jeg sagde til hende at jeg nu synes at Patricks 1 år`s fødselsdag var vigtigere end mors dag!!! Men kunne høre på hende at det synes hun ikke!!!

Ja og her for en uge siden valgte hun at invitere hendes datte og kæreste og hendes yngste søn. Men hun glemte lige os. Så ringede hun til os på den dag de andre kom. Men hun ville bare lige spørger om vi ikke kunne ta en ting med af hendes som vi havde når vi skulle se hendes datter i morgen. Jeg sagde bare jov. Så snakkede min mand med hende og spurgte hvad det var hun havde gang i siden hun ikke inviterede os. Hun sagde at hun ikke havde inviteret nogen af hendes børn. Så sagde min mand til hende at det var løgn. Så sagde at det var fordi at vi ikke gad to ting på en weekend. Hmm vi lavede planen dage før så hun viste ikke at vi skulle noget. Men hun havde inviteret hendes yngste søn som hun viste skulle på arbejde som han skal hver anden weekend.Nå men nu havde hun ikke tid til at snakke mere fordi hun fik gæster.
Synes det er så synd for min mand!!! De snakker aldrig sammen! Patrick vores søn ser hende aldrig. Kun hvis vi kommer hjem til hende. Så han ved slet ikke hvem hun er

Håber en dag at det vil komme til være godt mellem os og svigermor!

Anmeld

3. juli 2009

Mette+Mathias

Diana... skriver:

hov hi hi havet ikke lige set du havet svaret 

Hihi...man skulle næsten tro vi havde aftalt at skrive det samme

Anmeld

3. juli 2009

louisepigen23

Hej

Jeg har et helt fantastisk forhold til min svigermor... Hun er noget af det sødeste.. Vi har så godt et forhold at hvis vi er deroppe og min kæreste tager hjem af en eller anden grund... så bliver Marcus og jeg og så er der bare tøsehygge...
Ikke nok med at vi taler rigtig godt sammen så forguder hun Marcus og det er jo dejligt, vi har aldrig problemer med at få ham passet, hun er der med det samme... og det er jo dejligt hvis vi gerne lige vil have en kærestedag... hvilket jeg bestemt mener man skal tage sig tid til engang imellem...

Jeg synes det er svært at besvare hvem der er lidt langt ude i den samtale, da man ikke ved hvad for en tone samtalen er holdt i fra hver især... Men jeg kan heller ikke se ud fra det der er blevet skrevet at hun er belastende... Men som sagt kan ikke vide det...

Man bliver også nødt til at tænke på at når man bliver kærester/gift får svigermoderen ikke kun en svigerdatter men mister også en lille del af sin søn... jeg mener at have læst engang at mænd som regel bliver mere fraværende overfor deres mor når de finder en pige... hvorimod pige blive ved med at have det samme forhold til deres mor... og de forhold jeg har været i passer det hvertfald...
Og det kan jo være hun er bange for det samme skal ske med hendes forhold til barnebarnet....

Jeg håber i finder ud af det hele

Knus Louise

Anmeld

4. juli 2009

Kloster

Hej.

Jeg har et fantastisk forhold til både min mor og svigermor.
Svigermor er bestemt sin egen, men hun har taklet det hele rigtig godt og det samme har JEG.

Min svigermor har kun min mand, som barn og det er ret tankevækkende, hvilke "magt" jeg har haft og har der.
Tænk hvis jeg så mig sur på hende over en eller andel lille bagatel (som det ofte er, i MINE øjne, når piger hader deres svigermødre!!) Så havde hun ingen kontakt til sit ene barn og sine eneste børnebørn.

Men min svigermor acceptere forskelligheder og vores liv og måde at gøre tingene på. Men hun er bestemt ikke stille. Hun spørger tit hvorfor vi gør som vi gør. Eller nærmest kritisere mig. Janem så må jeg jo bare forklare hende hvorfor.

Jeg elsker hende højt, men ihh hvor kan jeg også være gal og irriteret på hende.

Men jeg acceptere nok min svigermor extra meget, idet jeg godt ved, hvad plads, jeg selv får, når jeg engang får børnebørn. Jeg har nemlig også ene drenge og bliver altid farmor - mandens mor!
Og som set så mange gange før, er svigermor ikke særlig vellidt og skal træde på listefødder og have fløjlshansker på - konstant.
Føj!!

Forhåbentligt et tankevækkende indlæg.

Kloster

Anmeld

4. juli 2009

Diana...

Kloster skriver:

Hej.

Svigermor er bestemt sin egen, men hun har taklet det hele rigtig godt og det samme har JEG.

Min svigermor har kun min mand, som barn og det er ret tankevækkende, hvilke "magt" jeg har haft og har der.
Tænk hvis jeg så mig sur på hende over en eller andel lille bagatel (som det ofte er, i MINE øjne, når piger hader deres svigermødre!!) Så havde hun ingen kontakt til sit ene barn og sine eneste børnebørn.

Men min svigermor acceptere forskelligheder og vores liv og måde at gøre tingene på. Men hun er bestemt ikke stille. Hun spørger tit hvorfor vi gør som vi gør. Eller nærmest kritisere mig. Janem så må jeg jo bare forklare hende hvorfor.

Jeg elsker hende højt, men ihh hvor kan jeg også være gal og irriteret på hende.

Men jeg acceptere nok min svigermor extra meget, idet jeg godt ved, hvad plads, jeg selv får, når jeg engang får børnebørn. Jeg har nemlig også ene drenge og bliver altid farmor - mandens mor!
Og som set så mange gange før, er svigermor ikke særlig vellidt og skal træde på listefødder og have fløjlshansker på - konstant.
Føj!!

Kloster

Det må man sige det var, det gav mig noget at tænke over så tak.

Anmeld

4. juli 2009

Bastian

Kloster skriver:

Hej.

Føj!!

Kloster

Jeg synes det er rigtig flot taklet. Man må både give og tage... Det lyder som en meget voksen måde at du har grebet tingene an. Nogle gange lyder det som en børnehave sådan som svigermor/svigerdatter forholdet er beskrevet på.

Min svigermor er død for mange år siden, så jeg har ikke nogle erfaringer at give af.

Anmeld

4. juli 2009

linemus

Dutte84 skriver:

Hvis der er nogen der pisker en stemning op, så er det  hende...
Min kæreste bliver nød til hver gang og markere overfor hende at hun skal stoppe hendes ævl, hun siger at vi gider hende ikke osv osv,
Og jeg sagde FAKTISK pænt i baggrunden at jeg ikke skulle have besøg, sagde jo til hende at jeg havde sagt nej til min lillesøster, så kan jeg på ingen både bare tillade mig og sige, ja N i kommer bare...

Jeg snakkede med min storesøster om det igår, hun sagde at det er fair jeg siger nej, Jeg bruger 2-4 timer hver nat på Julie pga hun ikke kan sove i den varme, og jeg bruger meget energi på at få hende til at sove...
Hun kunne ikke se noget galt i det...

Nu ved i jo ikke hvordan hun er.... Kan tydelig mærke jeg bliver dømt på det groveste, at det er min skyld, at det er mig der pisker en stemning op osv.., Jeg sagde pænt at jeg ikke skulle have besøg, N siger jo så i røret til sin søn hidsigt, at så gider hun da slet ikke komme, efterfølgende siger ringer hun til sin søn senere mens han er i byen og siger til ham, at jeg kunne fandme godt have noget overskud til at få gæster, at det er noget pjat med mig at jeg er træt, for det bliver man ikke bare sådan af 2-4 timer pr nat...

Jeg tror hun har glemt hvordan det er at have børn...
Hun starter altid hets op imod mig, og det startede da jeg blev gravid.
Jeg var rigtig skidt i min graviditet, og der var noget tam tam, jeg blev hjemme da jeg vidste jeg skulle bruge tiden på toilettet.. Så siger hun til sin familie, mens hendes høre på det, "Dorthe er ikke gravid, hun tager pis på os"
A. Blev sur på hende og spurgte hvorfor hun sagde det, ja det vidste hun egentlig ikke, men det var hvert fald ikke noget der passede....
Hun begyndte at tro på det da hun kunne se maven, da jeg viste hende billederne sagde hun "Der er da ikke noget der, du tager jo pis på mig" Og man kunne sagtens se bebsen der...
Sådan noget finder jeg mig slet ikke...

Når de så endelig er herude, og jeg fortæller at jeg har snakket med kommunen om et og andet - og så har fortalt det hele, kan hun sidde og sige, "Dorthe hvor har du den historie fra, det passer jo ikke" I kor siger A og hans far til N, Nu stopper du, alt det kommune halløj har ændret sig siden du var ung..

Der er nok ikke nogen som kan følge i noget af det, jeg er jo blevet dømt til at det er mig der pisker en stemning op....!!!!!!!!

Øv, hun lyder godt nok træls. Det er rigtig ærgerligt, når mødre/svigermødre el. andre familiemedlemmer opfører sig på den måde. Det synes jeg tit, jeg læser om herinde.

Selvfølgelig har du ret til at sige fra, hvis du ikke orker at få besøg. Det ville jeg bestemt også gøre og har gjort det.

Problemet med det skrevne forum er jo, at man ikke kan høre, hvordan tingene er blevet sagt. Når jeg læser dit første indlæg, kan jeg faktisk læse det på to måder. Ét hvor svigermor er skurken, og ét hvor dig og din mand er de slemme Det kommer jo helt an på, hvordan man lægger tonefaldet - ikke så meget på de ord, der bliver sagt. Derfor kan jeg godt forstå, når nogen misforstår samtalen.

Af det øvrige du har fortalt om hende er det dog tydeligt at mærke, hvor svært det er for jer. Det gør mig ondt, mens det giver mig en følelse af at være heldig at have sådan en dejlig mor og svigermor, selvom der selvfølgelig ind imellem er uenigheder.

- Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.