dola skriver:
Tjo men samtiddig synes jeg ikke at jeg mødte den store forståelse fra barnløse da jeg var gravid og vild ked af det med en fødselsreation. Det var bare ja ja bare vær glad for at du er gravid, for jeg kan ikke...
Følelser er en mærkelig størrelse, de legitimere at man må te sig som en tosset til tider..??
De råd jeg var mest glade for under min graviditet var hverken rygklappere eller den hævede pegefinger, det var dem der havde noget konkret jeg kunne forholde mig til og gøre...
Men vil stadig påstå det ALTID er vigtig at have en plan B, hvis nu plan a af en eller anden grund ikke lykkedes. Det er da ikke mangel på empati det er i min verden bare snusfornuft!
Empati er vel ikke bare kun at ae med hårene og rygklappe, det er vel også at være konstruktiv...?!?
Hvis det kun er det første ja så mangler jeg nok MEGET empati...!

Men nu er det bare ikke særlig konstruktivt at give råd om en situation, du tydeligvis ikke har den fjerneste indsigt i eller viden om.
1) du siger " hvad skulle 14 dage fra eller til gøre" .........ja altså nu er det jo ikke normalt, at ens mens udebliver, hvis den ellers er regelmæssig, og derfor er det vigtigt at få det undersøgt - det kan være en GUL, en cyste m.m der forudsager problemet. At TS så ovenikøbet har symtomer som kvalme og ømme bryster, gør ikke tilstanden mindre vigtig at undersøge - tværdimod. Er det en GUL eller andet, kan 14 dage faktisk godt have noget at sige.
2) du siger" jeg ville adoptere, hvis jeg ikke kunne få børn på naturlig vis - der er så mange hjælpeløse børn derude". ......sjovt du så alligevel har valgt at få børn. Har aldrig forstået den udtalelse - hvorfor pålægger det kun de barnløse at hjælpe de små fattige børn. Nå men lige meget for fakta er, at adoptionsreglerne er meget strenge, og langt fra alle bliver godkendt. Desuden er der IKKE mange hjælpeløse børn at adoptere. Der er faktisk mangel på børn, hvorfor ventelisterne efterhånden er meget lange. I kraft af at velfærden er steget i rigtige mange lande, er antal børn til udenlands adoption faldet - desuden er korruption i høj grad indblandet, og da DK vælger ikke at give bestikkelse(

) er der desværre mange lande der vælger ikke at samarbejde med os.....suma sumatrum det er en lang proces at adoptere, og det er langt fra alle der ender med drømmebarnet gennem det.
3) du siger " de skal bare slappe af"....denne udtalelse er ikke alene uempatisk, den er faktisk også meget uvidende. Barnløshed skyldes i rigtig mange tilfælde sygdomme, som man ikke kan slappe sig af fra. Du ville jo heller ikke sige til en kræftpatient, at vedkommende bare skulle slappe af, så blev de nok helbredt.
4) du siger " du mødte heller ikke forståelse for din efterfødselsreaktion fra barnløse".....det er da super ærgeligt, du er stødt ind i nogle barnløse, som ikke kunne forstå denne problematik. Jeg kan godt(og har selv fået barn gennem behandling)... andre barnløse jeg kender kan også, så synes ikke det er fair at skære alle over en kam.....uanset hvad, er den utalelse ret barnlig, lidt ala " kan godt være jeg slog ham, men han startede" .
.....Undskyld TS - det blev lidt langt og off topic.