Hvad skal der til for at få en blodprøve??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2013

dola

Muhmi skriver:

Man kan heller ikke bare lige vælge at lade være med at være barnløs vil jeg så lige fortælle

Nej men man kan vælge at tage stilling til en plan B hvis nu ikke A lykkedes.

Hvad ville du fx gøre hvis du nu ikke fik opfyldt et ønske om at få et biologisk barn?

Kæmpe Krammer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2013

dola

nielsen80 skriver:

Tror vi kommer lidt ud på et sidespor i forhold til TS oprindelige indlæg, og ville egentlig ikke koge mere suppe på den...men kan alligevel ikke lade vær med at svare dig - sorry ts

1) Personlig vil jeg ikke altid tage en alm praktiserende læges ord for lov - synes der findes mange eksempler på, at der sker fejlvurderinger.

2) for nogle er det rart at have en plan B, for andre er det nemmere at tage tingene som de kommer - der er vi alle forskellige. Jeg er som dig, men min plan B, hvis naturlig vis ikke lykkes, var behandling...og hvis behandling ikke lykkes, så adoption. For nogle er planerne anderledes end dine. Det er vel også ok.
At adoption var den sidste løsning, handler for mig ikke om blod og DNA, men om det faktum at antagelsen om "hjemløs barn og barnløs forældre par=lykkelig slutning" ikke altid holder stik. Det kræver seriøse overvejelser at få et barn, som er svigtet ved fødsel og som man aller tidligst kan skabe en tilknytning til, når barnet er 0,5-1år. Det samme argument kan man vel bruge om plejefamilie, besøgsfamilie m.m. Det er jo altså børn med helt andre problemstillinger end dem ens biologiske børn har (forhåbentlig)- af den simple årsag du kan beskytte dem fra fødsel. Siger ikke, at man ikke skal gøre det, og at det ikke ofte ender meget lykkeligt, blot at man bør overveje disse ting inden man kaster sig ud i dine plan Ber.

3 muhmi har svaret - ufrivillig barnløshed skyldtes sygdomme såsom nedsat sædkvalitet,, lukkede æggeleder, endotrimiose m.m. Dem vælger man ikke selv, og de forsvinder ikke på magisk vis ved,at man slapper af - ligesom kræft ikke gør det(eller andre sygdomme). Og ligesom nogle former for kræft, er der nogle af dem der kan være arvelige, men heldigvis er langt de fleste ikke arvelige.

4) er da ked af,du føler jeg giver dig høvl. Jeg er ganske enig med dig i, at rygklapperi ikke hjælper noget, og konkrete råd er bedre. Men du gav jo ikke konkrete råd - du sagde slap af, men fortalte ikke om måde, metoder og andet, hvorpå TS evt kunne hjælpes til at være mere afslappet. Du sagde adoption selvom dette ikke er en holdbart eller brugbar løsning for rigtig mange.
Råd er rigtig gode at give, men hvis modtageren ikke er det sted i processen, som du giver rådet til, er de jo ikke brugbare. En barnløs skal ikke sige, du skal være glad for, at du kan blive gravid midt i en efterfødsel reaktion eller i en overvejelse om en abort - for du som modtageren er ikke det sted i livet, og derfor er udtalelsen fuldstændig malplaceret og ubrugelig....ligesom kommentaren om at slappe af til barnløse!

Shit det blev et langt indlæg igen- det er bare et emne der ligger mig meget nært.

1) kan kun give dig ret i at nogle læger tager fejl og dem hører vi om, men hvor mange har så ikke også ret?

2) Selvfølgelig skal der være plads til forskellighed, Men synes bare tit barnløse er SÅ fokuseret på det med at de ikke kan få børn at det tager teten og ALT fokus fra hverdagen. Det er selvfølgelig bare hvad jeg har oplevet, men synes ikke så mange af din "type" barnløse står frem og beder om koldt vand i blodet. og tænke frem og få et andet focus på fx plan B eller en Hund eller hvad ved jeg..

3) personligt ville jeg HVIS jeg havde problemer med at få børn pga noget arveligt, overveje om det er det jeg gerne vil give videre til min biologiske børn. Vi havde inden PB også snakket meget om arvelige sygdomme mm. Og mener heller ikke at sygdommene forsvinder af at man slapper af, men kroppen får da ro til at koncentrere sig om andre ting hvis man ikke skal bruge energi på at stresse... Hvis jeg er super stresset har jeg da 1000 gange nemmere ved at blive syg end hvis jeg ikke er.

4)Mit konkrete råd var bare at tænke frem ad og få en plan B og C og finde ud af hvad plan A er...?!? er det at prøve de næste 2 år eller hvordan. Som du har gjort, men synes bare det er sjællendt at du/I står frem med det!!! Så kæmpe respekt fra mig til dig for at stå frem!

Ved det er et meget følsomt og betændt emne, men synes ikke det nødvendig vis betyder at det ikke må betrædes. Men kan godt se jeg nok skulle have slået migrænen lidt fra og trådt lidt mere varsomt ind idet.. ! Ville gerne lave en smiley med store dumme træsko som vader lidt i det.

Tror vi er mødtes rimligt på midten, efterhånden..

Håber din dag bliver lige så solrig og dejlig som min er startet.

Hygge

Anmeld

24. april 2013

dola

o1Mutte skriver:

Jeg bliver ufatteligt ked af din holdning!!!!

Har lige skrevet en mega langt indlæg, men det forsvandt!

Men kort opridset:

Vi HAVDE en plan A og B!

Plan A = Bliv naturligt gravid!

Plan B = Behandling!

Plan C = Liv uden børn.. Adoption? Umådeligt svært at blive godkendt! Plejefamilie? Jeg har ikke rette uddannelse, til at tage vare på et 'ødelagt' barn/teenager!

14 dage er UTROLIGT lange i denne verden.. Jeg er ved at GÅ TIL og jeg skal bare vente til 2 maj.. Og der går vi først rigtigt igang!

Og NEJ stress er ikke påvist at kunne nedsætte fertiliteten, medmindre det er stress i HØJ grad!

http://www.min-mave.dk/artikel/fertilitet/kan-stre ss-paavirke-fertilitete.html

Men hvad er så plan C? Ved der gerne ser støtte personer/ rollemodeller hos fx mødrehjælpen.

I min omgangskreds har det bare været sådan at når folk fx, havde fået et weekends aflastnings barn så blev de naturligt gravide. Eller når de havde tænkt vi skal adoptere og brugt energi på det er det lykkedes for dem. Jeg siger ikke at de sker for alle, men synes bare det har flasket sig sådan omkring mig.

Hvis jeg har meget at se til i en periode og bliver stresset så har jeg også en større tilbøjelighed til at blive syg efterfølgende.

Så vil ikke underminere stress.

De fleste af de fertilitets sider jeg har været inde på kan heller ikke documentere via forsøg at stress har betydning, men de vil heller ikke udelukke det. Og en skriver:  "Mange har også stor glæde af at lære sig en stress håndterings teknik. Dette kan for den enkelte være meget forskelligt, men yoga, coach, akupunktur eller meditation er eksempler på dette."

Ønsker dig alt det bedste, og håber i lykkedes og får en dejlig solrig dag!

Anmeld

24. april 2013

Elgaard73

dola skriver:

Men hvad er så plan C? Ved der gerne ser støtte personer/ rollemodeller hos fx mødrehjælpen.

I min omgangskreds har det bare været sådan at når folk fx, havde fået et weekends aflastnings barn så blev de naturligt gravide. Eller når de havde tænkt vi skal adoptere og brugt energi på det er det lykkedes for dem. Jeg siger ikke at de sker for alle, men synes bare det har flasket sig sådan omkring mig.

Hvis jeg har meget at se til i en periode og bliver stresset så har jeg også en større tilbøjelighed til at blive syg efterfølgende.

De fleste af de fertilitets sider jeg har været inde på kan heller ikke documentere via forsøg at stress har betydning, men de vil heller ikke udelukke det. Og en skriver:  "Mange har også stor glæde af at lære sig en stress håndterings teknik. Dette kan for den enkelte være meget forskelligt, men yoga, coach, akupunktur eller meditation er eksempler på dette."

Altså, nu bliver jeg simpelthen nød til at spørge dig... Du bliver ved med at snakke om plan A, B eller C... 

Hvad havde du tænkt dig at TS' plan B skulle være??? Hendes problem er jo netop at hun lige nu er parkeret lidt på standby, pågrund af at en læge blot vil se tiden an. Så kan TS jo have 25 plan B'er... Hun kan jo ikke komme vidre, førend at der kommer en afklaring på den situation hun står i nu (altså, en mens der er udeblevet i 3 uger). Så helt ærligt, hvad havde du tænkt dig at hendes plan B skulle være???

Og så må jeg godt nok sige, at din uvidenhed og naivitet omkring barnløshed er chokerende. Man skal bare have en plan B eller C, så kommer baby nok... Man skal bare lade være med at stresse, så kommer baby nok... Og hvis ikke, så skal man bare få sig en hund??? Jeg sidder næsten og venter på, at din næste udtalelse bliver, at man bare skal tro på julemanden, så kommer han med en baby til dem der ønsker sig sådan en.

Og nej, barnløse skal ikke pakkes ind i vat overhovedet, men en smule forståelse for at deres situation er anderledes end din, ville være klædeligt. Og dine meget provokerende "råd", vidner tydeligt om at den forståelse/empati besidder du ikke.

Om det så er pågrund af uvidenhed, naivitet eller mangel på almen pli, kan jeg jo så ikke vide... Men sørgeligt er det under alle omstændigheder.

Anmeld

24. april 2013

dola

Elgaard73 skriver:

Altså, nu bliver jeg simpelthen nød til at spørge dig... Du bliver ved med at snakke om plan A, B eller C... 

Hvad havde du tænkt dig at TS' plan B skulle være??? Hendes problem er jo netop at hun lige nu er parkeret lidt på standby, pågrund af at en læge blot vil se tiden an. Så kan TS jo have 25 plan B'er... Hun kan jo ikke komme vidre, førend at der kommer en afklaring på den situation hun står i nu (altså, en mens der er udeblevet i 3 uger). Så helt ærligt, hvad havde du tænkt dig at hendes plan B skulle være???

Og så må jeg godt nok sige, at din uvidenhed og naivitet omkring barnløshed er chokerende. Man skal bare have en plan B eller C, så kommer baby nok... Man skal bare lade være med at stresse, så kommer baby nok... Og hvis ikke, så skal man bare få sig en hund??? Jeg sidder næsten og venter på, at din næste udtalelse bliver, at man bare skal tro på julemanden, så kommer han med en baby til dem der ønsker sig sådan en.

Og nej, barnløse skal ikke pakkes ind i vat overhovedet, men en smule forståelse for at deres situation er anderledes end din, ville være klædeligt. Og dine meget provokerende "råd", vidner tydeligt om at den forståelse/empati besidder du ikke.

Om det så er pågrund af uvidenhed, naivitet eller mangel på almen pli, kan jeg jo så ikke vide... Men sørgeligt er det under alle omstændigheder.

Tja ditto, din medfølelse er heller ikke at finde, pli eller hvad det nu er du himler op over( noget med at feje for egen dør...)...

Jeg tror ikke det sker vupti vupti, men tænker det er en vigtig faktor, siger ikke de skal få sig en hun eller adoptere. Plan B kunne jo også være at acceptere man ikke kan få nummer to, og glæde sig over nummer 1. Desuden anbefaler alle de hjemmesider med fertilitets klinikker jeg har været inde på stress håndterings kurser eller lignende, så noget må der om det..

Desuden var min pointe mere at straks man nævner ordet barnløs skal man kun sige, det var da også synd stakkels dig ae ae for ellers bliver man stemplet som empatiløs.

Jeg har kun forholdt mig ti ldet den ANO!!! TS har fortalt, ved jo ikke mere om det og så diskuteret det med nogen.

Har fuldt ud forståelse for at det er et betændt og følelsesladet emne, men derfor skal det ikke tabu-lægges....

Vil driste mig til alligevel at ønske dig en dejlig solrig dag(det byder min udemærkede opdragelse mig) på trods af den lussing du har sendt den anden vej.

Så solskin til dig også!

Anmeld

24. april 2013

dola

Undskyld til TS for den meget skæve tråd...

Håber du nyder lidt solskin...!

Anmeld

24. april 2013

Muffin_girl

dola skriver:

Jamen måtte jo ikke engang ytre at jeg synes det er lidt at blive pakket ind i vat inden fx du fare i flint.

Det undedrstreger jo min pointe i at man ikke engang må ytre sig bare lidt kritisk om barnløse, og hendes læge havde jo bedt hende om at se tiden an.

Kan godt se det ikke er sjovt, og de hormonelle op og nedture gør det jo heller ikke nemmere hverken for folk i behandling eller den der er gravide..

Synes bare tit jeg og andre for smidt i hovedet at vi da bare skal være glade for at være gravide, selv om det jo nok ikke er værre end de behandlinger fx du er igennem for at blive gravid.

Ved det er et følsomt emne, og er faktisk oprigtigt ked af det hvis du er blevet stødt, men kan bare ikke se hvorfor det er så slemt at havetænkt fremad og have en plan B..

Håber din dag bliver dejlig alligevel

Hygge

Jeg farer bestemt ikke i flint. Jeg kommer bare med min mening..

Jeg siger aldrig sådan noget til nogle,. jeg holder det altid for mig selv.. Jeg er da ked af at du har mødt nogle med den holdning, men kan sagtens forstå det. Jeg tænker det bare indeni i stedet for  

Jeg har bestemt en plan b og en plan c.. De er bare ikke akutelle endnu.. Man ønsker jo altid at få et naturligt barn som er ens eget ... Kan du ikke godt lidt sætte dig ind i det ? 

Håber selv du får en god dag

Anmeld

24. april 2013

o1Mutte

I min omgangskreds har det bare været sådan at når folk fx, havde fået et Weekends aflastnings barn så blev de naturligt gravide. Eller når de havde tænkt vi skal adoptere og brugt energi på det er det lykkedes for dem. Jeg siger ikke at de sker for alle, men synes bare det har flasket sig sådan omkring mig.

Jeg tror slet ikke du forstår hvilket følelseshelvede det er ikke at kunne få det man ønsker aller mest..
Vi har et Weekendbarn..
Skal vi så bare nyde hende, og bare lad se om vi får en naturligt? Ønsket er bestemt ikke mindre ved min mand, bare fordi han har børn i forvejen.. Han ønsker sig jo også et barn med mig!

Du nævnte noget med at barnløse ''kæmper''.. Kan ikke lige se hvad de '' '' skal gøre godt for?? Det ER en kamp..
Måske ikke så fysisk hårdt, som eks. krig, el lignende.. Men psykisk hårdt, dét er det!
Uanset hvad jeg har gjort kan jeg altså ikke slukke for mine tanker omkring baby..
Og selv HVIS jeg endelig tænker på noget andet, ja, så bliver en eller flere gravide.. Eller en tæt på får en abort.. Så kommer tankerne igen.. Når man ønsker noget SÅ brændende, så fylder det altså meget..

Synes du er umådeligt heldig, ikke at skulle gennemgå dette. Det ønsker jeg ikke for nogen..

Anmeld

24. april 2013

esioul

o1Mutte skriver:

Jeg tror slet ikke du forstår hvilket følelseshelvede det er ikke at kunne få det man ønsker aller mest..
Vi har et Weekendbarn..
Skal vi så bare nyde hende, og bare lad se om vi får en naturligt? Ønsket er bestemt ikke mindre ved min mand, bare fordi han har børn i forvejen.. Han ønsker sig jo også et barn med mig!

Du nævnte noget med at barnløse ''kæmper''.. Kan ikke lige se hvad de '' '' skal gøre godt for?? Det ER en kamp..
Måske ikke så fysisk hårdt, som eks. krig, el lignende.. Men psykisk hårdt, dét er det!
Uanset hvad jeg har gjort kan jeg altså ikke slukke for mine tanker omkring baby..
Og selv HVIS jeg endelig tænker på noget andet, ja, så bliver en eller flere gravide.. Eller en tæt på får en abort.. Så kommer tankerne igen.. Når man ønsker noget SÅ brændende, så fylder det altså meget..

Synes du er umådeligt heldig, ikke at skulle gennemgå dette. Det ønsker jeg ikke for nogen..

Lige mine ord.

Der er en kamp!!!!

Anmeld

24. april 2013

Elgaard73

dola skriver:

Tja ditto, din medfølelse er heller ikke at finde, pli eller hvad det nu er du himler op over( noget med at feje for egen dør...)...

Jeg tror ikke det sker vupti vupti, men tænker det er en vigtig faktor, siger ikke de skal få sig en hun eller adoptere. Plan B kunne jo også være at acceptere man ikke kan få nummer to, og glæde sig over nummer 1. Desuden anbefaler alle de hjemmesider med fertilitets klinikker jeg har været inde på stress håndterings kurser eller lignende, så noget må der om det..

Desuden var min pointe mere at straks man nævner ordet barnløs skal man kun sige, det var da også synd stakkels dig ae ae for ellers bliver man stemplet som empatiløs.

Jeg har kun forholdt mig ti ldet den ANO!!! TS har fortalt, ved jo ikke mere om det og så diskuteret det med nogen.

Har fuldt ud forståelse for at det er et betændt og følelsesladet emne, men derfor skal det ikke tabu-lægges....

Vil driste mig til alligevel at ønske dig en dejlig solrig dag(det byder min udemærkede opdragelse mig) på trods af den lussing du har sendt den anden vej.

Så solskin til dig også!

Jeg ser ingen steder at nogen forsøger at gøre barnløshed til et tabu... Tværtimod ser jeg masser der heller end gerne vil snakke om det...På godt og ondt.

Men dine udmeldinger rammer altså hårdt og måske derfor klapper folk i eller snapper tilbage.

Personligt har jeg f.eks ikke lyst til at sidde og fortælle om vores "kamp" for at få vores søn og det brændende ønske (fy, slemme mig) om også at få nr 2, til en der bare siger at jeg skal acceptere min situation. At du så opfatter det som om at jeg ( eller andre) prøver at gøre det til et tabu, må stå for din egen regning. 

Og jeg skriver jo netop også at barnløse ikke skal pakkes ind i vat ( eller stryges med hårene, for den sags skyld). Men en smule forståelse for andres situation, ville være på sin plads. Forståelse for at hvad der virker simpelt for dig, måske virker drøn svært for en anden... Og omvendt. 

Og Ja, det var nok lidt af en lussing jeg fik sendt afsted, men blev voldsomt provokeret af dine (i mine øre) ret ufølsomme råd. Hvis det virkelig bare var så ligetil, som du gav udtryk for, så ville vi jo ikke have mange barnløse tilbage i DK.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.