vuggestue 5 måneder gammel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2013

LilleChelle

I Danmark skal barnet passes hjemme til det er 6 måneder.

Så du kan ikke få det passet i dp eller vs før det er fyldt 6 måneder. 

Du må tænke alternativt hvis du VIL starte i skole. 
 - Men tænk over, at tiden med baby får du ALDRIG igen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2013

Muffinmus

Den er rigtig svær. For jeg kan sagtens forstå du rigtigt gerne vil i gang igen.
Men samtidigt skal du huske det er i den alder de binder de aller vigtigste bånd...til dig. Der er en grund til at du tidligst kan aflevere når de er 6 mdr, og at de fleste først afleverer når de er mellem 8 mdr og 12 mdr.
De er så vigtige de tætte bånd der kommer de mdr når de er små. Hun er ikke nyfødt på det tidspunkt, men meget meget lille endnu og det alle vigtigste i hendes liv nu er dig. Så selv om du gerne vil give hende gode rammer ved at få en uddannelse lidt hurtigere, så synes jeg samtidigt du vil tage enormt meget fra hendes første babyår ved at give hende fra dig i den alder til en institution. Det vigtigste i den alder er kropskontakts, og jeg er ked af at sige det, men i en vs f.eks vil hun på ingen måde få den daglige kontakt hun har brug for i den alder, de kan bare ikke have en voksen til at side med hende i alle de vågne timer. Og selv om de har godt af at ligge selv lidt, skal der jo stadig være kontakt, smil, kram osv...det behov kan en institution bare ikke op,fylde som du kan, overhovedet.

Anmeld

22. april 2013

Benjamins'mor

Min søn kom afsted da han var næsten 7 mdr. Og det gik ikke ret godt, han var ikke tryg ved det og brød sig ikke om at skulle være væk fra mor eller far længere tid af gangen (jeg startede også i skole).

Anmeld

22. april 2013

Simon Isaksen

Damm jeg synes godt nok mange her inde bare jorde hinanden for de andre spørg om et råd ..

troede man skulle hjælpe hinanden men fuck nogen skulle virkelig prøv og læse deres egen beskede igen og lige prøve at slappe lidt af ..

jeg ville nok heller ikke sende min skat afsted før hun var lidt ældre ..

Anmeld

22. april 2013

L&V

Simon Isaksen skriver:

Damm jeg synes godt nok mange her inde bare jorde hinanden for de andre spørg om et råd ..

troede man skulle hjælpe hinanden men fuck nogen skulle virkelig prøv og læse deres egen beskede igen og lige prøve at slappe lidt af ..

jeg ville nok heller ikke sende min skat afsted før hun var lidt ældre ..

Hvor er det lige der bliver jordet der bliver stillet et spørgsmål og folk svare ud fra egen holdning, erfaring og facta der er da intet person angreb belæring eller lignende.. Hvis man får et barn vælger man vel ud fra barnets tarv og er klar over at det betyder man må tilsidesætte egne behov

Anmeld

22. april 2013

Simon Isaksen

Månsson skriver:

Hvor er det lige der bliver jordet der bliver stillet et spørgsmål og folk svare ud fra egen holdning, erfaring og facta der er da intet person angreb belæring eller lignende.. Hvis man får et barn vælger man vel ud fra barnets tarv og er klar over at det betyder man må tilsidesætte egne behov

Der bliver stille og roligt spurgt om det er okay at gøre det og andre erfaringer om det .. der står ikke at tråd starter ABSELOUT vil gøre det men om råd

og så skriver folk indirekte at det er EGOISTISK og at man ikke skulle få børn vis de bare skal passes .. og det synes jeg bestemt ikke er okay at hentyde til eller for den skyld skrive .. og ja jeg mener bestemt at der er flere i tråden der hentyder til det uden at nævne nogen navne!

Anmeld

22. april 2013

Mum33

raca skriver:

det ved man jo faktisk ikke om vi som befolkning gør.. er der jo sket en eksplotion af deprationer ol i vores årgang.

cortison nivuet stiger kraftigt ved børn der bliver adskildt fra forældrene fortidligt, og det falder ikke igen, eller der går ivertfald over 6mdr med forhøjet cortison nivue.  man ved at dette symtom på stress gør hjerner langt mere sårbare overfor og dårlige til at håntere stres senere i livet.. så måske er der en sammenhæng.

dem jeg kender der var dagpljemødre på det tidspunkt siger. ja de kom ud tidligt børne og det var ikke godt for dem eller mødrene. de så nemlig bagsiden af det at børn blev adskildt alt alt for tidligt.

Men sjov nok er antallet af børn med ADHD og andre relaterede sygdomme eksploderet selvom vi holder børnene hjemme meget længe nu om dage. Man kan altid tolke på tingene som man gerne vil 

Men lad den ligge - vi er meget forskellige vi to i vores holdning til børn, opdragelse, osv ,har jeg flere gange konstateret. 

Anmeld

22. april 2013

L&V

Simon Isaksen skriver:

Der bliver stille og roligt spurgt om det er okay at gøre det og andre erfaringer om det .. der står ikke at tråd starter ABSELOUT vil gøre det men om råd

og så skriver folk indirekte at det er EGOISTISK og at man ikke skulle få børn vis de bare skal passes .. og det synes jeg bestemt ikke er okay at hentyde til eller for den skyld skrive .. og ja jeg mener bestemt at der er flere i tråden der hentyder til det uden at nævne nogen navne!

Det er da os egoistisk for at bruge dit eget udtryk i og med at det absolut ikke er i barnets interesse så er jeg jo ud fra ts egen interesse.. Hvis man ved lidt om børn og systemet ved man at børn i den alder ikke er rustet eller klar til institutions livet som 5måneder og at der er en grund til at det hedder min. 26uger..

Anmeld

22. april 2013

Simon Isaksen

Månsson skriver:

Det er da os egoistisk for at bruge dit eget udtryk i og med at det absolut ikke er i barnets interesse så er jeg jo ud fra ts egen interesse.. Hvis man ved lidt om børn og systemet ved man at børn i den alder ikke er rustet eller klar til institutions livet som 5måneder og at der er en grund til at det hedder min. 26uger..

så svare mn stille og roligt

" har læst det anbefales at barnet er min. 26 uger inden barnet starter i  vugge stue, du kan jo evt undersøge hvornår din uddannelse starter efter den tid. eller om der er en far der kan tage resten af barslen"

hvorfor skal man jorde ts for at spørge om et godt råd, der er jo ingen der ved om ts er 13 eller 87 , ts spørge stille og roligt så hvorfor ikke hjælpe istedet for at skræmme ts væk ?

Anmeld

22. april 2013

isabellasmor

Simon Isaksen skriver:

så svare mn stille og roligt

" har læst det anbefales at barnet er min. 26 uger inden barnet starter i  vugge stue, du kan jo evt undersøge hvornår din uddannelse starter efter den tid. eller om der er en far der kan tage resten af barslen"

hvorfor skal man jorde ts for at spørge om et godt råd, der er jo ingen der ved om ts er 13 eller 87 , ts spørge stille og roligt så hvorfor ikke hjælpe istedet for at skræmme ts væk ?

hold da op  hvorfor farer du sådan op ?? jeg kan ikke se der er nogle som har jordet ts..... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.