Jeg synes det er for tidligt, jeg havde kun 5 måneders barsel også tog min mand resten. Og det fortryder jeg, selvom jeg KUN var afsted mellem 2-6 timer om dage i hverdagene i starten.
Mit barn har på ingen måde taget skade, børn er heldigvis kompetente og min havde jo den anden primære omsorgsperson hver dag. Men tager man et valg for sig selv, så skal man tænke på barnet i første omgang, så tænker således:
Hvad er det for en uddannels? For hvis du ikke har så mange timer, er alternativet at tage nogle timer, hvor du har den lille med, nogen gange vil det sove andre gange må det så være som der nu er. Andre dage kan en bedsteforældre, en veninde eller en ungpige tage et par timer.
Hvis du vil begge dele, er du nød til at tænke alternativt, for du får ikke en vuggestue til en 5 måneder gammel baby, og det er langt fra hensigtsmæssigt. Måske kan en dagplejer eller vuggestue efter barnet er 8-9 måneder, men ikke før.
En anden ting, når du vælger at starte, og dermed bruge tid væk fra barnet. Det synes jeg forpligter til at være meget hjemme eller hele tiden hjemme ved dit barn ud over skolen, også er så spørgsmålet, er det l lysten til at læse der trækker, eller lysten til at vifte med vingerne. Tror man skal føle godt efter, for man kan ikke tage tiden tilbage.
For ikke at lyde for skrap, så synes jeg at en glad mor er en god mor, så, hvis du kan finde en god løsning, hvor du har så meget kvalitetstid sammen med dit barn som muligt, så "go for it"