vuggestue 5 måneder gammel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2013

Anonym trådstarter

BabyHL skriver:

Kan 100% sætte mig i dit sted vil også gerne selv starte i skole til august. 

- Kan far ikke tage resten af barselen?

Far starter desværre også selv i skole til august på drømme uddannelsen  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2013

twinny

Kan de overhovedet starte, når de er 5 mdr.? I Gladsaxe kommune kan de først når de 6 mdr. Men det må du lige undersøge

Men personligt ville jeg nok ikke gøre det. Men det er op til dig.

Anmeld

22. april 2013

L&V

twinny skriver:

Kan de overhovedet starte, når de er 5 mdr.? I Gladsaxe kommune kan de først når de 6 mdr. Men det må du lige undersøge

Men personligt ville jeg nok ikke gøre det. Men det er op til dig.

Det ka man heller ikke

Anmeld

22. april 2013

raca

i min komune skal barnet være 26 uger før det kan komme i pasning.

og ja en del kom i pasning da de var 3mdr da vi var små.. men dels var ins. geater til det, dels var tiden en anden. jeg ville aldrig byde et barn pasning, og andskildelse afra mor i så mange timer.

ja uddannelse er vigtigt, men det er dit barn også, og den tid dit barn er lille får du bare ikke tilbage.

kan du på nogen måde læse på nedsat tid, eller læse hjememfra for så kunne det måske gå, og elles ville jeg vente.

men tvivler på du kan få plads nogle steder før han er 26uger.

Anmeld

22. april 2013

Maja_4000

Her i byen kan de først starte når de er et halvt år
Jeg ville aldrig kunne have sendt Caroline afsted så tidligt .. Synes det var 'slemt nok' da hun kom afsted da hun var 11 måneder

Anmeld

22. april 2013

Wik

Jeg synes det er for tidligt, jeg havde kun 5 måneders barsel også tog min mand resten. Og det fortryder jeg, selvom jeg KUN var afsted mellem 2-6 timer om dage i hverdagene i starten. 

Mit barn har på ingen måde taget skade, børn er heldigvis kompetente og min havde jo den anden primære omsorgsperson hver dag. Men tager man et valg for sig selv, så skal man tænke på barnet i første omgang, så tænker således: 

Hvad er det for en uddannels? For hvis du ikke har så mange timer, er alternativet at tage nogle timer, hvor du har den lille med, nogen gange vil det sove andre gange må det så være som der nu er. Andre dage kan en bedsteforældre, en veninde eller en ungpige tage et par timer. 

Hvis du vil begge dele, er du nød til at tænke alternativt, for du får ikke en vuggestue til en 5 måneder gammel baby, og det er langt fra hensigtsmæssigt. Måske kan en dagplejer eller vuggestue efter barnet er 8-9 måneder, men ikke før. 

En anden ting, når du vælger at starte, og dermed bruge tid væk fra barnet. Det synes jeg forpligter til at være meget hjemme eller hele tiden hjemme ved dit barn ud over skolen, også er så spørgsmålet, er det l lysten til at læse der trækker, eller lysten til at vifte med vingerne. Tror man skal føle godt efter, for  man kan ikke tage tiden tilbage.

For ikke at lyde for skrap, så synes jeg at en glad mor er en god mor, så, hvis du kan finde en god løsning, hvor du har så meget kvalitetstid sammen med dit barn som muligt, så "go for it"

Anmeld

22. april 2013

Mum33

Hvor lange dage færdig på skole? 5 mdr er tidligt, men som tidligere skrevet, så blev vi andre jo altså smidt afsted efter 3 mdr og vi er altså blevet "normale mennesker" og lider ikke traumer over ikke at gå hjemme med mor. Hvad med din mand/mor eller lign kunne måske tage lidt over ? Kan godt forstå du gerne vil igang med uddannelse. 

Anmeld

22. april 2013

Mum33

I øvrigt meget farligt emne at tage op herinde 

Anmeld

22. april 2013

raca

l.b. skriver:

Hvor lange dage færdig på skole? 5 mdr er tidligt, men som tidligere skrevet, så blev vi andre jo altså smidt afsted efter 3 mdr og vi er altså blevet "normale mennesker" og lider ikke traumer over ikke at gå hjemme med mor. Hvad med din mand/mor eller lign kunne måske tage lidt over ? Kan godt forstå du gerne vil igang med uddannelse. 

det ved man jo faktisk ikke om vi som befolkning gør.. er der jo sket en eksplotion af deprationer ol i vores årgang.

cortison nivuet stiger kraftigt ved børn der bliver adskildt fra forældrene fortidligt, og det falder ikke igen, eller der går ivertfald over 6mdr med forhøjet cortison nivue.  man ved at dette symtom på stress gør hjerner langt mere sårbare overfor og dårlige til at håntere stres senere i livet.. så måske er der en sammenhæng.

dem jeg kender der var dagpljemødre på det tidspunkt siger. ja de kom ud tidligt børne og det var ikke godt for dem eller mødrene. de så nemlig bagsiden af det at børn blev adskildt alt alt for tidligt.

Anmeld

22. april 2013

lycly

Jeg ville aldrig sende mit barn afsted så tidligt, og specielt ikke i vuggestue. Jeg er ikke imod at børn kommer tidligt i institution, men så skal det være dagpleje og de skal være minimum 7-8 mdr. Tror heller ikke at ret mange vuggestuer vil tage imod et så lille barn, det kræver jo langt mere opmærksomhed da et barn på 5 mdr på ingen måde er selvstændig med noget.
Forstår udmærket din problemstilling og dit behov for at komme igang igen, men synes det er synd for jer begge, for der sker så meget med dem hele tiden og det kommer du til at gå glip af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.