vuggestue 5 måneder gammel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2013

IngenKoPåIsen

Månsson skriver:

Nej 3måneders barsel hed det indtil engang i starten af 80'erne men la nu det ligge Sådan var det i hvert fald her i kommunen

Ja- det er jeg klar over.. Det hed 3 måneder dengang i firserne- derefter blev det ændret til seks måneder.. Og senere igen fra seks måneder til tolv! Tolv man i øvrigt ikke SKAL bruge, men har mulighed for at gemme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2013

L&V

Malunsesmutti skriver:

Ja- det er jeg klar over.. Det hed 3 måneder dengang i firserne- derefter blev det ændret til seks måneder.. Og senere igen fra seks måneder til tolv! Tolv man i øvrigt ikke SKAL bruge, men har mulighed for at gemme.

Det ska de ikke nej men derfor er min mening stadig at 5-6 måneder er alt for ungt til at starte sit institutions liv

Anmeld

22. april 2013

LinLin

Jeg ville ALDRIG sende mit barn på 5 mdr afsted!
Mine er begge startet 1. sep. og er født hhv 2. og 9. Sep, så de har været næsten præcist 1 år - og det syntes jeg faktisk var tidligt...

Så jeg ville klart vente med uddannelse

Anmeld

22. april 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg står i den situation at jeg har en skøn datter, som er født her sidst i marts, men jeg vil rigtig gerne starte på skole til august, men der er hun kun 5 måneder, og er i tvivl omkring hvordan hun vil håndtere det. Jeg har gået hjemme siden oktober sidste år og har brug for at komme ud og igang med noget uddannelse, og hvis jeg ikke starter til august ville jeg skulle vente helt til august næste år for at komme igang, så ville gå hjemme i næsten to år. 

Andre der har erfaring med at sende børn afsted så tidligt? 

Jeg elsker virkelig min datter, men vil også gerne have min uddannelse hurtigst muligt så hun kan få de bedste rammer omkring sig

Jeg ville ikke kunne klare at aflevere et så lille barn, men hvis det virker for dig, jamen så go for it 

Har du undersøgt om hun overhoved kan starte inden hun er 6 mrd.? Det ved jeg at de ikke kan her i kommunen 

Anmeld

23. april 2013

anja72

Jeg forstår godt din situation og at du har lyst til at komme igang med din uddannelse, men jeg ville aldrig aflevere mit barn som 5 mdr. Den tid I har sammen nu, kommer aldrig igen. Jeg er selv pædagog i en vuggestue og idag er der ikke ressourcer til de helt små. Der var en som skrev at hun selv gik i vuggestue som 5 mdr, men der er sket MEGET på området siden vi var børn! Der var en helt anden tid og ro til det enkelte barn! Jeg har modtaget børn på 6 mdr som ikke kan sidde selv og det er absolut ikke deres tarv at skulle dele 2 pædagoger med 9-11 andre børn. Det har gjort ondt i mit hjerte som pædagog og som mor til 3 at tage imod så små børn og ikke kunne give dem det optimale af hvad de har brug for.. Hvis du fortsat ønsker at starte uddannelse til August vil jeg hellere anbefale dig at vælge en dagpleje, han/hun kan give en helt anden ro og der er som regel andre mindre børn og ikke så mange børn. Held og lykke med dit valg :-)

Anmeld

23. april 2013

morethanperfect

5 mdr ?! 

Er det ikke lidt tidligt ? i min kommune kan de slet ik starte når de kun er 5 mdr.. 

Husk på tiden aldrig kommer igen .. Den går i forvejen for hurtigt , så jeg ville ikke gøre det .. Hellere vente med min udd.

Anmeld

23. april 2013

Nihan

Alt alt alt for tidligt... Kan være psysisk problemer senere i livet.. Tjek lige http://politiken.dk/indland/ECE1133512/eksperter-advarer-mod-vuggestuer/

Anmeld

23. april 2013

Lullaby

Yazmin var 6 mdr da hun startede. Jeg gik på semi, så de dage jeg havde fri var hun hjemme og andre dage hentet tidligt. Det gik rigtig godt. Jeg gik heller ikke glip af noget, hverken det første skridt, kravle eller andet. 

Anmeld

23. april 2013

MortilElias2010

Jeg står i den situation at jeg har en skøn datter, som er født her sidst i marts, men jeg vil rigtig gerne starte på skole til august, men der er hun kun 5 måneder, og er i tvivl omkring hvordan hun vil håndtere det. Jeg har gået hjemme siden oktober sidste år og har brug for at komme ud og igang med noget uddannelse, og hvis jeg ikke starter til august ville jeg skulle vente helt til august næste år for at komme igang, så ville gå hjemme i næsten to år. 

Andre der har erfaring med at sende børn afsted så tidligt? 

Jeg elsker virkelig min datter, men vil også gerne have min uddannelse hurtigst muligt så hun kan få de bedste rammer omkring sig

Knap så tidligt, men Elias var 7 måneder da han startede i dp. Jeg skulle tilbage til et semester jeg måtte gå fra grundet bekymring om en begyndende bækkenløsning (hvilket aldrig udviklede sig til noget) 

Anmeld

23. april 2013

-Sigrid-

Lullaby skriver:

Yazmin var 6 mdr da hun startede. Jeg gik på semi, så de dage jeg havde fri var hun hjemme og andre dage hentet tidligt. Det gik rigtig godt. Jeg gik heller ikke glip af noget, hverken det første skridt, kravle eller andet. 

Samme her 

Min datter var 7 mdr da jeg begyndte i skole, og vi havde 2 ugers indkøringsperiode, og hun har/havde tit fri

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.