Så bliver nye regle for 2014 til alle på su og kontanthjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2013

baby012

Majeha skriver:

Jamen godt for jer, at I kan det. Men nu er det ikke alle, der bor et sted, hvor man kan bo (og leve) billigt. Der er enorm prisforskel fra kommune til kommune, både husleje, institutionspriser m.v. Og skatteprocenten er heller ikke ens.

At du ét sted i landet betaler 3.000,- for en 3 værelses, og et andet sted ikke får den billigere end 7.000,-, så skal man "straffes" for at bo et dyrt sted?

Jeg kan sagtens forstå, der skal reguleres på området, men at skære alle over én kam, synes jeg er ude i skoven. De burde i stedet bestemme beløbet ud fra den enkelte kommunes niveau.

Vi har 124 kwm. 

4 værelser, et toilet, et badeværelse, et køkken, og et "skab"

have både for og bagved huset

6000 i husleje.. 

egen bil, og intet lån (mere)

vi har lille internet pakke, intet tv signal, og een billigste mobil pakke.. 

Vi spiser for 700 kr om ugen.. 

Det er vildt stramt, og vi vender hver en øre .. Men vi lever, og mangler ikke noget.. 

Ja det er en billig kommune, men, så er boligtilskud også lavere .. tror det går fint op.. 

Det kan bare ikke passe man ikke kan LEVE for 28000 .. Så er der sku et problem med forbruget et sted.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2013

modesty

ønskebarn74 skriver:

Men det er jo ikke resten af samfundet der skal punge ud med ekstra kontanthjælp fordi folk bruger pengene på narkotika el. Spil.

el. For den sags skyld til dem der ikke gider klø sig i røven og få et job. Det skal ikke kunne betale sig økonomisk at være på overførsels indkomster.

Og selvfølgelig mener jeg ikke at alle er sådan.. Men så længe at man får mere i kontanthjælp ind minstelønden er, er der for mange der bliver hængene.

Og dem der ikke kan varetage et job, skal have nemmere adgang til førtids pension. 

Det var ikke det vi diskuterede. Jeg reagerede på holdningen at det altid er et valg at begå kriminalitet. Og det synes jeg som sagt er et meget unuanceret menneskesyn.

Jeg har ikke nogen holdning til størrelsen på kontanthjælp, jeg er ikke vidende nok på området til at kunne udtale mig om det. 

Anmeld

28. april 2013

ønskebørn74

modesty skriver:

Det var ikke det vi diskuterede. Jeg reagerede på holdningen at det altid er et valg at begå kriminalitet. Og det synes jeg som sagt er et meget unuanceret menneskesyn.

Jeg har ikke nogen holdning til størrelsen på kontanthjælp, jeg er ikke vidende nok på området til at kunne udtale mig om det. 

Det er da et meget aktivt valg de tager den dag de vælger at prøve stoffer og også at begå et knæk.. 

Anmeld

28. april 2013

modesty

ønskebarn74 skriver:

Det er da et meget aktivt valg de tager den dag de vælger at prøve stoffer og også at begå et knæk.. 

Nu er der jo en del mennesker der er så traumatiserede og fortabte at en kanyle kan virke som en himmelsk udvej. Alle mennesker har altid et (hypotetisk) valg, så det kan man jo sige om en hvilken som helst situation. Men reelt set vil sprøjten for de mest udsatte mennesker være den eneste løsning. 

Mange junkier er f.eks psykisk syge som systemet ikke har resourcer til at hjælpe (specielt efter de heftige nedskæringer det psykiatriske system har været igennem de seneste år) og som ingen familie eller omsorgspersoner har. Og stofferne er en måde at selvmedicinere sig på. 

Undskyld, men jeg synes virkelig at det er et usolidarisk menneskesyn at sige at de da bare selv er ude om det og at de bare kan tage sig sammen. Ja, det vil der være nogen der er og kan. Og så er der de andre, de allersvageste og mest udsatte. 

Vi bliver nok ikke enige på det her punkt, så jeg lukker den bare her.

Anmeld

28. april 2013

Maja88

DianaBaastrup skriver:

Synes det er forfærdeligt... De tænker altså ikke lige på dem som rigtig gerne vil arbejde, men har en fortid og de har taget straffen fx eks kriminelle som er fuldt arbejds dygtige men ikke bliver ansat pga pletten på straffe attesten, ja så vil folk sige de kunne bare tænke sig om, men nogen har faktisk været tvunget til at blive krimenelle pga penge mangel eller sådan noget. Synes heller ikke de tænker på de mange som ikke har råd til at forsørge kæresten, bare fordi man bor sammen skal man ikke betale den andens regninger osv. Hvad med de enlige der skal passe deres børn osv... Tror bare det ender i at vi får flere der fusker med sorte penge, penge svindel osv....

Men man har vel ikke mere råd til at forsørge en anden bare fordi man er gift???

Kriminel løbebane er ens eget valg.. selvfølgelig kan visse determinanter spille ind,men man vælger selv om man vil være mønsterbryder eller ej..

Har arbejdet på en lukket inst og en ung fortalte mig grunden til dennes misbrug var grundet moren også var det og alle havde altid sagt h*n havde større risiko for at blve misbruger på grund af moderen.  Så som den unge sagde det: hvorfor så ikke bare blive det?? Og dette var på trods af en opvækst i velfungerende plejefamilie.. 

Denne ung tog selv det valg.. 

Anmeld

28. april 2013

Diana2013

Maja88 skriver:

Men man har vel ikke mere råd til at forsørge en anden bare fordi man er gift???

Kriminel løbebane er ens eget valg.. selvfølgelig kan visse determinanter spille ind,men man vælger selv om man vil være mønsterbryder eller ej..

Har arbejdet på en lukket inst og en ung fortalte mig grunden til dennes misbrug var grundet moren også var det og alle havde altid sagt h*n havde større risiko for at blve misbruger på grund af moderen.  Så som den unge sagde det: hvorfor så ikke bare blive det?? Og dette var på trods af en opvækst i velfungerende plejefamilie.. 

Denne ung tog selv det valg.. 

Ja men jeg mener i mit indlæg at der skal være støtte til eks og kriminelle så de kan komme videre, og ikke skære i reformen så de er tvunget ud i det igen. Jeg mener ikke det kan være rigtigt at det kun er syge der skal værnes om.

Anmeld

28. april 2013

Diana2013

DianaBaastrup skriver:

Ja men jeg mener i mit indlæg at der skal være støtte til eks og kriminelle så de kan komme videre, og ikke skære i reformen så de er tvunget ud i det igen. Jeg mener ikke det kan være rigtigt at det kun er syge der skal værnes om.

For hvis det kun er syge der skal værnes om synes jeg faktisk også de skal undersøges om de selv har været skyld i det som fx fedme, rygning, usunde kostvaner så de har fået deabetis. Hvis vi virkelig skal gå derhen hvor folk selv har taget valget om at blive krimenelle skal det gå hele vejen, også syge.. For det er jo det i princippet det i mener folk har et valg ;0

Anmeld

29. april 2013

quindelist

DianaBaastrup skriver:

Jep... Eller ens hus brænder som det skete for en og hans forsikring ikke ville betale, og endte på gaden... Der kan hurtigt ske utrolig mange små ting som ender med at man bliver kriminel og når man har taget straffen som fx fængsel og ikke kan få et job pga det står i straffe attesten, og skal blive ved med at blive straffet pga manglende job... Ja så forsætter de, så tror det bliver en ond ond cirkel nu hvor regeringen gør sådan med kontant hjælpen..

En plettet straffeattest er jo en del af straffen -den forsvinder på et tidspunkt. Og igen så er det et valg man træffer for sig selv

Anmeld

29. april 2013

H+S Skjolgborg.

JustMe skriver:

"Men de mange tusinde danskere på kontanthjælp, som kæmper med sociale problemer, er ramt af sygdom eller har været væk fra arbejdsmarkedet i lang tid, dem bruger vi flere penge på, så både de og deres børn kan få det bedre, siger hun."

Tja, hvorhenne?Jeg er sygemeldt og venter på fleksjobudredning og kan derfor med god grund ikke "bare" lige søge et job eller uddannelse, og jeg mærker ikke noget til flere penge.

det mærker jeg sgu heller ikke.

Anmeld

29. april 2013

H+S Skjolgborg.

SYNES DET ER VILDT AT FOLK SIGER DE IKKE KAN LEVE FOR 2x KH! :O

VI LEVER TO VOKSNE OG TO BØRN FOR 12000 OM MÅNEDEN (TILSAMMEN) !! 

SÅ ER VI ALTSÅ FOR FORKÆLEDE!! 

Hvordan kan i have 12000 kr af leve af???.

2x kontanthjælp er ca 27470 kr før skat.

For jeg får kun 9062 kr efter skat det ville ca sige 4573 kr går til skat. Vi har ca 8500-9000 kr når alt er betalt pr mdr med min kæreste løn og mine små 9062 kr efter skat og 2xbørnebidrag. 

Vi er 6 mennesker.

jeg ville da gerne have 12000 kr af leve af til os 6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.