Kontanthjælp - jeg kunne brække mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LuLy skriver:

Jeg har ondt i røven (jeg indrømmer det gerne) fordi jeg betaler skat til at folk kan gå derhjemme og klø røv - for det er der satme mange der gør! Og så synes jeg det er helt til grin at det er mere attraktivt at gå på kontanthjælp end at tage en uddannelse fordi kh er højere end su. Derfor har jeg "ondt i røven", ærlig talt

må jeg spørge om det er fakta at mange udnytter systemet eller noget du tror? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2013

jydeinden

Månsson skriver:

Jeg har det hvis lige som dig og forstår ik hva det ska til til for når a-kassen er opfundet.. Bliver sku os harm når man så ser at dem der får kh smider flere 1000på opsparingskontoer osv hver månede men får fri plads osv. og at man finde på at sige at man ik vil sidde ved kassen i fakta fordi det giver for lidt ergo må kh være for høj

nu er det jo igen ikke alle der kan det. det højeste vi nogensinde har kunnet smide til side var 1000 kroner, til gengæld har vi også stået med et så massivt underskud en anden måned så du tror det er løgn. og jeg tvivler stærkt på at jeg er en ener. 

og ja a kasse er opfundet, men hvad hjælper det hvis man aldrig har haft muligheden for at fuldfører en uddannelse. for igen dét er der jo altså nogen der ikke har af den ene eller den anden årsag. Det er meget nemmere at tro at alle er en robert om igen, men faktum er bare anderledes.

Anmeld

15. april 2013

lycly

mor:) skriver:

må jeg spørge om det er fakta at mange udnytter systemet eller noget du tror? 

Jeg VED at mange gør, da jeg kender dem personligt

Anmeld

15. april 2013

jydeinden

Bassemor<3 skriver:

Jeg er på su, og for mig kan det betale sig at gå på KH. det synes JEG er forrykt. halleluja for at tage en udd. når andre kan sidde på deres flade og klø sig bagi. (siger ikke alle gør det, men det er der ved gud mange der gør !)

så er det jeg fristes til at spørge hvor DU ved det fra.

Anmeld

15. april 2013

jydeinden

LuLy skriver:

du kender formenligt kun en brøkdel, og så er det pludseligt blevet til mange.. halleluja... NU husker jeg hvorfor jeg skrev det oprindelige indlæg.

Anmeld

15. april 2013

LuLy skriver:

Jeg forstår så bare ikke hvis man er over 25 at man ikke er medlem af en a-kasse og får dagpenge i stedet.

Jeg syne personligt ikke at su'en er for lav, vi skal bare være taknemmelige for at vi har den. Men den bør nu være mere attraktiv end kh.

Den tese tror jeg ikke på. 

det er unge mennesker som højst sandsynligt ikke har haft særlig mange succesoplevelser i skolen og jeg vil våge at påstå at det også har noget med opdragelse/familieforhold at gøre. 

Alle mennesker har da et behov for at realisere sig selv. Det kan føles som et stort nederlag hvis man ikke kan dette. 

ps. Det er vel attraktivt at vide at man på et tidspunkt kommer til at tjene væsentligt mere ved at studere, mens kh forbliver lav? 

Anmeld

15. april 2013

LuLy skriver:

så du kender nogen og så er det pludselig mange??? 

Anmeld

15. april 2013

lycly

jydeinden skriver:

du kender formenligt kun en brøkdel, og så er det pludseligt blevet til mange.. halleluja... NU husker jeg hvorfor jeg skrev det oprindelige indlæg.

Jeg taler jo bare ud fra erfaring - systemer er jo ikke til for at kunne blive udnyttet. Desuden er det jo faktum at kh er højere end su og det er egentlig det der irriterer mig mest.

Anmeld

15. april 2013

lycly

mor:) skriver:

så du kender nogen og så er det pludselig mange??? 

Ja Det er min mening og overbevisning fordi det er det jeg oftest oplever. Ts spørger hvorfor folk har ondt i røven og jeg siger at det har jeg fordi folk udnytter det - dvs jeg har ondt i røven over dem der gør og ikke dem der bare er i en uheldig situation hvor det ikke kan være anderledes for dem.

Anmeld

15. april 2013

jydeinden

LuLy skriver:

Jeg taler jo bare ud fra erfaring - systemer er jo ikke til for at kunne blive udnyttet. Desuden er det jo faktum at kh er højere end su og det er egentlig det der irriterer mig mest.

igen ja hvis du er over 25 og hvis du har børn. men har du børn har du også andre udgifter end hvis du ikke har. plus det faktum vi aldrig kommer uden om at kan du studerer så kan du i statens øjne tage studie job ved siden af. dét kan du ikke på kontanthjælp medmindre du enten gør det sort, eller lader det hele trække fra bagefter.

en brøkdel vælger selv at være kontanthjælp, en brøkdel vælger at ødelægge det for alle andre, og dét synes jeg er ærgeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.