Carina:-) skriver:
Jeg tror man skal se det som debat og ikke som et personligt angreb.
Jeg kan da godt mærke at jeg får det lidt anstrengt over at der igen bliver nævnt at de rige har rigeligt og ikke burde have bp.
For tager man de sko på ,så er det vel kun mere end fair at alle bliver kigget på?
Der er jo nogen der har det fint med penge på kh pga mange tilskud og mange børn.
Så er der syge der ikke har nogen som helst anden mulighed end kh,og burde de ikke få et andet beløb netop fordi de aldrig får muligheden for at ændre deres situation?
Hvis de såkaldte rige kun skal betale ved kasse 1 og selv betale for læge ,sygehus og når de bliver gamle,hvor er så "glæden" ved at betale 70% af sin løn i skat?
Jeg vil lige så gerne som dig have del af glæderne ved velfærdssamfund,og ikke kun bruges som malkeko.
Men ja lad os fjerne velfærden fra de "rige" men så skal der dælme også ses på hvor meget hver enkelte har brug for i kh -
Istedet for alle bare får det samme...Lige for lige ik ?
jeg ser det som sådan heller ikke særligt tit som et angreb på mig personligt, jeg ser det som et stort spørgsmålstegn fra alle der er i mit sted hvad end det er økonomisk eller sygdomsmæssigt.
hvad de rige angår, jeg har aldrig ment at man selv skulle betale for læge, eller sygehus, men jeg mener i den grad at hvis vi er i gang med at fjerne ALT der hedder luksus for andre, så må det også gælde de som ser børnepengene som en form for lommepenge/ekstra bonus. for generelt mener jeg jo at man netop bør se på hvad har den enkelte af muligheder for at klare sig selv, hvad har den enkelte af ressourcer rent økonomisk istedet for at se på hvor langt ned vi kan køre de mennesker som i forvejen sidder meget stramt i det.
Jeg synes jo personligt ikke at det for nogen som helst burde være nødvendigt at skulle låne til et par bukser, eller vente år på at komme til tandlægen bare fordi man enligt ikke har råd til det.
der er folk der udnytter systemet uanset hvilken "boks" man propper dem i, og dét vil der altid være, der hvor jeg sætter hælene i er når man skærer alle over en kam.