jydeinden skriver:
Jeg har længe overvejet at skrive dette indlæg, og efter at have set et hav af indlæg omkring emnet, er min lyst så blevet til handling.
Jeg kan ikke forstå at folk har ihh og åhh så travlt med, nu får naboen hjælp til dit, nu gør naboen dat, men han/hun er da på kontanthjælp så dét må vedkommende da ikke. Jeg kan virkeligt ikke forstå hvorfor der er denne travlhed omkring at kontanthjælpssatsen da er for høj.
Hvad er det der driver folk til at have så ondt i bagdelen? Og hvis ikke det er derfor hvad er det så? Jeg har personligt ALDRIG nogensinde rynket på næsen over om folk på su havde 1500 eller om de havde 5000 kroner om måneden eller mere, så hvad ret mener I at have til at rynke på næsen?
Personligt kunne jeg sikkert være ligeglad mener nogen, da jeg jo er sygemeldt, men jeg er ikke ligeglad. Dels fordi at der som jeg ser det ikke er noget ”helle” jeg kan ikke vide om kommunen agter at sende mig ud i en hel masse, jeg kan aldrig nogensinde vide hvornår de evt. synes at NU er du rask nok. Og hvis nogen spørg om jeg er på kontanthjælp af økonomiske årsager så er svaret et stort rungende NEJ. Jeg ville nemt kunne tjene det dobbelte ved at være på su med lån og med et lille fritidsjob ved siden af. Der er bare lige den lille bitte detalje at jeg skal leve hver eneste dag med smerter i ryg. Skuldre og håndled, og oven i skal jeg nu kæmpe for at overleve (den næste der siger at man bliver rig på kontanthjælp, skal da med glæde få lov at leve for 5500, vel og mærke er dette tal MED særlig støtte fra kommunen).
Jeg ville personligt hellere end gerne uddannes, jeg ville hellere end gerne i uddannelse, men den mulighed har jeg bare ikke. Så næste gang i vil dømme nogen synes jeg at I skulle kende vedkommende i udtaler jer om FØR i skærer alle over en kam, for jeg er ingen ener.
Og det er muligt at i nu siger at i ikke vil jagte folk der er syge, men til det kan jeg kun sige, at i kommunens øjne spiller det absolut INGEN forskel om du er syg eller rask. Du får ingen medalje eller belønning for at kæmpe hver eneste dag du står op.
har også siddet og kogt inden i med nogle af de debatter der har været med at KH er for høj osv...
vi overlevede i starten for 500 kr efter regninger 2 mennesker da vi begge var under 25 og nej vi boede ikke dyrt, vi havde ikke internet, vi havde faktisk ingenting... udover en skidedyr elregning hver mdr på 1500 kr pga elradiatorer og dårlig isolering i privat udlejning som intet gjorde...