Du ved vist ikke hvordan det er at have børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2013

Bassemor<3

dorthemus skriver:

Ej hahaha jeg blir nærmest provokeret af de skråsikkerhed. Så må jeg jo være særdeles dårlig til de her morjob siden jeg nu på tredje år har en datter der sover dårligt med flere opvågninger om natten.
Og vi der ellers lever sådan et enkelt og regelmæssigt liv uden rød og ballade...tænk engang! Tak for dine oplysende og anderkendende ord. Venter i spænding på dine løsninger

Jeg siger ikke at afbrudt søvn kan ændres ! MEN man kan lærer sit barn at falde i søvn selv når det vågner om natten ! hvis barnet hver gang det vågner har brug for mor til at hjælpe det til at falde i søvn igen, er det da klart man er træt når man skal op alle de gange, men hvis barnet selv falder i søvn igen bemærker man måske slet ikke det har været vågen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

Bassemor<3

modesty skriver:

Mener du nu stadigvæk det? Baseret på din erfaring med hvor mange børn? Og hvor mange børn udover dem du har erfaring med, findes der her i verden? Og du mener at de alle ligesom dem du har erfaring med?

Jeg kan så fortælle dig at min søn stort set altid har været nem at putte og kunne falde i søvn af sig selv. Men derfor havde han stadig en lang periode hvor han vågnede hver halvanden time natten igennem. Var der en løsning? Ja - det blev bedre da jeg holdt op med at amme om natten. Men det kunne jeg jo ligesom ikke gøre før han havde nået en bestemt alder. Og så er der ham fra min mødregruppe som her ved halvandet års alderen stadig er vågen flere timer hver nat på trods af at forældrene har prøvet vitterligt alt. Står jeg og propper mine løsningsforslag ned i halsen på moren og kalder dem for sandhed? Nej - for hun har prøvet dem og de virker ikke på hendes dreng. Børn er forskellige og du kan ikke med autoritet udtale dig så skråsikkert om andre end dine egne.

der er perioder i alle børns liv hvor de sover dårligt ! om det så er tænder, tigerspring, sygdom, osv. det er ikke dem jeg snakker om ! for dem er vi også selv igennem, og der er der ikke andet for end at støtte barnet og hjælpe det til at sove igen.

Anmeld

31. marts 2013

Bassemor<3

Lunae skriver:

Nu får jeg sikkert på puklen, men jeg skriver det alligevel!

Kan sagtens følge ts. Står selv i den situation. Vi har en datter på 2,5 år, som har været virkelig nem. Hun kom til verden med kolik og vi havde 5 hårde uger indtil vi gik til kiropraktor og efterfølgende ophørte kolikken. Hun sov igennem fra 5 uger og har aldrig haft problemer med hverken at spise eller sove. Hun blev blefri i januar og er helt blefri nu. Hun er meget fremmelig i sin udvikling og vi har virkelig aldrig haft problmer det hende! Når det så er sagt, så får vi alligevel altid af vide at vi ikke har prøvet at have børn endnu - hmm, vores datter er vores barn og måske har vi bare været heldige eller måske har vi bare gjort noget rigtigt - jeg ved det ikke!

Nu er det så her, at jeg måske forarger nogen! Jeg tror på at man som forældre kan komme ind i dumme rutiner, som gør det vanskeligere for én selv. Fx havde vi en kort periode, hvor vores datter ville have at vi sad ved hende indtil hun sov. Det tog ca 30 min. Kæresten synes det var hårdt, men hun græd hver gang vi gik og derfor blev vi ofte. Til sidst sagde jeg til kæresten, at vi skulle forsøge at køre en ny rutine ind og vi startede hver aften med at læse en bog og synge en sang, sige godnat og gå. På 2 dage var rutinen brudt og vores datter lagde sig bare til at sove!

Jeg mener naturligvis ikke at sådanne tricks hjælper på ammeproblemer, kolik osv, men jeg tror at man kan ændre meget ved blot at afprøve nye metoder!

jeg er SÅ enig !

Anmeld

31. marts 2013

modesty

der er perioder i alle børns liv hvor de sover dårligt ! om det så er tænder, tigerspring, sygdom, osv. det er ikke dem jeg snakker om ! for dem er vi også selv igennem, og der er der ikke andet for end at støtte barnet og hjælpe det til at sove igen.

Jeg snakker om en periode på sådan cirka et halvt år. Men min søns søvnmønster er ikke kernen eller pointen i alt det jeg har skrevet. At du så vælger at slå ned på den detalje i stedet for at kommentere det principielle, tja. Det virker for mig lidt ureflekteret og umodent. Men jeg kan se at du også kun er 22 år og alle 22-årige er jo enormt umodne. Det ved jeg med sikkerhed, for jeg har selv været 22 år engang.

Anmeld

31. marts 2013

Bassemor<3

Jeg anerkender at jeg har et nemt barn ! Det betyder ikke at jeg ikke anerkender at andre kan have et skide svært og krævende barn ! jeg kan sagtens sætte mig ind i andres situation og støtte. jeg skrev at søvnproblemer relativt let kan løses fordi det er den eneste erfaring jeg har med det ! Jeg skrev IKKE at man let og enkelt kan få børn til at sove igennem uden at vågne MEN at man nogenlunde nemt kan lærer børn at falde i søvn selv uden mor eller far ved sin side når de vågner om natten!

OG så kan du (kan ikke huske brugernavn) snoope så meget du vil på min profil, ja jeg har kun 1 barn, men derfor betyder det jo ikke at jeg ikke kan drage erfaringer fra andre steder ! men man skal åbentbart have født ungerne selv for at kunne bruge erfaringerne i denne debat !

Jeg ved udemærket godt at børn er forskellige og det ikke er alle metoder der virker på alle børn. for det er det jo så langt fra, MEN derfor har det stadigvæk noget at gøre med ens instilling til tingene ! ikke at det 100% afhænger af indstillingen til tingene, men et stykke af vejen gør det !

og så synes jeg desuden at denne tråd er kørt langt af sporet, det er åbentbart ikke OK at synes sådan en kommentar er træls, og yttre det, uden at blive stemplet som en negligerende person der ikke anerkender andres kampe !

bøvs. . .

Anmeld

31. marts 2013

Bassemor<3

modesty skriver:

Jeg snakker om en periode på sådan cirka et halvt år. Men min søns søvnmønster er ikke kernen eller pointen i alt det jeg har skrevet. At du så vælger at slå ned på den detalje i stedet for at kommentere det principielle, tja. Det virker for mig lidt ureflekteret og umodent. Men jeg kan se at du også kun er 22 år og alle 22-årige er jo enormt umodne. Det ved jeg med sikkerhed, for jeg har selv været 22 år engang.

undskyld men jeg kan kun grine af din holdning til modenhed, ved at sidde og skrive sådan, så vil jeg da i den grad mene at det er dig der er den umodne ! Jeg forsøger bare at forklarer mig og det var ikke mig der drejede denne tråd ! men som jeg skrev så er det åbenbart ikke OK at yttre at der er noget man er træt af, når man har et nemt barn, for det er jo det samme som, at man er et arrogant, negligerende menneske der ikke kan anerkende andres kampe.

Men jeg er jo kun 22, så hvad ved jeg. jeg må jo ikke skære alle over en kam, men det må du godt. jeg bøjer mig i støvet og klapper dig på skulderen for det fortjener du da i stor stil . . .

Anmeld

31. marts 2013

dorthemus

Bassemor<3 skriver:

Jeg siger ikke at afbrudt søvn kan ændres ! MEN man kan lærer sit barn at falde i søvn selv når det vågner om natten ! hvis barnet hver gang det vågner har brug for mor til at hjælpe det til at falde i søvn igen, er det da klart man er træt når man skal op alle de gange, men hvis barnet selv falder i søvn igen bemærker man måske slet ikke det har været vågen!

Så længe du vedholdende hævder at det er (relativt) nemt at lære et barn at falde i søvn igen selv så venter jeg stadig i spænding på hvordan det så lige gøres, for det må du bestemt vide siden du skriver sådan :-)
Min datter falder nemt nok i søvn men vågner HVER nat og jeg har prøvet alt mellem himmel og jord, også at være oppe i tre timer hvor jeg puttede om og om og om og om.....og gaaaaaab om igen.
Men jeg må jo gøre noget forkert siden jeg bare ikke fatter hvordan kagen skal skæres

Anmeld

31. marts 2013

Laulund87

Det kender jeg VIRKELIG godt!

Maria sov, fra hun var et par måneder gammel, 12 timer om natten. Fra 19-07.

Hun var meget syg som lille og vi var indlagt de første 3 måneder af hendes liv. Sygeplejerskerne jokede med at vi ikke vidste hvordan det var at have barn når hun sov så meget. Nååå okay, men jeg ville give min højre arm for at have sluppet for operationer, de skrækkelige følelser omkring om hun ville overleve eller ej osv osv og så skulle have været oppe mange gange hver nat Så kan jeg godt se vi havde det ihh og åhh så nemt!

Hvis man har barn, ved man hvordan det er at have barn! Hvorfor er det kun hvis de har kolik, er meget vågne osv at man ved hvordan det er

Anmeld

31. marts 2013

modesty

undskyld men jeg kan kun grine af din holdning til modenhed, ved at sidde og skrive sådan, så vil jeg da i den grad mene at det er dig der er den umodne ! Jeg forsøger bare at forklarer mig og det var ikke mig der drejede denne tråd ! men som jeg skrev så er det åbenbart ikke OK at yttre at der er noget man er træt af, når man har et nemt barn, for det er jo det samme som, at man er et arrogant, negligerende menneske der ikke kan anerkende andres kampe.

Men jeg er jo kun 22, så hvad ved jeg. jeg må jo ikke skære alle over en kam, men det må du godt. jeg bøjer mig i støvet og klapper dig på skulderen for det fortjener du da i stor stil . . .

LOL du fatter jo ikke at jeg netop blot prøver at vise dig hvor latterlig din argumentation er ved at efterligne den. Du faldt så i fælden. Fint, tak for det.

Dit første indlæg kan ikke hidse mig op. Det er de andre ting du skriver her i tråden der viser mig at du ikke er i stand til at se udover din egen næsetip.

Anmeld

31. marts 2013

Bassemor<3

dorthemus skriver:

Så længe du vedholdende hævder at det er (relativt) nemt at lære et barn at falde i søvn igen selv så venter jeg stadig i spænding på hvordan det så lige gøres, for det må du bestemt vide siden du skriver sådan :-)
Min datter falder nemt nok i søvn men vågner HVER nat og jeg har prøvet alt mellem himmel og jord, også at være oppe i tre timer hvor jeg puttede om og om og om og om.....og gaaaaaab om igen.
Men jeg må jo gøre noget forkert siden jeg bare ikke fatter hvordan kagen skal skæres

for det første holder jeg 100% fast i putteritualet også selvom han har tigerperiode eller tandfrembrud etc.

Da han havde haft den frygtelig lange tiderpriode var han begyndt at vide at han kunne rende om hjørner med os, han vidste vi kom når han kaldte. Jeg valgt at kører putterotine, lagde ham i seng, dyne på, gav ham sutten og sagde godnat og gik så ud, han var oppe og stå i samme sekund og skreg. jeg lod ham græde i 1 min (MAX) og gik så ind og gjorde præcis det samme, det blev jeg ved med, det tog 5 timer den første aften, så 3, så 1½ og når vi putter ham nu ligger han sig til at sove med det samme, også hvis han vågner om natten.

Hvis han en aften ikke vil sove, så gør jeg det samme, han skal vide at når han er blevet puttet så er der ro og han skal sove. Det virker og han hverken skriger eller skælder ud. han ved at når han bliver puttet skal han sove, og når han afprøver mig, virker det ikke og derfor opgiver han ret hurtigt.

Det er en metode som jeg har mange veninder der har brugt og jeg har endnu ikke fået negativ feedback på den.

Dermed ikke sagt at den virker for alle MEN alle de eksempler jeg har med den er positive!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.