dorthemus skriver:
Så længe du vedholdende hævder at det er (relativt) nemt at lære et barn at falde i søvn igen selv så venter jeg stadig i spænding på hvordan det så lige gøres, for det må du bestemt vide siden du skriver sådan :-)
Min datter falder nemt nok i søvn men vågner HVER nat og jeg har prøvet alt mellem himmel og jord, også at være oppe i tre timer hvor jeg puttede om og om og om og om.....og gaaaaaab om igen.
Men jeg må jo gøre noget forkert siden jeg bare ikke fatter hvordan kagen skal skæres 
for det første holder jeg 100% fast i putteritualet også selvom han har tigerperiode eller tandfrembrud etc.
Da han havde haft den frygtelig lange tiderpriode var han begyndt at vide at han kunne rende om hjørner med os, han vidste vi kom når han kaldte. Jeg valgt at kører putterotine, lagde ham i seng, dyne på, gav ham sutten og sagde godnat og gik så ud, han var oppe og stå i samme sekund og skreg. jeg lod ham græde i 1 min (MAX) og gik så ind og gjorde præcis det samme, det blev jeg ved med, det tog 5 timer den første aften, så 3, så 1½ og når vi putter ham nu ligger han sig til at sove med det samme, også hvis han vågner om natten.
Hvis han en aften ikke vil sove, så gør jeg det samme, han skal vide at når han er blevet puttet så er der ro og han skal sove. Det virker og han hverken skriger eller skælder ud. han ved at når han bliver puttet skal han sove, og når han afprøver mig, virker det ikke og derfor opgiver han ret hurtigt.
Det er en metode som jeg har mange veninder der har brugt og jeg har endnu ikke fået negativ feedback på den.
Dermed ikke sagt at den virker for alle MEN alle de eksempler jeg har med den er positive!
Anmeld