Du ved vist ikke hvordan det er at have børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2013

modesty

jeg gider ikke bruge mere tid på dine kommentarer, for jeg gider sgu ikke synke mere ned på sit niveau, jeg lader dig grave dit eget hul og slipper spaden, god påske. . .

Fair nok, det var en ufin kommentar jeg kom med, det vil jeg gerne indrømme. Jeg står 100% ved indholdet, men det kunne have været formuleret pænere. Og jeg håber virkelig at du tænker over hvad folk har skrevet til dig her i tråden, og tager det til efterretning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

Bassemor<3

lineog4 skriver:

Godnat og sov godt metoden var meget moderne da jeg fik mit første barn - jeg blev lige frem beskyldt for at være en dårligere mor fordi jeg ikke tog kampen og var voksen nok til for min datters skyld at stå igennem og klare skrigene. Jeg kunne ikke og heldigvis var vi enige her hjemme. 

Da jeg blev mor igen var metoden meget udskældt, den blev betegnet som en metode der gav utryghed ved sovesituationen og netop det med børn jo slet ikke er udspekulerede i den alder blev taget op - jeg var glad for så skulle jeg ikke igen forklare hvorfor jeg bare ikke mente det var godt at gå fra mit barn når det skreg (hysterisk eller ej), hvordan mit hjerte gik i tusind stykker når jeg hørte det kaldte på mig den måde som er et barns måde nemlig skrig.

Jeg tror selv på et barn er født med en overlevelsestrang og alt i det siger det skal beskyttes  og være en del af flokken og det vil reager. På at blive ladt alene. Jeg tror også på det vil stoppe med at skrige i resignatión og igen også fordi det er "dumt" at skrige for højt hvis man er alene for så er man nem at finde. Jeg tror i højere grad på instinkter end på det lille barn kan lave årsag virkning i den grad som man fremskriver i godnat og sov godt metoden.

Dermed ikke sagt man er en dårlig forælder hvis man bruger den metode bare at vi er forskellige.

Jeg har aldrig brugt en metode der mindede om, jeg har ønsket mine børn tæt på, helst i min seng og alligevel har jeg prøvet er barn der ikke sov godt og et barn der sov super godt og kun alene.

Vi er så gode til at kloge os på andres vegne og på andres børn. Og hvis der er noget der kan støde så er det når man får skudt i skoen man bare skal have en anden indstilling og bare gøre noget som er super nemt.

line hvis store datter overhovedet ikke gider falde i søvn her til aften og garanteret er i min seng inden KL 1 ;-)

Læs min beskrivelse. Det er ikke godnat og sov godt metoden.

Anmeld

31. marts 2013

Bassemor<3

"Ihh jeg er træt af at folk siger jeg ikke ved hvordan det er at have børn!"
- man ved heller ikke hvordan det er før man står i det !
- siden det er så nemt at få børn til at sove igennem hvilken metode bruger du så? (Realiteten var at jeg skrev det var forholdsvist nemt at lærer børn at falde i søvn selv)
-jeg beskriver min puttemetode. . .
- nåååh det er derfor dit barn er så nemt, han har jo givet op fordi hans mor forsømme hans basale behov ved at lade ham græde længe (realiteten var at jeg skrev 1min MAX)
Selvfølgelig er han nem når han bare giver op, tak fordi i lige udstiller mig som jordens dårligste mor, dog ved ueg godt at jeg er den perfekte mor for mit barn, ligemeget hvor meget i rapper om dit og dat. I fangede åbenbart ikke at det slet ikke var det denne debat handlede om, ovenstående beskrivelse er sådan jeg føler denne debat er drejet og det synes jeg sgu ikke er fair ! Jeg har sagt at noget af vejen havde det noget med ens instilling til tingene at gøre, NOGET AF VEJEN, det blev så vendt til at man bare skulle ændre sin instilling til tingene og så var alt lutter lagkage, hvilket IKKE var det jeg skrev, men fint i lige kunne koge suppe på den... dertil beskrev jeg min puttemetode, den blev også drejet til at jeg brugte godnat og sov godt metoden, hvilket jeg ikke gør og hvilket i ville vide hvis i læste min beskrivelse og sammenholdt den med den anden metode, men HEEEEEEY der er jo endnu en ting vi kan pege fingre af, hvis vi lige fordrejer sandheden lidt.

Jeg håber i har fået jeres dramafix for idag!

Anmeld

31. marts 2013

dorthemus

Bassemor<3 skriver:

"Ihh jeg er træt af at folk siger jeg ikke ved hvordan det er at have børn!"
- man ved heller ikke hvordan det er før man står i det !
- siden det er så nemt at få børn til at sove igennem hvilken metode bruger du så? (Realiteten var at jeg skrev det var forholdsvist nemt at lærer børn at falde i søvn selv)
-jeg beskriver min puttemetode. . .
- nåååh det er derfor dit barn er så nemt, han har jo givet op fordi hans mor forsømme hans basale behov ved at lade ham græde længe (realiteten var at jeg skrev 1min MAX)
Selvfølgelig er han nem når han bare giver op, tak fordi i lige udstiller mig som jordens dårligste mor, dog ved ueg godt at jeg er den perfekte mor for mit barn, ligemeget hvor meget i rapper om dit og dat. I fangede åbenbart ikke at det slet ikke var det denne debat handlede om, ovenstående beskrivelse er sådan jeg føler denne debat er drejet og det synes jeg sgu ikke er fair ! Jeg har sagt at noget af vejen havde det noget med ens instilling til tingene at gøre, NOGET AF VEJEN, det blev så vendt til at man bare skulle ændre sin instilling til tingene og så var alt lutter lagkage, hvilket IKKE var det jeg skrev, men fint i lige kunne koge suppe på den... dertil beskrev jeg min puttemetode, den blev også drejet til at jeg brugte godnat og sov godt metoden, hvilket jeg ikke gør og hvilket i ville vide hvis i læste min beskrivelse og sammenholdt den med den anden metode, men HEEEEEEY der er jo endnu en ting vi kan pege fingre af, hvis vi lige fordrejer sandheden lidt.

Jeg håber i har fået jeres dramafix for idag!

Håber du fik luft Jeg forstår skam godt det må føles træls.....nok omtrent som det føles den anden vej rundt. En skam jeg ikke kan læse den samme forståelse fra din side. Men fair nok, det var jo nok oprindeligt heller ikke dit ærinde.

Over and out herfra

Anmeld

31. marts 2013

Carina:-)

for det første holder jeg 100% fast i putteritualet også selvom han har tigerperiode eller tandfrembrud etc.

Da han havde haft den frygtelig lange tiderpriode var han begyndt at vide at han kunne rende om hjørner med os, han vidste vi kom når han kaldte. Jeg valgt at kører putterotine, lagde ham i seng, dyne på, gav ham sutten og sagde godnat og gik så ud, han var oppe og stå i samme sekund og skreg. jeg lod ham græde i 1 min (MAX) og gik så ind og gjorde præcis det samme, det blev jeg ved med, det tog 5 timer den første aften, så 3, så 1½ og når vi putter ham nu ligger han sig til at sove med det samme, også hvis han vågner om natten.

Hvis han en aften ikke vil sove, så gør jeg det samme, han skal vide at når han er blevet puttet så er der ro og han skal sove. Det virker og han hverken skriger eller skælder ud. han ved at når han bliver puttet skal han sove, og når han afprøver mig, virker det ikke og derfor opgiver han ret hurtigt.

Det er en metode som jeg har mange veninder der har brugt og jeg har endnu ikke fået negativ feedback på den.

Dermed ikke sagt at den virker for alle MEN alle de eksempler jeg har med den er positive!

Børn er forskellige ,men alle børn har trods deres forskelle brug for tryghed og brug for at vide at når jeg græder så er jeg ikke alene,- mor/far kommer .

Gråd er det lille barns sprog.-Og ved at ignorere det ,skader du lige så meget som hvis du ikke gav det mad.

Du ignorerer et basalt behov.

Jeg har nogen gange efterhånden prøvet den hæslige periode imellem de 6 og 12 mdr. Hvor barnet vågner 500 gange pga det bliver forstyrret lige inden den dybe søvn.

Ungen vågner og græder fordi det skifter hele tiden imellem den dybe søvn og drømmesøvn-I overgangen imellem de 2 søvnfaser vågner barnet ofte når bevistheden "slår til"

Det er altså ganske normalt ,og det er "bare" enaf de ting vi forældre må udholde.

Jeg har så en der lige har været igennem det,og nu sover uden prob. 12 timer uden at vågne. (for det meste)Det sker self stadig han drømmer eller når han er syg så vil han ind til os.

Men ikke længere de nætter hvor han græd hvert kvarter.

Jeg har så også en 5 årig der stadig vågner skrigende nogen nætter.Og self. kommer jeg eller far spændende med det samme.

Så har jeg en 7 årig der først for 2 mdr siden ikke længere kom hver nat.'

De stores søvnmøster har jeg lykkeligt glemt 

Men fælles for alle børn er at man kan altså godt få sin søvn med tiden ,for nogen sker det hurtigt for andre kan der gå år.

Men enkelte har så ikke tålmodigheden ,og lærer deres børn at lige gyldigt hvor meget du kalder så glem det .

Og DET lærer jeg aldrig at forstå hvordan man kan få sig selv derud hvor man synes det er en god ide....

Jeg kan godt forstå du ikke synes du får nogle fede kommetarer pga dit valg her i tråden,men jeg vil stadig gerne bede dig om at tænke på om du synes det lyder helt normalt at din lille dreng på 14 måneder sover igennem hver eneste nat.At han aldrig kalder på dig,men bare ligger sig til at sove.

At han åbenbart aldrig drømmer noget grimt han har har brug for at du trøster og "jager væk"?

95% af mødrene herinde fortælle om lange perioder med dårlig søvn osv-og så synes du stadig ikke det er tankevækkende at din lille dreng bare sover natten lang ?

Anmeld

1. april 2013

Kløver

Carina:-) skriver:

Børn er forskellige ,men alle børn har trods deres forskelle brug for tryghed og brug for at vide at når jeg græder så er jeg ikke alene,- mor/far kommer .

Gråd er det lille barns sprog.-Og ved at ignorere det ,skader du lige så meget som hvis du ikke gav det mad.

Du ignorerer et basalt behov.

Jeg har nogen gange efterhånden prøvet den hæslige periode imellem de 6 og 12 mdr. Hvor barnet vågner 500 gange pga det bliver forstyrret lige inden den dybe søvn.

Ungen vågner og græder fordi det skifter hele tiden imellem den dybe søvn og drømmesøvn-I overgangen imellem de 2 søvnfaser vågner barnet ofte når bevistheden "slår til"

Det er altså ganske normalt ,og det er "bare" enaf de ting vi forældre må udholde.

Jeg har så en der lige har været igennem det,og nu sover uden prob. 12 timer uden at vågne. (for det meste)Det sker self stadig han drømmer eller når han er syg så vil han ind til os.

Men ikke længere de nætter hvor han græd hvert kvarter.

Jeg har så også en 5 årig der stadig vågner skrigende nogen nætter.Og self. kommer jeg eller far spændende med det samme.

Så har jeg en 7 årig der først for 2 mdr siden ikke længere kom hver nat.'

De stores søvnmøster har jeg lykkeligt glemt 

Men fælles for alle børn er at man kan altså godt få sin søvn med tiden ,for nogen sker det hurtigt for andre kan der gå år.

Men enkelte har så ikke tålmodigheden ,og lærer deres børn at lige gyldigt hvor meget du kalder så glem det .

Og DET lærer jeg aldrig at forstå hvordan man kan få sig selv derud hvor man synes det er en god ide....

Jeg kan godt forstå du ikke synes du får nogle fede kommetarer pga dit valg her i tråden,men jeg vil stadig gerne bede dig om at tænke på om du synes det lyder helt normalt at din lille dreng på 14 måneder sover igennem hver eneste nat.At han aldrig kalder på dig,men bare ligger sig til at sove.

At han åbenbart aldrig drømmer noget grimt han har har brug for at du trøster og "jager væk"?

95% af mødrene herinde fortælle om lange perioder med dårlig søvn osv-og så synes du stadig ikke det er tankevækkende at din lille dreng bare sover natten lang ?

Vi endte faktisk derude hvor sp rådede til hule metoden, og skar mig i hjertet, dog virkede det, men efter 14 dage var tilbage hvor vi startede og har det svært ved metoden, så bruger den delvist, dvs jeg lytter meget efter gråden/brok, om det er bearbejdelse i søvne, brok eller ked af det angst, og lader dem ikke græde hvis jeg er det mindste i tvivl om at det er fordi de på en eller anden måde har brug for mig. Det kan jeg bare ikke, og så er jeg ligeglad om jeg bliver kaldt for blød

Anmeld

2. april 2013

bøllen

Bassemor<3 skriver:

Jeg mener nu stadigvæk at hvis man lærer barnet at det ikke er farligt at falde i søvn selv så kan det godt vågbe flere gange om natten udn mor behøver at komme og putte.

Er simpelthen nød til at spørge , hvordan gør man det ?

Anmeld

2. april 2013

Kofoed.

modesty skriver:

Jeg snakker om en periode på sådan cirka et halvt år. Men min søns søvnmønster er ikke kernen eller pointen i alt det jeg har skrevet. At du så vælger at slå ned på den detalje i stedet for at kommentere det principielle, tja. Det virker for mig lidt ureflekteret og umodent. Men jeg kan se at du også kun er 22 år og alle 22-årige er jo enormt umodne. Det ved jeg med sikkerhed, for jeg har selv været 22 år engang.

Gider du da lige blande os andre uden om ! Bare fordi man på papiret er 22, betyder det ikke at man er enormt umoden, bare fordi du var det som 22 årig, lige så vel som, at børn kan være forskellige, kan voksne også være det eller rettere ER VI ALLE FORSKELLIGE!

Du må heller end gerne overtage mit liv, hvis du vitterligt tror, at man som 22 årig ikke kan være tvunget moden og for den sags skyld umoden. Jeg kender mange på min alder der er mere moden end den gennemsnitlige 30 årige kvinde (ergo kan 30 årige også være umoden og moden, hvilket jo også er åbne og udefinerbare begreber).

Kan ikke tage når folk skære alle over en kam, bare fordi de har en alder, en nationalitet eller en situation, som de kender nogen der var sådan og sådan.

Anmeld

2. april 2013

modesty

Gider du da lige blande os andre uden om ! Bare fordi man på papiret er 22, betyder det ikke at man er enormt umoden, bare fordi du var det som 22 årig, lige så vel som, at børn kan være forskellige, kan voksne også være det eller rettere ER VI ALLE FORSKELLIGE!

Du må heller end gerne overtage mit liv, hvis du vitterligt tror, at man som 22 årig ikke kan være tvunget moden og for den sags skyld umoden. Jeg kender mange på min alder der er mere moden end den gennemsnitlige 30 årige kvinde (ergo kan 30 årige også være umoden og moden, hvilket jo også er åbne og udefinerbare begreber).

Kan ikke tage når folk skære alle over en kam, bare fordi de har en alder, en nationalitet eller en situation, som de kender nogen der var sådan og sådan.

Hvis du havde læst hele kommunikationen mellem TS og jeg, ville du se at mit indlæg var 100% ironisk og på ingen måde skulle tages alvorligt. Det var netop hele pointen - at fremhæve absurditeten i at TS skærer alle babyer over én kam.

Men lad nu det ligge - jeg må hellere holde mig væk fra den her tråd.

Anmeld

2. april 2013

Kofoed.

modesty skriver:

Hvis du havde læst hele kommunikationen mellem TS og jeg, ville du se at mit indlæg var 100% ironisk og på ingen måde skulle tages alvorligt. Det var netop hele pointen - at fremhæve absurditeten i at TS skærer alle babyer over én kam.

Men lad nu det ligge - jeg må hellere holde mig væk fra den her tråd.

Så det bagefter, men så også du på denne side skriver, at du står 100% bag indholdet, det betyder vel immervæk, at du mener alle 22 årige er umoden eller? Ikke surt ment, men undrende.

Kan godt forstå du vil lade tråden ligge, men den der var for provokerende (gætter også den er grunden til dit flotte røde mærke ). Vil heller ikke debattere denne debat videre, selvom nogle af punkterne er ganske interessante og relevante for mig. Men nej, bliver selvfølgelig ramt, da det er noget jeg kæmper dagligt med, specielt som den yngste af 5, så glemmer folk nogle gange, at man ikke alle er ens.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.