Bassemor<3 skriver:
Jeg anerkender at jeg har et nemt barn ! Det betyder ikke at jeg ikke anerkender at andre kan have et skide svært og krævende barn ! jeg kan sagtens sætte mig ind i andres situation og støtte. jeg skrev at søvnproblemer relativt let kan løses fordi det er den eneste erfaring jeg har med det ! Jeg skrev IKKE at man let og enkelt kan få børn til at sove igennem uden at vågne MEN at man nogenlunde nemt kan lærer børn at falde i søvn selv uden mor eller far ved sin side når de vågner om natten!
OG så kan du (kan ikke huske brugernavn) snoope så meget du vil på min profil, ja jeg har kun 1 barn, men derfor betyder det jo ikke at jeg ikke kan drage erfaringer fra andre steder ! men man skal åbentbart have født ungerne selv for at kunne bruge erfaringerne i denne debat !
Jeg ved udemærket godt at børn er forskellige og det ikke er alle metoder der virker på alle børn. for det er det jo så langt fra, MEN derfor har det stadigvæk noget at gøre med ens instilling til tingene ! ikke at det 100% afhænger af indstillingen til tingene, men et stykke af vejen gør det !
og så synes jeg desuden at denne tråd er kørt langt af sporet, det er åbentbart ikke OK at synes sådan en kommentar er træls, og yttre det, uden at blive stemplet som en negligerende person der ikke anerkender andres kampe !
bøvs. . .
Selvfølgelig er det ikke ok at der kommer sådanne kommentarer men omvendt har du også kommet med udmeldinger som er lige så sårende overfor dem som ikke har valgt at have udfordringer som du ikke står med.
Vi er alle forældre, og man bliver ikke mere eller mindre mor af de udfordringer det medfører, men vi får alle forskellige erfaringer, med de forskellige erfaringer det giver, jeg ved ikke hvordan det er at have et barn i skolealderen eller en teenager, for det har jeg ikke prøvet, derfor har man ikke erfaring med dette.
Jeg synes ikke det det her handler om hvor meget mor man er, for har man barn eller børn, er man mor, men vi har alle forskellige erfaringer, og i mine øjne er det hverken ok at komme med kommentarer om at du ikke har prøvet at have barn, at man selv er skyld i hvis amningen ikke fungerer, eller at et barns søvnmønster kan blive bedre via en indstilling.
Uanset hvem man er kan kommentarer i den stil være utrolig sårende og frustrerende, og fordi en har en erfaring som virker, er det ikke nødvendigvis det som virker for andre, og har man selv et ønske om nogle kommentarer man føler sårende, må man også tænke over man selv kan såre andre, og vi er jo forskellige med forskellige børn, og mange forskellige udfordringer og historier
Den her var feks for mig under bæltestedet:
Nej men hvis man har et udfordrende/svært barn og vælger at fokuserer på alle de træls ting, så ser det hele meget værre ud. hvis man i stedet forkuserer på de gode ting fx. Mit barn sover virkelig dårligt, men til gengæld er han fremmelig og griner hver gang jeg laver trutmund. hvis man fokuserer på de gode ting, så bliver det lidt nemmere