Du ved vist ikke hvordan det er at have børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2013

Bassemor<3

modesty skriver:

LOL du fatter jo ikke at jeg netop blot prøver at vise dig hvor latterlig din argumentation er ved at efterligne den. Du faldt så i fælden. Fint, tak for det.

Dit første indlæg kan ikke hidse mig op. Det er de andre ting du skriver her i tråden der viser mig at du ikke er i stand til at se udover din egen næsetip.

jeg gider ikke bruge mere tid på dine kommentarer, for jeg gider sgu ikke synke mere ned på sit niveau, jeg lader dig grave dit eget hul og slipper spaden, god påske. . .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

Bassemor<3

Laulund87 skriver:

Det kender jeg VIRKELIG godt!

Maria sov, fra hun var et par måneder gammel, 12 timer om natten. Fra 19-07.

Hun var meget syg som lille og vi var indlagt de første 3 måneder af hendes liv. Sygeplejerskerne jokede med at vi ikke vidste hvordan det var at have barn når hun sov så meget. Nååå okay, men jeg ville give min højre arm for at have sluppet for operationer, de skrækkelige følelser omkring om hun ville overleve eller ej osv osv og så skulle have været oppe mange gange hver nat Så kan jeg godt se vi havde det ihh og åhh så nemt!

Hvis man har barn, ved man hvordan det er at have barn! Hvorfor er det kun hvis de har kolik, er meget vågne osv at man ved hvordan det er

HØRT !!!

Anmeld

31. marts 2013

raca

for det første holder jeg 100% fast i putteritualet også selvom han har tigerperiode eller tandfrembrud etc.

Da han havde haft den frygtelig lange tiderpriode var han begyndt at vide at han kunne rende om hjørner med os, han vidste vi kom når han kaldte. Jeg valgt at kører putterotine, lagde ham i seng, dyne på, gav ham sutten og sagde godnat og gik så ud, han var oppe og stå i samme sekund og skreg. jeg lod ham græde i 1 min (MAX) og gik så ind og gjorde præcis det samme, det blev jeg ved med, det tog 5 timer den første aften, så 3, så 1½ og når vi putter ham nu ligger han sig til at sove med det samme, også hvis han vågner om natten.

Hvis han en aften ikke vil sove, så gør jeg det samme, han skal vide at når han er blevet puttet så er der ro og han skal sove. Det virker og han hverken skriger eller skælder ud. han ved at når han bliver puttet skal han sove, og når han afprøver mig, virker det ikke og derfor opgiver han ret hurtigt.

Det er en metode som jeg har mange veninder der har brugt og jeg har endnu ikke fået negativ feedback på den.

Dermed ikke sagt at den virker for alle MEN alle de eksempler jeg har med den er positive!

et barn på knapt 1 år er ikke udspikuleret, han er ikke i stand til at manipulere med jer.. og han her slet slet ikke hjernekapacitet til at være beregnen..

når han har grædt er det forde han har haft BRUG FOR DIG.. for den trykhed de giver...

du vælger så at overhøre dette behov.. og lader ham græde i 5 timer on/off.. så han kan lære at i ikke er der for ham efter kl puttenat tid..

det tager 3 dage.. ja det er skam helt normalt.. det tager 3 dage at få barnet til at opgive at blive hørt i den sitiotion.. når barnet så af den ene eller anden grund en aften har brug for jeres nærvær og trykhed.. gen lære du ham lynhurtigt at det gider du ikke.. altså du er ligeglad med ham..

ja børn må græde. men ikke systematisk og i mange timer i streg.. 5 timer !!!!!  og for at knække dem. da de slet ikke er istand til at rende om hjørner med dig.. det er dig der vælger at tolke det sådan, forde du ser dit barn som manipulerende, bestemmede, vil havde sin vilje, beregnende.. osv..

hvis man undlader at lytte til barnet, og beslutter at det er manipulerende kan rande om hjørne med en osv.. og derfor undlader at reagere på barnets behov, lære barnet lynhurtigt ikke at brokke sig ret meget, forde de har lært at man ikke kan regne med forældrene, også kan vi alle jo få lette børn, hvis vi bare er "ligeglade" med barnet behov... jeg ville ALDRIG lade mit barn græde til det drattede om af træthed.. men nu er mine børn heller ikke beregnede og manipulerede og de magter ikke at rende om hjørner med mig..

Anmeld

31. marts 2013

Bassemor<3

raca skriver:

et barn på knapt 1 år er ikke udspikuleret, han er ikke i stand til at manipulere med jer.. og han her slet slet ikke hjernekapacitet til at være beregnen..

når han har grædt er det forde han har haft BRUG FOR DIG.. for den trykhed de giver...

du vælger så at overhøre dette behov.. og lader ham græde i 5 timer on/off.. så han kan lære at i ikke er der for ham efter kl puttenat tid..

det tager 3 dage.. ja det er skam helt normalt.. det tager 3 dage at få barnet til at opgive at blive hørt i den sitiotion.. når barnet så af den ene eller anden grund en aften har brug for jeres nærvær og trykhed.. gen lære du ham lynhurtigt at det gider du ikke.. altså du er ligeglad med ham..

ja børn må græde. men ikke systematisk og i mange timer i streg.. 5 timer !!!!!  og for at knække dem. da de slet ikke er istand til at rende om hjørner med dig.. det er dig der vælger at tolke det sådan, forde du ser dit barn som manipulerende, bestemmede, vil havde sin vilje, beregnende.. osv..

og straks ser du mit barn som et stakkels barn der har givet op ! JO et barn på hans alder kan sagtens være udspekuleret ! og det ved jeg, fordi jeg er hans mor ! Jeg overhører ikke nogle behov og der er MEGET stor forskel på hysterisk gråd/har brug for dig gråd og "går den så går den" gråd ! jeg kender mit barn bedst, så du behøver skam ikke tro han er forsømt !

Anmeld

31. marts 2013

Bassemor<3

raca skriver:

desuden er mit barn meget venafbalanceret, han er altid glad, hviler i sig selv, har gåpå mod, er åben og udfordre verden, han er på ingen måder et forsømt barn der mangler tryghed fra sin mor. .

men man skal jo også passe på med at rose FOR meget det får man jo også hug for i denne tråd. . .

Anmeld

31. marts 2013

Bassemor<3

raca skriver:

hvis man undlader at lytte til barnet, og beslutter at det er manipulerende kan rande om hjørne med en osv.. og derfor undlader at reagere på barnets behov, lære barnet lynhurtigt ikke at brokke sig ret meget, forde de har lært at man ikke kan regne med forældrene, også kan vi alle jo få lette børn, hvis vi bare er "ligeglade" med barnet behov... jeg ville ALDRIG lade mit barn græde til det drattede om af træthed.. men nu er mine børn heller ikke beregnede og manipulerede og de magter ikke at rende om hjørner med mig..

og han er 14 mdr. ikke knapt et år. .

Anmeld

31. marts 2013

raca

Bassemor<3 skriver:

og straks ser du mit barn som et stakkels barn der har givet op ! JO et barn på hans alder kan sagtens være udspekuleret ! og det ved jeg, fordi jeg er hans mor ! Jeg overhører ikke nogle behov og der er MEGET stor forskel på hysterisk gråd/har brug for dig gråd og "går den så går den" gråd ! jeg kender mit barn bedst, så du behøver skam ikke tro han er forsømt !

hans hjerne er ikke udviklert til at kunne rande om hjørner med det..

det kræver han kan tænke..

ok jeg har ikke lyst til at sove nu..hvis jeg græder falsk gråd så kommer min mor så får jeg opmærksomhed, også slipper jeg for at ligge mig til at sove....

dette kræver at han kan sidde sig i dit sted og regne ud hvad dit reaktions mønster er på hans handling..

det kan børn når de er mellem 3 og 5 år.. ca samtidigt med de lære at man ikke behøver at kunne lide det samme, og at forde jeg ved ting ved du det nødvendigvis ikke.

han tænker nok mere.. jeg savner min mors nærver.. og begynder at græde.

Anmeld

31. marts 2013

Faith

Bassemor<3 skriver:

NEJ et barn på knapt 1 år kan ikke være beregnende!!!!!! Det er dets hjerne overhovedet ikke udviklet til. For et lille barn gælder det om at overleve, intet andet.

Anmeld

31. marts 2013

Kløver

Bassemor<3 skriver:

Jeg anerkender at jeg har et nemt barn ! Det betyder ikke at jeg ikke anerkender at andre kan have et skide svært og krævende barn ! jeg kan sagtens sætte mig ind i andres situation og støtte. jeg skrev at søvnproblemer relativt let kan løses fordi det er den eneste erfaring jeg har med det ! Jeg skrev IKKE at man let og enkelt kan få børn til at sove igennem uden at vågne MEN at man nogenlunde nemt kan lærer børn at falde i søvn selv uden mor eller far ved sin side når de vågner om natten!

OG så kan du (kan ikke huske brugernavn) snoope så meget du vil på min profil, ja jeg har kun 1 barn, men derfor betyder det jo ikke at jeg ikke kan drage erfaringer fra andre steder ! men man skal åbentbart have født ungerne selv for at kunne bruge erfaringerne i denne debat !

Jeg ved udemærket godt at børn er forskellige og det ikke er alle metoder der virker på alle børn. for det er det jo så langt fra, MEN derfor har det stadigvæk noget at gøre med ens instilling til tingene ! ikke at det 100% afhænger af indstillingen til tingene, men et stykke af vejen gør det !

og så synes jeg desuden at denne tråd er kørt langt af sporet, det er åbentbart ikke OK at synes sådan en kommentar er træls, og yttre det, uden at blive stemplet som en negligerende person der ikke anerkender andres kampe !

bøvs. . .

Selvfølgelig er det ikke ok at der kommer sådanne kommentarer men omvendt har du også kommet med udmeldinger som er lige så sårende overfor dem som ikke har valgt at have udfordringer som du ikke står med.

Vi er alle forældre, og man bliver ikke mere eller mindre mor af de udfordringer det medfører, men vi får alle forskellige erfaringer, med de forskellige erfaringer det giver, jeg ved ikke hvordan det er at have et barn i skolealderen eller en teenager, for det har jeg ikke prøvet, derfor har man ikke erfaring med dette.

Jeg synes ikke det det her handler om hvor meget mor man er, for har man barn eller børn, er man mor, men vi har alle forskellige erfaringer, og i mine øjne er det hverken ok at komme med kommentarer om at du ikke har prøvet at have barn, at man selv er skyld i hvis amningen ikke fungerer, eller at et barns søvnmønster kan blive bedre via en indstilling.
Uanset hvem man er kan kommentarer i den stil være utrolig sårende og frustrerende, og fordi en har en erfaring som virker, er det ikke nødvendigvis det som virker for andre, og har man selv et ønske om nogle kommentarer man føler sårende, må man også tænke over man selv kan såre andre, og vi er jo forskellige med forskellige børn, og mange forskellige udfordringer og historier

Den her var feks for mig under bæltestedet:
Nej men hvis man har et udfordrende/svært barn og vælger at fokuserer på alle de træls ting, så ser det hele meget værre ud. hvis man i stedet forkuserer på de gode ting fx. Mit barn sover virkelig dårligt, men til gengæld er han fremmelig og griner hver gang jeg laver trutmund. hvis man fokuserer på de gode ting, så bliver det lidt nemmere

Anmeld

31. marts 2013

raca

Bassemor<3 skriver:

desuden er mit barn meget venafbalanceret, han er altid glad, hviler i sig selv, har gåpå mod, er åben og udfordre verden, han er på ingen måder et forsømt barn der mangler tryghed fra sin mor. .

men man skal jo også passe på med at rose FOR meget det får man jo også hug for i denne tråd. . .

ja dit barn er fantastisk.. det er jeg slet ikke tvilv om.. og nej jeg siger ikke du gennerelt forsømmer ham.. du har bare lært at indlære barnet sove vaner på en meget brugt, men deraf ikke rigtig måde,

du vælger at se barnet på en måde det slet ikke er istand til at agere på..

hermed ikke sagt at du ikke klare tingene fin 98% af tiden.. dit syn er jo kulturelt bestemt.. og det tager tid og ændre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.