Du ved vist ikke hvordan det er at have børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2013

raca

Bassemor<3 skriver:

søvnproblemer kan nogenlunde nemt løses, med mindre barnet har ondt. Det er jeg helt enig med hende i ! jeg har selv været det ! så det kan det. Det kræver ro fra forældrenes side, støtte og at anerkende barnets frustrationer. .

så antager jeg du er en rig bogfortatter når du sådan bare kan løse alle søvnproblemer let...

vi havde aldrig søvn problemer for vi valgte ikke at se det som et problem da vi vidste at det ville gå over ved ca 2-3 år, hvor de ville begynde at sove igennem.. så vi inrettet os så vi fik mest mugligt søvn og børne den trykhed jeg mener de har krav på.. men for os var målet så heller aldrig 12 timer i egen seng på eget værelse..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

Kløver

Når du nu i øvrigt selv bliver træt af at få sådanne sætninger som negligerer dine problemer, hvordan kan du så mene det er ok, når du nu godt ved, du har et mindre problemfyldt liv som mor end andre med flere udfordringer, at negligere deres problemer. Hvordan bil du forvente man skal have forståelse når du ikke selv udviser den. Var der noget om indstilling til tingene ?

Anmeld

31. marts 2013

Frk. Himmelblå

Maja84 skriver:

Tja det er jo bare en formulering, og det er vel ok at sige det er svært, hvis det vitterligt er svært. Jeg glemmer da lykkeligt, om dagen at jeg om natten tudbrølede i frustration over mangel på søvn og at kunne gøre noget, men fokuserer på det dejlige ion søn, men det gør ikke nætterne alene med børnene mindre svære eller hårde. Og der er grænser for hvor længe perioder man kan klare uden ordentlig søvn før det begynder at påvirke uanset hvor ens knækpunkt ligger
Anyways synes jeg godt man må have omtanke for andre inden man netop siger sådanne ting for hjælper absolut ikke for dem som står med en hård/svær/udfordrende periode/problem

Jamen, Jeg ville da aldrig sige til en udmattet mor med skrigende kolikbarn på armen, at hun "bare skulle ændre indstilling".

Jeg har fuld forståelse for, at det kan være (meget) hårdt. Det kender jeg alt til.

Men når det er sagt, så ligger der en kilde til løsning i ens indstilling. Ikke som en NU OG HER løsning, men som et hjælpemiddel til et mindre stresset og hårdt liv. - Det er en proces, og lettere sagt end gjort. Og for nogen føles det nærmest umuligt. 

Jeg taler bestemt ikke ned til nogen. Bare så vi har det på det rene.

Anmeld

31. marts 2013

raca

Bassemor<3 skriver:

Tal dog ordentligt !

lige nu er det dig der ikke taler pænt..

men prøv at forestil dig at du ikke har muglighed for at få passet barnet ude, da det vil resultere i 2 dages skigetur+ barnet kun vil ammes... så mugligheden for en uafbrudt nat er otopi..

forstil dig oven i den værste sygdoms periode med dit barn.. altså hans søvn mønster der+ du så altså bare skulle stå op kl 0600 forde barnet der var frisk... og du så først kunne hvile dig kl 9 når barnet skulle ud og sove igen.. men du aldrig kunne vide om det var 30min eller 2 timer du havde ro..

dette gentager du så fra barnet er 3-10 mdr.. dvs 7 mdr.. hvor du jubler de nætter du har sovet 4 timer i streg...

så kommer veninden og fortæller.

jeg ved hvordan jeg kan løse du søvnproblem..

det er så dejlig nemt at være på barsel jeg når så meget.

mit barn sover igennem.. og han sover også godt om dagen..

så den dag man sidder med sit eget vidunder som man elsker, og får den smørre skal man havde stor mental overskud for at nøjes med at svare..

RART FOR DIG..

når man så får stukken.. du burde stoppe med natamningen, dit barns hjerne har brug for sammenhængede søvn for at udvikle sig eller du skulle tage at prøve Godnat og sov godt metoden. så kan en enkelt spydig bemærkning godt flyve afsted.

og ja jeg kan se jeg forkusere på søvn, som et isiue og ja. da at blive vækket hver 2 time er totour, og det er bare det der fylder mest.

Anmeld

31. marts 2013

raca

Frk. Himmelblå skriver:

Jamen, Jeg ville da aldrig sige til en udmattet mor med skrigende kolikbarn på armen, at hun "bare skulle ændre indstilling".

Jeg har fuld forståelse for, at det kan være (meget) hårdt. Det kender jeg alt til.

Men når det er sagt, så ligger der en kilde til løsning i ens indstilling. Ikke som en NU OG HER løsning, men som et hjælpemiddel til et mindre stresset og hårdt liv. - Det er en proces, og lettere sagt end gjort. Og for nogen føles det nærmest umuligt. 

Jeg taler bestemt ikke ned til nogen. Bare så vi har det på det rene.

som sådan er vi ening..

vi så det heller aldrig som et problem med den ælste men bare som sådan var det helt roligt..

man da jeg fik et mønsterbarn som nr 2 kunne jeg se at det havde været hårdt med nr 1.. jeg opfattede det bare aldrig hård da jeg stod i det.. eller jo jeg var fusteret over jeg aldrig nåde op på den der ihh hvor er det dejligt at havde barsel.. jeg syntes ikke barsel med det 0-6 mdr gamle barn var fedt.. kun arbejde arbejde og intet overskud.. så tog jeg så revange fra barnet var 7-24 mdr det er tilgængæld fedt der...

Anmeld

31. marts 2013

nielsen80

Kan til dels godt følge den om indstillingen. Fokuser man på det positive, ja så bliver ting lidt nemmere. Sådan er det vel med alt i livet ..MEN vil så sige, det vil kræve noget nær et super menneske, at kun fokusere på det positive, hvis man ikke har sovet ordentligt i et år. Så tror jeg dælme også min positive indstilling til livet ville komme gevaldigt på prøve.

Og så synes jeg faktisk ikke man kan være bekendt at skrive, søvnproblemer nemt kan løses - det er jeg ret sikker på de ikke kan for de fleste. Hvis der var en nem løsning, så ville der nok ikke være så mange forældre med problemer syntes faktisk du mister min sympati lidt TS, når du skriver sådan...for det er jo mindst ligeså bedrevidende og generaliserende som sætningen" du ved ikke hvordan de er at have børn", bortset fra, at det som bliver sagt til dig, har en hvis misundelse over sig, hvor det du siger er dømmende og har en hvis"jeg er bedre forældre end dig" over sig. Så ville jeg vist heller udsættes for misundelse.

Hilsen en med et forholdvis nemt barn.

Anmeld

31. marts 2013

Lunae

Nu får jeg sikkert på puklen, men jeg skriver det alligevel!

Kan sagtens følge ts. Står selv i den situation. Vi har en datter på 2,5 år, som har været virkelig nem. Hun kom til verden med kolik og vi havde 5 hårde uger indtil vi gik til kiropraktor og efterfølgende ophørte kolikken. Hun sov igennem fra 5 uger og har aldrig haft problemer med hverken at spise eller sove. Hun blev blefri i januar og er helt blefri nu. Hun er meget fremmelig i sin udvikling og vi har virkelig aldrig haft problmer det hende! Når det så er sagt, så får vi alligevel altid af vide at vi ikke har prøvet at have børn endnu - hmm, vores datter er vores barn og måske har vi bare været heldige eller måske har vi bare gjort noget rigtigt - jeg ved det ikke!

Nu er det så her, at jeg måske forarger nogen! Jeg tror på at man som forældre kan komme ind i dumme rutiner, som gør det vanskeligere for én selv. Fx havde vi en kort periode, hvor vores datter ville have at vi sad ved hende indtil hun sov. Det tog ca 30 min. Kæresten synes det var hårdt, men hun græd hver gang vi gik og derfor blev vi ofte. Til sidst sagde jeg til kæresten, at vi skulle forsøge at køre en ny rutine ind og vi startede hver aften med at læse en bog og synge en sang, sige godnat og gå. På 2 dage var rutinen brudt og vores datter lagde sig bare til at sove!

Jeg mener naturligvis ikke at sådanne tricks hjælper på ammeproblemer, kolik osv, men jeg tror at man kan ændre meget ved blot at afprøve nye metoder!

Anmeld

31. marts 2013

Kløver

raca skriver:

lige nu er det dig der ikke taler pænt..

men prøv at forestil dig at du ikke har muglighed for at få passet barnet ude, da det vil resultere i 2 dages skigetur+ barnet kun vil ammes... så mugligheden for en uafbrudt nat er otopi..

forstil dig oven i den værste sygdoms periode med dit barn.. altså hans søvn mønster der+ du så altså bare skulle stå op kl 0600 forde barnet der var frisk... og du så først kunne hvile dig kl 9 når barnet skulle ud og sove igen.. men du aldrig kunne vide om det var 30min eller 2 timer du havde ro..

dette gentager du så fra barnet er 3-10 mdr.. dvs 7 mdr.. hvor du jubler de nætter du har sovet 4 timer i streg...

så kommer veninden og fortæller.

jeg ved hvordan jeg kan løse du søvnproblem..

det er så dejlig nemt at være på barsel jeg når så meget.

mit barn sover igennem.. og han sover også godt om dagen..

så den dag man sidder med sit eget vidunder som man elsker, og får den smørre skal man havde stor mental overskud for at nøjes med at svare..

RART FOR DIG..

når man så får stukken.. du burde stoppe med natamningen, dit barns hjerne har brug for sammenhængede søvn for at udvikle sig eller du skulle tage at prøve Godnat og sov godt metoden. så kan en enkelt spydig bemærkning godt flyve afsted.

og ja jeg kan se jeg forkusere på søvn, som et isiue og ja. da at blive vækket hver 2 time er totour, og det er bare det der fylder mest.

Har været der/ er der

Kan ikke beskrives hvad det gør ved ens overskud, eller mangel på samme

Anmeld

31. marts 2013

mortilnoahogmelina

Nøj hvor er jeg misundelig . Men jeg ytre absolut ikke min mening over for folk om at de har nemme børn eller noget .
Alle børn er så forskellige .
Jeg har selv to ens børn de første 3 en halv måned af deres liv . Og for helved jeg ville bytte mit liv for at få et nemt barn bare 1 nemt barn . Jeg ville give mit liv for at få et barn mere end dag . Men jeg får det aldrig .
Mine børn har nemlig skreget de første knapt 4 måneder 24 timer i døgnet stort set .
Det er en medfødt gen fejl fra min side . Vi har alle i min familie haft store mave problemer som spæd . Jeg har prøvede alt virkelig alt for at hjælpe mine børn . Jeg har brugt de første 20000 kr på begge børn i behandling medicin osv osv kun pga koliK vi snakker intet sygdom ind over her .
Det er virkelig mange penge jeg gjorder alt for at hjælpe Dem intet hjælp før de rundede 3 måneder .
Min store dreng er i dag 2 år og han er simpelthen en mundfuld uden lige . Han er så krævende . Han er ørebarn har fået lagt dræn 4 gange på 8 måneder .
Så hold kæft hvor er jeg misundelig . Men hvor er det fedt nogen er så mega heldige . Det synes jeg kun er dejligt . Jeg ville aldrig ønske for nogen at de skulle gennemleve det som jeg har gjort .
Men der udover sover mine børn igennem fra 5 måneder ca . Tilgengæld stoppede det igen hos min søn som 1 årige og han vågner mindst 2 hænge om natten nu . Igen har jeg prøvede alt . Men intet hjælper .

Igen er det ikke for at folk skal have ondt af mig . For jeg klare den . Og jeg ytre bestemt ikke min mening til folk som har nemme børn på den måde du beskriver .

Anmeld

31. marts 2013

raca

gokkelok skriver:

Kunne ikke blive mere enig! 

Man kan klare meget med en positiv indstilling, men der vil selvfølgelig altid være en grænse, alt efter hvor hårde udfordringerne er.

jammen alle de forældre jeg kender det har klaret det forde de så positivt på det..

men et er at se positivt på det, noget andet er ikke at måtte italesætte det man syntes er svært,

man kan jo godt se positivt på noget selvom man syntes det er svært at hårdt..

men det må man ikke når man har et krævende barn. da de andre mødre så syntes man er for sort på det.. så man må kun bekræftige hinannen i at alt er lyserødt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.