Du ved vist ikke hvordan det er at have børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.482 visninger
120 svar
208 synes godt om
30. marts 2013

Bassemor<3

Ja den sætning er jeg virkelig ved at være træt af !!

Vi fik i 2012 en skøn søn ! han har fra dag 1 været super nem ! han sov igennem uden mad om natten fra 1½ md. han er altid glad, spiser når han skal spise, er udadvendt og med mega mod på alt. han er nu 14 md. og stadigvæk super nem, han sover når vi putter ham, og vi hører ikke et pip fra ham til næste morgen, samme når han skal sove middagslur. Han er fremmelig på mange punkter.

dette skal ikke lyde som et "se hvor perfekt mit barn er" oplæg. Men vi har også været igennem tigerperioder, sygdom og søvnløse nætter. og når jeg så kommenterer noget hvor folk fx. søger svar på et problem med deres barn (folk jeg kender) så skriver at jeg har jo også bare et nemt barn , og jeg ved ikke hvordan det i virkeligheden er.

JO det gør jeg faktisk og det begynder at irriterer mig. Selv da vi var indlagt i over en uge fordi min søn har refluks på urinvejene sagde de "han sover da hele tiden, du ved da vist ikke hvordan det er at have små børn" det er selvfølgelig med et glimt i øjet, men gud hvor er det belastende! selvfølgelig ved jeg hvordan det er at have små børn, man bliver jo ikke babyekspert udelukkende hvis man får fx. et kolik barn. .

sorry skulle lige ud med det. .

BØVS !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2013

Rockertand

Bassemor<3 skriver:

Ja den sætning er jeg virkelig ved at være træt af !!

Vi fik i 2012 en skøn søn ! han har fra dag 1 været super nem ! han sov igennem uden mad om natten fra 1½ md. han er altid glad, spiser når han skal spise, er udadvendt og med mega mod på alt. han er nu 14 md. og stadigvæk super nem, han sover når vi putter ham, og vi hører ikke et pip fra ham til næste morgen, samme når han skal sove middagslur. Han er fremmelig på mange punkter.

dette skal ikke lyde som et "se hvor perfekt mit barn er" oplæg. Men vi har også været igennem tigerperioder, sygdom og søvnløse nætter. og når jeg så kommenterer noget hvor folk fx. søger svar på et problem med deres barn (folk jeg kender) så skriver at jeg har jo også bare et nemt barn , og jeg ved ikke hvordan det i virkeligheden er.

JO det gør jeg faktisk og det begynder at irriterer mig. Selv da vi var indlagt i over en uge fordi min søn har refluks på urinvejene sagde de "han sover da hele tiden, du ved da vist ikke hvordan det er at have små børn" det er selvfølgelig med et glimt i øjet, men gud hvor er det belastende! selvfølgelig ved jeg hvordan det er at have små børn, man bliver jo ikke babyekspert udelukkende hvis man får fx. et kolik barn. .

sorry skulle lige ud med det. .

BØVS !

Jeg ved præcis, hvad du snakker om - vi har nemlig hele 3 af slagsen, og jeg har fået utallige spydige kommentarer om det......men nu er det jo ikke mig, der har bestemt, at andre ikke oplever deres børn som værende lige så nemme - min mand mener dog, at vi med vores 3 børn har bevist, at det handler om, hvordan man håndterer og opdrager..hmm..

Anmeld

30. marts 2013

StudPsyk

Det er en træls kommentar at få, og mon ikke de er misundelige? Jeg er da i hvert fald, men har ikke behov for at sige sådan af den årsag.

Men jeg vil dog sige, at dér hvor filmen knækker for mig, er de par bekendte jeg har, som konstant skal fremhæve hvor fantastisk nemme deres børn er, og når de fx har åbnet op for at ville tale om de besværligheder jeg har haft herhjemme og lagt op til at ville lytte, så i stedet for at lytte og støtte, har de blot svaret: "Nå, for mig var det bare SÅÅÅÅ nemt at amme, tror seriøst min søn var født til det! havde slet ikke brug for hjælp" - Nå, men tak for støtten  I de tilfælde kan jeg godt blive irriteret på mødre med den slags "nemme børn", men hvis man ellers taler om det på en ordentlig måde, råder konstruktivt og ikke har travlt med at gnide salt i såret på dem, der har haft det svært, så synes jeg bare det er dejligt for folk, at de har haft det nemt.

Anmeld

30. marts 2013

StudPsyk

Rockertand skriver:

Jeg ved præcis, hvad du snakker om - vi har nemlig hele 3 af slagsen, og jeg har fået utallige spydige kommentarer om det......men nu er det jo ikke mig, der har bestemt, at andre ikke oplever deres børn som værende lige så nemme - min mand mener dog, at vi med vores 3 børn har bevist, at det handler om, hvordan man håndterer og opdrager..hmm..

Så du mener måske, at man kan opdrage et barn til ikke at have kolik? Altså jeg er bare fuldstændig uenig med den udtalelse. Visse aspekter kan man desværre ikke styre eller ændre, for meget afhænger jo også af personlighed, som til en hvis grænse er medfødt.

Anmeld

30. marts 2013

Rockertand

Janne T. skriver:

Så du mener måske, at man kan opdrage et barn til ikke at have kolik? Altså jeg er bare fuldstændig uenig med den udtalelse. Visse aspekter kan man desværre ikke styre eller ændre, for meget afhænger jo også af personlighed, som til en hvis grænse er medfødt.

Læs, hvad jeg skriver....det er ikke MIN mening, og det er jo tydeligvist heller ikke en udtalelse, der dækker børn med sygelige tilstande, men børn med en helt almindelig start og efterfølgende opvækst.

Anmeld

30. marts 2013

B&J

jo du ved lige præcist hvordan det er at have et barn og et vidunderligt dejligt barn vi alle oplever jo også tinge forskelligt hvor hårdt det er osv, daniel sov da ikke da han var 0-½år men der far var det ikke HÅRDT men vi var da trætte men det var en del af det, nu sover han også osv, og han spiser ikke så godt men det er en del af ham det genere og ikke så det er ikke svært, så i bundt og grund vil jeg også kalde ham et nemt barn men det er vi jo alle så forskellige meninger om....

du klare det hele jo bare så super flot det er der for det hele er så vidunderligt

Anmeld

30. marts 2013

LR85

Jeg kan umiddelbart godt forstå dig!!

men GUD hvor er det hårdt for os som ikke har nemme børn, at høre på hvor dejligt og godt andre har det. 

Nogen har det med at hoverer deres 'lykke' og, som en anden skriver, lytter de ikke, eller er forstående når man står med strithår, tårende løbende ned a kinderne og parforholdet der er ved at smuldre. For de har jo bare det nemmeste barn og, i den forstand, ingen viden om hvordan det kan være. 

Anmeld

30. marts 2013

StudPsyk

Rockertand skriver:

Læs, hvad jeg skriver....det er ikke MIN mening, og det er jo tydeligvist heller ikke en udtalelse, der dækker børn med sygelige tilstande, men børn med en helt almindelig start og efterfølgende opvækst.

Din mand så :-) Og jeg mener heller ikke man kan fraskrive kun sygdomstilfælde, da jeg også mener, at personlighed spiller ind, og den kan man heller ikke altid være herre over  

Anmeld

30. marts 2013

Tulle28

Jeg har en stor pige på 3 år, som har et virkelig stort temperament og så har jeg en dejlig lille trold på 7 mdr, der er så god som dagen er lang. Og jeg må indrømme, at med den store, der tænkte jeg ind imellem aaaargh come on, du ved jo ikke, hvad det vil sige at det er hårdt! når især een veninde med, i mine øjne, verdens nemmeste barn, fortalte, hvor hååååårdt det var i f.eks. tigerspringsperioder. Men man tager jo udgangspunkt i ens virkelighed, og hvis man er vant til et barn der aldrig græder, så er en 15 minutters skrigetur jo et mareridt, hvor dem, der f.eks. har kolikbørn bare ville tænke 15 minutter?? Det er jo drømmescenariet!
Med den mindste nyder jeg bare at hun er så nem og rolig, der ville jeg bare blive stolt af sådan en kommentar

Anmeld

30. marts 2013

Kløver

LR85 skriver:

Jeg kan umiddelbart godt forstå dig!!

men GUD hvor er det hårdt for os som ikke har nemme børn, at høre på hvor dejligt og godt andre har det. 

Nogen har det med at hoverer deres 'lykke' og, som en anden skriver, lytter de ikke, eller er forstående når man står med strithår, tårende løbende ned a kinderne og parforholdet der er ved at smuldre. For de har jo bare det nemmeste barn og, i den forstand, ingen viden om hvordan det kan være. 

Den kender jeg godt, veninden med de nemmeste børn, jamen du skak bare gøre sådan, ej det er trels. Men at sige man ikke har prøvet at have børn må også være trels, for man er jo mor uanset om man har nemme børn eller mange udfordringer. Nogle gange kan det også være frustrerende at få, at vide barnet er nemt, hvis det opfører sig pænt ude, men man står med store natteproblemer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.