Du ved vist ikke hvordan det er at have børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2013

Faith

Faith skriver:

NEJ et barn på knapt 1 år kan ikke være beregnende!!!!!! Det er dets hjerne overhovedet ikke udviklet til. For et lille barn gælder det om at overleve, intet andet.

Og heller ikke et barn på 14 måneder for den sags skyld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

Bassemor<3

raca skriver:

ja dit barn er fantastisk.. det er jeg slet ikke tvilv om.. og nej jeg siger ikke du gennerelt forsømmer ham.. du har bare lært at indlære barnet sove vaner på en meget brugt, men deraf ikke rigtig måde,

du vælger at se barnet på en måde det slet ikke er istand til at agere på..

hermed ikke sagt at du ikke klare tingene fin 98% af tiden.. dit syn er jo kulturelt bestemt.. og det tager tid og ændre..

jeg ved godt han ikke tænker som du beskrev i det andet svar, men han kan sgu godt regne ud at hvis jeg græder nu, så kommer mor og så kan vi lege, for det ved han godt er meget sjovere end at sove.

du fik det i hvert fald til at lyde som om jeg forsømmer mit barn, og det gør jeg på ingen måde, heller ikke fordi jeg bruger den puttemetode, for som så mange siger så er der intet facit og hvis mit barn stortrives og har den fantastisk hvorfor så ændre det fordi nogle mener det ikke er i orden ?

Anmeld

31. marts 2013

Bassemor<3

jeg gider ikke bruge min tid på at blive provokeret af jer, for i er så bedrevidende, samtidig med at i kalder mig det. Mit barn trives, og det var på ingen måde det emne denne tråd handlede om til at starte med. Jeg tror bare jeg sætter mig ned og klapper i mine små hænder over hvor lykkelig jeg skal være over at mit barn er nemt, for man bliver da godt nok kastet for hundene hvis man brokker sig det mindste (ifh. kommentaren i oplæget)

god påske til jer, og så værså'go at fortsætte jeres pegen fingre og hånen. . .

Anmeld

31. marts 2013

Bassemor<3

og TAK til alle jer der faktisk godt kunne svarer pænt, jeg har læst jeres kommentarer og taget dem til mig

Anmeld

31. marts 2013

dorthemus

Bassemor<3 skriver:

for det første holder jeg 100% fast i putteritualet også selvom han har tigerperiode eller tandfrembrud etc.

Da han havde haft den frygtelig lange tiderpriode var han begyndt at vide at han kunne rende om hjørner med os, han vidste vi kom når han kaldte. Jeg valgt at kører putterotine, lagde ham i seng, dyne på, gav ham sutten og sagde godnat og gik så ud, han var oppe og stå i samme sekund og skreg. jeg lod ham græde i 1 min (MAX) og gik så ind og gjorde præcis det samme, det blev jeg ved med, det tog 5 timer den første aften, så 3, så 1½ og når vi putter ham nu ligger han sig til at sove med det samme, også hvis han vågner om natten.

Hvis han en aften ikke vil sove, så gør jeg det samme, han skal vide at når han er blevet puttet så er der ro og han skal sove. Det virker og han hverken skriger eller skælder ud. han ved at når han bliver puttet skal han sove, og når han afprøver mig, virker det ikke og derfor opgiver han ret hurtigt.

Det er en metode som jeg har mange veninder der har brugt og jeg har endnu ikke fået negativ feedback på den.

Dermed ikke sagt at den virker for alle MEN alle de eksempler jeg har med den er positive!

Præcis det samme gør jeg...er det ikke tankevækkende, at vi gør præcis det samme og ALLIGEVEL reagerer vores børn forskelligt

Så måske skal du passe på med skråsikkert at udtale sig på andres vegne, men bare glæde dig over når det lykkes for dig og så i øvrigt springe op og falde ned på andres ubetænksomme udtalelser om at du ikke ved hvad det vil sige at have børn
Men du er samtidigt nødt til at forstå, at dine skråsikre udtalelser opfattes ligeså ubetænksomme for os forældre som uanset hvad vi gør stadig står med nætter der ikke hænger sammen.

God aften til dig

Anmeld

31. marts 2013

GitteC78

Vi har faktisk brugt samme putte rutine som du har og det har også virket her . Nicoline begyndte da hun var 4-5 mdr kun at falde i søvn ved siden af mig, jeg lå tæt ind til hende, og nussede hendes ben. Ikke for meget kontakt, det er hun ikke vild med. Det blev for meget for os, da hun var 10 mdr for jeg kunne aldrig tage nogle steder om aftenen. Så vi indførte samme putte rutine, og sidenda har vi ingen problemer med at putte hende. Hun får sin natflaske og kommer ind i seng og falder i søvn med det samme....

Anmeld

31. marts 2013

Faith

Bassemor<3 skriver:

jeg ved godt han ikke tænker som du beskrev i det andet svar, men han kan sgu godt regne ud at hvis jeg græder nu, så kommer mor og så kan vi lege, for det ved han godt er meget sjovere end at sove.

du fik det i hvert fald til at lyde som om jeg forsømmer mit barn, og det gør jeg på ingen måde, heller ikke fordi jeg bruger den puttemetode, for som så mange siger så er der intet facit og hvis mit barn stortrives og har den fantastisk hvorfor så ændre det fordi nogle mener det ikke er i orden ?

Nej han sidder ikke og tænker "Hvis jeg græder nu så kommer mor, og så behøver jeg ikke sove, for det gider jeg ikke".

Han græder fordi han har brug for dig, og det er din fornemme opgave som mor at imødekomme dette behov. No questions asked.

Anmeld

31. marts 2013

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk nu at gå efter sagen og ikke personen..

Selvom i ikke er enige, er et modangreb ikke OK! 

Tænk jer en ekstra gang om inden i går til tasterne..

Hav en god aften

Anmeld

31. marts 2013

StudPsyk

Bassemor<3 skriver:

og straks ser du mit barn som et stakkels barn der har givet op ! JO et barn på hans alder kan sagtens være udspekuleret ! og det ved jeg, fordi jeg er hans mor ! Jeg overhører ikke nogle behov og der er MEGET stor forskel på hysterisk gråd/har brug for dig gråd og "går den så går den" gråd ! jeg kender mit barn bedst, så du behøver skam ikke tro han er forsømt !

Nej, det kan dit barn altså ikke. Det er dets hjerne simpelthen ikke udviklet nok til - det er der skam forsket i, og det er skam underbygget videnskabeligt. Ikke i en alder af 1 år!

Anmeld

31. marts 2013

lineog4

Godnat og sov godt metoden var meget moderne da jeg fik mit første barn - jeg blev lige frem beskyldt for at være en dårligere mor fordi jeg ikke tog kampen og var voksen nok til for min datters skyld at stå igennem og klare skrigene. Jeg kunne ikke og heldigvis var vi enige her hjemme. 

Da jeg blev mor igen var metoden meget udskældt, den blev betegnet som en metode der gav utryghed ved sovesituationen og netop det med børn jo slet ikke er udspekulerede i den alder blev taget op - jeg var glad for så skulle jeg ikke igen forklare hvorfor jeg bare ikke mente det var godt at gå fra mit barn når det skreg (hysterisk eller ej), hvordan mit hjerte gik i tusind stykker når jeg hørte det kaldte på mig den måde som er et barns måde nemlig skrig.

Jeg tror selv på et barn er født med en overlevelsestrang og alt i det siger det skal beskyttes  og være en del af flokken og det vil reager. På at blive ladt alene. Jeg tror også på det vil stoppe med at skrige i resignatión og igen også fordi det er "dumt" at skrige for højt hvis man er alene for så er man nem at finde. Jeg tror i højere grad på instinkter end på det lille barn kan lave årsag virkning i den grad som man fremskriver i godnat og sov godt metoden.

Dermed ikke sagt man er en dårlig forælder hvis man bruger den metode bare at vi er forskellige.

Jeg har aldrig brugt en metode der mindede om, jeg har ønsket mine børn tæt på, helst i min seng og alligevel har jeg prøvet er barn der ikke sov godt og et barn der sov super godt og kun alene.

Vi er så gode til at kloge os på andres vegne og på andres børn. Og hvis der er noget der kan støde så er det når man får skudt i skoen man bare skal have en anden indstilling og bare gøre noget som er super nemt.

line hvis store datter overhovedet ikke gider falde i søvn her til aften og garanteret er i min seng inden KL 1 ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.