Godnat og sov godt metoden var meget moderne da jeg fik mit første barn - jeg blev lige frem beskyldt for at være en dårligere mor fordi jeg ikke tog kampen og var voksen nok til for min datters skyld at stå igennem og klare skrigene. Jeg kunne ikke og heldigvis var vi enige her hjemme.
Da jeg blev mor igen var metoden meget udskældt, den blev betegnet som en metode der gav utryghed ved sovesituationen og netop det med børn jo slet ikke er udspekulerede i den alder blev taget op - jeg var glad for så skulle jeg ikke igen forklare hvorfor jeg bare ikke mente det var godt at gå fra mit barn når det skreg (hysterisk eller ej), hvordan mit hjerte gik i tusind stykker når jeg hørte det kaldte på mig den måde som er et barns måde nemlig skrig.
Jeg tror selv på et barn er født med en overlevelsestrang og alt i det siger det skal beskyttes og være en del af flokken og det vil reager. På at blive ladt alene. Jeg tror også på det vil stoppe med at skrige i resignatión og igen også fordi det er "dumt" at skrige for højt hvis man er alene for så er man nem at finde. Jeg tror i højere grad på instinkter end på det lille barn kan lave årsag virkning i den grad som man fremskriver i godnat og sov godt metoden.
Dermed ikke sagt man er en dårlig forælder hvis man bruger den metode bare at vi er forskellige.
Jeg har aldrig brugt en metode der mindede om, jeg har ønsket mine børn tæt på, helst i min seng og alligevel har jeg prøvet er barn der ikke sov godt og et barn der sov super godt og kun alene.
Vi er så gode til at kloge os på andres vegne og på andres børn. Og hvis der er noget der kan støde så er det når man får skudt i skoen man bare skal have en anden indstilling og bare gøre noget som er super nemt.
line hvis store datter overhovedet ikke gider falde i søvn her til aften og garanteret er i min seng inden KL 1 ;-)
Anmeld