Du ved vist ikke hvordan det er at have børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2013

raca

Bassemor<3 skriver:

Nej men hvis man har et udfordrende/svært barn og vælger at fokuserer på alle de træls ting, så ser det hele meget værre ud. hvis man i stedet forkuserer på de gode ting fx. Mit barn sover virkelig dårligt, men til gengæld er han fremmelig og griner hver gang jeg laver trutmund. hvis man fokuserer på de gode ting, så bliver det lidt nemmere

IIHHH tak for dine kloge ord...

de er desværet bare helt ubruglige..

tror du dem med krævende børn sidder og piller navle og fordyber sig i deres egne problemer??

sådan er det ikke.. de forældre jeg har mødt med virkelig seriøre søvn monstre og hvor forældrene lider af søvnmangel..i rimelig grad.. jo de klager sig.. men underdriver i stor grad, fokusree på det positive osv.. hvis man ikke gjode det, ville man sidde sig i sofaen og ikke magte at komme op..

tag mentalt og forstil dig din aller aller værste periode med det barn... og forstil dig så den varede fra dag 1- ja det ved du jo raelt ikke.. men 2 år er ikke urealistisk..

sygdoms perioder er pice of cake hvis man har haft et krævende barn.. man ved det kun vare en afgrænset periode.. måske maks 10 dage.. det ved man man snilt kan klare..

så ja du dømmer  i og med du vælger at se på andre med krævende børn. som sortsere der kun fokusre på hvor hårdt det er... og jo du aner ikke hvad dem med søvn monstre taler om.. måske er det ikke velvalgt de de siger til dig, men hvad har du sagt før..

jeg ved godt det sikket ikke var sat i den ånd det du siger.. me nda jeg havde et søvnmonster, ville de kommentar om de fremmelige barn. der bare sov og sov.. og blabla.. havde fået mig til dels at gå i baglås, forde jeg ville høre det som ÅÅÅÅhhhh jeg er den perfekte mor til det perfekte barn. og vi sover bare forde jeg har gjodt DET RIGTIGE... og se hvor meget overskud jeg har på min barsel..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2013

Rockertand

raca skriver:

og din mand kunne jeg så kaste op over i lår tykke stråler..

i har så begge været skide heldige.. intet andet, intet med evner el. at gøre..

i har ikke i hele og halve år været mast der ud hvor man kunne stå op og sove.. men måtte tvinge sig selv til at være på og være der.. i har ikke mærket underskudet manglede søvn giver..

børn er så forskellige, jeg har et nemt og et krævende et.. og hvis jeg havde fået det nemme først havde jeg klogeåget mig, og undret mig over de forældre og konstatet at de nok selv skabte problemerne... hvilket ville være vrøvl og nonstens

Jeg synes, at dine kommentarer er lidt hårdt skrevet, men det bunder selvfølgelig i, at du ikke kender min/vores situation.
Jeg er ikke supermor eller perfekt på nogen måde, og mit liv så væsentligt anderledes ud, hvis jeg havde fået 3 krævende børn, men det har jeg ikke, og det vil jeg heller ikke undskylde, når jeg får kommentarer som "det er godt nok uretfærdigt, at I har fået sådan nogle nemme børn, I skulle fandme prøve at have vores".
Nu nævner du flere gange søvnproblemer - er det dit hovedproblem....for det findes der jo også løsninger på? Jeg kan faktisk ikke komme i tanke om nogle som helst problemer, der ikke kan løses rimeligt nemt, så jeg er nysgerrig på, hvilke udfordringer I med krævende børn står overfor?
- og er der så et element af positiv/negativ indgangsvinkel til de udfordringer?

Anmeld

31. marts 2013

Miin'Baby'Mus

Ja den sætning er jeg virkelig ved at være træt af !!

Vi fik i 2012 en skøn søn ! han har fra dag 1 været super nem ! han sov igennem uden mad om natten fra 1½ md. han er altid glad, spiser når han skal spise, er udadvendt og med mega mod på alt. han er nu 14 md. og stadigvæk super nem, han sover når vi putter ham, og vi hører ikke et pip fra ham til næste morgen, samme når han skal sove middagslur. Han er fremmelig på mange punkter.

dette skal ikke lyde som et "se hvor perfekt mit barn er" oplæg. Men vi har også været igennem tigerperioder, sygdom og søvnløse nætter. og når jeg så kommenterer noget hvor folk fx. søger svar på et problem med deres barn (folk jeg kender) så skriver at jeg har jo også bare et nemt barn , og jeg ved ikke hvordan det i virkeligheden er.

JO det gør jeg faktisk og det begynder at irriterer mig. Selv da vi var indlagt i over en uge fordi min søn har refluks på urinvejene sagde de "han sover da hele tiden, du ved da vist ikke hvordan det er at have små børn" det er selvfølgelig med et glimt i øjet, men gud hvor er det belastende! selvfølgelig ved jeg hvordan det er at have små børn, man bliver jo ikke babyekspert udelukkende hvis man får fx. et kolik barn. .

sorry skulle lige ud med det. .

BØVS !

Vores datter er også nem - generelt! Børn har jo nogle gange en træls nat, er pylleret osv, så det er iikke lutter små flyvende hjerter og lagkage  Vores datter har f.eks, døjet med meget ondt i maven pga MME, så det var da konstant pyller (ikke gråd, men pyller), og vriden, asen og masen fra hendes side og man kunne kun sidde og nuller hendes mave imens man kan se hvor ondt hun har, men så fordi hun ikke skriger så er det jo ingenting 

Men jeg er også SÅ træt af at hører på: "Hun sover jo hele tiden", "gad vide hvilken farve øjne hun har", "ja, du skulle bare vide hvordan det er at have børn" osv osv  

Nu var vi f.eks. til påske-tam tam hos min svigerfamilie her den anden dag. Min datter er kun 2 måneder og sover meget i løbet af dagen, men dernede fik hun bare ikke lov til at sove, alle skulle overdøve hinanden og samtidig var der virkelig varmt.

- Ja min datter var for én gangs skyld pylleret, men det kan jeg da nemt forstå i de uvante, larmende og mega varme omgivelser. MEN, når jeg ville trøste hende så tager min svigermormor hende bare ud af armene på mig - som om hun er bedre til at trøste min datter end jeg er, hun var der med det samme hun sagde en lyd!  Det er da klart hun pyller med alt det råben, men det er de jo ikke vant til fordi mit barn er SÅ nemt, så det må være mig der er problemet - der kom endda kommentaere som: "Ej, hun kan også sige noget"  Ej hvor blev jeg sur og til sidst fik hun også af vide at man simpelthen ikke bare tager andre folks børn ud af armene og så tog jeg min datter med ind på det andet værelse for at hun kunne hvile lidt.

Anmeld

31. marts 2013

modesty

Jeg synes, at dine kommentarer er lidt hårdt skrevet, men det bunder selvfølgelig i, at du ikke kender min/vores situation.
Jeg er ikke supermor eller perfekt på nogen måde, og mit liv så væsentligt anderledes ud, hvis jeg havde fået 3 krævende børn, men det har jeg ikke, og det vil jeg heller ikke undskylde, når jeg får kommentarer som "det er godt nok uretfærdigt, at I har fået sådan nogle nemme børn, I skulle fandme prøve at have vores".
Nu nævner du flere gange søvnproblemer - er det dit hovedproblem....for det findes der jo også løsninger på? Jeg kan faktisk ikke komme i tanke om nogle som helst problemer, der ikke kan løses rimeligt nemt, så jeg er nysgerrig på, hvilke udfordringer I med krævende børn står overfor?
- og er der så et element af positiv/negativ indgangsvinkel til de udfordringer?

LOL du mener seriøst at alle børn der sover dårligt kan komme til at sove godt hvis bare man lige gør sådan eller sådan? Jesus Christ. Lad være med at udtale dig generelt om noget du ikke kan vide noget om - det virker ekstremt arrogant. Og at påstå at alle problemer kan løses rimelig nemt. Ej men helt ærligt. Det er jo lige netop fordi du har haft nemme børn at du siger sådan. Definitionen på et "svært" barn er jo netop at problemerne IKKE bliver løst selvom man gør alt hvad man kan og prøver det ene og det andet. Jeg har en dejlig, glad dreng der ikke har haft kolik eller adfærdsproblemer lignende, men jeg bliver godt nok provokeret over sådan en ignorant udtalelse på vegne af dem der har. Alle børn er forskellige og du kan bare ikke skære dem over en kam på den måde.

Anmeld

31. marts 2013

Frk. Himmelblå

Maja84 skriver:

Så hvis man har "svære/udfordrende" børn er det pga ens indstilling ?

Nej, nej, det er det ikke KUN. Men det har OGSÅ med ens indstilling at gøre. Ligesom med alle andre udfordringer her i livet.

Når det så er sagt, så vælger vi jo ikke altid selv vores handlemuligheder og en positiv indstilling, når der er modgang, er en umulighed for nogle. Mens det falder andre mere let..

Anmeld

31. marts 2013

Frk. Himmelblå

Bassemor<3 skriver:

Nej men hvis man har et udfordrende/svært barn og vælger at fokuserer på alle de træls ting, så ser det hele meget værre ud. hvis man i stedet forkuserer på de gode ting fx. Mit barn sover virkelig dårligt, men til gengæld er han fremmelig og griner hver gang jeg laver trutmund. hvis man fokuserer på de gode ting, så bliver det lidt nemmere

Det er lige præcis det, jeg mener!

Vi er selv med til at skrive vores (og vores børns ) historie. 

Personligt er jeg sådane en type, der slet ikke kan holde ud at grave mig ned i negativitet særligt længe af gangen. Jeg kan mugge kortvarigt, og så skal jeg bare videre!! 

Anmeld

31. marts 2013

Bassemor<3

raca skriver:

og din mand kunne jeg så kaste op over i lår tykke stråler..

i har så begge været skide heldige.. intet andet, intet med evner el. at gøre..

i har ikke i hele og halve år været mast der ud hvor man kunne stå op og sove.. men måtte tvinge sig selv til at være på og være der.. i har ikke mærket underskudet manglede søvn giver..

børn er så forskellige, jeg har et nemt og et krævende et.. og hvis jeg havde fået det nemme først havde jeg klogeåget mig, og undret mig over de forældre og konstatet at de nok selv skabte problemerne... hvilket ville være vrøvl og nonstens

Tal dog ordentligt !

Anmeld

31. marts 2013

Christina :-)

Seriøsr dem der sidder her i tråden og siger man gør bare det og det og det jeg har en søn der ALTID har sovet mega uroligt og altid står op halv 6 VÆR dag lige meget hvornår han kommer i seng og vågner 3 gange om natten han er mu 3 år og 5 mdr og ja i da godt nok kloge hvad man skal gør hvis man hsr sådan nogle børn har kun en ting og sige PRØV DET SELV!

Anmeld

31. marts 2013

morethanperfect

I er heldige i har et nemt barn

Tror også jeg har sagt det til min svigerinde , at hun skulle være glad for hun havde sådan et nemt barn .. 
Hun har prøvet og se efter Noel i en time , og hun var helt færdig da jeg kom hjem .. .. 
Hendes datter kan lægges ned , leger selv i laang tid , og er bare så glad , og brokker sig ikke hvis hun er træt osv..

Det gør Noel .. I stor grad .. Han vil helst ikke ligge for sig selv og brokker sig over det minste , og vil helst være på arm .. Dog er det blevet bedre med tiden , men han er stadig et svært barn .. 

Men brokker mig dog ikke over hans søvn , da han sover fra 18.30 til 06. mens Oscar på 2.5 ikke sover igennem endnu

Men jeg tror bare de misunder dig .. Jeg gør i hvert fald !  

Anmeld

31. marts 2013

Bassemor<3

raca skriver:

IIHHH tak for dine kloge ord...

de er desværet bare helt ubruglige..

tror du dem med krævende børn sidder og piller navle og fordyber sig i deres egne problemer??

sådan er det ikke.. de forældre jeg har mødt med virkelig seriøre søvn monstre og hvor forældrene lider af søvnmangel..i rimelig grad.. jo de klager sig.. men underdriver i stor grad, fokusree på det positive osv.. hvis man ikke gjode det, ville man sidde sig i sofaen og ikke magte at komme op..

tag mentalt og forstil dig din aller aller værste periode med det barn... og forstil dig så den varede fra dag 1- ja det ved du jo raelt ikke.. men 2 år er ikke urealistisk..

sygdoms perioder er pice of cake hvis man har haft et krævende barn.. man ved det kun vare en afgrænset periode.. måske maks 10 dage.. det ved man man snilt kan klare..

så ja du dømmer  i og med du vælger at se på andre med krævende børn. som sortsere der kun fokusre på hvor hårdt det er... og jo du aner ikke hvad dem med søvn monstre taler om.. måske er det ikke velvalgt de de siger til dig, men hvad har du sagt før..

jeg ved godt det sikket ikke var sat i den ånd det du siger.. me nda jeg havde et søvnmonster, ville de kommentar om de fremmelige barn. der bare sov og sov.. og blabla.. havde fået mig til dels at gå i baglås, forde jeg ville høre det som ÅÅÅÅhhhh jeg er den perfekte mor til det perfekte barn. og vi sover bare forde jeg har gjodt DET RIGTIGE... og se hvor meget overskud jeg har på min barsel..

helt ærligt ! jeg har også været igennem helvede med min søn ! og hvis vi skal begynde at se sort så kan jeg nævne - utallige sygdomsperioder, indlæggelser, ambulanceture, han stoppede med at trække vejret 4 gange, daglig medicin som jeg skulle kæmpe for at få i ham fordi det smagte af LORT (følte jeg torturerede ham !) det har jeg så fået til gengæld for et barn der sover godt om natten !!!

MEN jeg har valgt at fokuserer på det positive ! OG jeg har også været igennem en lang periode med 5-6-7-8 opvågninger HVER nat ! jeg ved GODT hvordan det er at føle man kunne sove stående !

Så JO jeg ved godt hvordan det er ! men jeg holder på at det langt hen af vejen har noget med end indstilling til tingene at gøre !!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.