Du ved vist ikke hvordan det er at have børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2013

Bassemor<3

modesty skriver:

LOL du mener seriøst at alle børn der sover dårligt kan komme til at sove godt hvis bare man lige gør sådan eller sådan? Jesus Christ. Lad være med at udtale dig generelt om noget du ikke kan vide noget om - det virker ekstremt arrogant. Og at påstå at alle problemer kan løses rimelig nemt. Ej men helt ærligt. Det er jo lige netop fordi du har haft nemme børn at du siger sådan. Definitionen på et "svært" barn er jo netop at problemerne IKKE bliver løst selvom man gør alt hvad man kan og prøver det ene og det andet. Jeg har en dejlig, glad dreng der ikke har haft kolik eller adfærdsproblemer lignende, men jeg bliver godt nok provokeret over sådan en ignorant udtalelse på vegne af dem der har. Alle børn er forskellige og du kan bare ikke skære dem over en kam på den måde.

søvnproblemer kan nogenlunde nemt løses, med mindre barnet har ondt. Det er jeg helt enig med hende i ! jeg har selv været det ! så det kan det. Det kræver ro fra forældrenes side, støtte og at anerkende barnets frustrationer. .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

Bassemor<3

morethanperfect skriver:

I er heldige i har et nemt barn

Tror også jeg har sagt det til min svigerinde , at hun skulle være glad for hun havde sådan et nemt barn .. 
Hun har prøvet og se efter Noel i en time , og hun var helt færdig da jeg kom hjem .. .. 
Hendes datter kan lægges ned , leger selv i laang tid , og er bare så glad , og brokker sig ikke hvis hun er træt osv..

Det gør Noel .. I stor grad .. Han vil helst ikke ligge for sig selv og brokker sig over det minste , og vil helst være på arm .. Dog er det blevet bedre med tiden , men han er stadig et svært barn .. 

Men brokker mig dog ikke over hans søvn , da han sover fra 18.30 til 06. mens Oscar på 2.5 ikke sover igennem endnu

Men jeg tror bare de misunder dig .. Jeg gør i hvert fald !  

Taak for en kontsruktiv besked ! det er sgu bedre end det andet der bliver smidt i denne tråd !

Anmeld

31. marts 2013

Kløver

Bassemor<3 skriver:

søvnproblemer kan nogenlunde nemt løses, med mindre barnet har ondt. Det er jeg helt enig med hende i ! jeg har selv været det ! så det kan det. Det kræver ro fra forældrenes side, støtte og at anerkende barnets frustrationer. .

Ja hmmmm
Vores søn har haft utrolig dårlig nattesøvn fra han blev født, pg har periodevis haft en god eller rimlug periode, nu troede vi endelig det var lykkedes, men nej nu starter vi så forfra, det er ikke altid den nemme løsning findes

Anmeld

31. marts 2013

Bassemor<3

Maja84 skriver:

Ja hmmmm
Vores søn har haft utrolig dårlig nattesøvn fra han blev født, pg har periodevis haft en god eller rimlug periode, nu troede vi endelig det var lykkedes, men nej nu starter vi så forfra, det er ikke altid den nemme løsning findes

Jeg mener nu stadigvæk at hvis man lærer barnet at det ikke er farligt at falde i søvn selv så kan det godt vågbe flere gange om natten udn mor behøver at komme og putte.

Anmeld

31. marts 2013

Kløver

Ej come ón folkens
Børn er så forskellige, og uanset om man har eller føler man har svære eller nemme børn, få eller mange udfordringer, og hvordan man tackler det, så er der ingen grund til vi alle sidder og peger fingre, for nogle findes der en nem eller enkel løsning, mens det for andre er en kamp og det hjælper ingen at fortælle dem, at deres kamp er nem i forhold til andres, kan løses med indstilling, eller enkle metoder, eller negligere andres problemer og følelser.

Vi har alle vores udfordringer, og klarer dem efterhånden vi bliver mødt dem. Jeg skal klare de udfordringer jeg får, men det er ikke ensbetydende med at hende med færre udfordringer ikke har det hårdt, eller omvendt.

Anmeld

31. marts 2013

morethanperfect

Bassemor<3 skriver:

Taak for en kontsruktiv besked ! det er sgu bedre end det andet der bliver smidt i denne tråd !

Utroligt folk skal hakke på hinanden .. 

Nogle har nemme børn , andre har ikke .. Sådan er det bare .. 

Børnene vokser jo fra det på et tidspunkt , og ellers skal man bare lukke ørerne for folks kommentarer

Anmeld

31. marts 2013

morethanperfect

Maja84 skriver:

Ej come ón folkens
Børn er så forskellige, og uanset om man har eller føler man har svære eller nemme børn, få eller mange udfordringer, og hvordan man tackler det, så er der ingen grund til vi alle sidder og peger fingre, for nogle findes der en nem eller enkel løsning, mens det for andre er en kamp og det hjælper ingen at fortælle dem, at deres kamp er nem i forhold til andres, kan løses med indstilling, eller enkle metoder, eller negligere andres problemer og følelser.

Vi har alle vores udfordringer, og klarer dem efterhånden vi bliver mødt dem. Jeg skal klare de udfordringer jeg får, men det er ikke ensbetydende med at hende med færre udfordringer ikke har det hårdt, eller omvendt.

Nøjagtig det jeg ville skrive hvis jeg ikke havde en sur baby på armen

Anmeld

31. marts 2013

Kløver

Bassemor<3 skriver:

Jeg mener nu stadigvæk at hvis man lærer barnet at det ikke er farligt at falde i søvn selv så kan det godt vågbe flere gange om natten udn mor behøver at komme og putte.

Ja så prøv du lige at lære vores søn det !!
Vi har kæmpet med snart alle metoder, til sidst virkede det med Music og at vi brugte hyle metoden, det gav pote, men af uforklarlige årsager, gik der ikke engang 2 uger, er vi tilbage ved nul hvor han vågner og kan stå og hyle hysterisk flere timer, og ret problematisk med et barn mere at tage hensyn til, og kom ikke og sig det bare lige kan løses med en indstilling til problemet

Fordi noget virkede for dog virker det ikke automatisk på alle børn

Anmeld

31. marts 2013

modesty

Bassemor<3 skriver:

Og jeg gentager: det er pudsigt som det er jer med nemme børn der er så skråsikre på at problemerne så nemt kan løses. Det er jo netop FORDI I har nemme børn at problemerne kan løses. Hvor er I dog snæversynede. Min dreng har stort set altid faldet i søvn det øjeblik han ramte madrassen. Og så har der været perioder hvor det har været lidt mere bøvlet og dem er vi kommet igennem relativt nemt - ved tålmodighed og ro og tryghed. Fordi min søn er nem at putte. Og så er der dem der gør alt det rigtige og bare ikke får succes med det - fordi deres børn ikke er nemme at putte. Hvor er det dog indskrænket at føre sine egne erfaringer over på andre og tro at det er den ultimative sandhed.

Anmeld

31. marts 2013

Frk. Himmelblå

Maja84 skriver:

Ej come ón folkens

Jeg vil nu fortsat mene, at der ligger meget i indstillingen til situationen. Men dermed IKKE sagt, at det svære "bare kan løses", hvis man ændrer indstilling. For det kan man ikke bare lige. Den slags ligger dybt i vores personlighed. 

Jeg tror bare, at noget af forklaringen på manglende forståelse - begge veje - kan ligge her. 

Hvad der er meget hårdt for nogle - er nemmere for andre. 

Ligesom vi alle reagerer forskelligt på manglende søvn! Nogle er døden nær, hvis de ikke får sovet, mens andre er provokerende meget ovenpå selv med ganske lidt søvn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.