Frk. Himmelblå skriver:
Jeg vil nu fortsat mene, at der ligger meget i indstillingen til situationen. Men dermed IKKE sagt, at det svære "bare kan løses", hvis man ændrer indstilling. For det kan man ikke bare lige. Den slags ligger dybt i vores personlighed.
Jeg tror bare, at noget af forklaringen på manglende forståelse - begge veje - kan ligge her.
Hvad der er meget hårdt for nogle - er nemmere for andre.
Ligesom vi alle reagerer forskelligt på manglende søvn! Nogle er døden nær, hvis de ikke får sovet, mens andre er provokerende meget ovenpå selv med ganske lidt søvn..
Netop fordi vi er så forskellige, er det i min verden ikke ok at sige at det bare handler om indstilling. For jo man kan se lidt mere lyst på nogle ting, men det er ikke alle som kan stå midt i 7 timers skrål i en køre og tænke, neeeej hvor var det dejligt da h*n smilede til mig tidligere
Derfor synes jeg netop man skal passe på, uanset om andre har nemme eller svære børn i forhold til en selv. Feks var det en kamp for mig at amme og måtte opgive efter 3 mdr, jeg var ulykkelig, og havde givet alt, mens min veninde bare lagde ungen til og det virkede fra start, og havde problemfri amning, anden gang måtte jeg sige stop allerede på 2 dagen, min datter kunne ikke sutte og havde svært ved selv flasken, og min veninde bar lykkelig for det ikke var hende, pg sagde hun havde givet op længe før jeg overvejede at stoppe amningen, hvis hun stod i de samme problemer. Men uanset indstilling, ja så virkede det bare ikke, og gør det ikke for alle, og ingen grund til at negligere andres følelser om deres problemer, ved at fortælle dem hvor nemt det kan løses ved en indstilling, eller at det ligger bare i ens personlighed. Der er ingen grund til at komme med sådanne kommentarer hvis de kan såre, lige såvel som det ikke er ok at sige: du ved vist ikke hvordan det er at have børn
Som du selv siger have forståelse begge veje, og synes det er vigtigt at støtte situationen selvom man selv finder lige den situation nemmere eller sværere end andre, det andet hjælper ingen