Du ved vist ikke hvordan det er at have børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2013

Kløver

Tulle28 skriver:

Jeg har en stor pige på 3 år, som har et virkelig stort temperament og så har jeg en dejlig lille trold på 7 mdr, der er så god som dagen er lang. Og jeg må indrømme, at med den store, der tænkte jeg ind imellem aaaargh come on, du ved jo ikke, hvad det vil sige at det er hårdt! når især een veninde med, i mine øjne, verdens nemmeste barn, fortalte, hvor hååååårdt det var i f.eks. tigerspringsperioder. Men man tager jo udgangspunkt i ens virkelighed, og hvis man er vant til et barn der aldrig græder, så er en 15 minutters skrigetur jo et mareridt, hvor dem, der f.eks. har kolikbørn bare ville tænke 15 minutter?? Det er jo drømmescenariet!
Med den mindste nyder jeg bare at hun er så nem og rolig, der ville jeg bare blive stolt af sådan en kommentar

Meget enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2013

Frk. Himmelblå

Bassemor<3 skriver:

Ja den sætning er jeg virkelig ved at være træt af !!

Vi fik i 2012 en skøn søn ! han har fra dag 1 været super nem ! han sov igennem uden mad om natten fra 1½ md. han er altid glad, spiser når han skal spise, er udadvendt og med mega mod på alt. han er nu 14 md. og stadigvæk super nem, han sover når vi putter ham, og vi hører ikke et pip fra ham til næste morgen, samme når han skal sove middagslur. Han er fremmelig på mange punkter.

dette skal ikke lyde som et "se hvor perfekt mit barn er" oplæg. Men vi har også været igennem tigerperioder, sygdom og søvnløse nætter. og når jeg så kommenterer noget hvor folk fx. søger svar på et problem med deres barn (folk jeg kender) så skriver at jeg har jo også bare et nemt barn , og jeg ved ikke hvordan det i virkeligheden er.

JO det gør jeg faktisk og det begynder at irriterer mig. Selv da vi var indlagt i over en uge fordi min søn har refluks på urinvejene sagde de "han sover da hele tiden, du ved da vist ikke hvordan det er at have små børn" det er selvfølgelig med et glimt i øjet, men gud hvor er det belastende! selvfølgelig ved jeg hvordan det er at have små børn, man bliver jo ikke babyekspert udelukkende hvis man får fx. et kolik barn. .

sorry skulle lige ud med det. .

BØVS !

Kan godt følge dig.

Objektivt set (hvis man kan sige sådan) har jeg haft super-mega-overdrevet-svære og belastende/udfordrende børn.

Men min mand og jeg er altså alligevel af den oplevelse, at vi har nemme børn. 

Det kommer så meget an på ens indstilling!!

Du kunne sikkert også have valgt at fokusere overdrevent meget på urinvejs-refluks osv., men du vælger at fokusere på alt det positive, - og voila! - Dér har du det nemme barn.

Anmeld

30. marts 2013

LR85

Maja84 skriver:

Den kender jeg godt, veninden med de nemmeste børn, jamen du skak bare gøre sådan, ej det er trels. Men at sige man ikke har prøvet at have børn må også være trels, for man er jo mor uanset om man har nemme børn eller mange udfordringer. Nogle gange kan det også være frustrerende at få, at vide barnet er nemt, hvis det opfører sig pænt ude, men man står med store natteproblemer

ja uden tvivl. 

Kan selv huske hvor frustrerende det var at andre sagde 'guuuud han er nem' og man bare var ved a bryde sammen, mest fordi man tænkte, om man virkelig var en så dårlig mor at man var den eneste der synes det var så hårdt. 

Anmeld

30. marts 2013

Kløver

LR85 skriver:

ja uden tvivl. 

Kan selv huske hvor frustrerende det var at andre sagde 'guuuud han er nem' og man bare var ved a bryde sammen, mest fordi man tænkte, om man virkelig var en så dårlig mor at man var den eneste der synes det var så hårdt. 

Ja, især med vores datter, hun er ofte nem at have med og charmerer, men vi har haft problemer med kolik, søvn, møb, og samtidig storebror som generelt har bidt mange udfordringer især søvnmæssigt

Anmeld

30. marts 2013

Kløver

Frk. Himmelblå skriver:

Kan godt følge dig.

Objektivt set (hvis man kan sige sådan) har jeg haft super-mega-overdrevet-svære og belastende/udfordrende børn.

Du kunne sikkert også have valgt at fokusere overdrevent meget på urinvejs-refluks osv., men du vælger at fokusere på alt det positive, - og voila! - Dér har du det nemme barn.

Så hvis man har "svære/udfordrende" børn er det pga ens indstilling ?

Anmeld

30. marts 2013

Bassemor<3

Jeg er overhovedet ikke en person der fremhæver mit nemme barn! hvis venner med børn snakker med mig om hårde ting i forhold til deres børn, så lytter jeg og kommer med råd ! jeg kunne aldrig finde på at shine total i mit nemme barn.

Derfor kan jeg godt følge dem som virkelig har det hårdt, har en veninde hvids barn skreg nærmest 24/7 i 8 mdr. og jeg VED hun ikke føler jeg overrumpler hende med "se mig se mig" kommentarer, hun føler jeg oprigtigt støtter hende.

Men derfor han folk der ikke kender mig (fx. personalet på sygehuset) godt komme med kommentaren, de ved jo ikke om jeg er en ego mor der bare nyyyyyder at fremhæve mit perfekte barn (ikke at sige andre ikke er perfekt for ALLE børn er perfekte ! )

Det går mig bare på, jeg vi har sgu også hårde perioder, vi har lige for 2 mdr. siden været igennem 3 måneders helvede, med en dreng der intet ville, hverken æde, sove eller lege selv, det var vist en blanding af tigerspring, tryghedsface og udviklingskuller. MEN vi kom igennem det, og han hviler så meget i sig selv bagefter. MEN det var ROCKER hårdt, og det er sådanne situationer der gør mig irriteret ved sådan en kommentar !

Mange ting kommer an på opdragelsen, og forældrenes gemyt, men det er jo ikke alt, fx. kolik eller andre helbredsmæssige ting. Amning kan man heller ikke holde for at det mislykkes nogle gange det er ikke noget moren kan gøre for ! jeg har en veninde som fik kommentaren "så har du ikke prøvet godt nok" da hendes amning mislykkes, hun var SÅ ked af det ! Hvem siger sådan noget ? ja jeg synes det er forkasteligt..

Anmeld

30. marts 2013

Bassemor<3

Maja84 skriver:

Så hvis man har "svære/udfordrende" børn er det pga ens indstilling ?

Nej men hvis man har et udfordrende/svært barn og vælger at fokuserer på alle de træls ting, så ser det hele meget værre ud. hvis man i stedet forkuserer på de gode ting fx. Mit barn sover virkelig dårligt, men til gengæld er han fremmelig og griner hver gang jeg laver trutmund. hvis man fokuserer på de gode ting, så bliver det lidt nemmere

Anmeld

30. marts 2013

Bassemor<3

Frk. Himmelblå skriver:

Kan godt følge dig.

Det er lige netop det ! for jeg VED jo at mit barn er nemt, som i virkelig nem, men derfor har vi stadigvæk skodperioder, men når jeg kun fokuserer på det positive kan det måske godt se ud som om vi bare svæver rundt i candyfloss herhjemme, men der ligger jo mere bag, og derfor gør sådan en kommentar mig irriteret

Anmeld

30. marts 2013

modesty

Bassemor<3 skriver:

Ja den sætning er jeg virkelig ved at være træt af !!

Vi fik i 2012 en skøn søn ! han har fra dag 1 været super nem ! han sov igennem uden mad om natten fra 1½ md. han er altid glad, spiser når han skal spise, er udadvendt og med mega mod på alt. han er nu 14 md. og stadigvæk super nem, han sover når vi putter ham, og vi hører ikke et pip fra ham til næste morgen, samme når han skal sove middagslur. Han er fremmelig på mange punkter.

dette skal ikke lyde som et "se hvor perfekt mit barn er" oplæg. Men vi har også været igennem tigerperioder, sygdom og søvnløse nætter. og når jeg så kommenterer noget hvor folk fx. søger svar på et problem med deres barn (folk jeg kender) så skriver at jeg har jo også bare et nemt barn , og jeg ved ikke hvordan det i virkeligheden er.

JO det gør jeg faktisk og det begynder at irriterer mig. Selv da vi var indlagt i over en uge fordi min søn har refluks på urinvejene sagde de "han sover da hele tiden, du ved da vist ikke hvordan det er at have små børn" det er selvfølgelig med et glimt i øjet, men gud hvor er det belastende! selvfølgelig ved jeg hvordan det er at have små børn, man bliver jo ikke babyekspert udelukkende hvis man får fx. et kolik barn. .

sorry skulle lige ud med det. .

BØVS !

Jeg forstår godt at du er træt af den sætning, og det er også noget underligt noget at sige.

Når det så er sagt: Det absolut og uden sammenligning hårdeste ved at blive mor, var (for mig) ikke at sove en sammenhængende nat i over et år (og stadig ikke altid at gøre det, her halvandet år efter fødslen). Når jeg ser på mine veninder med børn der har sovet igennem fra en tidlig alder, har de bare haft SÅ meget mere overskud end os med børn der har vågnet om natten.

Det er selvfølgelig ikke en grund til at komme med spydige kommentarer, men jeg ville hellere have haft et barn der sov igennem fra starten og levet med de spydige kommentarer, end det modsatte.

Anmeld

30. marts 2013

raca

Rockertand skriver:

Jeg ved præcis, hvad du snakker om - vi har nemlig hele 3 af slagsen, og jeg har fået utallige spydige kommentarer om det......men nu er det jo ikke mig, der har bestemt, at andre ikke oplever deres børn som værende lige så nemme - min mand mener dog, at vi med vores 3 børn har bevist, at det handler om, hvordan man håndterer og opdrager..hmm..

og din mand kunne jeg så kaste op over i lår tykke stråler..

i har så begge været skide heldige.. intet andet, intet med evner el. at gøre..

i har ikke i hele og halve år været mast der ud hvor man kunne stå op og sove.. men måtte tvinge sig selv til at være på og være der.. i har ikke mærket underskudet manglede søvn giver..

børn er så forskellige, jeg har et nemt og et krævende et.. og hvis jeg havde fået det nemme først havde jeg klogeåget mig, og undret mig over de forældre og konstatet at de nok selv skabte problemerne... hvilket ville være vrøvl og nonstens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.