Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Ja, der er i hvert fald rigeligt med mad til ham - han skal nok blive en lille tyksak! Ja, det kan godt være. Men han har også haft lidt snot, så tror også det kan have drillet ham lidt..? Haha, ja, det er jo det der kan ske, når man går på barsel - alle de der barselsbesøg kræver jo kage
Ja, der er i hvert fald rigeligt med mad til ham - han skal nok blive en lille tyksak!
Ja, det kan godt være. Men han har også haft lidt snot, så tror også det kan have drillet ham lidt..?
Haha, ja, det er jo det der kan ske, når man går på barsel - alle de der barselsbesøg kræver jo kage
hehe jaae det gør det nemlig
Og ja snotten kan sagtens have drillet ham. De trækker jo mest vejret igennem næsen og der skal jo ikke så meget til at blokere i sådan en lille tud du kan evt. lige give ham et skud mælk i begge næsebor når han spiser alligevel, det skulle løsne
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
M (: skriver: Vi blev i onsdags hjemsendt på orlov fra neo, fordi han havde spist rigtig fint fra tirsdag til onsdag og havde ved egen kraft taget 20 gram på. De tog derfor sonden ud, og vi blev "sendt hjem" for at prøve tingene af.. Derfor var vi i fredags til kon trolvejning, og det gik bare over al forventning. Bassen opførte sig eksemplarisk og lægen var meget tilfreds med ham. Også på vægtfronten havde han klaret det rigtig godt herhjemme. Målet for de to dage hjemme var, at han skulle tage ca. 20-25 gram på pr. døgn, dvs. 40-50 gram. MEN men men, bassen har bare spist SÅ flot hjemme, at han var "langt" over fødselsvægt (for første gang!)! Da vi gik hjem i onsdags vejede han 2710, og i fredag vejede han 2785 - så en forøgelse på hele 75 gram!!! Super godt for mors selvtillid, hvad amningen angår! Vi er på baggrund af ovenstående blevet udskrevet i fredags, men vi må ringe døgnet rundt ved spørgsmål eller usikkerhed indtil vi har haft SP imorgen.. Vi nyder at være hjemme, og Hjalte er bare så mild og god, og der er langt i mellem at han bliver sur og utilpas. Vi har haft én hård nat, hvor han var uforklarligt utilpas i et par timer, men derudover har der intet været - min nemme lille baby! Og nu vi snakker om vægt; jeg har her 10 dage efter fødslen tabt 10 kg, og er dermed kun 1,8 kg fra førgraviditetsvægt.. YAY! Det havde jeg ikke turdet drømme om.. Til sidst lige lidt billeder af bassen og af maven 10 dage efter fødslen (:
Vi blev i onsdags hjemsendt på orlov fra neo, fordi han havde spist rigtig fint fra tirsdag til onsdag og havde ved egen kraft taget 20 gram på. De tog derfor sonden ud, og vi blev "sendt hjem" for at prøve tingene af.. Derfor var vi i fredags til kon trolvejning, og det gik bare over al forventning. Bassen opførte sig eksemplarisk og lægen var meget tilfreds med ham. Også på vægtfronten havde han klaret det rigtig godt herhjemme. Målet for de to dage hjemme var, at han skulle tage ca. 20-25 gram på pr. døgn, dvs. 40-50 gram. MEN men men, bassen har bare spist SÅ flot hjemme, at han var "langt" over fødselsvægt (for første gang!)! Da vi gik hjem i onsdags vejede han 2710, og i fredag vejede han 2785 - så en forøgelse på hele 75 gram!!! Super godt for mors selvtillid, hvad amningen angår! Vi er på baggrund af ovenstående blevet udskrevet i fredags, men vi må ringe døgnet rundt ved spørgsmål eller usikkerhed indtil vi har haft SP imorgen..
Vi nyder at være hjemme, og Hjalte er bare så mild og god, og der er langt i mellem at han bliver sur og utilpas. Vi har haft én hård nat, hvor han var uforklarligt utilpas i et par timer, men derudover har der intet været - min nemme lille baby!
Og nu vi snakker om vægt; jeg har her 10 dage efter fødslen tabt 10 kg, og er dermed kun 1,8 kg fra førgraviditetsvægt.. YAY! Det havde jeg ikke turdet drømme om..
Til sidst lige lidt billeder af bassen og af maven 10 dage efter fødslen (:
Totalt lækker mor og totalt lækker baby Dejligt for jer at være hjemme igen
Årh, jamen så er det jo ingen sag at blive mor, hvis det er ligesom dig
Hvor er det lækkert, at du har tabt så meget så hurtigt
Og til sidst, hvor er jeres søn bare sød og dejligt I er hjemme og kan få en hverdag.
Åhh han er godt nok lille og fin! Dejligt I er kommet helt hjem
Super flot mave altså!
Jamen, hvor er det bare fantastiske nyheder alt sammen
Og hvor er han bare en lækkerbisken Det samme kan man sige om hans mor - hvor er det sejt at du allerede har tabt dig så meget. Man kan jo nærmest ikke se at du lige har været gravid!!?
Super lækker update.
Lækker unge.
Lækker Mor.
Ønsker jer alt det bedste fremover.
FrkZier skriver: one can only hope - ooog hold nu hvor jeg håber, jeg ber en lille bøn hver aften om hvorvidt jeg ikke please kan få lov at tabe mig hurtigt
one can only hope - ooog hold nu hvor jeg håber, jeg ber en lille bøn hver aften om hvorvidt jeg ikke please kan få lov at tabe mig hurtigt
Mon ikke du kan? Og en stor del af vægten er jo vand - og det er mere end jeg kunne prale med..
Nemesis skriver: jeg mener bare at når de andre i mødregruppen sidder med nogle store basser så har du stadig baby :-D Ikke at han ikke kan det samme..han kan faktisk være hurtigere motorisk fordi der ikke er så meget der skal flyttes rundt på. Du har bare ikke 12 kg at slæbe rundt på..men måske kun 10 :-)Det er lidt svært at forklare, men de bliver så hurtigt store..og der har du fordelen ved at du har følelsen af baby længere.
jeg mener bare at når de andre i mødregruppen sidder med nogle store basser så har du stadig baby :-D Ikke at han ikke kan det samme..han kan faktisk være hurtigere motorisk fordi der ikke er så meget der skal flyttes rundt på. Du har bare ikke 12 kg at slæbe rundt på..men måske kun 10 :-)Det er lidt svært at forklare, men de bliver så hurtigt store..og der har du fordelen ved at du har følelsen af baby længere.
Nårh, på den måde.. Ja, det har du ret i.. Min lille basse vejer jo nok først fire-fem kg i løbet af nogle måneder, hvor de andre i mødregruppen jo (nok) har født større børn..
Spændende at se, hvor hurtig han er motorisk!
Martsbaby skriver: Dejlig update! Og sikke dygtig han er til at få spist når han kan tage så meget på så hurtigt! Skønt skønt skønt! Og igen.. Han er bare SÅ lækker og du stråler bare! Man kan slet ikke se du lige har været gravid
Dejlig update!
Og sikke dygtig han er til at få spist når han kan tage så meget på så hurtigt! Skønt skønt skønt!
Og igen.. Han er bare SÅ lækker og du stråler bare!
Man kan slet ikke se du lige har været gravid
Ja, han er dygtig! Glæder mig til SP har vejet ham i dag.. Håber på 2800+..
Tusind tak!
Og held og lykke i dag, hvis der ikke allerede er sket noget!
HeidiØ skriver: Hvor er du flot! Og Hjalte er da bare så skøn!! Hvor er det super alt går godt!
Hvor er du flot! Og Hjalte er da bare så skøn!! Hvor er det super alt går godt!
Ja, det er super dejligt at det bare kører.. Men er nu spændt på, hvad SP siger i dag..
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128