Så blev vi endelig udskrevet fra neo (:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2013

M (:

Lene Unik skriver:

Lige præcis. Og det hjælper ikke en at sammenligne med alle dem der har det meget værre, for det er ok at føle at det er rigtig hårdt. Da jeg fik Simon lå han på neonatal i en uge inden jeg fik ham med på barselsgangen, og han lå ved siden af nogle bitte små tvillinger der havde det dårligt (Skejby sygehus) og jeg følte næsten ikke der var "plads" til mig og mine følelse, syntes næsten ikke jeg kunne være bekendt at være så ked af det når jeg havde så stor en dreng.

Men rigtig dejligt at det går så godt for jer nu - det er jo det aller vigtigste

Nej, for der er altid nogen, som har det værre end en selv uanset hvad man oplever.. Heldigvis var der ingen akut-akut-dårlige børn, så der var god tid og plads til at vi kunne få den hjælp og støtte vi havde brug for. (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

christina92

M (: skriver:

Vi blev i onsdags hjemsendt på orlov fra neo, fordi han havde spist rigtig fint fra tirsdag til onsdag og havde ved egen kraft taget 20 gram på. De tog derfor sonden ud, og vi blev "sendt hjem" for at prøve tingene af..

Derfor var vi i fredags til kon
trolvejning, og det gik bare over al forventning. Bassen opførte sig eksemplarisk og lægen var meget tilfreds med ham. 

Også på vægtfronten havde han klaret det rigtig godt herhjemme. Målet for de to dage hjemme var, at han skulle tage ca. 20-25 gram på pr. døgn, dvs. 40-50 gram. MEN men men, bassen har bare spist SÅ flot hjemme, at han var "langt" over fødselsvægt (for første gang!)! 

Da vi gik hjem i onsdags vejede han 2710, og i fredag vejede han 2785 - så en forøgelse på hele 75 gram!!!  Super godt for mors selvtillid, hvad amningen angår! 

Vi er på baggrund af ovenstående blevet udskrevet i fredags, men vi må ringe døgnet rundt ved spørgsmål eller usikkerhed indtil vi har haft SP imorgen.. 

Vi nyder at være hjemme, og Hjalte er bare så mild og god, og der er langt i mellem at han bliver sur og utilpas. Vi har haft én hård nat, hvor han var uforklarligt utilpas i et par timer, men derudover har der intet været - min nemme lille baby! 

Og nu vi snakker om vægt; jeg har her 10 dage efter fødslen tabt 10 kg, og er dermed kun 1,8 kg fra førgraviditetsvægt.. YAY! Det havde jeg ikke turdet drømme om.. 

Til sidst lige lidt billeder af bassen og af maven 10 dage efter fødslen (:

SKØNT at høre han bare er så fin til at tage på! Det er bare godt gået  Det må være fløde du fodra ham med

Grædeturen kan sagtens være ondt i maven fordi han stadig vænner sig til mælken Det havde Tiger de første 2-3 uger

Det er SUPER flot du allerede er så tæt på før vægten, det er skønt at det er sådan. Jeg var heldigvis ligeså heldig og var 1 kg. under før vægten 2 ugers tid efter fødslen, nu er der dog røget 3 på igen  

Anmeld

17. marts 2013

Lene Unik

Nej, for der er altid nogen, som har det værre end en selv uanset hvad man oplever.. Heldigvis var der ingen akut-akut-dårlige børn, så der var god tid og plads til at vi kunne få den hjælp og støtte vi havde brug for. (:

Dejligt at høre, sådan burde det altid være. Begge gange var der super travlt og overfyldt af børn, det er jo desværre risikoen når man hører under et af det store sygehuse.

Anmeld

17. marts 2013

Nemesis

dejligt at høre i nu er blevet udskrevet. Han har jo også en fin vægt.

Har selv født alle mine for tidligt, så kan fortælle at du vil opleve at have baby længe :-)

Husk at din barsel så først begynder nu, så være obs på det når du skal beregne hvornår du skal tilbage på arbejdet. Husk også at få det på skrift fra hospitalet hvis de ikke automatisk har givet dig det fra neo.

Dejligt med en lille nem baby :-D

Anmeld

17. marts 2013

B&J

Ja, han er super dygtig til at spise - så nu glæder vi os til at se, om han er nået over 2800 gram imorgen!

Ja, det er SÅ lækkert! Det havde jeg aldrig turdet drømme om.. Jeg havde måske håbet på at kunne tabe 5-6 kg rimelig hurtigt, men langt fra 10! Det er så skønt at jeg kun mangler så lidt, for var blevet lidt "depri" over at have tage "så meget på" under graviditeten, for jeg har aldrig tidligere vejet så meget, og vejede altså mere end jeg gjorde FØR mit vægttab sidste forår..

jamen den lille seje dreng skal nok komme over 2800g det bliver så dejligt  

jaaa 10kg på så kort tid jamen det er for dejligt og jeg kan godt forstå det, det må være skrækkeligt at komme så højt op når man aldrig har vejet så meget. men heldigvis er det væk

Anmeld

17. marts 2013

Miss Kat

Dejligt at høre, det bare går som det skal med Hjalte!

Og så håber jeg dælme at min krop følger dit eksempel, som den jo i hvert fald gjorde i graviditeten med en lille mave, og så igen hurtigt bliver en lille mave efter fødslen! Du ser jo brandgodt ud!  

Anmeld

17. marts 2013

FrkZier

Vi blev i onsdags hjemsendt på orlov fra neo, fordi han havde spist rigtig fint fra tirsdag til onsdag og havde ved egen kraft taget 20 gram på. De tog derfor sonden ud, og vi blev "sendt hjem" for at prøve tingene af..

Derfor var vi i fredags til kon
trolvejning, og det gik bare over al forventning. Bassen opførte sig eksemplarisk og lægen var meget tilfreds med ham. 

Også på vægtfronten havde han klaret det rigtig godt herhjemme. Målet for de to dage hjemme var, at han skulle tage ca. 20-25 gram på pr. døgn, dvs. 40-50 gram. MEN men men, bassen har bare spist SÅ flot hjemme, at han var "langt" over fødselsvægt (for første gang!)! 

Da vi gik hjem i onsdags vejede han 2710, og i fredag vejede han 2785 - så en forøgelse på hele 75 gram!!!  Super godt for mors selvtillid, hvad amningen angår! 

Vi er på baggrund af ovenstående blevet udskrevet i fredags, men vi må ringe døgnet rundt ved spørgsmål eller usikkerhed indtil vi har haft SP imorgen.. 

Vi nyder at være hjemme, og Hjalte er bare så mild og god, og der er langt i mellem at han bliver sur og utilpas. Vi har haft én hård nat, hvor han var uforklarligt utilpas i et par timer, men derudover har der intet været - min nemme lille baby! 

Og nu vi snakker om vægt; jeg har her 10 dage efter fødslen tabt 10 kg, og er dermed kun 1,8 kg fra førgraviditetsvægt.. YAY! Det havde jeg ikke turdet drømme om.. 

Til sidst lige lidt billeder af bassen og af maven 10 dage efter fødslen (:

han er simpelthen bare så god den lille tykke charmetrold

- ja og dig hader jeg bare lige en anelse indtil jeg selv har født og kan tabe mig igen

Anmeld

17. marts 2013

M (:

christina92 skriver:

SKØNT at høre han bare er så fin til at tage på! Det er bare godt gået  Det må være fløde du fodra ham med

Grædeturen kan sagtens være ondt i maven fordi han stadig vænner sig til mælken Det havde Tiger de første 2-3 uger

Det er SUPER flot du allerede er så tæt på før vægten, det er skønt at det er sådan. Jeg var heldigvis ligeså heldig og var 1 kg. under før vægten 2 ugers tid efter fødslen, nu er der dog røget 3 på igen  

Ja, der er i hvert fald rigeligt med mad til ham - han skal nok blive en lille tyksak!  

Ja, det kan godt være. Men han har også haft lidt snot, så tror også det kan have drillet ham lidt..?

Haha, ja, det er jo det der kan ske, når man går på barsel - alle de der barselsbesøg kræver jo kage

Anmeld

17. marts 2013

M (:

Lene Unik skriver:

Dejligt at høre, sådan burde det altid være. Begge gange var der super travlt og overfyldt af børn, det er jo desværre risikoen når man hører under et af det store sygehuse.

Lige på det punkt er jeg glad for at høre til et af de små sygehuse! 

Anmeld

17. marts 2013

M (:

Nemesis skriver:

dejligt at høre i nu er blevet udskrevet. Han har jo også en fin vægt.

Har selv født alle mine for tidligt, så kan fortælle at du vil opleve at have baby længe :-)

Husk at din barsel så først begynder nu, så være obs på det når du skal beregne hvornår du skal tilbage på arbejdet. Husk også at få det på skrift fra hospitalet hvis de ikke automatisk har givet dig det fra neo.

Dejligt med en lille nem baby :-D

Hvad mener du, når du siger, at "jeg vil opleve at have baby længe"? (:

Tak for info! Har fået en blanket med fra neo så jeg kan få forlænget med de seks dage, vi var indlagt - lækkert, når nu lillemanden snød mig for en måneds barsel Nåede kun at være på barsel i tre dage! 

Ja, jeg kan vist ikke ønske mig mere! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.