M (: skriver:
Vi blev i onsdags hjemsendt på orlov fra neo, fordi han havde spist rigtig fint fra tirsdag til onsdag og havde ved egen kraft taget 20 gram på. De tog derfor sonden ud, og vi blev "sendt hjem" for at prøve tingene af..
Derfor var vi i fredags til kon trolvejning, og det gik bare over al forventning. Bassen opførte sig eksemplarisk og lægen var meget tilfreds med ham.
Også på vægtfronten havde han klaret det rigtig godt herhjemme. Målet for de to dage hjemme var, at han skulle tage ca. 20-25 gram på pr. døgn, dvs. 40-50 gram. MEN men men, bassen har bare spist SÅ flot hjemme, at han var "langt" over fødselsvægt (for første gang!)!
Da vi gik hjem i onsdags vejede han 2710, og i fredag vejede han 2785 - så en forøgelse på hele 75 gram!!! Super godt for mors selvtillid, hvad amningen angår! 

Vi er på baggrund af ovenstående blevet udskrevet i fredags, men vi må ringe døgnet rundt ved spørgsmål eller usikkerhed indtil vi har haft SP imorgen..
Vi nyder at være hjemme, og Hjalte er bare så mild og god, og der er langt i mellem at han bliver sur og utilpas. Vi har haft én hård nat, hvor han var uforklarligt utilpas i et par timer, men derudover har der intet været - min nemme lille baby! 

Og nu vi snakker om vægt; jeg har her 10 dage efter fødslen tabt 10 kg, og er dermed kun 1,8 kg fra førgraviditetsvægt.. YAY! Det havde jeg ikke turdet drømme om.. 

Til sidst lige lidt billeder af bassen og af maven 10 dage efter fødslen (:
Hold op en bette mand I har jer.. Dejligt hans vægtstigning går godt