D.U.M mor skifter køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2013

FrkZier

HopinWishin skriver:

Altså der er jo ikke noget naturligt over det, overhovedet!!.. Sys det er meget mærkeligt at folk tænker 'sejt! og godt gået'.... 

Een ting er at hun vælger at blive opereret.. det er hende egen sag...

Men selvfølgelig påvirker det drengens liv!! Det er vel også derfor at HUN har valgt at alliere sig med en børne psykolog?.. Det vil jo følge drengen resten af hans liv... han vil altid være 'drengen hvis mor, der blev operet om til det der skulle forestille at være en mand'... i mine øjne vil hun altid være en hun..og aldrig en 'han'... 

Mennesker der vælger disse operationer, tror jeg, mangler en eller anden form for hjælp...... og hvis de så insisterer... så fravælg det at få børn....

Det håber jeg du har skrevet mens du var i chok over nyheden, fordi hvis du dybt seriøst mener sådan - ja så du uden tvivl en af de mest snæversynede mennesker jeg længe Har mødt 

selvføgelig vil det være en omvæltning for hendes søn -  men han er en dreng på 3 år, han er på et punkt i sit liv hvor han nemt kan lære noget nyt at kende, jeg er 100% sikker på aksel ikke vil være traumatiseret resten af livet!

hvad så med homoseksuelle? mangler de også bare hjælp? 

Min mormor er gift med en kvinde, jeg er da glad for hun nåede at få børn med min morfar inden de gik fra hinanden (af åbenlyse årsager)..

ej undskyld men er virkelig chokeret over du kan se så sort/hvidt på det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2013

pcoramt

Loa skriver:

Kan man ikke tage sådan en beslutning når man har et barn????

Som om det ikke er bedst for barnet at have en glad og lykkelig forældre? Når er jeg også ret sikker på at Esben er meget fornuftig og intelligent, og jeg er sikker på han forstår at forklarer og informerer sønnen om præcis det der er nødvendigt, og jeg er sikker på han ingen last lider.....

Jeg kan ikke sætte mig ind i situationen.. Men jeg tror ikke på et barn i den alder vil forstå situationen, og det skaber stor utryghed..

Anmeld

15. marts 2013

modesty

Hvor er det fedt at læse at der er så mange herinde der er positive i forhold til den beslutning.

Jeg er kommet en del i homo/trans miljøer som yngre, og har mødt flere transseksuelle som virkelig er blevet traumatiseret af omgivelsernes fordømmelse. 

Dejligt at I er så åbne og fordomsfri.

Anmeld

15. marts 2013

HopinWishin

FrkZier skriver:

Det håber jeg du har skrevet mens du var i chok over nyheden, fordi hvis du dybt seriøst mener sådan - ja så du uden tvivl en af de mest snæversynede mennesker jeg længe Har mødt 

selvføgelig vil det være en omvæltning for hendes søn -  men han er en dreng på 3 år, han er på et punkt i sit liv hvor han nemt kan lære noget nyt at kende, jeg er 100% sikker på aksel ikke vil være traumatiseret resten af livet!

hvad så med homoseksuelle? mangler de også bare hjælp? 

Min mormor er gift med en kvinde, jeg er da glad for hun nåede at få børn med min morfar inden de gik fra hinanden (af åbenlyse årsager)..

ej undskyld men er virkelig chokeret over du kan se så sort/hvidt på det!

Jeg tænker som skrevet heller ikke kun på drengen nu.. men også i fremtiden..

Og jeg kommenterede også indlægget i går lige da jeg havde læst artiklen... og jeg har stadig samme holdning...  Jeg synes det er meget unaturligt.. at operere sig om til noget ''andet''! ....

Jeg har intet imod homoseksuelle... og mene at de kan være lige så gode forældre som så mange andre.. helt sikkert  

- jeg synes bare at fysisk at lave sig om.. det er bare så langt fra min verden... og også væk fra den ''alm'' homoseksuelle verden.. 

Anmeld

15. marts 2013

FrkZier

HopinWishin skriver:

Jeg tænker som skrevet heller ikke kun på drengen nu.. men også i fremtiden..

Og jeg kommenterede også indlægget i går lige da jeg havde læst artiklen... og jeg har stadig samme holdning...  Jeg synes det er meget unaturligt.. at operere sig om til noget ''andet''! ....

Jeg har intet imod homoseksuelle... og mene at de kan være lige så gode forældre som så mange andre.. helt sikkert  

- jeg synes bare at fysisk at lave sig om.. det er bare så langt fra min verden... og også væk fra den ''alm'' homoseksuelle verden.. 

men hvad er det du frygter der vil ske med drengen i fremtiden?

unaturligt.. hmm.. altså - det kan jo godt være vi ikke lægger det samme i ordet unaturligt, fordi på sin vis har du jo ret i det er unaturligt, det er jo at gå imod det naturen har lavet - men derfra og så til at synes det er forkert, der synes jeg er langt.

det er også noget der ligger langt fra min verden, jeg har ingen transseksuelle venner (hvad jeg ved af) men derfor synes jeg da stadig det er pisse fedt at muligheden er der og har dyb dyb  respekt for dem der tør stå ved hvem de er og springe ud i sådan noget..

men det at være homoseksuel er vel på sin vis lige så unaturligt? - det er jo  groft sagt ikke 'meningen' folk  skal være homoseksuelle.. men der er (heldigvis) efterhånden kun få mennesker der direkte har noget imod homoseksuelle..

jeg har virkelig virkelig svært ved at sætte mig ind i din tanke gang, jeg prøver virkelig, og kan da godt forstå du synes det lidt mærkeligt - fordi det ER det da også, men det jo også fordi det er så ukendt og ikke noget man høre om så ofte.. - jeg synes dog bare at det er ukendt og pisse spændende, hvor du synes det er ukendt og forkert??

Anmeld

15. marts 2013

Lise

HopinWishin skriver:

Mennesker der vælger disse operationer, tror jeg, mangler en eller anden form for hjælp...... og hvis de så insisterer... så fravælg det at få børn....

De mangler vist mest af alt hjælp til at håndtere sådan nogle som dig. 

Jeg mener at jeg engang så et program om transsexuelle, hvor man havde fundet ud af at størrelsen på hypofysen var som det modsatte køns. Det var noget med at der er forskel på størrelsen på hypofysen på mænd og kvinder, og kvinder der følte sig som mænd, havde en hypofyse på størrelse med mænds, og omvendt. Hvis det er sådan det hænger sammen, så er der jo en naturlig årsag som endda kan måles (vist dog kun ved at skære hjernen i bitte små stykker). 

Det kan ikke bringe mit pis i kog at nogle vælger at skifte køn. Jeg er sikker på at det er en velovervejet beslutning - det er næppe noget hun/han er vågnet en dag og har tænkt "Hvad skal der ske idag? - jeg har lyst til at gøre noget vildt!"

Anmeld

15. marts 2013

jydeinden

HopinWishin skriver:

Altså der er jo ikke noget naturligt over det, overhovedet!!.. Sys det er meget mærkeligt at folk tænker 'sejt! og godt gået'.... 

Men selvfølgelig påvirker det drengens liv!! Det er vel også derfor at HUN har valgt at alliere sig med en børne psykolog?.. Det vil jo følge drengen resten af hans liv... han vil altid være 'drengen hvis mor, der blev operet om til det der skulle forestille at være en mand'... i mine øjne vil hun altid være en hun..og aldrig en 'han'... 

øhh what??? forstår slet ikke den form for udtalelse.

Anmeld

15. marts 2013

TNBC

isabellasmor skriver:

Men det tror jeg ikke kan undgås, at han gør. I sådan en situation. Det må være ekstremt forvirrende.... der er vi så bare uenige . 

Det kan da godt være, men jeg tror ikke det skader ham. Hvad med de børn hvor deres forældre der bliver skilt og så finder sammen med en af eget køn? Er det også forkert fordi de har børn? Fordi de er jo vant til mor og far?

Anmeld

15. marts 2013

TNBC

HopinWishin skriver:

Jeg synes det er SUPER flot at hun tør at stå ved hvad køn hun er og sige andres mening er ikke vigtige. Hvis hun ikke er glad som kvinde, skal hun heller ikke tvinges til at forblive det.

Tror du han er den eneste dreng i verden der har haft en forældre der skiftede køn? Hvad med dem hvis forældre er dragqueens? Skal de også drilles med det? Jeg håber da at vi lever i en verden hvor vi fortæller vores børn at vi ikke alle er ens.. det vil jeg gøre.

Så fordi hun vil være en mand, må hun ikke få børn? Hvad H... er det for noget L.. at lukke ud?

Anmeld

15. marts 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
HopinWishin skriver:

Vel er det unaturligt - ligesom det er unaturligt at køre bil, få hjælp til at blive gravid, sende sine børn i institution i stedet for at passe dem selv, flyve til månen, holde liv i for tidligt fødte osv. osv. Det meste, vi foretager os, går imod naturen. 

At skifte køn er ikke mere unaturligt end ovennævnte eksempler - det sker bare ikke for så mange, men det gør det da ikke pr. definition til noget forkert? 

En tre-årig kan omstille sig til lidt af hvert - de oplever hele tiden noget for første gang. Det ville være langt sværere for en teenager eller en voksen at skulle se sin forælder så radikalt ændret. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.