D.U.M mor skifter køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2013

Sabsy

Yurie skriver:

Så heller at drengen har en mor der er ked af det og har det dårligt, fordi hun lever i den forkerte krop, end en mor der er glad, og kan være sig selv sammen med sin søn?
aksel kalder hende mor eller esben. Jeg tror ikke at han lider overlast.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2013

jydeinden

efter at have set et program en gang på kanal 4 om emnet så kan jeg sagtens forstå hvor svært det må være at føle sig forkert.. det må være ulideligt.. og uanset hvad kan jeg absolut ikke se hvordan et så stærkt selvhad ikke kan vægte højere end ens barn.. du kan jo ikke i følge min logik være der 100% for dit barn hvis ikke du som menneske elsker dig selv.

Anmeld

15. marts 2013

marie_jon

Sabsy skriver:

http://tvtid.tv2.dk/nytomtv/article.php/id-6574209 4:ung-mor-skifter-k%C3%B8n--hedder-nu-esben.html

Ej hvor dejligt for hende!! Hun lignede også mest en mand i de sidste afsnit...  Synes i øvrigt at hun vikrker meget velovervejet og fornuftig, udfra de afsnit jeg har set

Anmeld

15. marts 2013

pcoramt

Sabsy skriver:

http://tvtid.tv2.dk/nytomtv/article.php/id-6574209 4:ung-mor-skifter-k%C3%B8n--hedder-nu-esben.html

Ej det kan jeg altså ikke forstå :O jeg synes ikke man kan tage den beslutning når man har et barn..

Anmeld

15. marts 2013

Mor1012

Roselil skriver:

Hvis du var vokset op med min bror så ville du forstå det Han blev født som pige og er det stadig fysisk (dvs. ingen operation) men har skiftet navn og bliver kaldt han. Han har aldrig været en pige, altid leget med drrenge, altid nægtet at gå i kjoler, makeup osv. Ligner en dreng. Sprang først ud som lesbisk og gik senere hen skridtet fuldt ud.

Vi er 5 søskene og alle vi andre er de køn vi er født som, han var bare altid anderledes

jamen ville også ønske jeg ku forstå hvad der sker i sådan ens krop og tanker. jeg har ofte haft det sådan lidt at, det må være noget galt i ens barndom eller opdragelse mv.. har meget svært ved at forholde mig til det

håber du forstår mig , er uvidende på det punkt

Anmeld

15. marts 2013

Victoria2013

Nu har jeg aldrig set De Unge Mødre, men syntes da det er fedt og sejt gjort, at hun/han turde tage det skridt. Der er sikkert mange der har det ligesådan og ikke tør gøre noget ved det og én der står frem offentligt med det, som Esben her... kan helt sikkert hjælpe rigtig mange andre i samme situation. Tror næppe barnet lider under det, det lyder som om der er ret godt styr på processen og hvordan barnet tackler det

Har selv en bekendt som har en søn, der allerede nu (han er stadig barn, dvs. under 10 år) føler sig mere som en pige end en dreng. Og hans mor er fuldt ud forstående men de har vist haft problemer med psykologen og drengens selvværd, fordi det desværre ikke er alle der er så forstående... men håber i fremtiden at folk tør være mere sig selv og vil møde større forståelse fra omverdenen, også på det her punkt

Anmeld

15. marts 2013

Loa

pcoramt skriver:

Ej det kan jeg altså ikke forstå :O jeg synes ikke man kan tage den beslutning når man har et barn..

Kan man ikke tage sådan en beslutning når man har et barn????

Som om det ikke er bedst for barnet at have en glad og lykkelig forældre? Når er jeg også ret sikker på at Esben er meget fornuftig og intelligent, og jeg er sikker på han forstår at forklarer og informerer sønnen om præcis det der er nødvendigt, og jeg er sikker på han ingen last lider.....

Anmeld

15. marts 2013

isabellasmor

Yurie skriver:

Så heller at drengen har en mor der er ked af det og har det dårligt, fordi hun lever i den forkerte krop, end en mor der er glad, og kan være sig selv sammen med sin søn?
aksel kalder hende mor eller esben. Jeg tror ikke at han lider overlast.

Men det tror jeg ikke kan undgås, at han gør. I sådan en situation. Det må være ekstremt forvirrende.... der er vi så bare uenige . 

Anmeld

15. marts 2013

Dorthe1986

Mor1012 skriver:

Det 

jamen ville også ønske jeg ku forstå hvad der sker i sådan ens krop og tanker. jeg har ofte haft det sådan lidt at, det må være noget galt i ens barndom eller opdragelse mv.. har meget svært ved at forholde mig til det

håber du forstår mig , er uvidende på det punkt

Det har intet med opdragelse og barndom at gøre. Der svarer jo til at sige at man selv vælger at være homoseksuel for eksempel.

Det er medfødt. Fysisk er du det ene køn, men indeni føler du dig som det modsatte. Man kan groft sagt sige at da man blev udviklet som foster og baby inde i maven er der gået noget galt i selve kønsdannelsen, for fysisk er man et køn, men hjernen sender dig signaler om det modsatte.

Og at sige, man ikke kan vælge en sådan beslutning, når man har et barn synes jeg er lidt uigennemtænkt. Når man har at køre med kønsidentitet, så fylder det bare så meget, for du bliver konfronteret med det NONSTOP! og hvor mange ødelægger det ikke livet for, med depressioner og jeg ved ikke hvad? Er det så ikke bedre at barnet får en harmonisk forælder?

Anmeld

15. marts 2013

HopinWishin

Altså der er jo ikke noget naturligt over det, overhovedet!!.. Sys det er meget mærkeligt at folk tænker 'sejt! og godt gået'.... 

Een ting er at hun vælger at blive opereret.. det er hende egen sag...

Men selvfølgelig påvirker det drengens liv!! Det er vel også derfor at HUN har valgt at alliere sig med en børne psykolog?.. Det vil jo følge drengen resten af hans liv... han vil altid være 'drengen hvis mor, der blev operet om til det der skulle forestille at være en mand'... i mine øjne vil hun altid være en hun..og aldrig en 'han'... 

Mennesker der vælger disse operationer, tror jeg, mangler en eller anden form for hjælp...... og hvis de så insisterer... så fravælg det at få børn....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.