D.U.M mor skifter køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2013

Sabsy

hesøth skriver:

Esben/Mor er jo stadig Aksel primær omsorgsperson, som h*n har været det hele Aksels liv, så jeg tror nu ikke Aksel som sådan lider under Esbens transformation...

Og hellere en GLAD primær omsorgsperson end alternativet!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2013

Chevro

FrkZier skriver:

men hvad er det du frygter der vil ske med drengen i fremtiden?

unaturligt.. hmm.. altså - det kan jo godt være vi ikke lægger det samme i ordet unaturligt, fordi på sin vis har du jo ret i det er unaturligt, det er jo at gå imod det naturen har lavet - men derfra og så til at synes det er forkert, der synes jeg er langt.

det er også noget der ligger langt fra min verden, jeg har ingen transseksuelle venner (hvad jeg ved af) men derfor synes jeg da stadig det er pisse fedt at muligheden er der og har dyb dyb  respekt for dem der tør stå ved hvem de er og springe ud i sådan noget..

men det at være homoseksuel er vel på sin vis lige så unaturligt? - det er jo  groft sagt ikke 'meningen' folk  skal være homoseksuelle.. men der er (heldigvis) efterhånden kun få mennesker der direkte har noget imod homoseksuelle..

jeg har virkelig virkelig svært ved at sætte mig ind i din tanke gang, jeg prøver virkelig, og kan da godt forstå du synes det lidt mærkeligt - fordi det ER det da også, men det jo også fordi det er så ukendt og ikke noget man høre om så ofte.. - jeg synes dog bare at det er ukendt og pisse spændende, hvor du synes det er ukendt og forkert??

......
Efter at have læst lidt op på de forskellige indlæg på denne debat, lyder det til at nogle fuldt og fast er besluttet på ikke at ændre noget som helst i deres liv!? / på egen krop...

Jeg vil sige, at folk heldigvis har lov til at leve det liv de selv ønsker - og man skal passe på med at være så dømmende! Nu er vi selv forældre mange af os, og I skal da ikke bilde mig ind at et eller flere af vore børn ender med at blive til samme køn, opereret på en måde eller har totalt forkerte holdninger i forhold til os. Og flere af os som sidder bag skærmene, har eller vil blive opereret - få store bryster, blive tyndere, fastere krop igen eller en 10. ting... For at man kan føle sig godt tilpas og være en stærk person som man er.

Alle har ret til et godt liv - uanset køn, navn, holdning, seksualitet osv.
Hvis en opereration eller flere, samt en navneforandring skal til, for at denne person får sit rigtig Jeg frem, må det jo være sådan.

Håber at folk vil se lysere på hinanden, forandringer og ting som er anderledes end mængden! Så ville livet være meget lettere for mange mennesker.

(:

Anmeld

17. marts 2013

Mettefpigen

HopinWishin skriver:

Altså der er jo ikke noget naturligt over det, overhovedet!!.. Sys det er meget mærkeligt at folk tænker 'sejt! og godt gået'.... 

Een ting er at hun vælger at blive opereret.. det er hende egen sag...

Men selvfølgelig påvirker det drengens liv!! Det er vel også derfor at HUN har valgt at alliere sig med en børne psykolog?.. Det vil jo følge drengen resten af hans liv... han vil altid være 'drengen hvis mor, der blev operet om til det der skulle forestille at være en mand'... i mine øjne vil hun altid være en hun..og aldrig en 'han'... 

Mennesker der vælger disse operationer, tror jeg, mangler en eller anden form for hjælp...... og hvis de så insisterer... så fravælg det at få børn....

Forstår ikk helt dit indlæg.... Er der noget galt med folk fordi de er fanget i den forkerte krop? Når de så skal fravælge børn, skal de så også have taget deres børn fra dem?....

Anmeld

17. marts 2013

TNBC

Chevro skriver:

......
Efter at have læst lidt op på de forskellige indlæg på denne debat, lyder det til at nogle fuldt og fast er besluttet på ikke at ændre noget som helst i deres liv!? / på egen krop...

Jeg vil sige, at folk heldigvis har lov til at leve det liv de selv ønsker - og man skal passe på med at være så dømmende! Nu er vi selv forældre mange af os, og I skal da ikke bilde mig ind at et eller flere af vore børn ender med at blive til samme køn, opereret på en måde eller har totalt forkerte holdninger i forhold til os. Og flere af os som sidder bag skærmene, har eller vil blive opereret - få store bryster, blive tyndere, fastere krop igen eller en 10. ting... For at man kan føle sig godt tilpas og være en stærk person som man er.

Alle har ret til et godt liv - uanset køn, navn, holdning, seksualitet osv.
Hvis en opereration eller flere, samt en navneforandring skal til, for at denne person får sit rigtig Jeg frem, må det jo være sådan.

Håber at folk vil se lysere på hinanden, forandringer og ting som er anderledes end mængden! Så ville livet være meget lettere for mange mennesker.

(:

Anmeld

17. marts 2013

Muhmi

Kan sgu ikke få mit pis i kog.. Hvis man ikke er tilfreds med den man er så må man jo lave det om, sådan er det jo også hvis man hader sit eget grin f.eks...

Anmeld

17. marts 2013

modesty

Altså der er jo ikke noget naturligt over det, overhovedet!!.. Sys det er meget mærkeligt at folk tænker 'sejt! og godt gået'.... 

Een ting er at hun vælger at blive opereret.. det er hende egen sag...

Men selvfølgelig påvirker det drengens liv!! Det er vel også derfor at HUN har valgt at alliere sig med en børne psykolog?.. Det vil jo følge drengen resten af hans liv... han vil altid være 'drengen hvis mor, der blev operet om til det der skulle forestille at være en mand'... i mine øjne vil hun altid være en hun..og aldrig en 'han'... 

Mennesker der vælger disse operationer, tror jeg, mangler en eller anden form for hjælp...... og hvis de så insisterer... så fravælg det at få børn....

Kan du ikke selv høre at det dér lyder som man snakkede om homoseksuelle, eller blandede ægteskaber, for 70 år siden?

Han vil kun være 'drengen hvis mor, der blev operet om til det der skulle forestille at være en mand' hvis omgivelsernes fordomme gør ham til det. Hvis de derimod er forstående og tolerante, ja, så vil han vokse op som den dreng han nu engang er, med alt hvad det indebærer.

Anmeld

17. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
1990h skriver:

Ja han var vel 9 den gang.

Jeg tror bestemt også man så anderledes på det dengang...
og dog.

den dag han kommer i skole og nogle af de andres børn forældre får talt over sig hjemme eller ude omkring at hun engang var kvinde osv osv og børnene hører det så ruller lavinen.

det sker jo også at det børn mobber andre børn med er noget de har hørt komme ud af deres forældres mund.. og allerede i denne debat kan vi jo se at nogle ser negativt på emnet om at skifte køn. hvorfor skulle det ikke smitte af på børnene også hvis de hører noget fra forældrene. og der tror jeg det bliver synd for hendes dreng.

men jeg håber det selvfølgelig ikke.. vi burde være åben overfor alle uanset køn og ønske.

Men det kan lige så vel være andre ting, af mere "naturlig" karakter,  forældre taler om derhjemme som børnene mobber med i skolen. Der vil altid være mobning og grunden behøver ikke være noget "storthvor

Man kan da ikke vide sig sikker for mobning og man skal da bestemt ikke leve et liv hvor man føler sig forkert. 

Forresten se blot hvor meget accepten og anerkendelsen af at være "anderledes" har forbedret sig fra dine forældre var børn, til da du var barn og idag.

Anmeld

23. marts 2013

hautecouture

Godt for ham 

Forstår ikke helt den der "det skaber utryghed hos barnet - vælg operation, men fravælg så at få børn" ... Undskyld mig, men hvem giver jer ret til at bestemme hvem der skal have ret til at få børn? Det er dog en utrolig snæver holdning. Esben er en fantastisk omsorgsfuld og opmærksom mor, samt velovervejet og reflekterende - mere end man kan sige om mange af de andre der er med 

Ingen siger at han vidste han ville "forvandle" sig da han blev gravid - det ønske kan være kommet hen ad vejen og gør det ham lykkelig smitter det også af på Aksel. Det er i hvert fald min overbevisning. Synes det er et noget tyndt grundlag for, at skulle forblive ulykkelig fordi ændringer ville gøre sønnen "utryg og forvirret" ... Børn hvis forældre bliver skilt kan da også opleve at blive forvirret og utrygge .. Skal forældrene så bare blive sammen og fortsætte med at være ulykkelige?.. 

Og mht mobning så kan unger der vil mobbe ALTID kunne finde noget - om det så er "din far er født som pige" eller "du har to mødre" eller "du er grim" ... I de små klasser i folkeskolen blev en dreng fra klassen nogle gange drillet med at han havde en handicappet storebror ... Børn kan være nogle lede sataner, that's a fact.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.