Prisen for den dårligste mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2013

bøllen

tarkoflen skriver:

Når de siger, at de har gjort alt, hvad er det så de har gjort?

Jeg ved ikke om du gør noget galt, det eneste jeg kan komme i tanke om, kan være, at du er utryg, men eftersom der ikke var problemer i gæste bh, så tænker jeg ikke, at du har været utryg? Hvis du er, så smitter det 100% af på ham, de er nogle snu små bavianer

Hvordan er han, når du henter ham, er han også ulykkelig der?

Da jeg arbejde i vuggestue havde vi et barn, der havde gået i DP og var bund ulykkelig hver eneste dag i DP. Da hun kom til os, var forældrene så nervøse for, om det nu var det rigtige de gjorde, ved at flytte hende, for hvad nu hvis det blev værre... Det gjorde det på ingen måde! Der var aldrig problemer med hende, hun græd ikke når hun blev afleveret ud over lige den første uges tid, som jo er meget normalt, og de fik deres glade lille pige igen! Så det kan altså godt være fordi barnet bare ikke passer ind i den institution, de nu er kommet i.

Hvornår kan l flytte ham?

Ved faktisk ikke hvornår vi kan flytte ham, for fik afvide om han kunne flyttes med det samme men det kan han så åbenbart ikke alligevel. Nu skal hun først snakke med kommunen ( jeg har snakket med dem og det var lige meget for dem ) og hun skal snakke med den anden børnehave.

men jeg har sagt han har sidste dag fredag. Så må han blive hjemme, det her kan jeg bare ikke mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2013

bøllen

Nemesis skriver:

DU gør ikke noget forkert overhovedet!

Du har lyttet til din søn og din mavefornemmelse! Stol på det!

Nogle gange ser pædagoger bare ikke den større sammenhæng.

Jeg havde faktisk en dreng der var glad nok for at komme i bh, selvom han faktisk fik skylden for ALT dernede. Børn kunne komme og fortælle at min søn lige havde slået dem på legepladsen selvom han altså havde stået lige ved siden af mig.

alligevel virkede han til at trives. Vi fik en støtte på ham og det tog hende 5 min at se, at personalet bare slet ikke så min dreng. Da hun gjorde dem opmærksom på det, så var det bare " nå, jamen det må vi jo så se om vi kan huske på".

Der gik 2 mdr, så opgav vores støtte faktisk at få personalet til at se og dermed hjælpe vores dreng og vi flyttede bh.

Han nåede faktisk et år at være prygleknap uden at fortælle det. Han virkede glad og tilfreds.
Så selvom personalet siger han er glad og trives..ja så kan det vlre de ser en dreng der har resigneret for det hjælper jo ikke at protestere..eller måske bare slet og ret ikke ser hans behov.

Så det at du nu giver ham en frisk start i en ny bh, det er fordi du har lyttet til din søn. Hvis det først der også bliver et problem, jamen så må man tage fat om tingene til den tid, men højt sandsynligt vil han bare blive glad.

Så STOL på du gør det rigtige, du kender din søn bedst.

Tak  Føler mig nu temmelig mislykket .

hvor godt i fik den hjælp udefra . Tænk hvis det ikke var blevet opdaget. Det er altså utroligt at de ikke har set det, pædagogerne. Det er lidt skræmmende at læse.

jeg ved ikke hvad der sker. Men afsted vil han ikke. Og ved af erfaring fra den store at jeg ikke kan stole på " han trives " 

et eller andet må der være siden han reagere så meget

Jeg Håber og ber til at det er den rigtige beslutning. Og det lysner det hele. For det her er godt nok hårdt og skide synd.

Anmeld

6. marts 2013

Nemesis

bøllen skriver:

Tak  Føler mig nu temmelig mislykket .

hvor godt i fik den hjælp udefra . Tænk hvis det ikke var blevet opdaget. Det er altså utroligt at de ikke har set det, pædagogerne. Det er lidt skræmmende at læse.

jeg ved ikke hvad der sker. Men afsted vil han ikke. Og ved af erfaring fra den store at jeg ikke kan stole på " han trives " 

et eller andet må der være siden han reagere så meget

Jeg Håber og ber til at det er den rigtige beslutning. Og det lysner det hele. For det her er godt nok hårdt og skide synd.

Det er virkelig hårdt og man føler sig virkelig som en røv af en mor. og ja et eller andet ER der jo når han nu reagerer og det skal du stole på.

som sagt så er det slet ikke sikkert de ser din søn og hans behov. Så se om der ikke bliver stor ændring det nye sted!

Ved ikke om der er lang tid til han skal flytte og som sagt så ville jeg give ham nogle fridage hvis det er muligt. Det skal nok blive godt!

Anmeld

6. marts 2013

bøllen

Nemesis skriver:

Det er virkelig hårdt og man føler sig virkelig som en røv af en mor. og ja et eller andet ER der jo når han nu reagerer og det skal du stole på.

som sagt så er det slet ikke sikkert de ser din søn og hans behov. Så se om der ikke bliver stor ændring det nye sted!

Ved ikke om der er lang tid til han skal flytte og som sagt så ville jeg give ham nogle fridage hvis det er muligt. Det skal nok blive godt!

Jeg har den holdning, jeg tror ikke på han gør det her for sjovt. Der må være en grund. Det handler ikke om at prøve grænser af, når det har stået på i 4 mdr.

jeg ved ikke hvornår han kan flyttes. Da jeg først nævnte det kunne han flyttes fra dag til dag, nu kan han ikke.

jeg har sagt han har sidste dag fredag så må han blive hjemme til han kan starte det nye sted. Jeg kan og vil ikke aflevere ham når han er så ked af det.

så må jeg håbe det bliver bedre i den nye ellers er jeg på herrens mark.

Anmeld

6. marts 2013

Nemesis

bøllen skriver:

Jeg har den holdning, jeg tror ikke på han gør det her for sjovt. Der må være en grund. Det handler ikke om at prøve grænser af, når det har stået på i 4 mdr.

jeg ved ikke hvornår han kan flyttes. Da jeg først nævnte det kunne han flyttes fra dag til dag, nu kan han ikke.

jeg har sagt han har sidste dag fredag så må han blive hjemme til han kan starte det nye sted. Jeg kan og vil ikke aflevere ham når han er så ked af det.

så må jeg håbe det bliver bedre i den nye ellers er jeg på herrens mark.

aii hvor godt! Hvar du også sagt det til pladsanvisningen - altså at han har sidste dag på fredag??

lige nu er der jo netop flyttet børn i miniSFO så der burde jo være plads..og ellers er det jo i de her måneder det sker.

Så krydser for at han får en plads et nyt sted hurtigt.

Anmeld

6. marts 2013

bøllen

aii hvor godt! Hvar du også sagt det til pladsanvisningen - altså at han har sidste dag på fredag??

lige nu er der jo netop flyttet børn i miniSFO så der burde jo være plads..og ellers er det jo i de her måneder det sker.

Så krydser for at han får en plads et nyt sted hurtigt.

jeg snakkede allerede med pladsanvisningen d 24 for at høre om der var plads i den anden børnehave. Det var ingen problem. For dem kunne han flytte når det passede.

beslutningen er lederen ( og hun er skuffet ) så den besked jeg fik først om han kunne flytte fra dag til dag er nu ændret. For nu skal der tages hensyn til det økonomiske for hende . Og det er helt fint.

så bliver han hjemme ved mig så længe. Pakker hans ting idag kan ikke aflevere han mere . Stemningen er kørt i hårdknude. Og med et barn som skriger hele vejen. Må vi heller stoppe nu.

ærgeligt det skal slutte sådan men sådan må det være.

jeg har en ny plads til ham, men der er økonomi i det. Så han kan ikke flyttes fra dag til dag. Så må vente til han er opsagt. Og den er udløbet

Anmeld

6. marts 2013

Kløver

Du er IKKE en dårlig mor, du gør jo alt du kan, og måske det hjælper i den nye børnehave, har du mulighed for lidt ferie inden han starter, så han får en pause hjemme og så starter på en frisk i den nye børnehave

Håber alt det bedste

Anmeld

6. marts 2013

Nemesis

bøllen skriver:

jeg snakkede allerede med pladsanvisningen d 24 for at høre om der var plads i den anden børnehave. Det var ingen problem. For dem kunne han flytte når det passede.

beslutningen er lederen ( og hun er skuffet ) så den besked jeg fik først om han kunne flytte fra dag til dag er nu ændret. For nu skal der tages hensyn til det økonomiske for hende . Og det er helt fint.

så bliver han hjemme ved mig så længe. Pakker hans ting idag kan ikke aflevere han mere . Stemningen er kørt i hårdknude. Og med et barn som skriger hele vejen. Må vi heller stoppe nu.

ærgeligt det skal slutte sådan men sådan må det være.

jeg har en ny plads til ham, men der er økonomi i det. Så han kan ikke flyttes fra dag til dag. Så må vente til han er opsagt. Og den er udløbet

jo men lederen må jo ikke trække den længere end højst nødvendigt..og kan hun få et barn ind, så burde du jo kunne flytte med det samme.

Jeg tænker at det er vigtigt for pladsanvisningen af vide han ikke længere går der, så de også kan være med til at skubbe på. Du burde jo i hvertfald kunne opsige fra d. 15. marts..og hvis de ellers er velvillige allerede fra d. 1 marts, således at du i hvertfald skal have en ny plads fra den første.

Her fik jeg faktisk lov til at tage Jonas ud med 3 dages varsel...og det havde intet at gøre med vores leder. Det var suverænt pladsanvisningen der bestemte det.

Anmeld

6. marts 2013

bøllen

Maja84 skriver:

Du er IKKE en dårlig mor, du gør jo alt du kan, og måske det hjælper i den nye børnehave, har du mulighed for lidt ferie inden han starter, så han får en pause hjemme og så starter på en frisk i den nye børnehave

Håber alt det bedste

Tak  Føler mig sådan.

jeg går hjemme på fp, så han bliver hjemme hos mig til han kan starte det nye sted.

jeg kan og vil ikke mere. Idag var dråben.

For en flytning kan hjælpe ham.

Anmeld

6. marts 2013

bøllen

Nemesis skriver:

jo men lederen må jo ikke trække den længere end højst nødvendigt..og kan hun få et barn ind, så burde du jo kunne flytte med det samme.

Jeg tænker at det er vigtigt for pladsanvisningen af vide han ikke længere går der, så de også kan være med til at skubbe på. Du burde jo i hvertfald kunne opsige fra d. 15. marts..og hvis de ellers er velvillige allerede fra d. 1 marts, således at du i hvertfald skal have en ny plads fra den første.

Her fik jeg faktisk lov til at tage Jonas ud med 3 dages varsel...og det havde intet at gøre med vores leder. Det var suverænt pladsanvisningen der bestemte det.

Åbenbart ... Vi bor i en lille by, og der er ikke børn der står og skal have pladsen. Så for hende er der jo økonomi i det. Hun mister et barn = betaling.

min mand har snakket med pladsanvisningen igen idag, han kan ikke gøre noget. Det er ledernes beslutning ALENE.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.