Prisen for den dårligste mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2013

MorDk

bøllen skriver:

Tak har brug for MANGE ...

Jeg tuder mit  Er i 100000 stykker..

Åhhhh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2013

bøllen

tarkoflen skriver:

Du skal lade være med at lade dig gå på, af en sur børnehaveleder! Du kender dit barn, og han trives ikke! For hvis han gjorde det, så var han ikke helt ødelagt over at skulle afsted!

Lederen føler sig vel trådt på, fordi de ikke kan give ham en god start på dagen og at det ikke er lykkedes at få ham til at trives! Det er da træls, men det skal ikke gå ud over dit barn!

Jeg kan ikke forstå, at de kan sige, at han trives, når han er så ulykkelig, når han kommer! Og hvis jeg husker rigtigt, så var han ikke ked af det, da han skulle i gæstebørnehave? Det er du jo nødt til at tage seriøst og det burde bh lederen også være professionel nok til at se, at det er et meget godt tegn på, at han ikke trives!

mandag havde han fri , vi skulle besøge den anden børnehave. Igår måtte jeg skubbe ham HELE vejen derover på hans løbe cykel mens han satte fødderne ned i jorden. Da vi komme derover kom pædagogen fra hans stue ud i garderoben og ville sige godmorgen , han brølede et eller andet af hende. Da han var afleveret på stuen siger jeg til pædagogen , at det godt nok havde været svært og aflevere ham. Hun sagde, jamen nu havde han jo også fri igår.

de ved det er sådan her hver morgen.

Hun siger de har haft fokus på ham fra dag et, og de har gjordt SÅ meget for ham, og at han jo trives der og det jo er hjemme hos mig 

TROR DA POKKER UNGEN ER TRYG HJEMME.

men hvis de har gjordt alt hvorfor står jeg så stadigvæk med et barn som ikke vil afsted.

HVAD GØR JEG GALT ??????

Anmeld

6. marts 2013

bøllen

B&J skriver:

hvordan gik det???

¨det kan jeg godt forstå du har, man får virkelig ondt inde i hjertet når man læser omkring det hele

Det gik så fint, og han siger selv han vil derover.

men ved jo ikke om det bliver det samme 

Men er villig til at tage chancen .. Silas siger de voksne bliver sure på ham ( i hans børnehave )

Anmeld

6. marts 2013

bøllen

MorDk skriver:

Åhhhh

Tak  

Anmeld

6. marts 2013

B&J

bøllen skriver:

Det gik så fint, og han siger selv han vil derover.

men ved jo ikke om det bliver det samme 

Men er villig til at tage chancen .. Silas siger de voksne bliver sure på ham ( i hans børnehave )

jeg tror også det er den rigtige beslutning at skifte børnehave....

Anmeld

6. marts 2013

MosterA

Vil lige starte med at sige at jeg slet ikke har læst alle dine indlæg omkring opstart i børnehave (skimtede lige et enkelt) og at jeg slet ikke kender dig og derfor er disse kommentar rent ud fra hvad jeg lige umiddelbart tænker når jeg læser dette.

1) Har DU nogle sinde været glad for børnehaven og følt dig tryg ved at aflevere ham? Børn kan SÅ nemt mærke på forældre hvis de ikke er trygge ved at aflevere børnene og det "forplanter" sig i børnene. Det er vigtigt at du viser ham at du er tryg og at det er helt ok at han er der!

2) Hvornår aflevere du dit barn? Er det lige inden de skal have morgensamling eller er der god tid? Du kunne evt. prøve at lave en aftale med pædagogerne om at han bliver afleveret til en fra stuen og I laver en form for ritual, så han får en god og tryg start på dagen, hvor der er en der kender ham der tager imod ham.

3) Jeg ville tage fat i en af pædagogerne på stuen og aftale et møde med hende, gerne hende du har den bedste kontakt til (hvis ikke dem alle), for at få en snak om hvad de har gjort, hvad sagde den undersøgelse de havde lavet og hvad I i fællesskab kan gøre for at gøre det bedre for ham. 

Håber du kan bruge noget af dette. 

Anmeld

6. marts 2013

bøllen

MosterA skriver:

Vil lige starte med at sige at jeg slet ikke har læst alle dine indlæg omkring opstart i børnehave (skimtede lige et enkelt) og at jeg slet ikke kender dig og derfor er disse kommentar rent ud fra hvad jeg lige umiddelbart tænker når jeg læser dette.

1) Har DU nogle sinde været glad for børnehaven og følt dig tryg ved at aflevere ham? Børn kan SÅ nemt mærke på forældre hvis de ikke er trygge ved at aflevere børnene og det "forplanter" sig i børnene. Det er vigtigt at du viser ham at du er tryg og at det er helt ok at han er der!

2) Hvornår aflevere du dit barn? Er det lige inden de skal have morgensamling eller er der god tid? Du kunne evt. prøve at lave en aftale med pædagogerne om at han bliver afleveret til en fra stuen og I laver en form for ritual, så han får en god og tryg start på dagen, hvor der er en der kender ham der tager imod ham.

3) Jeg ville tage fat i en af pædagogerne på stuen og aftale et møde med hende, gerne hende du har den bedste kontakt til (hvis ikke dem alle), for at få en snak om hvad de har gjort, hvad sagde den undersøgelse de havde lavet og hvad I i fællesskab kan gøre for at gøre det bedre for ham. 

Håber du kan bruge noget af dette. 

1) Både og .. For må indrømme havde jeg andre muligheder havde jeg valgt det. Pga af lederen, syntes man ser begrænsninger frem for muligheder. Men ja jeg har været helt tryk ved at aflevere ham derover. 

2) jeg aflevere kl 8.30-9..  Problemet er herhjemme , at få ham derover og ind af døren. 

3) jeg HAR haft mange snakke med pædagogen på stuen. Flere gange. De siger han trives og er glad derover.

men han reagere hjemme. 

Anmeld

6. marts 2013

tarkoflen

bøllen skriver:

mandag havde han fri , vi skulle besøge den anden børnehave. Igår måtte jeg skubbe ham HELE vejen derover på hans løbe cykel mens han satte fødderne ned i jorden. Da vi komme derover kom pædagogen fra hans stue ud i garderoben og ville sige godmorgen , han brølede et eller andet af hende. Da han var afleveret på stuen siger jeg til pædagogen , at det godt nok havde været svært og aflevere ham. Hun sagde, jamen nu havde han jo også fri igår.

de ved det er sådan her hver morgen.

Hun siger de har haft fokus på ham fra dag et, og de har gjordt SÅ meget for ham, og at han jo trives der og det jo er hjemme hos mig 

TROR DA POKKER UNGEN ER TRYG HJEMME.

men hvis de har gjordt alt hvorfor står jeg så stadigvæk med et barn som ikke vil afsted.

HVAD GØR JEG GALT ??????

Når de siger, at de har gjort alt, hvad er det så de har gjort?

Jeg ved ikke om du gør noget galt, det eneste jeg kan komme i tanke om, kan være, at du er utryg, men eftersom der ikke var problemer i gæste bh, så tænker jeg ikke, at du har været utryg? Hvis du er, så smitter det 100% af på ham, de er nogle snu små bavianer

Hvordan er han, når du henter ham, er han også ulykkelig der?

Da jeg arbejde i vuggestue havde vi et barn, der havde gået i DP og var bund ulykkelig hver eneste dag i DP. Da hun kom til os, var forældrene så nervøse for, om det nu var det rigtige de gjorde, ved at flytte hende, for hvad nu hvis det blev værre... Det gjorde det på ingen måde! Der var aldrig problemer med hende, hun græd ikke når hun blev afleveret ud over lige den første uges tid, som jo er meget normalt, og de fik deres glade lille pige igen! Så det kan altså godt være fordi barnet bare ikke passer ind i den institution, de nu er kommet i.

Hvornår kan l flytte ham?

Anmeld

6. marts 2013

Nemesis

DU gør ikke noget forkert overhovedet!

Du har lyttet til din søn og din mavefornemmelse! Stol på det!

Nogle gange ser pædagoger bare ikke den større sammenhæng.

Jeg havde faktisk en dreng der var glad nok for at komme i bh, selvom han faktisk fik skylden for ALT dernede. Børn kunne komme og fortælle at min søn lige havde slået dem på legepladsen selvom han altså havde stået lige ved siden af mig.

alligevel virkede han til at trives. Vi fik en støtte på ham og det tog hende 5 min at se, at personalet bare slet ikke så min dreng. Da hun gjorde dem opmærksom på det, så var det bare " nå, jamen det må vi jo så se om vi kan huske på".

Der gik 2 mdr, så opgav vores støtte faktisk at få personalet til at se og dermed hjælpe vores dreng og vi flyttede bh.

Han nåede faktisk et år at være prygleknap uden at fortælle det. Han virkede glad og tilfreds.
Så selvom personalet siger han er glad og trives..ja så kan det vlre de ser en dreng der har resigneret for det hjælper jo ikke at protestere..eller måske bare slet og ret ikke ser hans behov.

Så det at du nu giver ham en frisk start i en ny bh, det er fordi du har lyttet til din søn. Hvis det først der også bliver et problem, jamen så må man tage fat om tingene til den tid, men højt sandsynligt vil han bare blive glad.

Så STOL på du gør det rigtige, du kender din søn bedst.

Anmeld

6. marts 2013

bøllen

tarkoflen skriver:

Når de siger, at de har gjort alt, hvad er det så de har gjort?

Jeg ved ikke om du gør noget galt, det eneste jeg kan komme i tanke om, kan være, at du er utryg, men eftersom der ikke var problemer i gæste bh, så tænker jeg ikke, at du har været utryg? Hvis du er, så smitter det 100% af på ham, de er nogle snu små bavianer

Hvordan er han, når du henter ham, er han også ulykkelig der?

Da jeg arbejde i vuggestue havde vi et barn, der havde gået i DP og var bund ulykkelig hver eneste dag i DP. Da hun kom til os, var forældrene så nervøse for, om det nu var det rigtige de gjorde, ved at flytte hende, for hvad nu hvis det blev værre... Det gjorde det på ingen måde! Der var aldrig problemer med hende, hun græd ikke når hun blev afleveret ud over lige den første uges tid, som jo er meget normalt, og de fik deres glade lille pige igen! Så det kan altså godt være fordi barnet bare ikke passer ind i den institution, de nu er kommet i.

Hvornår kan l flytte ham?

Jamen det ved jeg faktisk ikke rigtig var nok noget ked , gal og frustereret da jeg afleverede ham. Så fik sagt : så kan i se hvordan vores dag starter hver morgen ( for altid afvide han trives der ) Er ski frustreret over hvorfor han er sådan derhjemme.  

der bliver sagt lidt frem og tilbage . Får så sagt , at de ikke har gjordt en skid ( ja ikke særlig heldig ) hun siger så de har gjordt en masse og de har haft fokus på ham fra dag 1. Jeg er ikke bekendt med hvad der er blevet gjordt , og det er ikke nævnt for mig trods flere snakke.

nej han leger når jeg henter ham (glad) men så snart han ser mig vil ham hjem og det kan kun gå for langsomt. Der er IKKE tid til at snakke. Så bryder han sammen og hiver, trækker i mig . Og græder siger jeg vil hjem NU.

Jeg har stået samme sted med den store ( som er meget sensitiv ) har. Tvillinger. De startede i hver sin klasse og T trives bare ikke. Græd hver dag, havde ondt i maven. Sagde han ikke ville leve mere. Skolen sagde han trives , og der ingen problemer var. Vi begyndte at snakke om at han skulle skifte klasse, men det mente de ikke for han trives . Vi trak den i 1,5 år fordi skolen sagde han trives trods vi oplevede det modsatte. Vi fik ham flyttet og han blev glad igen. Ikke at problemerne var løst men det blev langt bedre.

lederen mener det er synd og flytte ham. Hvor jeg mener det er synd han skal blive. Men jeg ved jo ikke om Nissen flytter med. 

men ved sku snart ikke hvad jeg skal gøre.

nu er det beslutte han skal flyttes så må jeg håbe det bedste . For det her kan jeg bare ikke mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.