4xGreve skriver:
Det er især i nogle bestemt perioeder det er mest tydeligt f.eks når de oplever et stort skift, hvis stemningen er mere presset der hjemme mm. Daniella har altid haft det men i nogle perioeder er det betydeligt værre end andre.
og efter hun er startet i børnehave har det været betydeligt Værre men for os har det hjulpet at hun har fik en bestemt pædago tilknyttet om morgen som hjalp med at vinke. Desværre gik det tilbage igen da de vuderet at hun ikke længer behøvet den ekstra støtte men nu er der startet en pædago nede i hendes børnehave som hun har knyttet sig helt ekstremt til og de morgner hun et der er der ingen problemer overhovedet!
Ja Daniella er et ekstremt sensitivt barn ( både hvad gælder lyde, syns og følelses indtryk) og meget følsom. Men hun er også ekstrem præmature.
Altså kan kun anbefale en del besøg i børnehaven og langsom indkøring ogmåske ekstra støtte af en bestemt pædago om morgen ved afleveringerne 
Men er det så angst eller bare en del af det at være sensitiv ?
For jeg tænker at det jo er en del af at være sensitiv, at reagere på store skift, nye ting , flere børn / indtryk.
Ved ikke med sikkerhed om han er sensitiv men kan se der er nogle ting ( vores store er ) som der gør jeg er obs på det.
Jeg havde en snak med fys igår og skal have møde med hende og Psykolog som skal hjælpe & vejlede os i forhold til opstart. Og hvis det går galt igen , så skal de ind og observe ham.
Og vi har møde med den nye leder i næste uge , hvor vi skal snakke om ham. Hvad vi gør for at starten bliver bedste muligt. Og fortælle lidt om ham, hvad de evt kan være obs på.
Anmeld