Hvordan viser i jeres barn hvis de skal "straffes"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2013

booster_88

MorDk skriver:

Ja nogle gange går han selv hen og sætter sig.... 

Han løb derhen efter han lige han nevet sin søster.... "mig sidder her mor, mig pause" Ja sagde jeg. Hvorfor sidder du der? Mig nev Freya...

BUM! Børn er jo ik dumme!

Haha hvor godt . Vi er rigtig glade for det herhjemme, nu går vores i special børnehave da han har nogle særlige behov og når han er sur, eller oppe at køre har han rigtig svært ved at komme på jorden igen, og vi fik så meget ros af pædagogerne for vores måde at håndtere det på.

For det er jo ikke en skammekrog, det er en pause hvor børnene og forældrene lige kan trække vejret i kampens hede, og så starte på en frisk og positiv måde med kys og kram.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2013

MorDk

gædde/gitte skriver:

så er det jo også bedre at DU også får en time out

Ja jeg tager mig også en "pause" jeg går nogle gange væk fra "tilspidsede" situationer...

Anmeld

4. marts 2013

MorDk

booster_88 skriver:

Haha hvor godt . Vi er rigtig glade for det herhjemme, nu går vores i special børnehave da han har nogle særlige behov og når han er sur, eller oppe at køre har han rigtig svært ved at komme på jorden igen, og vi fik så meget ros af pædagogerne for vores måde at håndtere det på.

For det er jo ikke en skammekrog, det er en pause hvor børnene og forældrene lige kan trække vejret i kampens hede, og så starte på en frisk og positiv måde med kys og kram.

Nogle gange er der ikke engang "kamp i heden" hehe forstå mig ret... men vi kan sidde ved sofabordet og han bliver ved at sparke mig over skinnebenet... dette kan udløse en "pause"

Anmeld

4. marts 2013

B&J

Straffes, hvis daniel vil op i vinduet som han gerne vil så siger jeg til ham, første gang det ved du godt du ikke må kan du så komme ned, hvis han ikke gør det siger jeg det igen og hvis du ikke kommer ned tager jeg dig ned. og nogle gange kommer han ned ander gange tager jeg ham ned og ja han bliver sur men ikke noget at gøre ved ....

hvis han plager efter noget jamen hvis det ikke er nu han må få det får han det at vide hvis han bliver sur så bliver han sur fordi han må gerne vise han er sur skuffet ked af det sådan er det men MAX 2minutter efter det så bliver han jo god igen

Anmeld

4. marts 2013

MorDk

ved godt jeg bliver hadet for det her (mine gammel dags holdninger møder stærkt modstand herinde) men hvis man pylder om et barn der er helt oppe i det røde felt, så smider man brænde på bålet...og bliver man selv tydeligt frustreret så går det jo helt galt...

Drengen har jo luret nu, hvad der sker, hvis han smadre hele hytten.....ja så må han sidde og kede sig på trappen og tænke over sine handlinger (børn dør sgu ikke af at kede sig)

det har hjulpet gevaldig-nu gider man besøge dem igen... han var 3 år, da de begyndte....ved ikke om det års forskel er markant?

Hvorfor er det synd at sætte grænser for sine børn?

Man kan jo sætte spørgsmålstegn ved alle de unger der er så skide uopdragne grundet manglende "opdragelse"

Alt for mange forældre "forhandler" og er åhhh så bange for "at tage kampen" og glatter ud og stryger med hårene... (Det er sgu ikke opdragelse i mine øjne)

Anmeld

4. marts 2013

booster_88

MorDk skriver:

Nogle gange er der ikke engang "kamp i heden" hehe forstå mig ret... men vi kan sidde ved sofabordet og han bliver ved at sparke mig over skinnebenet... dette kan udløse en "pause"

Jamen helt sikkert der bruger vi den også, kort og godt. Og pausen virker altså . De får lige et øjebliks tænke tid til at forstå at det gør man ikke. 

Anmeld

4. marts 2013

nielsen80

MorDk skriver:

Man kan jo sætte spørgsmålstegn ved alle de unger der er så skide uopdragne grundet manglende "opdragelse"

Alt for mange forældre "forhandler" og er åhhh så bange for "at tage kampen" og glatter ud og stryger med hårene... (Det er sgu ikke opdragelse i mine øjne)

Er faktisk meget enig med dig.

Der hvor jeg tror mange begår fejl, er når de prøver at overføre deres opdragelsesmetoder til andre folks børn. For nogle meget udadreagerende børn, tror jeg, at pause metoden er rigtig god - brugt på den rigtige måde. For andre børn er pausemetoden rigtig skidt. Har du et stille barn, der vender alt indad, ja så skal man nok ikke bruge metoden. Jeg tror man skal kigge på sit barn, og finde de redskaber der virker bedst for netop dit barn - også huske på, at hvad virker for dig, virker måske ikke for naboen, også iøvrigt lade vær med at dømme, fordi naboen har et anderledes barn og andre opdragelsesmetoder.........Så længe der ikkeer tale om omsorgssvigt eller mishandling selvfølgelig!

Anmeld

4. marts 2013

LilleLene

MorDk skriver:

Ja når barnet er stort nok til at vide hvad "opfører sig ordentlig betyder"

Jeg bruger aldrig det ord. Jeg siger bare bare:

"Du kan komme ud igen når du er klar"

"Du kan komme ud til os igen når du har lyst til at lege videre"

osv.

ja selvfølig vil jeg ikke sige opføre dig ordenlig

men fx

du kan komme ud igen når du ikke gør xxxx mere

Anmeld

4. marts 2013

Dorthe1986

Ja vi bruger i hvert fald hverken skammekrog, timeout eller lignende. Min søn er 22 måneder og kan også lave en del ballade, fx slå ud efter mig, eller kaste med legetøjet. Her siger jeg "Det må du ikke". Virket det ikke sætter jeg mig ned i øjenhøjde, og får ham forklaret at det her duer ikke. Indimellem hæver jeg stemmen, men det er mest hvis jeg bliver forskrækket over en farlig situation.

Hvis min dreng plager over fx en kiks, og jeg siger nej, så bliver han også sur, men så siger jeg bare "Mor sagde nej, Emil" og ja så bliver han da sur ked af det, men det varer måske et minut eller to. Synes da det virker helt hen i vejret at give time out eller sætte i skammekrog, på baggrund af at barnet måske er frustreret over ikke at må få det han ville have. Det er jo det samme som ikke at acceptere den følelse barnethar.

Anmeld

4. marts 2013

MorDk

nielsen80 skriver:

Er faktisk meget enig med dig.

Der hvor jeg tror mange begår fejl, er når de prøver at overføre deres opdragelsesmetoder til andre folks børn. For nogle meget udadreagerende børn, tror jeg, at pause metoden er rigtig god - brugt på den rigtige måde. For andre børn er pausemetoden rigtig skidt. Har du et stille barn, der vender alt indad, ja så skal man nok ikke bruge metoden. Jeg tror man skal kigge på sit barn, og finde de redskaber der virker bedst for netop dit barn - også huske på, at hvad virker for dig, virker måske ikke for naboen, også iøvrigt lade vær med at dømme, fordi naboen har et anderledes barn og andre opdragelsesmetoder.........Så længe der ikkeer tale om omsorgssvigt eller mishandling selvfølgelig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.