Hvordan viser i jeres barn hvis de skal "straffes"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2013

MorDk

CC23 skriver:

Vi snakker om tingene, mine børn skal ikke straffes! Når de ligger sig ned på gulvet og vræler over de ikke må få en is er de jo bare frustrerede, og det skal de have lov til at være. Og så trøster vi når det går over i rigtige tåre- og så er vi venner igen :-)

Man er ikke venner med sine børn.

Man er barnets forældre.

At hjælpe et barn ud af en dum situation er ikke en straf. Det kaldes omsorg. Et barn der hyler, skriger og smider med ting kan ikke i givent tidspunkt snakkes til fornuft. Her må der handling til. Gennem handling viser man grænsen og vejen ud af en "dum situation".

Jeg lader ikke min søn ligger og sparke, råbe og skrige midt i stuen. Jeg sætter ord på og følger ham på værelset. Der glemmer han det der gjorde ham vred fx. "ude af øje ude af sind"

Åhh det er så svært at foklarer på skrift altså...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2013

MorDk

Anonym skriver:

Ja jeg får også nok sommetider og kan hæve stemmen og det hjælper men får det skidt efter

Dér hvor jeg hæver stemmen er hvis han gentagne gange slår mig eller slår, niver, bider sin søster.

Eks.

Bassen slår mig. Jeg tager hans hånd og holder den nede. Kigger på ham og siger med bestemt og til tider højt toneleje : DÉT vil jeg IKKE ha! Men ofte er det nok bare at sige "du skal ikke slå mig" og så aflede med andre ting fx. Men hvis IKKE det er nok... så hæver jeg stemmen!!

Anmeld

4. marts 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Man er ikke venner med sine børn.

Man er barnets forældre.

At hjælpe et barn ud af en dum situation er ikke en straf. Det kaldes omsorg. Et barn der hyler, skriger og smider med ting kan ikke i givent tidspunkt snakkes til fornuft. Her må der handling til. Gennem handling viser man grænsen og vejen ud af en "dum situation".

Jeg lader ikke min søn ligger og sparke, råbe og skrige midt i stuen. Jeg sætter ord på og følger ham på værelset. Der glemmer han det der gjorde ham vred fx. "ude af øje ude af sind"

Åhh det er så svært at foklarer på skrift altså...

Du forklare det godt sybes jeg

Ja men grunden til at jeg får det dårligt et at når manden tager ham til et andet værelse så siger han det meget voldsomt til ham og løfter ham voldsomt op da vores prøver på at protestere . Og det gær ondt på mig

Anmeld

4. marts 2013

booster_88

Vi bruger time out, og det har vi haft rigtig god succes med. Jeg syntes ikke det er synd, vores sidder der maks et par min, med mindre han selv nægter at gå derfra og så får han altid kys og kram bagefter så han kan mærke det er ok.

Derudover bruger vi det til vores søn da han får nogle ret voldsomme anfald af raseri og slår,sparker og bider, så det er lige så meget for at han har et sted at rase ud.

Plus han også sender os derud hvis han syntes vi er træls

Anmeld

4. marts 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Ja jeg får også nok sommetider og kan hæve stemmen og det hjælper men får det skidt efter

så er det jo også bedre at DU også får en time out

Anmeld

4. marts 2013

LilleLene

Anonym skriver:

Min mand vil ha vi har skammekrogen men den et jeg imod :/

Hvad gør i andre? Når jeres barn fortsætter med noget de ikk må eller græder efter noget de ikk må ?

når benjamin er gammel nok til det, får han at vide at han kan gå ind på sit værelse og så må han komme igen n¨år han kan opføre sig ordenligt

og vil også bruge det når han bliver hysterisk og hyler... så må han gå ind på værelset og hyle BUM...

Anmeld

4. marts 2013

MorDk

booster_88 skriver:

Vi bruger time out, og det har vi haft rigtig god succes med. Jeg syntes ikke det er synd, vores sidder der maks et par min, med mindre han selv nægter at gå derfra og så får han altid kys og kram bagefter så han kan mærke det er ok.

Derudover bruger vi det til vores søn da han får nogle ret voldsomme anfald af raseri og slår,sparker og bider, så det er lige så meget for at han har et sted at rase ud.

Plus han også sender os derud hvis han syntes vi er træls

Ja nogle gange går han selv hen og sætter sig.... 

Han løb derhen efter han lige han nevet sin søster.... "mig sidder her mor, mig pause" Ja sagde jeg. Hvorfor sidder du der? Mig nev Freya...

BUM! Børn er jo ik dumme!

Anmeld

4. marts 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Kan en 2 årige forstå det ?

Selv en 1 årig kan forstå det  Og ja, de græder jo fordi de ikke vil være i skammekrogen, men de skal nu nok lærer af det i længden.

Har du nogensinde set børne programmer hvor de bruger skammekrogen og så bagefter snakker stille og roligt om hvorfor at børnene kom i skammekrogen? Børnene forstår det udemærket og lærer det ret hurtigt 

Børnene skal jo ikke sidde der i en time, de skal sidde der i minutter afhænger af deres alder, altså 1 år = 1 minut

Anmeld

4. marts 2013

MorDk

LilleLene skriver:

når benjamin er gammel nok til det, får han at vide at han kan gå ind på sit værelse og så må han komme igen n¨år han kan opføre sig ordenligt

og vil også bruge det når han bliver hysterisk og hyler... så må han gå ind på værelset og hyle BUM...

Ja når barnet er stort nok til at vide hvad "opfører sig ordentlig betyder"

Jeg bruger aldrig det ord. Jeg siger bare bare:

"Du kan komme ud igen når du er klar"

"Du kan komme ud til os igen når du har lyst til at lege videre"

osv.

Anmeld

4. marts 2013

MorDk

LilleNyPåVej skriver:

Selv en 1 årig kan forstå det  Og ja, de græder jo fordi de ikke vil være i skammekrogen, men de skal nu nok lærer af det i længden.

Har du nogensinde set børne programmer hvor de bruger skammekrogen og så bagefter snakker stille og roligt om hvorfor at børnene kom i skammekrogen? Børnene forstår det udemærket og lærer det ret hurtigt 

Børnene skal jo ikke sidde der i en time, de skal sidde der i minutter afhænger af deres alder, altså 1 år = 1 minut

I min verden er man som 1 årig alt alt for lille til "pause-metoden"

Faktisk er 2 år også liiige på grænsen... men igen børn er jo forskellige. Men fra 2 år kan de trods alt forstå en hele del mere end en lille bitte en på 1 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.