Hvordan viser i jeres barn hvis de skal "straffes"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2013

Sabsy

helle85 skriver:

jeg syntes de er forsmå til at give timeout nå de er 2 for de forstå det ikke

da min datter var mindre, der blev hun hys, hver gang der var oget hun ikke måtte, eller hvis vi ikke lige forstod hvad hun mente, og hun skreg slog og sparkede (og gør det stadig men sjældent) og vi lade hende ind i seng, og gik ind til hende nå hun var faldet lidt til ro, så gav vi hende kram, og fortalte hende hvorfor hun kom der ind og hvis vi havde taget fejl af det hun ville have, fortalte vi hende hvad man kunne sige istedet for at blive hys

efter hun fik en aldmindelig seng, kom hun selv ud til os nå hun var faldet lidt til ro. så det er det der hjælper hos os

Er det ikke også lidt en timeout?..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

helle85

Sabsy skriver:

Er det ikke også lidt en timeout?..

jo lidt er det vel og dog ikke helt for med timeout der bliver de jo sat et sted hvor de som regl skal sidde et vis antal min, hvor min datter må lave hvad hun vil inde på værelset. og kan komme ud lige så snart hun er kølet lidt ned hun vælger så bare at blive i sengen og skrige færdig også komme ud til os bagefter

Anmeld

5. marts 2013

Sabsy

helle85 skriver:

jo lidt er det vel og dog ikke helt for med timeout der bliver de jo sat et sted hvor de som regl skal sidde et vis antal min, hvor min datter må lave hvad hun vil inde på værelset. og kan komme ud lige så snart hun er kølet lidt ned hun vælger så bare at blive i sengen og skrige færdig også komme ud til os bagefter

Håber ikke du ser det som kritik, blot et spørgsmål

Jeg kan godt se hvad du mener og kan sagtens følge dig

Anmeld

5. marts 2013

helle85

Sabsy skriver:

Håber ikke du ser det som kritik, blot et spørgsmål

Jeg kan godt se hvad du mener og kan sagtens følge dig

jeg ser det ikke som kritik

Anmeld

5. marts 2013

Pernille L

Tanja. skriver:

Jeg ville aldrig bruge skammekrog! Vi taler om tingene for mine børn skal ikke "straffes"..

Hørt!

jeg har altid været af den mening, men min svigermor har det med at blande sig i vores opdragelse, så hun fortalte min kæreste at vi skulle straffe Frederikke når hun ikke sidder pænt ved bordet eller piller ved ting.  

Og hun var ved at få min kæreste med på den

Jeg kontaktede så en børne psykolog for at få en snak om det var mig der var helt galt på den.- men hun sagde også man ikke skal straffe børn men snakke med dem om det de har lavet som ikke var ok. Osv.

Nogen ef måske af en anden mening, men det er helt sikkert der jeg kan stå indenfor over for mit barn

Anmeld

5. marts 2013

MorTil4<3

Anonym skriver:

Min mand vil ha vi har skammekrogen men den et jeg imod :/

Hvad gør i andre? Når jeres barn fortsætter med noget de ikk må eller græder efter noget de ikk må ?

hos os blir skammekrogen brugt

hvis foreksembel lad os sige min knægt skubber hans halvsøster så hun falder, så siger EJ Nick! det vil vi ikke se eller ha du gør, kan du gå over og tænk over det, og så ved han godt at han skal gå uver i et hjørne vi har i stuen og sætte sig og tænke lidt, så spørger vi ham 3-4 min senere om han forstår hvorfor han sidder der, og siger han ja pga jeg skubbede så siger vi det er rigtigt, det gør vi ik igen vel? og nej siger han så, og så siger vi så må du godt lege igen, men leg pænt

og så er der ik mere det , ik nopget råben, ik noget skæld ud, ik noget græderi eller hidseri

Anmeld

5. marts 2013

Helle toft

Jeg synes det er godt skrevet af valle 81 side 1Helt enig

Anmeld

6. marts 2013

..

Timeout/skammekrog kan godt have en effekt, HVIS man er utroligt dygtig til timing og konsekvens.
Det er har ingen effekt og er i mine øjne synd for barnet hvis der ikke er en klar rød tråd i hvornår de bliver sat væk og hvis man så ikke overholder aftalen om hvor længe de skal sidde der,
Vi har flere venner som bruger det, vi kan ikke og barnet kan slet ikke gennemskue hvornår det bliver sat væk. Og det der med at tænke over det kræver et ret stort barn før de kan sidde og tænke over konsekvensen af hvad de har gjort.
Jeg tror grundlæggende ikke på det, vi opdrager med kærlighed og konsekvens. Vi giver aldrig tomme trusler, hvis vi fx siger at hvis ikke de holder op med at skændes så får de ikke fredagsslik, så får de det ikke. Vi siger det aldrig med det samme, først får de et nej, så en advarsel mere og så kommer der en konsekvens som fx at de skal lade være at lege sammen hvis ikke de kan gøre det uden at blive uvenner eller at vi ikke tager derhen vi har talt om.

Anmeld

6. marts 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
LilleNyPåVej skriver:

Selv en 1 årig kan forstå det  Og ja, de græder jo fordi de ikke vil være i skammekrogen, men de skal nu nok lærer af det i længden.

Har du nogensinde set børne programmer hvor de bruger skammekrogen og så bagefter snakker stille og roligt om hvorfor at børnene kom i skammekrogen? Børnene forstår det udemærket og lærer det ret hurtigt 

Børnene skal jo ikke sidde der i en time, de skal sidde der i minutter afhænger af deres alder, altså 1 år = 1 minut

1 år? Min søn er 21 mdr. Og en meget kvik dreng, men synes helt klart han er for lille. Han ville slet ikke forstå det endnu. Og han ville på ingen måde kunne blive siddende på stolen et minut med mindre man holdt ham fast. Vil mene man skal være nær de tre før det er til at forstå. Men den store har vi brugt det da hun var mindre. Ca mellem 3 og 5 år. Nu er det dog ikke nødvendigt mere :-)

Anmeld

6. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Min mand vil ha vi har skammekrogen men den et jeg imod :/

Hvad gør i andre? Når jeres barn fortsætter med noget de ikk må eller græder efter noget de ikk må ?

Jeg kan slet ikke se hvorfor barnet skal straffes for at ville have noget det ikke må få. Barnet er for lille til at forstå hvorfor det ikke må få fx. en kiks mere. Min dreng bliver også sur/frustreret nogle gange og ligger sig ned og græder, men det skal der jo være plads til. Han har ikke et avanceret sprog til at udtrykke sin frustration med ord. Jeg lader ham være og sidder i nærheden til han så småt begynder at falde til ro. Så spørger jeg ham om han vil hen til mor og putte. Nogle gange vil han, andre gange vil han hellere lege. Og efter noget tid og hvis i er konsekvente finder han jo også ud af at det ikke hjælper noget. Men jeg ser ikke det at mit barn græder og ligger sig ned som en taktik for at få hvad han vil have, men blot hans frustration. 

Jeg kan ikke se nogen grund til at brug pause/skammekrog. Man kan godt opdrage på et barn uden brug af disse metoder. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.