Ukendt far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2009

Pige2009

RGN skriver:

Nu vi snakker om ansvar overfor andre mennesker, hvad laver man så med en gift mand?

Er du ikke sød at uddybe nærmere, hvad du mener med ansvar, så jeg bedre føler, jeg kan give dig et fyldestgørende svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Lige en heads up piger - lad os nu ikke gøre dette til en personlig diskussion, men holde den fri og diskutere holdninger til selve indlægget og de emner det vedrører i stedet for enkeltpersoners situation eller handlinger!!!

Anmeld

23. oktober 2009

BetonSlotsPrinsesserne

MoarN skriver:

Altså nu er der jo rigtig mange diskussioner inde over denne tråd som er ved at være lidt gammel.. og så vil jeg så lige sige at jeg syntes faktisk din mangel på menneskelig indsigt er rigtig bedrøvende.. jeg syntes sku da ikke det er særlig fedt at du putter mig og alle andre i en boks som du har bestemt at sådan er kvinder der vølger at få et barn med en gift/b-ven/hygge ven og så videre.. det er en enorm generalisering.. og syntes måske at det er dig der tænker lidt snævret..

Knuz fra Jane, der faktisk hele tiden har været ærlig om at ville beholde barnets, skulle "uheldet" være ude.. og faktisk anser det at få et barn alene som skæbnen... ikke et valg..  vi vælger alle enlige og par at få et barn af selviske årsager.. så syntes måske ikke vi er mere egoistiske end alle andre, desuden kan du aldrig være sikker på at farmand ikke smutter senere hen eller at man ender med en slem skilsmisse.. der er ingen garantier i livet..

Total godt skrevet, er helt og aldeles på din side. Tiptop enig!!!

Anmeld

23. oktober 2009

Pige2009

katrine26 skriver:

men allerede der hvor i vælger at få barnet med en gift mand, one night stand eller en b-ven, er det da 100% jeres behov og ikke det barn i sætter i verden.

Er med på at mange mænd løber fra deres ansvar og det syntes jeg er meget forkert, men vi må også selv tage et ansvar og ikke kun ligge det over på manden. 

Du har ret, når du siger, at vi kvinder må tage ansvar, for selvfølgelig må vi det. Når det er sagt, føler jeg mig også temmelig ramt af din bemærkning, og mener ikke det er rigtigt at skære alle over en kam. Personligt havde jeg intet andet "valg" end at få barnet, uanset hvad, så det er altså ikke alle der selv har mulighed for at vælge til eller fra. Det er svært at sige, hvad man ville have gjort i en situation, hvor der havde været et valg, så det kan jeg ikke svare på.

Faderen har heldigvis anerkendt faderskab og taget ansvar på trods af situationen, og han vil være der for barnet.

Linda 41+6

Anmeld

23. oktober 2009

BetonSlotsPrinsesserne

katrine26 skriver:

Dejligt at der nogle som er enige med mig.

Synes fanme (ja undskyld jeg siger det) at i er lede. Og i er kommet i det forkerte forum med alt jeres lort.
Tag jer dog sammen, vi er voksne mennesker. Hvorfor holder I det ikke for jer selv, i stedet for vi skal sidde og høre på det???
Tror vidst vi er nogen der har fået tingene smidt nok gange i hovedet, men det ændre jo stadig ikke vores valg.
Synes at hvis I vil diskutere emnet mere, så gør det et andet sted!
Jeg har ikke fortrudt noget, og det tror jeg ærlig talt heller ikke nogle af de andre piger har. Så lad være med at snakke sådan ned til os, vi er lige så meget mennesker og mødre som jer.
Vi er bare garanteret at vi står alene fra start end pludseligt..

Trængte lige til at komme af med det!

Anmeld

23. oktober 2009

Pige2009

Perl skriver:

Og når man så er bistand ja så slipper de helt for at betale det mener jeg..! ellers er der vist nogte med at man kan trække det fra i skat!

Ja, beløbet er 100% fradragsberettiget, men alle uanset indkomst skal betale bidrag.

Anmeld

23. oktober 2009

Pige2009

MyntheMus skriver:

Jeg syntes det er direkte svineri, sorry.. Ikke at skrive faderens navn på papirene, hvis man vel at mærke kender hans navn.  OG.. jeg syntes det er endnu mere svineri at modtage penge fra det offentlige, fordi man for faderens skyld har skrevet "ukendt" far på papirene.

Jeg syntes man skylder sit barn at vide hvem dens fader er. Måske vil han ikke være en del af barnets liv, men i fremtiden vil det betyde meget for barnet at vide. Tror også det betyder noget for et barn blot af vide hvad dens fader hedder.

Jeg er helt enig her Det kunne jo også være, at faderen på et senere tidpunkt kom til fornuft, og gerne ville se sit barn. Det har man jo set mange eksempler på.

Derudover synes jeg også det er for dårligt at lade det offentlige betale for faderen, hvis man ved hvem det er.

Anmeld

23. oktober 2009

MorTilGustav

Jeg er virkelig ved at brække mig over folk der ser firkantet og stereotypt på tingene! Hvordan kan I spå om at barnets liv nødvendigvis bliver dårligt fordi faderen ikke er inde i billedet?! Er det mere egoistisk at FÅ barnet uden faderen end alternativet (som vel er at "skaffe sig af med det")?! Det er præcis den tankegang der åbenbart ligger bag mit barns fars beslutning om at holde sig væk = Når barnet ikke er lavet på en "rigtig" måde er det ikke et "rigtigt" barn og man behøver ikke tage ansvar. Folk har så skide travlt med at alt skal være på en bestemt og PÆN måde. Livet har nogle gange nogle overraskelser til os og så må vi få det bedste ud af det. Der er fandme ingen der skal dømme om mit barns liv vil blive dårligere fordi hans far er en nar! Bare fordi man er i et trygt forhold NU kan tingene stadig brænde på! Husk det!

Anmeld

23. oktober 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Cecilia84 skriver:

Jeg er virkelig ved at brække mig over folk der ser firkantet og stereotypt på tingene! Hvordan kan I spå om at barnets liv nødvendigvis bliver dårligt fordi faderen ikke er inde i billedet?! Er det mere egoistisk at FÅ barnet uden faderen end alternativet (som vel er at "skaffe sig af med det")?! Det er præcis den tankegang der åbenbart ligger bag mit barns fars beslutning om at holde sig væk = Når barnet ikke er lavet på en "rigtig" måde er det ikke et "rigtigt" barn og man behøver ikke tage ansvar. Folk har så skide travlt med at alt skal være på en bestemt og PÆN måde. Livet har nogle gange nogle overraskelser til os og så må vi få det bedste ud af det. Der er fandme ingen der skal dømme om mit barns liv vil blive dårligere fordi hans far er en nar! Bare fordi man er i et trygt forhold NU kan tingene stadig brænde på! Husk det!

Hvis i har så ondt i r'ven af at jeg har valgt at få min datter ka jeg da bare sige at dengang jeg blev gravid var faren her og vi valgte barnet sammen, men nu er vi altså gået hver til sit og han ser det ikk mere. Er det så okay??????
Men så ville jeg lyve! -Sådan er virkeligheden ikke...

Anmeld

23. oktober 2009

Pige2009

Cecilia84 skriver:

Kære Cecilia.

Jeg ventede bare på, du skulle komme på banen også Godt sagt...

Knus Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.