Ukendt far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2009

AstridM

tass21 skriver:

syntes faren selv måtte vælge hvad han ville..han valgte ukendet...Og den dag min datter er stor nok må jeg fortælle det som det er...

Jeg syntes det er en fin beslutning.

Man skal gøre det man kan leve med. Det kan være du har dine grunde, og hvis du på en fornuftig måde kan forklare dit barn det kan jeg ikke se problemet.

At andre dømmer dig er jo fordi de mener de kan dømme andre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2009

BetonSlotsPrinsesserne

nutche skriver:

har tilladt mig at plukke lidt i det du har skrevet.....for jeg synes bare det er så vigtigt.
selv om jeg godt ved at min (tidligere) situation på ingen måde ligner jeres.... ja så har jeg stadig været igennem mange af de tanker som i gennemgår lige nu. noget jeg har holdt meget fast ved er netop det du skriver her.
min datters far var ikke moden nok til at blive far...og bad mig vælge barnet eller ham... faderen til mine yngste er alkoholiker.
alligevel har jeg svoret at de aldrig sku høre noget negativt fra mig om disse fædre....og selv om det til tider har været rigtigt svært (et forhold til en alkoholiker er ingen dans på roser) ja så har det indtil nu lykkedes mig at besvare deres spørgsmål uden at give udtryk for min egen indre harme.
de skal have lov til at møde deres fædre med et åbent sind....og det kan de ikke hvis jeg fylder dem med negavtive minder....som de alligevel ikke har del i.
de har lov til at elske og blive elsket af deres far.... uanset hvor meget ondt han/de har gjort mig gennem tiden.
det er fortid og har intet med nutiden at gøre....og det er så vigtigt for mig ikke at give mine meninger videre.

det synes jeg er vigtigt. -det at man ikke sviner børnenes far til overfor dem.

jeg ved med mig selv at Astrid's far har været et ren ud sagt svin overfor mig, men det behøver Astrid ikk at vide, for han har jo altså også haft SÅ sindssygt meget godt i og med sig. -hvorfor sku man ellers ha været samm med ham.
jeg har sådan en lyst til at lave en mappe med billeder a ham i den, men problemet er at ikke alle ved hvem han er, eller rettere hans navn er ikke offentlig gjort for vores alle 3's skyld,(til kommenen jo, der er det selvfølgelig, men ikke til alle mulige folk som har den mani med at spørge "nå hvem er faren så") så det vil jo ikke være fedt at nogen kom hjem til os og fandt mappen. godt nok er hun kun 3 mdr endnu, men når hun ligesom blir ældre og vi ska snakke om billeder kan den jo let komme til bar sådan at ligge fremme.

Anmeld

16. juli 2009

BetonSlotsPrinsesserne

quity skriver:

Til alle Jer der skriver atman skal skrive faderens navn på, og at man ik kan undgå det... Er der ingen der nogensinde har haft en one night stand? Det har jeg også med enkelte jeg ikke kendte andet en fornavn på. I sådanne situationer kan det også gå galt.... Jeg ville aldrig vælge abort selvom jeg var blevet gravid på en sådan måde...
Jeg ved godt der vil blive set negativt på det jeg har skrevet, men det er ikke så sjældent med one night stands.

uanset hvor meget one night stands du har haft og ikke kender fyren ordenlig skal du påføre et navn. hvis du udfylder papiret med faderskab er der faktisk plads til at skrive helt op til 4 fyres navne. pga det er blevet et krav at staten skal vide hvem der er far til det barn du venter eller har fået..

Anmeld

16. juli 2009

Pige2009

uanset hvor meget one night stands du har haft og ikke kender fyren ordenlig skal du påføre et navn. hvis du udfylder papiret med faderskab er der faktisk plads til at skrive helt op til 4 fyres navne. pga det er blevet et krav at staten skal vide hvem der er far til det barn du venter eller har fået..

Og hvor er det godt, at man SKAL skrive et navn på! Et barn fortjener at vide, hvem begge forældre er, for det har jo ikke selv bedt om at komme til verden. Jeg står selv mit i samme situation, hvor faderen ikke vil have noget med hverken mig eller barnet at gøre. Jeg skulle have haft en abort, men af forskellige årsager lod det sig ikke gøre, så nu skal jeg have barnet.

Hvad har du sagt til folk, når de spørger, hvem faderen er? Jeg bliver konstant konfronteret med det spørgsmål, og mit standardsvar er, at det ikke er en de kender og ikke kommer til at kende. Jeg har skrevet en masse positive og gode ting op om faderen, som jeg kan fortælle barnet, når det bliver ældre. Jeg håber jo stadig faderen vil se barnet, når det kommer til verden, men det har desværre lange udsigter.

Knus Linda 27+5

Anmeld

16. juli 2009

quity

Astrids-mor skriver:

Jeg skrev det som et eksempel....
Hvad nu hvis man kun kender fornavnet på fyren, jo så kan man skrive det på men det hjælper jo ik ret meget. For mig vil en abort ik en mulighed hvis jeg nogensinde skulle stå i en sådan situation hvor jeg ik kender faren. For jeg kan ik slå et barn ihjel. Så hellere stå i situationen at fortælle barnet sandheden omkring dets situation jeg har valgt og at jeg valgte det udfra kærlighed til barnet. Den kærlighed jeg har til mine børn.
Jeg kan ikke gøre mig hel uenig i at man skal skrive faderens navn på, men i nogle situationer er det bare ik muligt. Og ja der kan man godt sige at det ik var smart gjort overfor alle parter, men sådan er livet nu en gang.

Anmeld

22. oktober 2009

mor_til_2

Hej

Vælger at bruge tråden her, til at stille mit spørgsmål, som jeg håber nogle måske kunne svare på.

Jeg står i den situartion at jeg har født jordens dejligste dreng i marts måned, jeg oplyste min x som faren, men nævnte ikke noget til nogle om der var en mulighed med for en far, da jeg var flov, skammede mig og kunne bare ikke selv få mig til at vælge abort.. Men men jeg jeg er blevet klogere og ved udmærket godt at det måske nok ikke lige var skide smart

Min x og jeg underskrev en anvars og omsorgserklæring og den blev sendt ind, jeg underskerev ham som faren og kun ham!!

Efter 4 uger kræver min x en dna test på min dreng og fik brev fra amtet om at når han kræver dna test, så har han frasagt sig fadderskabet.

Men men men nu kommer spørgsmålet, nu er det sådan at vi er i gang med dna prøven, den første test er taget 2 test skal tages på mandag, hvad så hvis det viser sig at det ikke er min x der er faren??

Den anden mødte jeg til open air og i min store brandert, ja får vi vores ting overstået, jeg aner ikke hvad han hedder eller noget som helst

Nogle der har erfaringer med hvad konsekvenser det får? min x har betalt 5 mdrs børnebidrag, men jeg har valgt at få det stoppet, da jeg er bange for jeg skal betale ham det tilbage hvis det viser sig han ikke er faren..

Jeg ved godt det er fuldstang lorte gjort overfor min x og har rigtig dårlig samvittighed, men gjort er gjort, som man siger man må ligge som man har redt..

Men det jeg søger er om der er nogle der har erfaringer med hvad der kommer til at ske, for kan ikke oplyse nogle som helst ting på den anden person.. ØV en rigtig møg situartion at stå i, håber der er nogle der kan hjælpe..

Mangle hilsner fra en med dårlig smag i munden..

Anmeld

22. oktober 2009

N&J

mor_til_2 skriver:

Hej

Vælger at bruge tråden her, til at stille mit spørgsmål, som jeg håber nogle måske kunne svare på.

Jeg står i den situartion at jeg har født jordens dejligste dreng i marts måned, jeg oplyste min x som faren, men nævnte ikke noget til nogle om der var en mulighed med for en far, da jeg var flov, skammede mig og kunne bare ikke selv få mig til at vælge abort.. Men men jeg jeg er blevet klogere og ved udmærket godt at det måske nok ikke lige var skide smart

Min x og jeg underskrev en anvars og omsorgserklæring og den blev sendt ind, jeg underskerev ham som faren og kun ham!!

Efter 4 uger kræver min x en dna test på min dreng og fik brev fra amtet om at når han kræver dna test, så har han frasagt sig fadderskabet.

Men men men nu kommer spørgsmålet, nu er det sådan at vi er i gang med dna prøven, den første test er taget 2 test skal tages på mandag, hvad så hvis det viser sig at det ikke er min x der er faren??

Den anden mødte jeg til open air og i min store brandert, ja får vi vores ting overstået, jeg aner ikke hvad han hedder eller noget som helst

Nogle der har erfaringer med hvad konsekvenser det får? min x har betalt 5 mdrs børnebidrag, men jeg har valgt at få det stoppet, da jeg er bange for jeg skal betale ham det tilbage hvis det viser sig han ikke er faren..

Jeg ved godt det er fuldstang lorte gjort overfor min x og har rigtig dårlig samvittighed, men gjort er gjort, som man siger man må ligge som man har redt..

Men det jeg søger er om der er nogle der har erfaringer med hvad der kommer til at ske, for kan ikke oplyse nogle som helst ting på den anden person.. ØV en rigtig møg situartion at stå i, håber der er nogle der kan hjælpe..

Mangle hilsner fra en med dårlig smag i munden..

Altså vil ikke gøre dig mere bekymret, men på grund af den nye lov så SKAL du jo oplyse et eller andet og vi har en ven af familien som havde haft et one night stand, og hun har først nu her efter 1½ år fået lov til at få "faderens" børnebidrag af staten, håber da virkelig du kan huske bare lidt ellers er jeg lidt bange for at det bliver trukket i langdrag især fordi du ikke oplyste det korrekte fra starten (altså at der var en anden mulighed)..

Knuz fra Jane

Anmeld

22. oktober 2009

N&J

Det kan godt være du skal oprette en ny tråd.. så er der større mulighed for at flere svare.. det er kun fordi jeg egentlig burde været gået i seng, men lige skulle det ene og det andet at jeg kiggede, det er ikke altid at man læser nye indlæg i de gamle tråde især når de er såå lange.. men havde læst den i forvejen..

Anmeld

22. oktober 2009

mor_til_2

Okay det vil jeg prøve

Anmeld

23. oktober 2009

katrine26

mor_til_2 skriver:

Okay det vil jeg prøve

Altså nu har jeg siddet  og læst dette indlæg og alle svarene, og må ærligt indrømme hvor lidt ansvar vi kvinder tage i sådan en dilemma. Ja ved godt der er mange mænd som er vatnisser og dummesvin og at man godt kan blive skuffet over en X fra vælger barnet. men jer som skriver at i har haft et forhold til enten en gift mand eller det bare er en b-ven i er blevet gravide med, må i jo havde gjordt jer nogle tanker omkring vis i gik hen og blev gravide. Det kan vel ikke komme bag på jer at de mænd siger stop og nej tak til at deltage i børnens liv. Jeg ved godt det tager to mennesker for at skabe et liv, men i har jo også allerede tage et valg for jeres børn om at deres far ikke kommer til at deltage i deres liv, vis det er en b-ven eller en gift mand man er levet gravide med. I snakke meget om at det er vigtigt at tænke på ens barn og ser ud over ens egen følser, men allerede der hvor i vælger at få barnet med en gift mand, one night stand eller en b-ven, er det da 100% jeres behov og ikke det barn i sætter i verden.

Er med på at mange mænd løber fra deres ansvar og det syntes jeg er meget forkert, men vi må også selv tage et ansvar og ikke kun ligge det over på manden. 

Lige min mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.