Ukendt far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2009

EliasMinDejligeSøn<3

syns også lige i skal holde det for jer selV?? syns det langt ude og komme sådan noget! nu har faren til mit barn også valgt min søn fra! men nå ja når man får børn sammen bliver alle sikkert også sammen øh NEEEJ!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2009

N&J

Er glad for at i også kom på banen piger.. 

Men igen, det er en gammel tråd, der egentlig handlede om hvorvidt far skulle skrives på eller ej, at der så pludselig er kommet en masse andre ting ind over er lidt ærgerligt.. så heller oprette en ny tråd hvis man føler behovet for at komme af med sin mening om mennesker der vælger at få sit barn selvom farmand ikke er i billedet.. uanset årsagen.. 

og så er det altid rigtig nemt at sige at man ikke selv ville have gjort det ene eller det andet, men <ved I hvad, man ved ikke engang selv hvordan man reagere hvis man ikke selv har gået i de sko..  Jeg kan da nemt sidde her og sige at jeg ALDRIG ville falde for en gift mand, men der er altså nogen ting man ikke selv er herre over.. sån' er livet..

Og Katrine26 er da helt enig med dig, selvfølgelig skal vi alle tage ansvar, men nu er det jo sådan at vi alle har taget ansvaret for vores handlinger, det har mændende (næsten alle mændende) jo ikke, altså hvis man ikke vil have børn så må han jo putte noget på ellers er der jo altid en risiko.. kender op til flere der er blevet gravide på p-piller incl. min lillesøster, så det er sku ikke en garanti.. og jeg har lært af mine forældre at tage ansvar for mine handlinger, og det har jeg gjort.. jeg har fået mit barn.. og btw så kan et barn med to forældre altså sagtens føle sig mere svigtet end et barn der kun har en forældre, og det er min professionelle mening!!!

Knuz fra Jane, der faktisk ikke gider skrive mere i denne tråd da jeg mener diskussionen er malplaceret

Anmeld

24. oktober 2009

katrine26

Linda2009 skriver:

Du har ret, når du siger, at vi kvinder må tage ansvar, for selvfølgelig må vi det. Når det er sagt, føler jeg mig også temmelig ramt af din bemærkning, og mener ikke det er rigtigt at skære alle over en kam. Personligt havde jeg intet andet "valg" end at få barnet, uanset hvad, så det er altså ikke alle der selv har mulighed for at vælge til eller fra. Det er svært at sige, hvad man ville have gjort i en situation, hvor der havde været et valg, så det kan jeg ikke svare på.

Faderen har heldigvis anerkendt faderskab og taget ansvar på trods af situationen, og han vil være der for barnet.

Linda 41+6

Jeg er da ked af folk har misforstået mig har nok udtrykt mig forkert.

Det var ikke min hensigt at folk skulle blive stød over min mening.

menter bare at vi kvinder også skulle taget et ansvar om hvad vi ligger at laver.

selvom at fyre ikke alle men nogle ike bruger beskyttelse så kan vi kvinder da også vælge at sige Hæ hør lige makker vis vi skal lave noget så skal du lige tage et kondom på. i sidste ende skal man to til at skabe liv.

det glæder mig da på dine veje at faren har taget et ansvar og i sammen kan være der for barnet.

i sidste ende ville jeg bare frem til at vi som kvinder også er nød til at tage et ansvar.

Er ked af nogle blev stød over det.

katrine

Anmeld

24. oktober 2009

katrine26

MoarN skriver:

Er glad for at i også kom på banen piger.. 

Men igen, det er en gammel tråd, der egentlig handlede om hvorvidt far skulle skrives på eller ej, at der så pludselig er kommet en masse andre ting ind over er lidt ærgerligt.. så heller oprette en ny tråd hvis man føler behovet for at komme af med sin mening om mennesker der vælger at få sit barn selvom farmand ikke er i billedet.. uanset årsagen.. 

og så er det altid rigtig nemt at sige at man ikke selv ville have gjort det ene eller det andet, men <ved I hvad, man ved ikke engang selv hvordan man reagere hvis man ikke selv har gået i de sko..  Jeg kan da nemt sidde her og sige at jeg ALDRIG ville falde for en gift mand, men der er altså nogen ting man ikke selv er herre over.. sån' er livet..

Og Katrine26 er da helt enig med dig, selvfølgelig skal vi alle tage ansvar, men nu er det jo sådan at vi alle har taget ansvaret for vores handlinger, det har mændende (næsten alle mændende) jo ikke, altså hvis man ikke vil have børn så må han jo putte noget på ellers er der jo altid en risiko.. kender op til flere der er blevet gravide på p-piller incl. min lillesøster, så det er sku ikke en garanti.. og jeg har lært af mine forældre at tage ansvar for mine handlinger, og det har jeg gjort.. jeg har fået mit barn.. og btw så kan et barn med to forældre altså sagtens føle sig mere svigtet end et barn der kun har en forældre, og det er min professionelle mening!!!

Knuz fra Jane, der faktisk ikke gider skrive mere i denne tråd da jeg mener diskussionen er malplaceret

vil give dig ret i at mange mænd ikke alle har nemt ved at løbe fra deres ansvar.

Og ja det er enormt vigtigt at taget et ansvar omkring det man laver i sit liv.

Det var endelig også bare det jeg ville frem til helt fra starten, som jeg skrev til linda så har jeg nok fået udtrykt mig forkert.

Og er da ked af vis nogle folk er blevet stødt over min mening, dette var ikke meningen.

Så lad os lukke den og bare være enige om at vi som voksne mennesker kvinder så vidt som mænd er nødt til at tage ansvar for en eget liv.

katrine

Anmeld

24. oktober 2009

katrine26

Astrids-mor skriver:

Synes fanme (ja undskyld jeg siger det) at i er lede. Og i er kommet i det forkerte forum med alt jeres lort.
Tag jer dog sammen, vi er voksne mennesker. Hvorfor holder I det ikke for jer selv, i stedet for vi skal sidde og høre på det???
Tror vidst vi er nogen der har fået tingene smidt nok gange i hovedet, men det ændre jo stadig ikke vores valg.
Synes at hvis I vil diskutere emnet mere, så gør det et andet sted!
Jeg har ikke fortrudt noget, og det tror jeg ærlig talt heller ikke nogle af de andre piger har. Så lad være med at snakke sådan ned til os, vi er lige så meget mennesker og mødre som jer.
Vi er bare garanteret at vi står alene fra start end pludseligt..

Trængte lige til at komme af med det!

Dette forum er da det helt rette sted at snakke om sådan nogle ting. vi er da ikke ude på at række jer ned og er da sten sikker på at i er lige så gode mennesker og mødre som så andre.

det har intet at gøre med at vi snakker ned til jer eller syntes at i er dårliger mennesker fordi i er tagen nogle andre valg i livet en vi. og ja mændne kan godt smutte selvom at barnet var planlagt eller man er gift osv.

Synes ikke jeres børn er forkert og vores rigtige for mener at alle børne er ønske børn udafset hvilken grundlag det er kommet til verden på.

Og jer et barn kan være lige så lykkelig og den har både far og mor eller bare mor.

Som jeg også har skrevet, så har jeg fået udtrykt mig forkert og det var ikke for at støde nogle, men i sidste ende ville jeg bare frem til at vi som kvinder også er nød til at tage et ansvar.

katrine

Anmeld

24. oktober 2009

Pige2009

katrine26 skriver:

Jeg er da ked af folk har misforstået mig har nok udtrykt mig forkert.

Det var ikke min hensigt at folk skulle blive stød over min mening.

menter bare at vi kvinder også skulle taget et ansvar om hvad vi ligger at laver.

selvom at fyre ikke alle men nogle ike bruger beskyttelse så kan vi kvinder da også vælge at sige Hæ hør lige makker vis vi skal lave noget så skal du lige tage et kondom på. i sidste ende skal man to til at skabe liv.

det glæder mig da på dine veje at faren har taget et ansvar og i sammen kan være der for barnet.

i sidste ende ville jeg bare frem til at vi som kvinder også er nød til at tage et ansvar.

Er ked af nogle blev stød over det.

katrine

Tak for dit svar Ja, vi kvinder er lige så ansvarlige som mændene i den pågældende situation...

Linda 42+0

Anmeld

24. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Der er forhåbentlig ingen herinde som dømmer nogen som helst personligt på de valg de har truffet og mener at de er dårligere forældre end andre, men derfor kan man da godt have en mening til tingene, sålænge den bliver udtrykt i a) rette sammenhæng og b) i en pæn tone.

Når folk føler sig stødt over det der bliver skrevet er en af delene som regel ikke "overholdt" og derfor vil jeg gerne undskylde mange gange hvis jeg har været med til at støde nogen - det var bestemt ikke min mening og jeg har den største respekt for alle jer der er fantastiske forældre for jeres unger!Det kan bestemt ikke være lige let altid og I har nok fordomme at slås med ude i livet uden at blive konfronteret med det herinde også.

Dog vil jeg også påpege at det er helt "lovligt" at have en holdning til hvorvidt det er iorden at sætte børn i verden når den ene forælder ikke ønsker det osv. - men det er en teoretisk diskussion om hvad man generelt mener og den hører nok slet ikke hjemme under en debat som denne der handler om et personligt dilemma.

Derfor tænker jeg at vi skal prøve at dreje diskussionen tilbage på hvad vi kan gøre for at besvare trådstarters indlæg bedst muligt - hun har nemlig ikke spurgt os om hvad vi mener om at hun i sin tid har valgt at være alenemor, men derimod bedt om lidt luft fordi det kan være rigtig hårdt at stå alene.

Kh

Rosa

Anmeld

24. oktober 2009

Leneur

Rosa skriver:

Der er forhåbentlig ingen herinde som dømmer nogen som helst personligt på de valg de har truffet og mener at de er dårligere forældre end andre, men derfor kan man da godt have en mening til tingene, sålænge den bliver udtrykt i a) rette sammenhæng og b) i en pæn tone.

Når folk føler sig stødt over det der bliver skrevet er en af delene som regel ikke "overholdt" og derfor vil jeg gerne undskylde mange gange hvis jeg har været med til at støde nogen - det var bestemt ikke min mening og jeg har den største respekt for alle jer der er fantastiske forældre for jeres unger!Det kan bestemt ikke være lige let altid og I har nok fordomme at slås med ude i livet uden at blive konfronteret med det herinde også.

Dog vil jeg også påpege at det er helt "lovligt" at have en holdning til hvorvidt det er iorden at sætte børn i verden når den ene forælder ikke ønsker det osv. - men det er en teoretisk diskussion om hvad man generelt mener og den hører nok slet ikke hjemme under en debat som denne der handler om et personligt dilemma.

Derfor tænker jeg at vi skal prøve at dreje diskussionen tilbage på hvad vi kan gøre for at besvare trådstarters indlæg bedst muligt - hun har nemlig ikke spurgt os om hvad vi mener om at hun i sin tid har valgt at være alenemor, men derimod bedt om lidt luft fordi det kan være rigtig hårdt at stå alene.

Kh

Rosa

Også derfor jeg håber at Henrik får mødregruppen for enlige op at stå, for selvom vi på den ene eller anden måde selv har valgt at blive enlige mødre, så kan det da godt være hårdt nogen gange at stå med alt selv og så er det da rart at kunne udveksle erfaringer, få råd, give råd, med, til nogen som ved hvordan det er.... Bare et lille sidespring.

Anmeld

24. oktober 2009

JJ74

Ha ha, sjovt når en tråd genopstarter efter så mange måneder (og pludselig får en hel anden retning)

Jeg er nu i uge 26 og venter en lille dreng. Faren er stadig ikke kommet på banen, har faktisk ikke hørt et kuk fra han siden jeg startede denne tråd.

Jeg nyder min graviditet i fulde drag...synes det er vidunderligt at have en lille gut inde i maven :-) og jeg er slet ikke i tvivl om at jeg nok skal give ham et dejligt liv.

Jeg har faktisk ikke på noget tidspunkt mødt nogen skeptis eller kritik af mit valg, tværtimod udtrykker alle stor respekt.

Jeg har for lang tid siden besluttet at opgive farens navn og så må tiden jo bare vise hvor meget vi skal igennem før han accepterer det. Jeg har stadigvæk svært ved at forstå at han kan gemme realiteterne så langt væk... det må kræve en god potion ignorance ikke at lade sig mærke af at man skal have et barn.

For lige at svare på hele den der ansvarsdiskussion der kom ind over denne sti, så synes jeg personligt at jeg har taget det aller største ansvar man kan tage, når man har "leget med ilden". Jeg respekterer 100% at faren ikke ønsker at være en del af det og det er helt op til ham om han helt vil holde sig væk eller på sigt kommer ind over. Dog kan han ikke slippe for ansvaret  på papiret og økonomisk.

Jeg burde måske have taget ansvaret tidligere, brugt kondom og ikke kommet i denne situation...men det kan jeg jo ikke bruge til noget nu, man kan altid være bagklog - men der kommer den største og mest vidunderlige ting ud af min fejltagelse...og jeg ville ikke gøre det om hvis jeg kunne.

God lørdag aften til jer alle :-)

Anmeld

24. oktober 2009

JJ74

Og Linda: Kan du så snart komme igang med at føde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.