Ukendt far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2009

LouiseNielsen

Uanset hvad han beder dig gøre så skal du ikke gøre det.....

Jeg stod samme sted som dig da jeg blev gravid med min søn.... Men jeg kunne aldrig i livet drømme om at skrive faren ukendt. ALDRIG! Det er dybt egoistisk, og vil slet ikke byde mit barn det.... Jeg var af den holdning at vi var voksne mennesker, så derfor burde vi også være voksne nok til at ta ansvar... Jeg var gennem blodprøver, retten og retten engang mere for at få min søns far til at anerkende sig faderskabet, men det var jeg kold i røven overfor.... Min søn skal have mulighed for at se papir på hvem hans biologiske far er, den dag han måske ønsker det! Hans far ser ham stadig ikke, og tror heller aldrig han kommer til det, min søn er i dag 2½ år. Men for mig er en far heller ikke ham der har leveret klatten, det er ham der gør sig fortjent til at være det, så min søn, mig og familien ser min nuværende kæreste (mand til juli og far til babyen jeg venter) som Nicklas far!

Du skal skide højt og helligt på alle din b-vens undskyldninger og hva han ellers har af "gode" forslag også skal du skrive ham på som faren. Vil han ikke gå med til det, jamen så må du statsamtets vej... Du skal ikke gøre det for hverken dig, eller hsna skyld, men for babyen i din mave! Alt andet er dybt uacceptabel......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2009

LouiseNielsen

malucca09 skriver:

Hejsa,

Jeg er også i samme situation som dig/jer. Jeg har dog født verdens dejligste prinsesse... Jeg skrev i div papir hvem faderen var, lige netop pga jeg så kan fortælle Malucca senere hen at jeg har gjort mit. Nicolaj ønsker IKKE at ha´noget at gøre med hende. Han vil ikke engang fortælle sin familie om hende.

I tirsdags startede faderskabssagen, da han nægter at anderkende fadersskabet. Så nu går jeg og venter på at om han overhovede mødte op til hans del af mødet, eller han skal varslet igen. Eller om den ryger hele vejen til retten.

Over for mig har anderkendt det og ville gerne gøre det over for amtet hvis jeg skrev under på han IKKE skulle betale bidrag Hvilke jeg selvf. ikke vil gå med til.

Bare lige min historie og I er også velkomme til at skrive privat, da jeg jo er lidt længere fremme end jer.

Men kan ikke sige man ikke vil have de børnepenge fra faren.... Det er lovpligtigt at han skal betale dem. Betaler han dem ikke, går kommunen ind og gør det, også får han bare en girokort derfra, eller de vil blive trukket fra hans løn....

Anmeld

24. oktober 2009

Klumpe-dumpe

LouiseLarsen skriver:

Men kan ikke sige man ikke vil have de børnepenge fra faren.... Det er lovpligtigt at han skal betale dem. Betaler han dem ikke, går kommunen ind og gør det, også får han bare en girokort derfra, eller de vil blive trukket fra hans løn....

Jo moderen kan bede om hun ikke ønsker penge fra faderen, men faderen kan IKKE sige han IKKE vil betale.

Men ja min sag er nu afsluttet og alt mht. penge fra Nicolaj går også gennem kommunen.

Hvad de så gør for at opkræve ham, ved jeg ikke. (I min situation) Og er også ret ligeglad.

Anmeld

24. oktober 2009

LouiseNielsen

malucca09 skriver:

Jo moderen kan bede om hun ikke ønsker penge fra faderen, men faderen kan IKKE sige han IKKE vil betale.

Men ja min sag er nu afsluttet og alt mht. penge fra Nicolaj går også gennem kommunen.

Hvad de så gør for at opkræve ham, ved jeg ikke. (I min situation) Og er også ret ligeglad.

Jaja, men du får pengene gennem kommunen også opkræver de dem fra faren.... Han slipper ikke for at betale!

Men man kan ik gå ind og sige at man slet ikke vil have dem, for som far skal han betalt, og det kan man ikke frasige sig, heller ikke selvom moren selv siger at hun gerne vil undvære dem....

Mine penge fra min søns far får jeg også gennem kommunen, også får han tilsendt en regning fra kommunen, betaler han ikke dem, så kontakter de hans chef også kommer det til at køre over hans løn....

Anmeld

24. oktober 2009

Klumpe-dumpe

LouiseLarsen skriver:

Jaja, men du får pengene gennem kommunen også opkræver de dem fra faren.... Han slipper ikke for at betale!

Men man kan ik gå ind og sige at man slet ikke vil have dem, for som far skal han betalt, og det kan man ikke frasige sig, heller ikke selvom moren selv siger at hun gerne vil undvære dem....

Mine penge fra min søns far får jeg også gennem kommunen, også får han tilsendt en regning fra kommunen, betaler han ikke dem, så kontakter de hans chef også kommer det til at køre over hans løn....

Sagsbehandleren på amtet sagde til mig at jeg som moder, GODT KUNNE frasige mig disse penge fra faderen.

Anmeld

24. oktober 2009

LouiseNielsen

malucca09 skriver:

Sagsbehandleren på amtet sagde til mig at jeg som moder, GODT KUNNE frasige mig disse penge fra faderen.

Så er det lavet om, for det kunne man ikke da jeg fik Nicklas for 2½ år siden....

Anmeld

24. oktober 2009

Klumpe-dumpe

LouiseLarsen skriver:

Så er det lavet om, for det kunne man ikke da jeg fik Nicklas for 2½ år siden....

Det kan jeg så ikke svare på. Jeg ved bare hvad sagsbehandleren sagde til mig for 4 mdr. siden.

Anmeld

24. oktober 2009

LouiseNielsen

malucca09 skriver:

Det kan jeg så ikke svare på. Jeg ved bare hvad sagsbehandleren sagde til mig for 4 mdr. siden.

Der bliver jo for pokker også lavet om på alle de regler hele tiden, også igen, det er slet ikke til at finde ud af!

Anmeld

24. oktober 2009

Klumpe-dumpe

LouiseLarsen skriver:

Der bliver jo for pokker også lavet om på alle de regler hele tiden, også igen, det er slet ikke til at finde ud af!

Ganske enig.

Jeg kan heller ikke finde ud af hvad de forskellige tilskud hedder. Da de forskellige folk ved kommunen og amet kalder det noget forskelligt

Anmeld

24. oktober 2009

LouiseNielsen

malucca09 skriver:

Ganske enig.

Jeg kan heller ikke finde ud af hvad de forskellige tilskud hedder. Da de forskellige folk ved kommunen og amet kalder det noget forskelligt

Der bedte jeg efter et stk papir fra både amtet og kommunen med de ting der var at søge om.... Så havde jeg det sprt på hvidt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.