Ukendt far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2009

Zeta

Det lyder dybt utroværdigt med en ret til dkr. 7.400 pr. måned fra faderen. Børnebidrag kan maksimalt andrage 300% af normalbidraget som er ca. 1.130,- pr. md. ergo ca. 4.500,- kan man maksimalt få og hvis faderen har en personlig indtægt over +1 million årligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2009

Cris

Nu har jeg ikke haft tid til at læse den her lang tråd, så jeg ved ikke helt, hvad mennesker føler/har oplevet med det.

Men jeg kender en, som efter en laaaang samtale med hendes kæreste (faktisk mest b-ven også) besluttede de, at hun kunne skrive navnet. Hun har drømt, at hendes barn skulle møde faderen, de kunne måske bruge nogle ferie sammen i fremtiden osv osv. Hun snakkede med ham, som ikke har haft interesse overhovedet. Men så sagde han at ja, ok, han kunne møde barnet og så nogle ting men de kunne ikke bo eller lave ting sammen som par. Og så blev det, at han flyttede til et andet sted i Europa pga arbejde. Hun har besøgt ham med babien men han var ikke sååååå glad for det. Nu skylder han hende masser af penge (han har aldrig betalt børne penge) og der var masser af rod. Og der er stadig... Hun sagde til mig, at det ville have været bedst at skrive ukent far. Og bagefter, hvis han havde skiftet mening kunne de have fundet ud af det. Måske i stedet for at slås om en tabt kamp, kan du skrive ukent far. Bagefter kan du se, om han vil have kontakt med babien og så nogle ting. På den måde kan du spare masser af problemer...

Anmeld

15. juli 2009

Miamaja

Zeta skriver:

Det lyder dybt utroværdigt med en ret til dkr. 7.400 pr. måned fra faderen. Børnebidrag kan maksimalt andrage 300% af normalbidraget som er ca. 1.130,- pr. md. ergo ca. 4.500,- kan man maksimalt få og hvis faderen har en personlig indtægt over +1 million årligt.

hehe loven er en anden i usa end dejlige dk i usa betaler man alt afhaengig af hvad man tjener. paa den maade kan man sige faedre er 'bedre stillet ' i dk

Anmeld

15. juli 2009

Miamaja

Hvori ligger det flotte?? altså hvad flot er der I at faderen ikke betaler til sit barn??

At hun vælger t ige nej...tja, det er hendes valg...men selvfølgelig skal faderen da betale sin del til sit barn...og har man ikke brug for dem som mor så kan det jo blive en fin opsparing til barnet senere..

Jeg mener at fædre/mødre der ikke har barnet boende betaler alt for lidt herhjemme...men sådan er det jo desværre..

ja, nu kender jeg slet ikke bornepenge loven i dk men det lyder jo som ikke mere end en slik. i usa betaler faedrene mere i borne penge fordi det er fast sat efter deres lon, saa kan iovrigt slet ikke forstaa hvad nogle danske maend brokker sig over. Ah hmm.. men altsaa, hvis manden er dybt uinteresseret og/eller er intet vaerd at have med at gore i sit og barnets liv og man kan klare sig selv og sorge for sit barn, saa kan det jo vaere til ens og barnets fordel og det synes jeg er flot og beundringsvaerdigt.
jeg mener, at det bedste forhold man kan have, er et giv og ta' forhold ekspartnerne imellem (hvis man kan) selv om man muligvis har ret til mere. f.eks min mand behover ikke at betale for sit barns uddannelse og anden okonomisk hjaelp efter barnet er fyldt 18 aar, men det vil han gerne af egen lyst naar den tid kommer og har en opsparing til dette formaal.  Og det er det jeg godt kan lide at se. at man baade hos faren men ogsaa hos moren kan give lidt af sig selv ogsaa selvom man ingenting faar igen
det der med at kraeve alt det man kan bare paa den ene grund, at man har ret til det, er ikke altid det bedste man kan give sit barn eller sig selv.

Anmeld

15. juli 2009

Honningblomst

Miamaja skriver:

hehe loven er en anden i usa end dejlige dk i usa betaler man alt afhaengig af hvad man tjener. paa den maade kan man sige faedre er 'bedre stillet ' i dk

Ja, i dk err det jo latterligt lidt fædre skal betale og da slet ikke i næheden af halvdelen af hvad det koster at have et barn...heldigvis har jeg en x der vil sine børn på alle områder og bidrager både med det det økonomiske ogsociale og ser sine børn tit...
Knus Eva..

Anmeld

15. juli 2009

Ni-ko-li-ne

hej hej

jeg har ikke læst hele tråden... men jeg synes bestemt du skal oplyse hvem faderen er og så må i tage den derfra.... ellers gør du jo noget som er direkte ulovligt.... og nej, jeg tror såmænd ikke der er nogen der ville finde ud af dette men ville du have det godt med det?  tænk lidt på dig selv nu, han var også med til at lave barnet....

knus

Anmeld

15. juli 2009

Pige2009

Eva skriver:

Hvori ligger det flotte?? altså hvad flot er der I at faderen ikke betaler til sit barn??

At hun vælger t ige nej...tja, det er hendes valg...men selvfølgelig skal faderen da betale sin del til sit barn...og har man ikke brug for dem som mor så kan det jo blive en fin opsparing til barnet senere..

Jeg mener at fædre/mødre der ikke har barnet boende betaler alt for lidt herhjemme...men sådan er det jo desværre..

Lige præcis. Jeg havde netop tænkt mig, at de penge jeg ikke brugte på barnet, skulle henlægges på en konto, som barnet senere kunne få glæde af. Hvis faderen ikke magter at tage ansvaret for barnet, er det mindste han kan gøre at bidrage til dets ophold og liv økonomisk. Meget ærgeligt, at det skal være sådan, men jeg synes da, det er dumt, hvis man fravælger den økonomiske støtte.

Knus Linda 27+4

Anmeld

15. juli 2009

Pige2009

ka-ri-na skriver:

hej hej

jeg har ikke læst hele tråden... men jeg synes bestemt du skal oplyse hvem faderen er og så må i tage den derfra.... ellers gør du jo noget som er direkte ulovligt.... og nej, jeg tror såmænd ikke der er nogen der ville finde ud af dette men ville du have det godt med det?  tænk lidt på dig selv nu, han var også med til at lave barnet....

knus

I sådan en situation synes jeg hele tiden, man skal tænke på barnet, og dets ret til at kende faderen, og ikke, hvad man selv føler for. Jeg har personligt hele tiden barnet in mente, når jeg skal beslutte, så jeg forsøger så vidt muligt, at sætte mine egne behov og følelser i baggrunden, selvom det er svært, når der er følelser involveret. MEN nu er det ikke mig det drejer sig om men et barn.

Anmeld

15. juli 2009

Ni-ko-li-ne

linda2009 skriver:

I sådan en situation synes jeg hele tiden, man skal tænke på barnet, og dets ret til at kende faderen, og ikke, hvad man selv føler for. Jeg har personligt hele tiden barnet in mente, når jeg skal beslutte, så jeg forsøger så vidt muligt, at sætte mine egne behov og følelser i baggrunden, selvom det er svært, når der er følelser involveret. MEN nu er det ikke mig det drejer sig om men et barn.

naturligvis sætter man barnets behov før sine egne... det gør de fleste mødre.... man skal ogaå bare huske at hvis man selv går og har det skidt med de beslutninger man tager så får ens barn det heller ikke godt... det er svært at være 100% for andre hvis man ikke er 100% for sig selv også....

Anmeld

16. juli 2009

BetonSlotsPrinsesserne

hejsa, har stået i præcis samme situation!!!! og du SKAL skrive faren på, det er en ny lov der blev vedtaget i 2007. i hensyn til at ALLE børn har ret til at kende faren...
-har været alle regler igennem pga samme situation..

men det er sjov den historie du fortæller, det er præcis det samme jeg står og har stået i.. det svært, men jeg har valgt at få Astrid og ville have fortrudt hvis jeg havde valgt hende fra.. !
men jeg fik valget om det skulle være Astrid eller hendes far..
jeg har så valgt ikke at sætte navn på Astrid's far overfor nogen, for hun skal ikke gå ud i byen og få noget at vide. for selvfølgelig må hun få hele sandheden at vide, MEN det blir når hun er gammel nok til at forstå det..

og desuden har jeg den holdning, at børn har det lige godt, med eller uden nogen far..
Kan helt klart godt forstå dit valg, jeg var inde og skulle have hende fjernet, men på 5min valgte jeg at beholde hende.. <3

håber i kommer bedre ud a det end det Astrid's far er ved at sætte os op mod

MVH Louise Vous- Astrid 25.marts'09

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.